Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
als ik kijk bij oa:

RaR/RiP:
Machine Gun Kelly, Pantera, Evanescence, Yungblud, Architects
NovaRock:
Disturbed, Simple Plan, Parkway Drive, Scooter
Isle of Wight:
One Republic, George Ezra, Sam Ryder, Scouting for Girls, Blondie, Niall Horan, James Bay, Mika, Manic Street Preatchers
Hurricane/Southside:
Tash Sultana, Placebo, The Lumineers, Queens of the Stone Age, The 1975, Frank Turner
ook op tour langs festivals rond Pinkpop:
Ghost, Florence + The Machine

dan denk ik, totaal 62 namen, 5 al aangekondigd, nog 57 te gaan.
Er waren van de 62 namen zo'n 21 Nederlands product, er zijn al 2 aangekonigd.
Dus nog circa 19 NL acts te gaan uit die 57 die nog aangekondigd moeten worden.
38 internationale acts te gaan.
Kan van dat lijstje (26) nog best een aantal doorkomen? :unsure:

meest plausibel voor Pinkpop imo :
Evanescence (2x), Yungblud (1x), Architects (0x), Disturbed (0x), Simple Plan (1x), One Republic (1x), George Ezra (2x), Scouting for Girls (1x), Niall Horan (0x), James Bay (1x), Mika (1x), Tash Sultana (0x), The Lumineers (0x), The 1975 (1x), Frank Turner (1x), Florence + The Machine (1x)

edit: tussen haakjes aantal keer eerder Pinkpop
Dit is het lijstje wat we nodig hadden!
 
  • Wow
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Jij had zin in nog een discussie?
ha ha...

nou, nee... Maar doelde meer op 'alle' hits van Disturbed die bijvoorbeeld Radio2 halen. Denk dat het SkyRadio gehalte bij deze band ver te zoeken is. Vandaar... Dus die ene cover, gaat wel net dat nummer worden dat het op het Pinkpop veld gaat maken, ben overigens ook overtuigd van succes daarvan en hoop op een uitstekende tv opname voor de toekomstige terugblikken! Van net dat ene nummer...

Los daarvan, zou het een fantastische boeking zijn op Pinkpop, waar ik heel blij van zou worden.
Hoop dat ze kiezen voor Pinkpop en niet de metal festivals af gaan. Was voor de 2020 lineup een must see voor mij! En dat was niet op basis van dat ene nummer fyi...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
ha ha...

nou, nee... Maar doelde meer op 'alle' hits van Disturbed die bijvoorbeeld Radio2 halen. Denk dat het SkyRadio gehalte bij deze band ver te zoeken is. Vandaar... Dus die ene cover, gaat wel net dat nummer worden dat het op het Pinkpop veld gaat maken, ben overigens ook overtuigd van succes daarvan en hoop op een uitstekende tv opname voor de toekomstige terugblikken! Van net dat ene nummer...

Los daarvan, zou het een fantastische boeking zijn op Pinkpop, waar ik heel blij van zou worden.
Hoop dat ze kiezen voor Pinkpop en niet de metal festivals af gaan. Was voor de 2020 lineup een must see voor mij! En dat was niet op basis van dat ene nummer fyi...
Ach land of confusion is best een leuk nummer, ook in hun uitvoering.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik ben het met Dennis eens dat Disturbed perfect past bij Pinkpop en dat inderdaad die ene cover een gegarandeerd succes is bij het Pinkpop publiek.

Aan de andere kant ben ik zelf van mening dat die cover toch wel het toppunt van wanstaltigheid is ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik sluit me me hier bij aan. Loop al jaren over Evanescence te zeuren. Echter hoe erg ik er ook op hoop weet ik niet of Amy Lee 2 festivals gaat doen.
Niet 2 festivals? Hoezo dat? Is dat een band die niet graag festivals doet ofso?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
ha ha...

nou, nee... Maar doelde meer op 'alle' hits van Disturbed die bijvoorbeeld Radio2 halen. Denk dat het SkyRadio gehalte bij deze band ver te zoeken is. Vandaar... Dus die ene cover, gaat wel net dat nummer worden dat het op het Pinkpop veld gaat maken, ben overigens ook overtuigd van succes daarvan en hoop op een uitstekende tv opname voor de toekomstige terugblikken! Van net dat ene nummer...

Los daarvan, zou het een fantastische boeking zijn op Pinkpop, waar ik heel blij van zou worden.
Hoop dat ze kiezen voor Pinkpop en niet de metal festivals af gaan. Was voor de 2020 lineup een must see voor mij! En dat was niet op basis van dat ene nummer fyi...
Ik denk dat ze wel pinkpop en de metalfestivals zullen doen? Misschien 2 van de 3 metalfestivals en Pinkpop erbij? Heb jij toevallig enig idee wat ze in 2020 gingen doen? Weet alleen dat ze op Graspop en Pinkpop zouden staan.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
208
455
Fijn om te lezen dat er meer Disturbed fans zijn! Lijkt mij erg vet op pinkpop. Had origineel alleen voor hen een kaart gekocht ook.

Met het nieuwe album misschien ook nog een zalentour trouwens? Ik zie ze de afas wel weer doen zoals met het vorige album.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Hoe Disturbed Sound of Silence brengt is vele malen beter dan het origineel. Bonuspunten voor Simon & Garfunkel voor het schrijven van het nummer uiteraard, maar voor een zwaar onderwerp als in dat nummer is de uitvoering van Disturbed passender dan de style van hen
Hé, toch de discussie...
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Bassie78 en Koekdoos

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.518
3.014
Hoe Disturbed Sound of Silence brengt is vele malen beter dan het origineel. Bonuspunten voor Simon & Garfunkel voor het schrijven van het nummer uiteraard, maar voor een zwaar onderwerp als in dat nummer is de uitvoering van Disturbed passender dan de style van hen
Helemaal mee eens, al stond de bass de eerste keer dat ik het hoorde (op wijlen FortaRock) veel te hard. Hij moet diep gaan, maar dit was té helaas. De keren erna wel waanzinnig.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Hoe Disturbed Sound of Silence brengt is vele malen beter dan het origineel. Bonuspunten voor Simon & Garfunkel voor het schrijven van het nummer uiteraard, maar voor een zwaar onderwerp als in dat nummer is de uitvoering van Disturbed passender dan de style van hen
Eens met Koekdoos! Vind die cover echt heel mooi, de opbouw is erg goed gedaan. Op Graspop paar jaar geleden ook live erg van onder de indruk. Zou heel goed werken op Pinkpop ook.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh en Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Eens met Koekdoos! Vind die cover echt heel mooi, de opbouw is erg goed gedaan. Op Graspop paar jaar geleden ook live erg van onder de indruk. Zou heel goed werken op Pinkpop ook.
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind die cover echt een schijt versie. Overdreven zang en live op fortarock heel slecht.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Bato_V, zero en Paddy

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
nou, de Gouden Tip is deze week maandag geeindigd.
vorige week nieuws.
de verkoop start over 3 weken (met mogelijk de week er voor de pre-sale).

zouden ze deze week nog met namen komen vanuit Pinkpop, of leggen ze de lat naar volgende week?

(punt is wel dat eergisteren de ticket-pagina werd toegevoegd op de site, dus wellicht zit er nieuws in het vat)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken