Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Vind dit wel een bijzondere opmerking in dat NU.nl artikel. Tikkie kort door de bocht imo.

Zonder zicht op perspectief en het wegvallen van de steunmaatregelen kun je alleen nog maar iets goedkoops programmeren: dat gaat ten koste van de kwaliteit."
Wat vinden jullie?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Dat staat in de quote van NU.nl en het artikel in de comment die je quote. Zonder steun draaien ze met max 75 procent over het algemeen op verlies.
Ja, dat hoorde ik ook gelijk. En dat die 25 % voor de winst zorgt. En daar zit ehm de krux. Het is allemaal een beetje anders…. dus misschien moet iedereen wat water bij de wijn doen? Ook de artiesten etc. want het zou wat zijn als alles bij de consument terechtkomt. Dan gaat het een elite aangelegenheid worden.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Vind dit wel een bijzondere opmerking in dat NU.nl artikel. Tikkie kort door de bocht imo.


Wat vinden jullie?
Marktwerking, als iedereen gaat vasthouden aan zijn pre corona prijzen, dan gaat het niks worden. Misschien maar genoegen nemen met iets minder?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Vermoedelijk een zaalcapaciteit van max 75 procent in de Ziggodome e.d. maar dit was gisteren ook in het nieuws.

De nieuwste versoepeling van de maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus, die dinsdag door demissionair premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge zal worden aangekondigd, betekent ook goed nieuws voor het betaald voetbal.

De stadions mogen weer volledig worden gevuld. Dat bevestigen bronnen aan de NOS. Toeschouwers dienen wel een vaccinatiebewijs of een negatieve coronatest te overleggen.
 
Laatst bewerkt:

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
De zin; 'Dit is een klap in het gezicht van...' is erg vermoeiend aan het worden. Die zin lijdt aan grote inflatie. Maar 75% is gewoon echt echt heel raar. In voetbalstadions kan je er nog inkomen omdat mensen dan (in ieder geval in theorie) echt verder uit elkaar kunnen zitten. In concertzalen staat iedereen alsnog bovenop elkaar. Waarom dan zo'n maatregel invoeren als het toch geen zin heeft? Wat is het doel?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ja, dat hoorde ik ook gelijk. En dat die 25 % voor de winst zorgt. En daar zit ehm de krux. Het is allemaal een beetje anders…. dus misschien moet iedereen wat water bij de wijn doen? Ook de artiesten etc. want het zou wat zijn als alles bij de consument terechtkomt. Dan gaat het een elite aangelegenheid worden.
Ik vind je hier wel schokkend simplistisch over denken eigenlijk. Hoe zie je het in de praktijk voor je dat alle betrokkenen genoegen nemen met een kwart minder? Voor het personeel laat ik even de CAO achterwegen maar in de horeca is een schreeuwend personeelstekort. Hoe gaan concertzalen dan mensen aantrekken met een kwart minder loon? Minder inkomsten voor artiesten die al 1,5 jaar droog staan, ook minder makkelijk gedaan dan gezegd.

Maar de kern van de vraag is: waar halen ze in hemelsnaam die 75% vandaan? Met Testen voor Toegang creer je een bubbel, waarom dan nog steeds grenzen? Net alsof die 75% dan niet boven op elkaar voor het podium gaan staan. Wat dan nog meer steekt is dat voetbalstadia wel weer vol mogen. Ik vind het echt schokkend om te constateren hoe achteloos dit kabinet met de cultuursector omgaat. Goede argumentatie is niet nodig want de cultuursector wordt gezien als de brandhaard der brandhaarden. Terwijl dit juist een plek is waar je met Testen voor Toegang wél veilige omgevingen kan organiseren. Maar hé, zolang het volk lekker in drie rijen dik koopjes kan jagen bij de Primark is alles prima toch?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Volledig met Jos eens!
Hadden we niet ook behoorlijk wat geld uitgegeven aan Fieldlabs. Volgens mij blijkt daar gewoon uit dat het ook met 100% zou kunnen. De Belgen hebben in ieder geval dankbaar gebruik gemaakt van die onderzoeken.

Ik vind "het is ook nooit goed" ook echt een non-argument. Als het dat nooit is, dan is dat zo. Zou het ook graag anders zien.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Ik vind je hier wel schokkend simplistisch over denken eigenlijk. Hoe zie je het in de praktijk voor je dat alle betrokkenen genoegen nemen met een kwart minder? Voor het personeel laat ik even de CAO achterwegen maar in de horeca is een schreeuwend personeelstekort. Hoe gaan concertzalen dan mensen aantrekken met een kwart minder loon? Minder inkomsten voor artiesten die al 1,5 jaar droog staan, ook minder makkelijk gedaan dan gezegd.

Maar de kern van de vraag is: waar halen ze in hemelsnaam die 75% vandaan? Met Testen voor Toegang creer je een bubbel, waarom dan nog steeds grenzen? Net alsof die 75% dan niet boven op elkaar voor het podium gaan staan. Wat dan nog meer steekt is dat voetbalstadia wel weer vol mogen. Ik vind het echt schokkend om te constateren hoe achteloos dit kabinet met de cultuursector omgaat. Goede argumentatie is niet nodig want de cultuursector wordt gezien als de brandhaard der brandhaarden. Terwijl dit juist een plek is waar je met Testen voor Toegang wél veilige omgevingen kan organiseren. Maar hé, zolang het volk lekker in drie rijen dik koopjes kan jagen bij de Primark is alles prima toch?
Dank je voor het compliment. Ik hoop dat je uitgeschokt (is dat een woord ?) bent. Je kan denken in problemen of denken in oplossingen. Ik kies liever voor het laatste. Als je denkt dat je weer door kan gaan waar je gebleven bent, dan vind ik dat erg naïef.

Om maar gelijk in te haken op je tweede deel. Alsof de voetbalstadions gelijk 100 % gevuld waren, alsof de F1 op 100 % capaciteit gedraaid heeft, alsof de winkels direct maximaal open waren. Dit is in mijn ogen een opmaat naar meer. Dan kan je gelijk wel weer overal kritiek op hebben en tegenaan schoppen, maar steek liever je energie in oplossingen zoeken. Al dat schijnheilige gedroeftoeter van al die horecabazen. Toen ze het wel goed hadden hoorde ik ze ook niet hoor……

En voor iedereen die geen coronapas wil, wake up, die was er ook al in een verkapte vorm bij het voetbal en de F1
 
  • Leuk
Waarderingen: zworp3

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Volledig met Jos eens!
Hadden we niet ook behoorlijk wat geld uitgegeven aan Fieldlabs. Volgens mij blijkt daar gewoon uit dat het ook met 100% zou kunnen. De Belgen hebben in ieder geval dankbaar gebruik gemaakt van die onderzoeken.

Ik vind "het is ook nooit goed" ook echt een non-argument. Als het dat nooit is, dan is dat zo. Zou het ook graag anders zien.
Iets met een glas halfvol of halfleeg…. willen we nu vooruit met elkaar of niet? Man, man, man, nog een paar maandjes en dan weer volledig draaien. Los daarvan gaat het toch gewoon gebeuren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Heb je een paar voorbeelden van oplossingen waardoor concertzalen / evenementen ondanks de max zaalcapaciteit van 75% en zonder steun vanaf oktober toch events kunnen organiseren / door laten gaan zonder verlies te draaien?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Toen horecabazen het goed hadden, hoorde je ze niet? Wat bedoel je daarmee?
Jeetje, ik heb nu afgelopen jaren voor corona zoveel winst gemaakt. Dat is echt ver boven wat ik nodig heb. Ik geef de rest maar aan een goed doel zoals vluchtelingen uit Afghanistan die echt een probleem hebben…… zoiets

En de rest van mijn opmerkingen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Jeetje, ik heb nu afgelopen jaren voor corona zoveel winst gemaakt. Dat is echt ver boven wat ik nodig heb. Ik geef de rest maar aan een goed doel zoals vluchtelingen uit Afghanistan die echt een probleem hebben…… zoiets

Uhm.... wat? Deze volg ik niet helemaal.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Heb je een paar voorbeelden van oplossingen waardoor concertzalen / evenementen ondanks de max zaalcapaciteit van 75% en zonder steun vanaf oktober toch events kunnen organiseren / door laten gaan zonder verlies te draaien?
Voor beide kanten is momenteel geen bewijs. We moeten iemand maar op z'n woord geloven dat er verlies wordt gedraaid met 75% aan capaciteit en zonder steun, maar dat is ook niet openbaar gemaakt. Dat blijft gewoon gissen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Heb je een paar voorbeelden van oplossingen waardoor concertzalen / evenementen ondanks de max zaalcapaciteit van 75% en zonder steun vanaf oktober toch events kunnen organiseren / door laten gaan zonder verlies te draaien?
Zeker, allemaal water bij de wijn doen en eerst kijken naar wat wel kan en niet naar wat niet kan. Wat wil je nu als artiest 0 % inkomsten of 75 % inkomsten?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zeker, allemaal water bij de wijn doen en eerst kijken naar wat wel kan en niet naar wat niet kan. Wat wil je nu als artiest 0 % inkomsten of 75 % inkomsten?
Dat is toch helemaal geen rëele oplossing? Zoals Jos al zei

Hoe zie je het in de praktijk voor je dat alle betrokkenen genoegen nemen met een kwart minder? Voor het personeel laat ik even de CAO achterwegen maar in de horeca is een schreeuwend personeelstekort. Hoe gaan concertzalen dan mensen aantrekken met een kwart minder loon? Minder inkomsten voor artiesten die al 1,5 jaar droog staan, ook minder makkelijk gedaan dan gezegd.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Voor beide kanten is momenteel geen bewijs. We moeten iemand maar op z'n woord geloven dat er verlies wordt gedraaid met 75% aan capaciteit en zonder steun, maar dat is ook niet openbaar gemaakt. Dat blijft gewoon gissen.
Tuurlijk wordt er verlies gedraaid. Maar één ding is zeker, als je niks doet draai je nog meer verlies…..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken