Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 1756 reacties, heeft 159 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Chiel 1 minuut geleden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1757)
  • Auteur

Dennis1808

Twenty one pilots krijgen nieuw album en een wereld tournee to april. Denk dus best realistische kans op festivals volgend jaar. Weet alleen niet of ze zo goed op rw passen. Geven wel een vette show overgens.

Vier jaar geleden zag ik ze nog best vroeg in een toen al hele volle Barn, is natuurlijk een no brainer voor Werchter om ze weer te boeken. Ik vrees wel dat ze een aardig hoge spot opeisen tegenwoordig.

Klomppop 10 t/m 19 / Vestrock 14 t/m 19 / Paaspop 16 t/m 19 / RW 14 15 / LL 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / DTRH 18 / TW Classic 18

Joslittel

Twenty One Pilots is een prima band om te boeken voor op de main. Alle pubers blij en er zit genoeg pit in om de volwassenen ook enigszins te entertainen. Heb ze ook jaren geleden eens op Pukkelpop gezien en dat was best prima, wat mij betreft welkom (alleen niet voor sub headliner achtige posities, dat zou zonde zijn van zo’n kostbare plek).

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Yannick

Ik zie ze een sub spot eisen als die Paleis 12 show snel uitverkoopt (en dat zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn).

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

mattman
    Moderator

Ik zie ze een sub spot eisen als die Paleis 12 show snel uitverkoopt (en dat zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn).

Laat maar zitten dan.

Krijg echt Imagine Dragons vibes van deze ‘band’. Laat die maar lekker naar Pukkelpop gaan. Passen daar veel beter.

Thijs

Als ze naar Werchter komen, zal het zoiets zijn zoals de Imagine Dragons spot. Maar ik zie ze inderdaad eerder naar Pukkelpop gaan, daar kunnen ze tegenwoordig ook gewoon (co)headliner zijn.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Fonske122

RW
    Metallica – Tool
    Muse
    Coldplay
    P!nk

TW
    The Police

Oh Well

Coldplay lijkt me eerder onrealistisch.
    Denk dat ze het festival gegeven een beetje ontgroeid zijn zoals U2 bv volgens mij ook al tijden geen echte festivals meer aandoen.
    Wel zonde op zich want Coldplay RW 2009 staat in mijn TOP 5 van beste concerten ooit gezien.
    Een reünie van Oasis nog niet in de maak voor combo Glastonbury / RW ? Wat een feest zou dat zijn …
    En dan natuurlijk DAFT PUNK, maar dat kunnen we tegen januari naar jaarlijkse traditie alweer van ons wensenlijstje afstrepen.
    En P!nk kan toch absoluuuuuut geen headliner zijn ? SUB op zijn allerhoogste, maar laat ons daar aub van gespaard blijven …
    Verder hoop ik ook zeker op Biffy Clyro, wat mij betreft buiten Engeland nog niet de status die ze verdienen (beetje vice versa met Editors)

Dr. Hannibal

Metallica – Tool

Ik heb nu al medelijden met elke andere band die die dag op main staat

Chiel

Waar hoop ik op (onafhankelijk of ze wel of niet touren of beschikbaar zijn):

– Florence and the Machine / The Cure
    – Metallica / Tool
    – Placebo / Muse
    – the War on Drugs / Led Zeppelin

Uiteraard worden het Editors, Bazart en Oscar and the Wolf ….

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

Magical12

Ah, het beste aan Rock Werchter – na het festival zelf, uiteraard – zijn die heerlijke geruchtenmolens die alweder op gang getrokken worden!

Ik verwachtte bij de vorige geruchten al Fleetwood Mac (afscheidstournee) op RW, daar blijf ik bij. Florence & The Machine hebben ze dit jaar laten schieten, maar staat in het Sportpaleis rond de periode van The Killers vorig jaar (= begin maart), dus die heb ik ook al opgeschreven voor een co-headline op RW.

Als Metallica zou touren, gaan ze die niet laten liggen – en dat lijkt mij dan voor die zaterdag te worden, want dat is de laatste jaren toch de rock-dag bij uitstek.
    En Muse als afsluiter? Een jaartje niet, nieuwe plaat, en dan hoppa: knallen op de zondag. Wat met Smashing Pumpkins? Weinig data in Europa dit jaar, dan maar volgend jaar (en hoe groot zijn die tegenwoordig…)?

Ik hoop dat ik ooit de kans krijg om The Strokes aan het werk te zien in België, moet wel een lekker feestje zijn. 🙂 –

Een eerste, héél erg premature gok:

Donderdag:
    Florence & the Machine
    The Strokes

Vrijdag:
    Fleetwood Mac

Zaterdag:
    Tame Impala
    Metallica?

Zondag:
    Smashing Pumpkins
    Muse

PKP: 2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016, 2017
    RW: 2008,2009,2010,2011,2012,2015,2016, 2017, 2018

Paddy

Smashing Pumpkins? Uurtje of 19 ofzo.
    Dus in jouw voorbeeld zou er nog een naam na Smashing Pumpkins / voor Muse komen. Behalve als Werchter wil bezuinigen en ze een plek krijgen zoals de Offspring had voor Rammstein.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Paddy.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Diego123

Ik denk dat Metallica, Muse en Florence and the Machine wel de grootste kanshebbers zijn voor de (co-)headlinespots. Overigens hoop ik dat The Police idd nog eens zou samenkomen en dat Damon Albarn zijn Blurmaten nog eens opbelt voor een tourtje.

mattman
    Moderator

Ik vind dat er nu minder ‘binnenkoppers’ zijn dan vorig jaar rond deze tijd. Toen dachten we allemaal al redelijk vroeg (rond RW17) dat Nick Cave, QOTSA, Gorillaz en The National er zouden staan. Uiteindelijk ging alleen die laatste niet door. Nu vind ik dat er minder zekerheidjes zijn, en voor mij persoonlijk al helemaal geen namen die mij zo enthousiast maken als de vier hierboven…

Florence en Mumford zijn kanshebbers, maar ik zit niet direct te springen voor die namen. Metallica hetzelfde. En Muse kan weleens de Killers van volgend jaar zijn: bombastische, ‘gebakken lucht rock’ van een band die lichtjes over hun vervaldatum zit. En dan is er nog Editors, die een goede (lees: druk bezochte) passage maakte op TWC en volgend jaar wel weer zo’n exclusieve Werchter show zal mogen spelen… En dan hebben we nog al die vermomde marketingsboysbandjes zoals Bastille, Twenty One Pilots, The 1975 en Bazart. Tot nu toe heb ik nog weinig om naar uit te kijken… Net nu RW zo’n mooie ‘minder platte’ lineup had dit jaar.

Dennis1808

Wordt er dan nog niet gekeken naar hiphop-headliners? Zeker nu festivals als Lowlands, Pukkelpop en Sziget (Kendrick), Best Kept Secret (RTJ) en Dour (Tyler, The Creator) recentelijk een hiphopheadliner hebben gedaan die goed uitpakte kan Werchter toch ook eens een goede hiphopafsluiter pakken? Gorillaz reken ik even niet als hiphop.

Klomppop 10 t/m 19 / Vestrock 14 t/m 19 / Paaspop 16 t/m 19 / RW 14 15 / LL 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / DTRH 18 / TW Classic 18

Dirk

Ik vind dat er nu minder ‘binnenkoppers’ zijn dan vorig jaar rond deze tijd. Toen dachten we allemaal al redelijk vroeg (rond RW17) dat Nick Cave, QOTSA, Gorillaz en The National er zouden staan. Uiteindelijk ging alleen die laatste niet door. Nu vind ik dat er minder zekerheidjes zijn, en voor mij persoonlijk al helemaal geen namen die mij zo enthousiast maken als de vier hierboven…

Florence en Mumford zijn kanshebbers, maar ik zit niet direct te springen voor die namen. Metallica hetzelfde. En Muse kan weleens de Killers van volgend jaar zijn: bombastische, ‘gebakken lucht rock’ van een band die lichtjes over hun vervaldatum zit. En dan is er nog Editors, die een goede (lees: druk bezochte) passage maakte op TWC en volgend jaar wel weer zo’n exclusieve Werchter show zal mogen spelen… En dan hebben we nog al die vermomde marketingsboysbandjes zoals Bastille, Twenty One Pilots, The 1975 en Bazart. Tot nu toe heb ik nog weinig om naar uit te kijken… Net nu RW zo’n mooie ‘minder platte’ lineup had dit jaar.

Tsja smaak he ? ik denk dat een festival voor ieder wat wils moet aanbieden dus ook al die dingen die jij niet zo geweldig vindt. Sommige headliners van 2018 waren not my cup of tea.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

bcmrmaybe

Ik vind dat er nu minder ‘binnenkoppers’ zijn dan vorig jaar rond deze tijd

Idd. Vorig jaar was er al behoorlijk wat bekend qua albums en tourgeruchten. Het enige nu is dat Metallica in september hun tour aankondigd, Pink in Europa gaat touren, 21P geruchten en Rammstein met een nieuw album eind 2018 begin 2019.

Pink op Werchter? Meer voor Classic. Rammstein en Metallica zullen wel stadions worden dus ik ben erg benieuwd water gaat komen (Voor RW en PP ook)

Oh, Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    He doesn't bite and he doesn't squeal
    He just runs around on his hamster wheel
    Harvey, Harvey
    Hey, Harvey!

Yannick

Wat? Ik vind dat er juist gigantisch veel al op tafel ligt voor volgend jaar.

Metallica, The Cure, Tool, Muse, Florence + The Machine, Mumford & Sons, The Strokes, Tame Impala, Interpol, The 1975, Christine & The Queens, The War On Drugs, Damien Rice, Beach House, Death Cab For Cutie, Trixie Withley, Nothing But Thieves, Halsey, Suede, Years & Years en Greta Van Fleet heb ik allemaal al met potloodje opgeschreven om in het oog te houden. Bastille had deze zomer op Werchter kunnen staan (zie tour data) maar stonden daar uiteindelijk niet, is volgens mij een indicatie dat dat verhaal ook afgelopen is. Editors zullen gewoon achter de hand blijven gehaald worden als kleinere afsluitende headliner wanneer bepaalde acts niet willen lukken. Ik geloof nooit dat Werchter de kaart van Editors wil blijven trekken als ze ook iets spannenders kunnen boeken..

Qua hip hop is er dit jaar toch al wat geëxperimenteerd met Russ en Rae Sremmurd vrij tegenvallend op de Mainstage en Post Malone in de Barn wat een groot succes was, dus die lijn zal ook wel weer verder worden gezet, denk ik.

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

mattman
    Moderator

Wat? Ik vind dat er juist gigantisch veel al op tafel ligt voor volgend jaar.

Metallica, The Cure, Tool, Muse, Florence + The Machine, Mumford & Sons, The Strokes, Tame Impala, Interpol, The 1975, Christine & The Queens, The War On Drugs, Damien Rice, Beach House, Death Cab For Cutie, Trixie Withley, Nothing But Thieves, Halsey, Suede, Years & Years en Greta Van Fleet heb ik allemaal al met potloodje opgeschreven om in het oog te houden. Bastille had deze zomer op Werchter kunnen staan (zie tour data) maar stonden daar uiteindelijk niet, is volgens mij een indicatie dat dat verhaal ook afgelopen is. Editors zullen gewoon achter de hand blijven gehaald worden als kleinere afsluitende headliner wanneer bepaalde acts niet willen lukken. Ik geloof nooit dat Werchter de kaart van Editors wil blijven trekken als ze ook iets spannenders kunnen boeken..

Qua hip hop is er dit jaar toch al wat geëxperimenteerd met Russ en Rae Sremmurd vrij tegenvallend op de Mainstage en Post Malone in de Barn wat een groot succes was, dus die lijn zal ook wel weer verder worden gezet, denk ik.

Ik heb echt niets opgevangen over The Strokes, eigenlijk. Zou wel leuk zijn!

Had het ook over de mogelijke headliners hoor, die ik tot nu toe nog wat ‘meh’ vind. Daaronder staat er nog heel wat leuks qua kanshebbers natuurlijk. Ook Weezer, Childish Gambino en dEUS lijken mij inkoppertjes op dat vlak. En god, zouden ze dat Years & Years effectief nog eens boeken? Ik blijf er vanuit gaan (hopen) dat er een bepaalde quality control is bij die boekers, los van persoonlijke voorkeur en smaak. Vind nu ook niet dat die een bepaald diepe indruk maken met dat tweede album.

roy-hekkens

21Pilots hoop ik toch echt niet. Vind het zo’n overschatte band. Daarbij krijgen ze dan waarschijnlijk ook nog eens een te hoge spot.
    Wat zouden Damien Rice en Tame Impala geweldige namen zijn. Zet Damien Rice maar tegenover Metallica, want die hoef ik toch niet te zien.
    Lenny Kravitz is ook nog een optie als co-headliner met z’n nieuwe album.

neracroft

Weezer inderdaad een week na Werchter op Bilbao BBK.
    GE-WEL-DIG dan zou ik direct een kaartje kopen voor die dag denk ik.
    Welke plaats nemen die in? Net voor de sub? Of misschien Barn headlinen of schat ik ze te hoog in omdat ik ze zelf heel graag op een festival wil zien?

(min of meer) Realistische wishlist:
    The Strokers – The Cure – Weezer – Tame Impala – Bon Iver – Vulfpeck – Modest Mouse

Onrealistisch wishlist:
    Rage Against The Machine – Bob Dylan – Led Zeppelin – Beastie Boys

mj222

Wishlist met enigsinds realistische namen (niet allemaal op 1 affiche uiteraard)

The Strokes
    Rage Against the Machine
    Tame Impala
    Daft Punk
    Katy Perry
    Blur
    Oasis (niet realistisch maar je kan dromen)
    MIA
    Richard Ashcroft

Dennis1808

enigsinds realistisch

Daft Punk

Paddy

Weezer inderdaad een week na Werchter op Bilbao BBK.
    GE-WEL-DIG dan zou ik direct een kaartje kopen voor die dag denk ik.
    Welke plaats nemen die in? Net voor de sub? Of misschien Barn headlinen of schat ik ze te hoog in omdat ik ze zelf heel graag op een festival wil zien?

(min of meer) Realistische wishlist:
    The Strokers – The Cure – Weezer – Tame Impala – Bon Iver – Vulfpeck – Modest Mouse

Onrealistisch wishlist:
    Rage Against The Machine – Bob Dylan – Led Zeppelin – Beastie Boys

Weezer lijkt mij dat je inderdaad wat te hoog neerzet.

RATM zou geweldig zijn. Maar touren niet echt meer geloof ik?
    Bob Dylan, legendarische naam, maar videobeelden van zijn laatste concerten laten zien, dat Bob gewoon met pensioen moet.
    Led Zeppelin, toch klein hoopje dat de geruchten waar zijn: Glastonbury, PP en RW!
    Beastie Boys, ooit een keer op Lowlands gezien. Iedere keer als het publiek lekker los kwam, legden ze het optreden stil. Want het moet niet te ruig worden. Laat die maar zitten.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

bcmrmaybe

Beastie Boys, ooit een keer op Lowlands gezien. Iedere keer als het publiek lekker los kwam, legden ze het optreden stil. Want het moet niet te ruig worden. Laat die maar zitten.

Aangezien Adam Yauch in 2012 is overleden en ze in 2015 een statement gaven dat ze niet meer gingen optreden lijkt me Beastie Boys behoorlijk onmogelijk.

Oh, Harvey, Harvey
    He doesn't bite and he doesn't squeal
    He just runs around on his hamster wheel
    Harvey, Harvey
    Hey, Harvey!

willem

Muse kan denk ik met een nog dikkere stift genoteerd worden. Tijdens een gesprek met StuBru antwoordde Bellamy op de vraag of ze naar België komen het volgende:
    “Ik hoop het! We zijn de plannen nog aan het maken, maar we komen waarschijnlijk volgende zomer terug naar België.”

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1757)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.