Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Is dat al geprobeerd dan?
Dus jou voorstel / oplossing is dat ondanks het gebrek aan steun en na 1,5 jaar niet kunnen draaien concertzalen, crew, artieset, personeel etc het voor een kwart minder maar ''moeten proberen''? Je ziet toch zelf ook wel in dat dat totaal geen realistisch voorstel is?

Ik raad je aan het interview met de baas van MOJO op OP1 even terug te kijken. Die geeft goede redenen waarom dit niet kan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dus jou voorstel / oplossing is dat ondanks het gebrek aan steun en na 1,5 jaar niet kunnen draaien concertzalen, crew, artieset, personeel etc het voor een kwart minder maar ''moeten proberen''? Je ziet toch zelf ook wel in dat dat totaal geen realistisch voorstel is?

Ik raad je aan het interview met de baas van MOJO op OP1 even terug te kijken. Die geeft goede redenen waarom dit niet kan.
Daarnaast als we over "marktwerking" gaan praten.... de grote acts kunnen wel gewoon uit de kosten komen door in volle stadions in het buitenland op te treden, dus slaan ze Nederland lekker over gezien daar geen boterham te verdienen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Tuurlijk wordt er verlies gedraaid. Maar één ding is zeker, als je niks doet draai je nog meer verlies…..
Dat is natuurlijk ook niet per definitie waar. Om 75% te draaien, maak je ook meer kosten dan wanneer je 0% draait.
Ik weet verder eigenlijk niet zo goed hoe te reageren op je uitlatingen, ik vraag me af of je niet ook een beetje zit te stangen.

Je zegt dus ook omdat een kroegbaas voor Corona misschien winst draaide, hij nu pas recht van spreken heeft als hij dat destijds filantropisch had ingezet? (ik dacht je stemde VVD trouwens..)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Vind het ook bizar dat we een minister hebben voor EN Onderwijs, EN Cultuur EN wetenschap. En als het over cultuur gaat dan zie je die persoon in kwestie nergens? Waarom worden die 3 zaken niet van elkaar gescheiden? Want Cultuur en Onderwijs/Wetenschap zijn toch totaal verschillende zaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Vind het ook bizar dat we een minister hebben voor EN Onderwijs, EN Cultuur EN wetenschap. En als het over cultuur gaat dan zie je die persoon in kwestie nergens? Waarom worden die 3 zaken niet van elkaar gescheiden? Want Cultuur en Onderwijs/Wetenschap zijn toch totaal verschillende zaken.
Onderwijs ook niet hoor ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) heeft maandag een "moreel appel" op MOJO gedaan om op korte termijn geen dansfeesten te organiseren. Dat bevestigen Haagse bronnen aan NU.nl.

Dat appel werd uitgesproken in een gesprek tussen onder anderen De Jonge, MOJO-directeur Jochem Brouwer, de organisatie achter Unmute Us en Ahoy-directeur Jolanda Jansen. Hierin werd onder meer besproken dat evenementen binnenkort slechts op 75 procent van de totale bezoekerscapaciteit mogen draaien en voor 0.00 uur klaar moeten zijn.

"Er werd ons eigenlijk vriendelijk verzocht het dansen te verbieden", zei Brouwer maandagavond in Op1. Hij vertelde daarnaast dat het demissionaire kabinet het juridisch niet voor elkaar krijgt onderscheid aan te brengen tussen concerten en evenementen met dj's. Daarom werd MOJO verzocht op korte termijn geen dansfeesten te organiseren. Ook niet als deze feesten op 75 procent van de capaciteit en voor middernacht plaatsvinden.

Haagse bronnen kunnen in gesprek met NU.nl niet bevestigen dat die juridische basis de reden voor het verzoek van De Jonge vormt. Wel leek men enigszins verrast dat de minister het verzoek aan MOJO op dit moment voorlegde.
Waanzin.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Heel even, want ik zie dat o.a. Mojo, Ahoy en ID&T juridische stappen aan het overwegen zijn. Als ze zo krap bij kas zitten, lijkt het me nou niet heel verstandig als je een rechtszaak gaat aanspannen van welke je weet dat je 'm gaat verliezen... Dat geldt kunnen ze beter gebruiken om hun kop boven water te houden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Heel even, want ik zie dat o.a. Mojo, Ahoy en ID&T juridische stappen aan het overwegen zijn. Als ze zo krap bij kas zitten, lijkt het me nou niet heel verstandig als je een rechtszaak gaat aanspannen van welke je weet dat je 'm gaat verliezen... Dat geldt kunnen ze beter gebruiken om hun kop boven water te houden.
Meen je dit nou echt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Meen je dit nou echt?
Ik zeg alleen maar serieuze dingen, Jos. Ze gaan bakzeil halen. Geen idee hoeveel rechtszaakje/kort geding kost, maar het lijkt me handiger als ze alle benodigde financiën binnen de onderneming houden i.p.v. uit te geven aan kansloze pogingen van rechtszaken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik zeg alleen maar serieuze dingen, Jos. Ze gaan bakzeil halen. Geen idee hoeveel rechtszaakje/kort geding kost, maar het lijkt me handiger als ze alle benodigde financiën binnen de onderneming houden i.p.v. uit te geven aan kansloze pogingen van rechtszaken.
Waarom is het per direct kansloos? Ook de overheid kan rechtszaken verliezen.

En ze hebben nog wel geld voor 1 advocaat met z'n allen hoor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik zeg alleen maar serieuze dingen, Jos. Ze gaan bakzeil halen. Geen idee hoeveel rechtszaakje/kort geding kost, maar het lijkt me handiger als ze alle benodigde financiën binnen de onderneming houden i.p.v. uit te geven aan kansloze pogingen van rechtszaken.
Voor mij is het geen gegeven dat het een kansloze missie is. En ik vind dat het als organisatie je goed recht is om te vechten voor je eigen voortbestaan. Misschien een wanhoopspoging maar beter dan langzaam zonder verder initiatief ten onder gaan.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Dus jou voorstel / oplossing is dat ondanks het gebrek aan steun en na 1,5 jaar niet kunnen draaien concertzalen, crew, artieset, personeel etc het voor een kwart minder maar ''moeten proberen''? Je ziet toch zelf ook wel in dat dat totaal geen realistisch voorstel is?

Ik raad je aan het interview met de baas van MOJO op OP1 even terug te kijken. Die geeft goede redenen waarom dit niet kan.
Dank je voor de tip. Is natuurlijk preken voor eigen parochie. We hebben het hier over Mojo welke onderdeel is van?

Waarom is dit geen realistisch voorstel dan? Dus dan maar niks doen? Is dat handig?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Daarnaast als we over "marktwerking" gaan praten.... de grote acts kunnen wel gewoon uit de kosten komen door in volle stadions in het buitenland op te treden, dus slaan ze Nederland lekker over gezien daar geen boterham te verdienen is.
Gelukkig hebben jullie daar geen last van aangezien de meesten hier niet voor de grote acts gaan, dus dat scheelt. Wel gaaf dat de artiest die er echt voor wil gaan nu kansen krijgt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dank je voor de tip. Is natuurlijk preken voor eigen parochie. We hebben het hier over Mojo welke onderdeel is van?

Waarom is dit geen realistisch voorstel dan? Dus dan maar niks doen? Is dat handig?
Die directeur van Mojo geeft als voorbeeld de tour van Doe Maar. Die is met die uit de lucht gegrepen max van 75 procent zaalcapaciteit verliesgevend. Dan is zo'n tour toch bij voorbaat kansloos?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Gelukkig hebben jullie daar geen last van aangezien de meesten hier niet voor de grote acts gaan, dus dat scheelt. Wel gaaf dat de artiest die er echt voor wil gaan nu kansen krijgt.
Waar baseer je dit in godsnaam op? Ik ben vaak genoeg bij grote acts op grote evenementen te vinden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Gelukkig hebben jullie daar geen last van aangezien de meesten hier niet voor de grote acts gaan, dus dat scheelt. Wel gaaf dat de artiest die er echt voor wil gaan nu kansen krijgt.
Het is maar wat je kansen noemt. :)

Dar de meesten hier geen grote acts zien is trouwens ook onzin.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Waarom is het per direct kansloos? Ook de overheid kan rechtszaken verliezen.

En ze hebben nog wel geld voor 1 advocaat met z'n allen hoor.
Zeker, maar we hebben in deze periode met rechtszaken die gaan over de maatregelen gezien dat dat in vrijwel alle gevallen de overheid wint. Ik zie niet in wat er nu zo radicaal is veranderd dat dat nu niet het geval zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Dat is natuurlijk ook niet per definitie waar. Om 75% te draaien, maak je ook meer kosten dan wanneer je 0% draait.
Ik weet verder eigenlijk niet zo goed hoe te reageren op je uitlatingen, ik vraag me af of je niet ook een beetje zit te stangen.

Je zegt dus ook omdat een kroegbaas voor Corona misschien winst draaide, hij nu pas recht van spreken heeft als hij dat destijds filantropisch had ingezet? (ik dacht je stemde VVD trouwens..)
Dan moet je inderdaad kijken of je dan wat aan de kosten kant kan doen. Ik gaf al eerder aan, allemaal water bij de wijn doen. Dus ook wij als bezoeker, ook voor het geluid, licht, inkoop etc. Kijk nou eerst eens wat mogelijk is?

Het klopt ik hou van stangen, maar dat is niet helemaal het geval. Ik ga in ieder geval niet meehuilen met de wolven in het bos.

Nee, ik zeg dat ik de kroegbaas alleen hoor als het financieel tegen zit (ondernemersrisico?), maar niet als het voor de wind gaat. Jij wel? Klopt dat ik VVD stem, dat wil niet zeggen dat ik er soms hele andere ideeen op na hou. Ken jij een partij dan waar je het helemaal mee eens bent?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken