Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4785 reacties, heeft 232 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Brian 4 weken, 1 dag geleden.

25 berichten aan het bekijken - 4751 tot 4775 (van in totaal 4786)
  • Auteur

Paddy

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Chiel

Er staan twee filmpjes op Dumpert, maar daar zie ik behalve de bekertjes niets anders door de lucht vliegen.

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

Brian

Rock Werchter 2018: Dag 2

Heerlijk geslapen na 44 uur zonder slaap, die 8 uur had ik wel even nodig. Maar vroeg genoeg wakker om op tijd op de weide te zijn en ik was dus om half 1 met bakje koffie weer present.

De nieuwe tribune aan de achterkant meteen even geprobeerd bij Dermot Kennedy (*). Tribune goedgekeurd, artiest niet. Saaie en typische singer-songwriter in mijn ogen. Niet afgekeken maar naar die andere singer-songwriter gegaan, Isaac Gracie (***). Goede stem, leuke nummers, sympathieke uitstraling. Hier zit zeker potentie in om uit te groeien. Ook lekker wat afwisseling in de set. Moet nog een paar sterkere nummers schrijven om de zwakkere eruit de laten. Leuk dat hij ook nog in september hij op Tuckerville staat. Daarna naar Mainstage, niet voor Air Traffic maar de festieleaks meeting. Erg gezellig gehad ondanks de iets kleinere opkomst. Toch kennis gemaakt met Yannick, Dr. hannibal en Joslittel.

Naar the Slope voor Wolf Alice (***1/2). Hier begon waar ik voorhand ook al over klaagde, acts op het verkeerde podium. Deze band verdiende toch vroeg op main of een uurtje in the Barn. Gehele veld stond vol en 35 minuten voelde echt als veel te kort. Ze hebben geen eens tijd gehad voor Moaning Lisa Smile. Wel een lekkere gevarieerde set met zowel de hardere nummers (Yuk Foo is bijvoorbeeld zo’n heerlijke knaller) als de rustigere nummers (Beautifully Unconventional). Afsluiter Giant Peach was ook dikke prima. Terug naar the Barn aangezien wij het idee had dat die plek achterin een ideale plek zou zijn voor First Aid Kit (***1/2). Al zittend gekeken naar een folk county pop optreden waarin de nieuwe nummers telkens een hoogtepunt bleken. Opvallend dat ze het er maar bij 3 van speelden. Cover van Kate Bush en natuurlijk My silver Lining ook erg mooie momenten. Tussendoor kabbelde de set hier en daar wat voort, maar vanaf mijn positie was dat niet zo’n probleem.

Hierna weer even wat rondgelopen. 5 min staan kijken bij Russ, maar heb gewoon echt niks met dit soort rap muziek. Snap ook niet wat dit op mainstage deed, want de sfeer leek al in het 2de vak dood te slaan. KlubC was beter geweest. Daarin speelde toen Curtis Harding. Had zijn muziek totaal verkeerd ingeschat want kwam erachter dat het best leuke muziek was. Helaas speelde hij toen maar 10 minuten. Bij the slope stond het daarna alweer goed vol bij The White Buffalo. Daardoor ook niet goed gezien.

Inmiddels had ik na al die rustige muziek wel zin in een feestje. Dat plus het feit dat ik Snow Patrol in de Ziggo Dome ga zien heeft me doen te besluiten naar CHVRCHES (****) te gaan. Dat knalde er wel even lekker in met nummers als Get Out & Miracle. Het was niet spannend of afwisselend maar wel precies wat ik op dat moment even nodig had. Met het hele voorste gedeelte van KlubC meegesprongen, gedanst en geschreeuwd. Lauren Mayberry zag er trouwens sprookjes achhtig uit, zong goed en had leuke babbeltjes tussendoor. Na ik alle opgekropte energie eruit had gesprongen was het tijd om naar de mainstage te gaan voor de act waar ik deze dag het meest naar uitkeek.

London Grammer (****1/2) was weer zo’n act die ik liever in the Barn had gezien. Zeker in combinatie met het voetbal wat aan de gang was. Dan was het absoluut 5 sterren waard geweest. Nu merkte je dat de aandacht er in het begin er niet goed bij was in het begin. Misschien was dit ook de reden waarom ze een kwartier later begonnen. Nadat duidelijk was dat België door was ging er gejuich door het publiek. Spontaan begon Hannah Reid Football’s is coming home te zingen, waarmee ze er in mijn opinie ontzettend goed mee om ging. Magiscch was het moment dat het hele veld in euforie en feest stemming was, en dat Hannah Reid het veld stil kreeg met Rooting for You, waarvan de eerste helft prachtig a capella was. Ik was van te voren bang dat dit nummer niet zou gaan werken op mainstage, maar doordat je een speld kon horen vallen werd het een ontzettend hoogtepunt van het festival an sich. Overal kippenvel ondanks dik 25 graden.

Achterop op het veld naar The Killers (*) gekeken. Wat een aanfluiting. Fake was hiervoor al vaak gevallen en dat klopte ook geheel. Heb ook niks met de muziek dus het was voor mij echt niks aan. Daarnaast vond ik zijn stemgeluid heel vervelend. Niet vals, maar gewoon een irritante stem. Dus bezig gehouden met twee van mijn grootste hobby’s, bier drinken en zeiken op artiesten/muziek. Zo toch een gezellige afsluiting gehad ondanks the Killers.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Brian.

Brian

test

Joslittel

test

Geslaagd

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Brian

test

Geslaagd

Waarvoor dank. Ik had geen zin dat stuk opnieuw te typen 😉

visdave34
    Moderator

@niekbbq: ik zag dat jouw verslag ook als spam was aangemerkt… Zonde van het tikwerk natuurlijk, dus nu voor iedereen te lezen:

Verslag Niek

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

Als je leest over dat soort figuren bij Cave die hun kankerbek niet kunnen houden, zou je spontaan willen blijven bij AM en er dan bij hen opzettelijk doorheen schreeuwen.

Maar fijn geschreven!

Hi @emmersmetglijmiddel, ik ben het helemaal eens met je boodschap dat publiek een optreden niet mag verzieken door er doorheen te praten. Ik zou je alleen willen verzoeken om het anders te verwoorden en je bericht aan te passen. Het k-woord gaat over de grens van wat FL op dit forum toelaatbaar taalgebruik vindt.

Ik hoop dat je hier begrip voor hebt!

Geen probleem hoor, al kan ik nergens een knop vinden om posts te editen.

Maar hierbij dan ook een verzoek aan iedereen hier: zeg wat tegen praters! (voor zover jullie dit al niet doen)
    Want op de lange termijn zal het echt wel een verschil uitmaken, en je zult er zelf ook beter over voelen om iig iets te hebben gezegd i.p.v. stilzwijgend irriteren.

Paddy

Mijn tip zou dan zijn, om het wel een beetje normaal te vragen. Afgelopen weekend snauwden een paar dames naar de jongens achter ons, maar dan krijg je juist een tegenreactie. Terwijl als je iets normaal vraagt, veel mensen best willen luisteren.
    Je hebt ook plekken waar veel lokalo’s staan. Die komen vooral om bier te drinken, bij te praten en ongein uit te halen. Kun je daar niet tegen, kun je beter een andere plek zoeken. Anders krijg je zo een bierdouche van 100 man of ruzie.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

roy-hekkens

Wat was het een heerlijke editie! Het weer zat mee, alles was prima geregeld, geen lange wachtrijen, toiletten werden best goed bij gehouden en iedereen was relaxed, wat zorgde voor een hele prettige sfeer. Het was zeker druk, maar al met al vond ik het goed te doen. Alleen inderdaad jammer van de onnodige rode kruizen bij de tenten.

Donderdag:
    Rival Sons (**1/2) : Eerste kwartier gezien. Was wel ok, maar niet heel bijzonder.
    Gang Of Youths (***1/2) : Hier was ik erg benieuwd naar en ik ben positief verrast. Erg leuk optreden, goede sound.
    Steven Wilson (*****) : Zo vroeg op de eerste dag al een hoogtepunt (en er zullen er nog velen volgen)! Wat een heerlijke performance was dat zeg.
    Black Rebel Motorcycle Club (***1/2) : Prima optreden, wel wat zware kost, maar heel strak gespeeld.
    Vince Staples (*) : Ik heb het een kans gegeven en heb m’n best gedaan, maar ik vond het echt slecht. Wat een waardeloos optreden, wat stond die daar eigenlijk te doen? Hij maakte zich er wel heel makkelijk vanaf zeg. Heb het nog zo’n 20 minuten aangekeken, maar ben toen maar snel weg gegaan.
    Queens Of The Stone Age (*****) : Weer een hoogtepunt voor mij. Heerlijk genoten van deze strakke set. Lekkere rock-n-roll zoals het hoort.
    Gorillaz (****1/2) : Een lekker feestje met leuke gastbijdragen. Vooral De La Soul vond ik leuk om daar te zien staan. Prima afsluiter van dag 1.

Vrijdag:
    Courteeners (**) : Vond ik wel tegenvallen. Heb een kwartiertje gekeken.
    Isaac Gracie (***) : Prima optreden. Ben benieuwd wat hij de komende jaren in petto heeft en door kan groeien.
    Wolf Alice (****) : Vroeg aanwezig om vooraan te kunnen staan. Heerlijk genoten van dit helaas te korte optreden. Vooraan niets gemerkt van het blijkbaar slechte geluid.
    First Aid Kit (***1/2) : Positief verrast door deze dames. Ik vond het een erg leuk en onderhoudend optreden. Beter als ik verwacht had.
    Angus & Julia Stone (****1/2) : Heerlijk relaxte muziek en een mooi optreden. Altijd genieten van hun optredens.
    Snow Patrol (****) : Prima en degelijk optreden, niets meer en niets minder.
    London Grammar (*****) : Echt genieten weer van Hannah’s prachtige stem. Rooting for you was een hoogtepunt.
    The Killers (***1/2) : Onderhoudende show met een aantal fijne nummers. De act kwam vaak wel overdreven over, typisch Las Vegas zullen we maar zeggen.

Zaterdag:
    Millionaire (***1/2) : Ik kende hen nog niet echt, maar ze gaven een prima show weg. Positief verrast weer.
    The Last Internationale (***) : Prima optreden, maar het sprong er niet echt uit.
    Stereophonics (*****) : Heerlijk dit! Allemaal geweldige nummers en super strak gespeeld.
    Stone Sour (***) : Ben onverwacht blijven hangen en vond het een prima optreden. Heb me goed vermaakt.
    Faces On TV (***) : helaas kwam ik de The Barn niet meer in voor MGMT, dus hier naartoe gegaan. Klonk prima, maar verder niet echt bijzonder.
    Laatste stukje Jack Johnson gezien vanaf de zijkant om naar het 2e voorvak te kunnen. Leuk dat Eddie nog even het podium op kwam.
    Jack White (*****) : Echt genoten van zijn strakke show. Lekker hoor.
    Pearl Jam (*****) : Ik had hen nog nooit gezien en was dus erg benieuwd. Kende eigenlijk ook niet veel nummers , maar wat heb ik hiervan genoten! Ik ben om, Pearl Jam was echt één van de absolute hoogtepunten dit jaar.

Zondag:
    Ben de hele dag onverwacht bij de Main gebleven. Het heeft me wel een mooie plek aan de reling in het 2e voorvak opgeleverd.
    PVRIS (***) : Vond het nu beter overkomen als vorig jaar op Lowlands.
    Novastar (***) : Prima optreden lekker in het zonnetje. Niets mis mee.
    Kaleo (***1/2) : Lekkere muziek in de middag. Prima optreden en goed vermaakt.
    Eels (****) : Heel leuk optreden en ook de humor tussendoor vond ik erg leuk. Raspberry beret had voor mij niet gehoeven.
    Noel Gallagher’s High Flying Birds (****1/2) : Lekkere muziek en mooi gespeeld. Het uur was gevlogen.
    Nick Cave & The Bad Seeds (*****) : Wat een held, mijn absolute hoogtepunt van deze editie! Ik stond ook nog eens enkele meters van de opgebouwde tafels waar hij bovenop kwam staan. Hij klom zelfs precies bij mij omhoog de reling op, waardoor ik hem vast moest houden om zijn evenwicht te houden alvorens hij richting de tafels liep. Ik was erg benieuwd naar het optreden na alle positieve recensies van zijn vorige shows. Wat mij betreft heeft hij alle verwachtingen waar gemaakt en zelfs overtroffen. Chapeau!
    Arctic Monkeys (****1/2) : Na Nick Cave niet gemakkelijk om daar nog overheen te gaan. Dat lukte ook niet, maar heb toch erg genoten ook van hun strakke show. Prima afsluiter van Werchter 2018!

Al met al 4 geweldige dagen gehad. Op naar volgend jaar!

roy-hekkens

Ben er nog ééntje vergeten.

Donderdag:
    Alice In Chains (***) : Prima optreden. Kende weinig van hun muziek, maar klonk wel goed allemaal.

Sjoerd

Als je leest over dat soort figuren bij Cave die hun kankerbek niet kunnen houden, zou je spontaan willen blijven bij AM en er dan bij hen opzettelijk doorheen schreeuwen.

Maar fijn geschreven!

Hi @emmersmetglijmiddel, ik ben het helemaal eens met je boodschap dat publiek een optreden niet mag verzieken door er doorheen te praten. Ik zou je alleen willen verzoeken om het anders te verwoorden en je bericht aan te passen. Het k-woord gaat over de grens van wat FL op dit forum toelaatbaar taalgebruik vindt.

Ik hoop dat je hier begrip voor hebt!

Geen probleem hoor, al kan ik nergens een knop vinden om posts te editen.

Maar hierbij dan ook een verzoek aan iedereen hier: zeg wat tegen praters! (voor zover jullie dit al niet doen)
    Want op de lange termijn zal het echt wel een verschil uitmaken, en je zult er zelf ook beter over voelen om iig iets te hebben gezegd i.p.v. stilzwijgend irriteren.

Hier ook vaker last van (al viel het op RW wel mee) en er dan ook beleefd iets van gezegd, maar vaak wordt je dan gewoon uitgelachen of er wordt in elk geval lacherig over gedaan. Mateloos irritant!

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

Joslittel

Ik heb dit jaar op RW zo goed als nooit last gehad van pratend publiek, een verademing. Bij elk concert luisterende omstanders. Voor mij onderscheidt RW zich hier ook mee van de meeste Nederlandse festivals. Al besef ik ook wel dat je mazzel moet hebben met de plek waar je staat.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

omniversal

Dit is by far het beste festival waar ik naartoe ben geweest. Ook al had het een hele ruige start.

Donderdag
    We hadden een tent hadden die praktisch onmogelijk was om op te zetten. Mijn zussen waren uitgeput en best moe.
    Was maar zelf gegaan om Rival Sons en Steven Wilson te kijken.
    Black Rebel Motorcycle Club was prima te doen.
    Het was al snel goed met dat fantastisch optreden van Alice in chains, QOTSA (tussen twee mosh pits), laat staan de crowd zwemmende spiderman en Gorillaz.
    Al vond ik wel die versie van Kids with guns wat aan de flauwe kant. Maar goed.

Vrijdag
    Beetje van the Kooks gepakt. Maar had nadat ik de zaal van First Aid Kit binnen kwam misschien liever daar gebleven.
    Na Franz Ferdinand kwam Anderson Paak. Die was ook geweldig leuk. Goede dansfeer zat er wel in 😉
    The Killers waren prima als afsluiter. Had niet verwacht dat het zou aanvoelen als nostalgische klassiekers.
    De minst bijzondere dag was dan toch erg leuk gebleken.

Zaterdag
    MGMT helaas niet binnen kunnen komen. DIe hadden echt op mainstage gemoeten als je dat vergeleek met de opkomst van Stone Sour.
    Hadden ze in de planning misschien niet zien aankomen.
    Jack Johnson en Jack White was erg leuk. Er kwam toiletpapier langs het publiek. Ik dacht eerst wat moet dit voorstellen? Toen begreep het! Ik schreeuwde OH WHITE STRIPES!
    En iedereen keek direct met een blik van Ooooooh nu snap ik het!
    Pearl Jam heeft in jaren niet zo hard gespeeld. Wat een feest was dat. Daarna gingen ook alle remmen los.
    Had het gevoel dat zij veel beter de afsluiter hadden kunnen zijn.
    Enorme gekte. Een vent stond met zijn vogel uit zijn broek op de grond te plassen. Als ik er langs probeer te lopen valt een dronken gast voor mijn voeten. En zag later iemand met klompen voorbij rennen. Completer kon deze dag niet.

Zondag
    Voornamelijk in de barn lopen wachten op Nine Inch Nails. Maar David Byrne bleek de echte grote verassing te zijn van het festival! Wat een leuke/gave show! Goede muziek en allerlei verassingen die achter het gordijn vandaan kwamen. En dan nog de dansmoves die echt heel erg indrukwekkend waren. Ik voelde me weggeblazen. Burning down the house is voor mij wel het festival anthem.
    Nine Inch Nails waren gaven ook weer een hele vette show met mist en licht. Toch vind ik het moeilijk om deze mijn favoriet te noemen met alle goede performances die ik op het festival heb gezien. Ook al keek ik hier het meest naar uit.
    Nog even rustig Arctic monkeys gekeken. Dood op dat wel.

Een festival om niet te vergeten. Ben ik trouwens de enige die aan Ben Howard geen klap aan vond? Misschien wel leuk voor rustige sfeer maar ik viel praktisch in slaap van verveling.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  omniversal.

dumbo

Wat was dit weer een top-editie! Ik had eerlijk gezegd niet zo een hoge verwachtingen maar werd bijna iedere dag door verschillende groepen weggeblazen!
    Ik kan me goed aansluiten bij de verslagen die hier reeds verschenen zijn.

Met stip op 1 dit jaar voor mij was de show van David Byrne. Ik heb toch wat tijd nodig gehad om hiervan te bekomen.
    Nick Cave vond ik geweldig maar het kwam niet voldoende over bij mij. Dit is natuurlijk mijn eigen schuld want ik stond wat te ver denk ik. Ik vermoed dat hij beter tot zijn recht komt in een zaal of als het effectief donker is.
    Ik lees wat negatieve opmerkingen over de Killers en ik kan me hierin zeker vinden. Niettegenstaande heb ik me heel erg geamuseerd tijdens hun concert. Beetje nostalgie ook voor me.
    AM vond ik heel strak maar ik had de indruk dat ze beter konden, voor mij een gemiste kans om het festival af te sluiten met een knaller.

Wij stonden op de camping A1 niet zo heel ver van de ingang en voor ons was het een leuke ervaring. Wij gingen iedere dag iets voor 8u douchen (slechts 4 uurtjes slaap) en dan viel het goed mee van volk, we konden meteen binnen en we hebben steeds warm water gehad. Ik denk dat het een probleem is dat de douches tijdens de nacht niet meer open zijn en vorig jaar was dit wel nog het geval. Vorig jaar zagen we veel mensen zich douchen na het terugkeren van het festival wat de rij ’s morgen toch inkort. Misschien een tip voor volgend jaar. Het aanschuiven voor de ingang van het festivalterrein was dit jaar een verademing!!! Nooit meer dan 15 minuten moeten wachten. Dat heeft de organisatie toch fijn opgelost.
    Ik had dit jaar ook nooit het gevoel dat er teveel volk was op het terrein, andere jaren had ik dit wel. Ik vermoed dat met het extra podium de mensen dit keer meer verspreid waren. (slechts een vermoeden). Voor mij is en blijft het enige minpunten de rode kruisen aan de Barn. Ik begrijp echt wel dat voor de veiligheid deze noodzakelijk zijn maar voer aub ergens een telsysteem in zodat er mensen bij kunnen eens er mensen de tent verlaten.

Dit is een vraagje voor de andere leden hier. Zou het geen idee zijn om ipv van 1 van de tenten nog een volwaardig 2de podium te voorzien. Op die manier kan iedereen makkelijker mee volgen. of zal dit teveel lawaaihinder geven voor de andere podia. het is maar eens opwerpen hoor . Ik hoop nog steeds stilletjes dat het terrein wat groter zou worden gemaakt (ruimte zat).

groetjes!
    Dumbo 😉

https://www.concertarchives.org/cottry33

Thijs

Dit is een vraagje voor de andere leden hier. Zou het geen idee zijn om ipv van 1 van de tenten nog een volwaardig 2de podium te voorzien. Op die manier kan iedereen makkelijker mee volgen. of zal dit teveel lawaaihinder geven voor de andere podia. het is maar eens opwerpen hoor . Ik hoop nog steeds stilletjes dat het terrein wat groter zou worden gemaakt (ruimte zat).

groetjes!
    Dumbo 😉

Ik vrees inderdaad voor geluidsproblemen, soms gebeurt het nu al dat je de Klub C hoort aan de mainstage. Een tweede openlucht podium werkt denk ik enkel als er enkel muziek is tijdens de pauzes op main en dat hebben ze dit jaar dus gedaan met The Slope. Die kan nog een beetje groter gemaakt worden maar over het algemeen was ik dit jaar heel tevreden met de hele terreinindeling.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Heemstock

Er is al veel geschreven en benoemd, hierbij mijn duit in het zakje. Wil ook even inzoomen op de organisatorische zijde van het festival. Dit was mijn 5e editie en ik moet zeggen dat het terrein en de The Hive zich enorm positief ontwikkeld heeft in die 6 jaar. Als je dan naar bv. Pinkpop kijk (sorry dat ik de vergelijking erbij haal), dan voelt Rock Werchter een stuk dynamischer aan.

1. Grotere Barn: prima! De tribune aan de achterkant was top. De kruizen minder. Maar met 88.000 man op je terrein, kan je dat haast niet voorkomen. Je zou het kunnen oplossen door een open lucht podium, maar dat gaat ten koste van de Apero en je krijgt soundbleeding. Dus dat is ook geen optimale oplossing. Of het terrein moet groter worden, maar ik weet niet of daar mogelijkheden toe zijn.
    2. Toen ik donderdag voor het eerst voet zette op de weide voelde het enorm open en weids aan. Na 10 minuten had ik het door: de kenmerkende bomen waren gekapt! Hierdoor miste je wel schaduw, maar zodra die nieuwe bomen wat groter zijn, gaat het geheel een stuk sfeervoller eruit zien denk ik. Ook goed dat ze die nevel bij de ingang en op het terrein hadden gemonteerd. Slim!
    3. The Slope: wat een goede toevoeging! Sfeervol podium met die lintjes erboven. Leuk om wat ‘kleinere’ bands te zien. Het podium zorgt ook voor extra spreiding op het terrein, waardoor het minder druk aanvoelde dan andere jaren. En aan de picknicktafels was altijd wel een plekje te vinden om je eten rustig op te kunnen eten.
    4. North West Walls: dit gedeelte wordt ieder jaar sfeervoller en sfeervoller. Onderscheid zich echt van de rest van het terrein. Veel toepassing van hout en groen. Leuk!
    5. Wat was het terrein schoon ten opzichte van vorig jaar. Dit was vorig jaar echt een irritatiepunt bij mij, maar dit jaar heb ik aanzienlijk veel vrijwilligers gezien met prikstokken en vuilniszakken. De prullenbakken werden ook snel geleegd. Wat mij betreft mochten er nog wel wat meer prullenbakken aanwezig zijn. Achterop het veld bij de mainstage lag nog steeds wel behoorlijk wat troep en niet een prullenbak gezien.

Dan de bands:
    1. Gorrillaz: ik wist niet wat ik kon verwachten, maar het overtrof mijn verwachtingen compleet. Wat een funky vrolijk geheel!
    2. QOTSA: heerlijke setlist en een Josh Homme die goed geluimd was! Spiderman was top natuurlijk: ”dance you sexy weazel”
    3. David Byrne: al vaak genoemd, maar verrassend goed en origineel optreden! Onze ruggen en voeten hielden het niet meer, dus helaas de laatste 20 minuten niet afgekeken. Op deze manier wel voor de drukte rustig wat eten kunnen bestellen en een zitplek bemachtigd aan een picknicktafel. Is ook wat waard op dag 4 haha!
    4. Arctic Monkeys: sfeervolle set met een Alex Turner die goed bij stem was. Mooie afwisseling tussen rustig en hard. En ik las veel negatieve berichten op Facebook over dit optreden, maar die mensen verwachten denk ik een druk participerende frontman met een rock spring feestje. Dan weet je bij voorbaat dat dat bij Arctic Monkeys niet gaat gebeuren.
    5. Voetbal. Tja, naast muziekliefhebber ben ik ook groot sportliefhebber dus ik heb als NL’er enorm genoten van de legendarische wedstrijd tussen duizenden Belgen. Wat een feest en sfeer. Alleen de drukte bij de bars in de rust was wel ergggg hoog. Daar had de organisatie beter op kunnen anticiperen en meer barpersoneel kunnen regelen. Maar dat is ook het enige moment tijdens het hele festival dat ik langer heb gewacht dan 5 minuten op een drankje. Chapeau!
    6. Zoveel ander goeds gezien, maar teveel om alles te belichten.

Tegenvallers:
    1. Ik had van Pearl Jam meer verwacht. Een stotterende Eddie Vedder (waar ik amper wat van verstond) en halverwege een nummer afkappen. Vreemd. Ik vond het ook niet slecht hoor, maar ik had hele hoge verwachtingen. Komt misschien ook omdat het groepje waarmee ik was niet echte rockfans zijn en dus niet enthousiast waren.
    2. Nick Cave. Na alle lyrische verhalen op dit forum een poging gewaagd, maar this is not my cup of tea. Duistere, bonkende bassen die snoeihard over het veld loeiden. Nehhh, wij hebben snel een plekje bij the Slope opgezocht om rustig even te eten en ons klaar te stomen voor de grande finale met de Arctic Monkeys.
    3. The Killers. Slechte zang en voelde heel neppig aan. Wel vermaakt met de laatste 2 nummers.
    3. De lange wachtrijen op woensdag bij The Hive. En alle schreeuwende puberale kids tot een uur of 06.00, op The Hive. Maar dat laatste irritatiepunt komt waarschijnlijk omdat ik zelf te oud word 😛 Volgend jaar wordt het een camping in de buurt of het The Hive Resort voor mij.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Heemstock.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Heemstock.

Pinkpop '12 / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / Down the Rabbit Hole '16

neracroft

Ik denk inderdaad dat als ze in de barn bands van dat kaliber willen blijven booken dat de enige optie is om een openlucht podium van de Barn te maken. Want een tent/club maken die nog groter gaat zijn is echt moeilijk en zou zelfs wat bizar aanvoelen denk ik.
    En doe dan de Slope maar een half open/overdekte tent.

Het is ook gewoon niet chill dat je een half uur op voorhand naar binnen moet voor een show van meer dan een uur.
    Op een festival wil ik echt vaker dan elke 2 uur een pintje kunnen gaan drinken. Of een bar in elke tent zou ook tof zijn.

Joslittel

Dan zie ik een dubbele mainstage als de meest reële optie denk ik. Voor de mainstage is er al genoeg ruimte, dan kan The Slope een kleiner tentpodium worden. Op Graspop bevallen de twee mainstages mij echt meer dan goed.

Wat mijzelf betreft mag The barn gewoon blijven wat deze is. Veel acts komen simpelweg beter tot hun recht in een tent (dit jaar oa Ben howard en Fleet Foxes) en bovendien is het geluid erg goed. Die rode kruizen zijn enorm vervelend maar hangt ook samen met het feit dat er erg goede artiesten staan.

Het weer hielp dit jaar ook niet mee denk ik, er stonden veel mensen die de zon probeerde te ontvluchten.

Paddy

Slope lekker laten zoals die nu is (hoogstens de bar iets naar achteren, zodat er meer ruimte komt).

De Barn is net vergroot, dus groter hoeft die voorlopig niet te worden. Om de investering eruit te krijgen, zal dit de komende jaren ook niet gebeuren.

Een dubbele mainstage heb ik eerlijk gezegd ook mijn twijfels over. Voor Werchter lijkt het mij een behoorlijke investering, die je niet terugverdient door meer bezoekers. Het enige voordeel is, is dat je meer grotere namen kunt boeken. Maar dat betekent ook een forse extra investering. Als het terrein even groot blijft, kun je nauwelijks meer bezoekers kwijt. Dus terugverdienen gaat niet lukken. Terwijl Werchter er nu meestal al in slaagt om meer headliners op 1 dag te hebben.

Een bar in the Barn lijkt mij wel een goede zet.
    Een verbeterpunt zou zijn om de drukte binnen beter in de gaten te houden en pas dicht te gaan als het echt nodig is. Heb er zelf geen last van gehad, maar lijkt mij loei irritant als je bij je favoriete band voor een rood kruis staat en er binnen nog plek zat is.

Dr. Hannibal

Bars in de tenten is inderdaad een top idee, en misschien ook een sanitair hoekje? Is volgens mij goed te regelen, en meer dan welkom nu je niet zomaar in en uit kan lopen. Heb zelf geen last gehad van de rode kruizen, maar wat ik ervan hoor is het inderdaad zaak beter te monitoren hoeveel ruimte er is. Voor een organisatie die overal zo bovenop zit (bij Graspop laten ze je veel meer je gang gaan, heb ik het idee) hadden ze dat best slecht in de gaten. Werk dan gewoon met bandjes scanners, weet je altijd hoeveel man er binnen is. Desnoods een grote counter boven de deur hangen, zodat ook de bezoeker makkelijk kan zien hoe druk het is.

Wat de dubbele mainstage betreft, op Graspop is dat inderdaad ideaal, maar ik betwijfel hoe goed dat zal werken op Werchter. Het hoofdveld voelt toch wat krapper aan, en bovendien krijg je dan nog meer overlap met andere stages dus sound bleed. Daarnaast weet ik ook niet goed wat daar qua programmering op zou passen, de overdekte stages zijn juist voor veel artiesten beter.

Kortom, ik denk dat Werchter er goed aan doet de podia te houden zoals ze zijn, maar meer voorzieningen bereikbaar moet maken binnen de overdekte (afgesloten) stage areas.

neracroft

Ik heb persoonlijk 3 keer voor een rood kruis gestaan (bij George Ezra, Angus & Julia Stone en Franz Ferdinand). Die laatste was wel al bezig toen ik aankwam. De andere 2 was ik toch bijna zo’n 5 a 10 minuutjes op voorhand.

Mede door dit heel wat optredens geskipped wegens ‘tegen dat we daar zijn zal het toch wel vol zitten’. En ook bij oa. MGMT en Nine Inch nails een halfuur op voorhand naar binnen gegaan om zeker geen risico te nemen. En bij optredens zoals MGMT was er echt tijdens het optreden heel veel volk naar buiten aan het gaan. En was er bij de dichtstbijzijnde uitgang tegen het podium echt een zee van plaats. Dat is echt jammer, dat ze dan de poortjes niet terug open zetten.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  neracroft.

visdave34
    Moderator

Ja, er moet toch wat op te vinden zijn. De Barn was nu een flink stuk groter, maar door die rode kruizen heb ik het idee dat die extra ruimte nauwelijks gebruikt werd. Niet efficiënt in ieder geval. Ik vind ook dat ze tijdens optredens best wat mensen aan de zijkanten binnen kunnen laten bijvoorbeeld. Als het dan achterin blijft stropen en het daar te druk is om de poorten weer open te gooien, heb je inderdaad vaak in het midden en iets verder naar voren zeeën van ruimte. Dan kunnen die zijkanten toch ook best even open?

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

Joe

Ivm die bars in de tenten, dit hebben ze dit jaar al opgelost door rondlopende tappers die bier, ice tea en cola schenken.
    Dat is wel een pluspunt, al mogen er gerust wat meer van rondlopen.
    Een wc-hoekje zou inderdaad ook wel handig zijn en moet perfect te doen zijn.

Dr. Hannibal

Ivm die bars in de tenten, dit hebben ze dit jaar al opgelost door rondlopende tappers die bier, ice tea en cola schenken.
    Dat is wel een pluspunt, al mogen er gerust wat meer van rondlopen.

Die ben ik geen enkele keer tegen gekomen, dus daar zouden er zeker meer van moeten lopen. Heb toch aardig wat shows in The Barn gezien, en ook een in Klub C, maar ik zag alleen af en toe een mobiele tap bij de ingangen staan. Heb je in de tent nog niks aan.

Ik ben sowieso voor een vaste bar die je gewoon zelf kunt opzoeken, in plaats van op zo’n gast met een rugzak te wachten als je dorst hebt. Bovendien zijn die lui woest irritant als je van een show probeert te genieten, en ze komen voor je neus bier staan te verkopen. Heb echt mensen boos zien worden toen zo’n figuur bij Steven Wilson in AFAS Live langs kwam, het heeft natuurlijk geen zin die jongens uit te kafferen die ook gewoon hun werk doen, maar ik snap de irritatie wel. Ik vind het ook storend, zeker bij goede Barn acts.

25 berichten aan het bekijken - 4751 tot 4775 (van in totaal 4786)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.