Pinkpop 2023

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.968
1.757
Mooi lijstje! Maar ik vraag me dan toch af; is een bepaald festival in Dessel niet iets voor jou? ;)
Absoluut wel. Maar mijn festivalervaringen zijn bovenal een vriendending. En hoewel we redelijk rock-minded zijn, is GMM voor sommigen toch teveel van het goede. We zijn ook wel redelijk conservatief. Ontdekken van bandjes is leuk, maar we willen toch ook vooral knallen met een flinke headliner aan het eind van de dag. Daarom passen de majors als Pinkpop en Werchter toch het beste bij ons...

Even uit nieuwsgierigheid: ben jij toevallig Moderator Jamel op devoetbalkantine?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Oasiss

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.812
7.704
Absoluut wel. Maar mijn festivalervaringen zijn bovenal een vriendending. En hoewel we redelijk rock-minded zijn, is GMM voor sommigen toch teveel van het goede. We zijn ook wel redelijk conservatief. Ontdekken van bandjes is leuk, maar we willen toch ook vooral knallen met een flinke headliner aan het eind van de dag. Daarom passen de majors als Pinkpop en Werchter toch het beste bij ons...

Even uit nieuwsgierigheid: ben jij toevallig Moderator Jamel op devoetbalkantine?

Dan is alsnog Motley Crue en Def Leppard op de Graspop zondag misschien wel wat voor jullie.

Guns n Roses kan je nog vaak genoeg zien waarschijnlijk en qua zang maakt dat niet veel uit met Motley Crue.

Hollywood Vampires misschien nog die dag erbij en je hebt een berg goede rock/metal te pakken
 

Superedo

Campingartiest
13 jan 2017
53
22
nou, de Gouden Tip is deze week maandag geeindigd.
vorige week nieuws.
de verkoop start over 3 weken (met mogelijk de week er voor de pre-sale).

zouden ze deze week nog met namen komen vanuit Pinkpop, of leggen ze de lat naar volgende week?

(punt is wel dat eergisteren de ticket-pagina werd toegevoegd op de site, dus wellicht zit er nieuws in het vat)
Dennis, eerst pre sale en dan komen met U2/Coldplay ;-) (laat me even dromen)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Nope. Enkelen van ons kennen van beide bands waarschijnlijk geen één nummer. Dat zijn dus geen headliners die het voor onze groep doen...
Happy The Office GIF
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
484
194
Absoluut wel. Maar mijn festivalervaringen zijn bovenal een vriendending. En hoewel we redelijk rock-minded zijn, is GMM voor sommigen toch teveel van het goede. We zijn ook wel redelijk conservatief. Ontdekken van bandjes is leuk, maar we willen toch ook vooral knallen met een flinke headliner aan het eind van de dag. Daarom passen de majors als Pinkpop en Werchter toch het beste bij ons...

Even uit nieuwsgierigheid: ben jij toevallig Moderator Jamel op devoetbalkantine?
Ja precies zo is het bij ons ook.
Een aantal hebben een voorkeur voor rock, maar wij hebben ook mensen in onze groep die uit hun plaat gaan op een chef special of ronnie flex.

Zo zijn er een aantal in onze groep die vaak meer hebben met het dagprogramma dan de headliner van de dag.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.968
1.757
Wij hebben nog weleens dat we met 5 maten een weekend gaan, en dat de vriendinnen een dagkaart kopen. Daarvan is 2018 het beste voorbeeld. Twee dagen heerlijk uit je plaat gaan met als afsluiters PJ en de Foo's, en op dag 3 tamelijk relaxed met een grotere groep door de dag heen gaan en afsluiten met Bruno Mars. Heerlijke editie!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.131
Dennis, eerst pre sale en dan komen met U2/Coldplay ;-) (laat me even dromen)
tja... ik heb nog altijd de 'angst' dat Pinkpop alsnog met Beyonce gaat komen voor de zondag(?)
ik leg momenteel de meeste persoonlijke hoop in : Guns N' Roses

om even de tunnel een kleurtje te geven:
alles valt en staat een beetje bij moment van touraankondiging GnR dan.
We hoeven GnR niet te verwachten op Download UK (maandag), gezien de zeer hardnekkige geruchten voor Glasto.
Ook Hellfest gaat waarschijnlijk niet worden, aangezien ze afgelopen edite aldaar stonden
Eventueel, wachten tot Glastonbury de eerste aankondiging doet? Gezien aankomende zondag de verkoop start, zit daar een aankondiging vast in de pijpleiding...
Guns N' Roses kan nog best wachten met de aankondiging tot december, in 2019 kwamen ze op 13 december voor de 2020 editie terwijl de verkoop op 23 november gestart was. Een zelfde scenario voor 2023 hoeft niet heel onwaarschijnlijk te zijn??

inspiratie voor de mogelijk derde headliner:
Geruchtenoverzicht: wie is de laatste headliner van Pinkpop 2023?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
tja... ik heb nog altijd de 'angst' dat Pinkpop alsnog met Beyonce gaat komen voor de zondag(?)
ik leg momenteel de meeste persoonlijke hoop in : Guns N' Roses

om even de tunnel een kleurtje te geven:
alles valt en staat een beetje bij moment van touraankondiging GnR dan.
We hoeven GnR niet te verwachten op Download UK (maandag), gezien de zeer hardnekkige geruchten voor Glasto.
Ook Hellfest gaat waarschijnlijk niet worden, aangezien ze afgelopen edite aldaar stonden
Eventueel, wachten tot Glastonbury de eerste aankondiging doet? Gezien aankomende zondag de verkoop start, zit daar een aankondiging vast in de pijpleiding...
Guns N' Roses kan nog best wachten met de aankondiging tot december, in 2019 kwamen ze op 13 december voor de 2020 editie terwijl de verkoop op 23 november gestart was. Een zelfde scenario voor 2023 hoeft niet heel onwaarschijnlijk te zijn??

inspiratie voor de mogelijk derde headliner:
Geruchtenoverzicht: wie is de laatste headliner van Pinkpop 2023?
Goed artikel dat, al zeg ik het zelf 😜
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
tja... ik heb nog altijd de 'angst' dat Pinkpop alsnog met Beyonce gaat komen voor de zondag(?)
ik leg momenteel de meeste persoonlijke hoop in : Guns N' Roses

om even de tunnel een kleurtje te geven:
alles valt en staat een beetje bij moment van touraankondiging GnR dan.
We hoeven GnR niet te verwachten op Download UK (maandag), gezien de zeer hardnekkige geruchten voor Glasto.
Ook Hellfest gaat waarschijnlijk niet worden, aangezien ze afgelopen edite aldaar stonden
Eventueel, wachten tot Glastonbury de eerste aankondiging doet? Gezien aankomende zondag de verkoop start, zit daar een aankondiging vast in de pijpleiding...
Guns N' Roses kan nog best wachten met de aankondiging tot december, in 2019 kwamen ze op 13 december voor de 2020 editie terwijl de verkoop op 23 november gestart was. Een zelfde scenario voor 2023 hoeft niet heel onwaarschijnlijk te zijn??

inspiratie voor de mogelijk derde headliner:
Geruchtenoverzicht: wie is de laatste headliner van Pinkpop 2023?

Volgens dat interview met die ''tweede lijn'' uitspraak van vorige week zou de Pinkpop headliner voor de start verkoop komen toch?

Voor nu is het wachten op de derde headliner. Die moet voor 26 november bekend zijn, als de voorverkoop van start gaat.

Ik verwacht eigenlijk dat GnR gewoon op Download staat (en ook op Graspop en Pinkpop).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.131
Volgens dat interview met die ''tweede lijn'' uitspraak van vorige week zou de Pinkpop headliner voor de start verkoop komen toch?
klopt...
vandaar haalde ik het Glasto gerucht aan...

aan de andere kant, over de suggestie in dat artikel dat de derde headliner voor 26 november bekend moet zijn, stond daar na de zin:
Trommelen wil er nog niks over loslaten "We zijn veel dingen aan het afronden"

edit: overigens kwam het "tweede lijn" uitspraakje pas na het stuk voer de start verkoop en was dat meer gericht op de gitaren-acts
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.131
Ik verwacht eigenlijk dat GnR gewoon op Download staat (en ook op Graspop en Pinkpop).
zou niet gek zijn met die 4de dag van Download.
als dat zo is verwacht ik ze niet meer op Glasto dan.
het is qua geruchten even afwachten, de geruchten voor Download UK zijn minder richting GnR en die van Glastonbury meer.

Voor onze zuiderburen is het maar afwachten, Graspop of Rock Werchter. Ik denk dat Copenhell Denemarken en Pinkpop wel eens minder gunstig kunnen uitpakken voor het tourschema van GnR tov Graspop? Maar dat moeten we maar afwachten hoe en wat, en wanneer ze uberhaupt naar EU terug komen. (De Glasgow uitstel en de uitspraak van Slash, doet nog altijd vermoeden van wel)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Op Efestivals lijken de Guns n Roses geruchten voor Glastonbury wat af te nemen iig.

Graspop komt dit jaar met vier dagen toch? Wellicht dan GnR op donderdag op Graspop en zondag op Pinkpop? Vraag me af welke band, als het GnR niet is, er dan in de pijplijn zit voor die extra Graspop dag.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
zou niet gek zijn met die 4de dag van Download.
als dat zo is verwacht ik ze niet meer op Glasto dan.
het is qua geruchten even afwachten, de geruchten voor Download UK zijn minder richting GnR en die van Glastonbury meer.

Voor onze zuiderburen is het maar afwachten, Graspop of Rock Werchter. Ik denk dat Copenhell Denemarken en Pinkpop wel eens minder gunstig kunnen uitpakken voor het tourschema van GnR tov Graspop? Maar dat moeten we maar afwachten hoe en wat, en wanneer ze uberhaupt naar EU terug komen. (De Glasgow uitstel en de uitspraak van Slash, doet nog altijd vermoeden van wel)
Tzal inderdaad allemaal wat afhangen van omstandigheden...

Als Metallica er nog een Europese tour aan vasthangt, dan lijkt me Graspop een grote kanshebber. Op die manier kan GNR doorschuiven naar Werchter en Pinkpop. Is dat niet het geval, dan denk ik dat GNR ook eerder op Graspop zal neerstrijken.
En we hebben het dan nog niet eens gehad over AC/DC..
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.131
Tzal inderdaad allemaal wat afhangen van omstandigheden...

Als Metallica er nog een Europese tour aan vasthangt, dan lijkt me Graspop een grote kanshebber. Op die manier kan GNR doorschuiven naar Werchter en Pinkpop. Is dat niet het geval, dan denk ik dat GNR ook eerder op Graspop zal neerstrijken.
En we hebben het dan nog niet eens gehad over AC/DC..
tja er is ook nog Firenze Rocks rond die dagen... Denk dat die ook na de 2020 cancel GnR terug willen in 2023.

...nee daar gaan we het niet over hebben... maar zou zo mooi zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
zou niet gek zijn met die 4de dag van Download.
als dat zo is verwacht ik ze niet meer op Glasto dan.
het is qua geruchten even afwachten, de geruchten voor Download UK zijn minder richting GnR en die van Glastonbury meer.

Voor onze zuiderburen is het maar afwachten, Graspop of Rock Werchter. Ik denk dat Copenhell Denemarken en Pinkpop wel eens minder gunstig kunnen uitpakken voor het tourschema van GnR tov Graspop? Maar dat moeten we maar afwachten hoe en wat, en wanneer ze uberhaupt naar EU terug komen. (De Glasgow uitstel en de uitspraak van Slash, doet nog altijd vermoeden van wel)
Maar Jimmy heeft hier al aangegeven dat GnR niet het type act is waar RW achter zal zitten, zelfs niet als laattijdige vervanger. Waardoor er automatisch weer richting Graspop gekeken wordt. Zeker met die vierde dag erbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.269
7.593
GNR lijkt me sowieso meer een act die al een jaar van tevoren zijn tourschema vastlegt, niet een band die je belt als last minute vervanger
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken