Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Helaas werd Sigrid net voor onze neus weggekaapt maar dat onthoudt ons er niet van om een andere geweldige popartieste aan te kondigen. Deze artiest van onze zuiderburen biedt het volledige plaatje aan: zang, choreografie, charisma en visie. Christine & The Queens! En wie weet krijgen we wel een guest performance van Charli ;)


Voor onze tweede aankondiging blijven we even buiten de Engelstalige wereld want niemand dan Spaanse furie Rosalía zakt af naar ons festival.


@Yannick @RubenFrusciante
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Gat in je cultuur! :LOL: Maar serieus, Actor en Strange Mercy zijn art-pop juweeltjes, Masseduction ziet haar richting noise/synthpop gaan en haar laatste album Daddy's Home (van dit jaar) is een heerlijke throwback plaat richting de psychedelische soul-invloeden van de jaren 60 en 70 gemixt met haar eigenaardige art rock-kant. Echt raar dat je 'r niet eens kent..
Masseduction vond ik erg lekker klinken. Haar meest recente album is iets minder mijn ding maar zal ik zeker nog eens luisteren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Voor we onze eerste Belgische naam aankondigen, kloppen we toch maar weer graag aan deze Nederlandse deur. Ik vermoed dat ze met 'Shabrang' toch wel definitief critical acclaim heeft verkregen tot in de verste hoeken van de wereld. Betoverende mix van artpop, alternatieve r&b en allerhande electronica? Sevdaliza!

rzI3IwH.png


@HollandiaFCB / @Martijn
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Aangezien Sevdaliza net voor onze neus is weggekaapt, blijven wij ons ook met onze volgende keuze richten op de dansvloer. 3voor12 schreef al eens dat niemand zulke liefdevolle en warme elektronicaliedjes als Caribou maakt, en daar zijn wij het volmondig mee eens. Ook is hij waarschijnlijk de meest intelligente persoon op onze line-up, getuige zijn Phd in Wiskunde die hij aan het Imperial College in Londen heeft behaald. Wij zien absoluut geen festival zonder hem voor ons, dus welkom Caribou!


@Brian en @wenteldave take it away heren.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Sigrid is weg, dus we schakelen wederom over. In ons Catholic Country is er maar één ding zeker: 1234, tijd voor bier op de zondagavond.
Supersonic-Wings-Feist.png

Bekend tot nu toe: Do (Jack White - Sigur Rós - King Gizzard & The Lizard Wizard) Vr (Stromae - Lorde - dEUS - Girl in Red - Amenra - Haim - MGMT) Za (Gorillaz - The National - Steven Wilson - Feist) Zo (TOOL - Faith No More - Yann Tiersen - The Teskey Brothers - Black Country, New Road)

@Oasiss en @koekdoos

P.S.: Excuses voor de tekst hierboven. Inspiratie is heel ver te zoeken...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Onze volgende act is een band die snel in populariteit groeit. Een zware metal band uit Frankrijk. Dat zal voor de metalheads onder ons voldoende zijn om te weten dat het gaat om:

Gojira

Met Gojira hebben we op Baspop Live Forever weer een prachtige act uit de hardere rock en metal genres en ook meteen de eerste act uit de meer extremere subgenres van de metal. Gojira zal spelen op de dag van Radiohead. Dus je kunt mooi kiezen uit prachtige namen met onder andere Radiohead en Sigrid aan de ene kant en Gojira en Rob Zombie aan de andere kant. Ge-wel-dig, al zeg ik het zelf!

Veel meer inspiratie zit er op deze laatste uren van de vakantie niet in. Dus we laten het voor vandaag maar hierbij. Morgen weer aan het werk en dan ook hernieuwde inspiratie voor de volgende aankondiging! Maar zo te lezen was ik niet de enige met een relatief lage inspiratie vandaag, gelukkig maar!


@Timmetje en @Rikkie
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Dry your eyes mate en let's push things forward. En dat doen we natuurlijk met niemand minder dan The Streets!


De volgende artiest haalt vaak inspiratie uit tragische gebeurtenissen in zijn familie en directe omgeving. Dit heeft vele mooie albums opgeleverd. Dit zal leiden tot een concert met vele hoogtepunten waaronder dog faced boy, the look you give that guy en novacaine for the soul. We verwelkomen Mr. E (natuurlijk niet te verwaren met mr. T.) en zijn band Eels!


Do : Nick Cave & the Bad Seeds , Londen Grammar
PJ harvey

Vr Dua Lipa Interpol
Warpaint, Belle & Sebastian

Za Billie Eilish Lana Del Rey, Placebo
The Streets, Eels, Little Simz
Avalanches

Zo: Bruce Springsteen & The E-street band, De Staat
Tom Yorke Tomorrow's Modern Boxes, Slowdive
Kae Tempest, Maneskin

@Oasiss en @koekdoos
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Onze volgende act is een band die snel in populariteit groeit. Een zware metal band uit Frankrijk. Dat zal voor de metalheads onder ons voldoende zijn om te weten dat het gaat om:

Gojira

Met Gojira hebben we op Baspop Live Forever weer een prachtige act uit de hardere rock en metal genres en ook meteen de eerste act uit de meer extremere subgenres van de metal. Gojira zal spelen op de dag van Radiohead. Dus je kunt mooi kiezen uit prachtige namen met onder andere Radiohead en Sigrid aan de ene kant en Gojira en Rob Zombie aan de andere kant. Ge-wel-dig, al zeg ik het zelf!

Veel meer inspiratie zit er op deze laatste uren van de vakantie niet in. Dus we laten het voor vandaag maar hierbij. Morgen weer aan het werk en dan ook hernieuwde inspiratie voor de volgende aankondiging! Maar zo te lezen was ik niet de enige met een relatief lage inspiratie vandaag, gelukkig maar!


@Timmetje en @Rikkie
Waar zetten jullie Gojira neer qua positie, als ik vragen mag?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Welja op een niet-enkelmetalfestival kan je hen wel wat lager zetten natuurlijk. Op iets zoals Werchter zouden die mannen vrij vroeg nog spelen op de main denk ik

Graspop 2019 stonden ze halverwege de middag te spelen, dus wij hebben ze nu in de huidige line up vroeg in de avond staan in de grootste tentstage.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Welja op een niet-enkelmetalfestival kan je hen wel wat lager zetten natuurlijk. Op iets zoals Werchter zouden die mannen vrij vroeg nog spelen op de main denk ik
Was geen verwijt hè. Was gewoon benieuwd.
Graspop 2019 stonden ze halverwege de middag te spelen, dus wij hebben ze nu in de huidige line up vroeg in de avond staan in de grootste tentstage.
Dat ga ik doorgeven aan Brian... Had makkelijk gekund :(
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Tijd voor een nieuwe aankondiging. Één van de beste live ervaringen ooit gehad, ook al kende ik de meerderheid van de nummers niet. Slechts één album was mij bekend. Maar het was een waar feest! Zeker bij hét ene nummer dat iedereen kent.

Wij zijn dan ook blij om hen te mogen aankondigen om op onze, relatief gezien, rustigste festivaldag.

We believe in a thing called

The Darkness

Even snel tussen werk door, tekstje even half half in elkaar gezet tussen afspraken in. Dus videoclip volgt later.

@Brian en @wenteldave
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Is het al tijd voor de headliner? Neuh... Het wordt weer tijd voor iets stevigers op Supersonic Wings. Ik heb ze zelf twee keer gezien, één keer op Graspop en één keer in de Melkweg en twee keer was het een gestoorde show. Iedereen die deze shows heeft meegemaakt, weet dat er een ontzettend hoog energieniveau was, waardoor die shows eigenlijk niet konden tegenvallen. De zanger is voormalig zanger van de rockband Letlive, Jason Butler. Met hun politieke statements hebben ze sinds 2017 vele fans weten over te halen. It's time to Bite Back because you fucked with the Wrong Generation. Made an America:
Supersonic-Wings-Fever-333.png


@HollandiaFCB en @Martijn , go!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken