Ik vind je hier wel schokkend simplistisch over denken eigenlijk. Hoe zie je het in de praktijk voor je dat alle betrokkenen genoegen nemen met een kwart minder? Voor het personeel laat ik even de CAO achterwegen maar in de horeca is een schreeuwend personeelstekort. Hoe gaan concertzalen dan mensen aantrekken met een kwart minder loon? Minder inkomsten voor artiesten die al 1,5 jaar droog staan, ook minder makkelijk gedaan dan gezegd.
Maar de kern van de vraag is: waar halen ze in hemelsnaam die 75% vandaan? Met Testen voor Toegang creer je een bubbel, waarom dan nog steeds grenzen? Net alsof die 75% dan niet boven op elkaar voor het podium gaan staan. Wat dan nog meer steekt is dat voetbalstadia wel weer vol mogen. Ik vind het echt schokkend om te constateren hoe achteloos dit kabinet met de cultuursector omgaat. Goede argumentatie is niet nodig want de cultuursector wordt gezien als de brandhaard der brandhaarden. Terwijl dit juist een plek is waar je met Testen voor Toegang wél veilige omgevingen kan organiseren. Maar hé, zolang het volk lekker in drie rijen dik koopjes kan jagen bij de Primark is alles prima toch?