Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.836
Ah ja dank dat je me helpt herinneren, GnR + BMTH was exact de combi waar we weken terug ook al op uitkwamen inderdaad. Still going strong!
Happy Big Brother GIF by MOODMAN
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Laat ons niet vergeten dat Volbeat naar 't schijnt een tijdje terug "geleakt" zou zijn op StuBru. Uiteraard niets meer van gehoord, maar wie weet...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.836
Omdat die nog aan een hele EU tour moeten beginnen?(die in feb eindigt in de Lotto Arena) Ze stonden al wel op een RaR poster die Hollywood Undead deelde maar daar niet als headliner.
Dit klinkt behoorlijk logisch, moet ik zeggen. Ik stelde mezelf de vraag: waarom dan wel al Download bekend gemaakt? Maar bij die Europese tour zitten geen UK data. Dus dat ze die los aan hebben gekondigd is best logisch. En inderdaad, verklaart ook waarom ze wel op een geleakte RaR poster stonden, maar (nog) niet op de officiële.

En laten we eerlijk zijn: of het nou mijn smaak is, of niet. Objectief gezien zijn zowel GnR als BMTH prima headliners voor Graspop. GnR verkoopt overal ter wereld belachelijk veel kaarten, da's voor elk festival een hele grote vis. Laat staan voor een Metalfestival. En BMTH; tsja. We roepen als festivalgangers massaal om originaliteit. BMTH stond er voor het laatst in 2014 en bovendien waren ze toen verre van zo bekend als dat ze nu zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Wat ik op zich wel interessant zou vinden is om met elkaar te bedenken welke headliner opties nog totaal onbesproken zijn hier, omdat de betreffende band nog helemaal geen data heeft aangekondigd. Laten we immers niet vergeten dat o.a. Rar/RiP en Sweden Rock nog op zoek is naar tenminste één headliner.

Ik begin: Nine Inch Nails.
Prodigy
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Ik zal het wel gemist hebben hoor, maar waarom zijn bijv Blind Guardian of Avantasia geen opties? Avantasia is nog nooit geweest. Blind Guardian toen het nog een Marqueeband was zie ik 😆

Anders, kijkend naar afgelopen jaren: Slayer, Twisted sister, Lamb of god? Al denk ik bij geen van de drie dat ze daar die extra dag voor zouden inplannen. Avantasia dan omdat ze die voor het eerst hebben?

In onze appgroep gaat iedereen uit z'n dak omdat ze zeker weten dat Tenacious D ook naar graspop gaat komen met de Hellfest aankondiging, ik moet het maar zien nog (al zou ik het wel heel leuk vinden)
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon en Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.108
Laat ons niet vergeten dat Volbeat naar 't schijnt een tijdje terug "geleakt" zou zijn op StuBru. Uiteraard niets meer van gehoord, maar wie weet...
Dat vergeet ik eigenlijk liever wel. Maar je hebt gelijk. Al zie ik dat ook nog Werchter worden, voor RHCP, maar dat de radio DJ dacht Volbeat -> Graspop. Het zijn niet de helderste lichten daar bij de radio heh, als je hoort hoe slap die de hele dag lullen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.836
Ik zal het wel gemist hebben hoor, maar waarom zijn bijv Blind Guardian of Avantasia geen opties? Avantasia is nog nooit geweest. Blind Guardian toen het nog een Marqueeband was zie ik 😆

Anders, kijkend naar afgelopen jaren: Slayer, Twisted sister, Lamb of god? Al denk ik bij geen van de drie dat ze daar die extra dag voor zouden inplannen. Avantasia dan omdat ze die voor het eerst hebben?

In onze appgroep gaat iedereen uit z'n dak omdat ze zeker weten dat Tenacious D ook naar graspop gaat komen met de Hellfest aankondiging, ik moet het maar zien nog (al zou ik het wel heel leuk vinden)
I hate to be that guy.... :(

Blind Guardian: staan al op Alcatraz (en nog vrij laag op het affiche ook).
Slayer en Twisted Sister: beiden met pensioen (en ja zij echt, in tegenstelling tot niet nader te noemen andere bands... ;) )
Lamb of God: zou kunnen! Maar zijn zij headliner-waardig? Heb het idee dat die al jaren gestagneerd zijn.
Avantasia: zou ik zelf heel graag zien, maar het schijnt dat Tobias Sammet ooit heeft gezegd dat de organisatie Avantasia geen band voor Graspop vindt.
Tenacious D: staan helaas op dinsdag 13 juni al in de Vorst, dus die zijn 100% uitgesloten voor Graspop.

En zo zoeken wij gestaag verder...
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Dat vergeet ik eigenlijk liever wel. Maar je hebt gelijk. Al zie ik dat ook nog Werchter worden, voor RHCP, maar dat de radio DJ dacht Volbeat -> Graspop. Het zijn niet de helderste lichten daar bij de radio heh, als je hoort hoe slap die de hele dag lullen.
Maar volgens mij hebben 2 presentatoren op de radio dit genoemd
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Ik zal het wel gemist hebben hoor, maar waarom zijn bijv Blind Guardian of Avantasia geen opties? Avantasia is nog nooit geweest. Blind Guardian toen het nog een Marqueeband was zie ik 😆

Anders, kijkend naar afgelopen jaren: Slayer, Twisted sister, Lamb of god? Al denk ik bij geen van de drie dat ze daar die extra dag voor zouden inplannen. Avantasia dan omdat ze die voor het eerst hebben?

In onze appgroep gaat iedereen uit z'n dak omdat ze zeker weten dat Tenacious D ook naar graspop gaat komen met de Hellfest aankondiging, ik moet het maar zien nog (al zou ik het wel heel leuk vinden)
Avantasia zou Graspop ooit over gezegd hebben dat die niet op het festival passen. Wat ze daarmee bedoelen dat weet ik niet maar mogelijks vinden ze dat Tobias een te hoge spot opeist? Al is die mens volgens mij heel schappelijk. Deze zomer nog last minute ingevallen de dag na een Zweedse show voor een show in ik geloof Slowakije
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken