Fortarock 2016

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0


Fortarock 2016

Datum: zondag 5 juni & preparty op zaterdag 4 juni
Locatie: Goffertpark Nijmegen (naast goffertstadion)
Genre(s): Hard Rock, Metal
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
ik zal dan maar alvast met het geruchten lijstje beginnen.

Twisted Sister: afscheidstournee.
Black Sabbath: afscheidstournee.
Iron Maiden: nieuw album, en al bekend gemaakt van eind mei t/m begin Augustus in Europa te zijn.
Distrbed: nieuw album.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Twisted Sister zou wel een goede leuke sub zijn voor Iron Maiden of Black Sabbath. Ik moet zeggen dat ik dan eerder Sabbath denk omdat Iron Maiden ook nog een jaar later kan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Twisted Sister zou wel een goede leuke sub zijn voor Iron Maiden of Black Sabbath. Ik moet zeggen dat ik dan eerder Sabbath denk omdat Iron Maiden ook nog een jaar later kan.

Een jaar later tourt Maiden niet, dus hoezo?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Een jaar later tourt Maiden niet, dus hoezo?

Klopt, heb je gelijk in. Ik haal op de één of andere manier Pearl Jam met Iron Maiden door de war. Dit was een argument waarom Pearl Jam niet in 2016 maar een jaar later op RW zou staan. Vergeef me, of niet ^^ Al is het niet ongewoon voor Maiden om 2 jaar achter elkaar festivals te doen. En daarnaast is Black Sabbath nog nooit op Fortarock geweest en Iron Maiden twee jaar geleden wel. Maar als ze echt willen uitbreiden naar 2 dagen, kun je eigenlijk niet om Iron Maiden heen denk ik ;)
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
deze is nep, maar wat vinden jullie er van?
gaat nu rond op Facebook.

Beste ooit naar mijn smaak \m/
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
deze is nep, maar wat vinden jullie er van?
gaat nu rond op Facebook.

Beste ooit naar mijn smaak \m/

Niet serieus nemen ;) je kan zelf heel makkelijk zo'n poster maken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Ik zie iets te veel headliners op die poster. Zou wel een mooie zijn.
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
http://www.blabbermouth.net/news/ozzy-osbourne-is-working-on-a-really-special-new-album

Zie je, ik zij het tog.

Eerst een laatste album en tour van Black Sabbath en daarna Ozzy solo.

Schrijf Black Sabbath maar voor volgend jaar op, en Ozzy voor 2017.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Altijd leuk fake posters. Deze van Hellfest is wel erg fake idd.
btw, is al bekend gemaakt dat het wel 4 juni 2016 gehouden zal worden? Dan zitten ze weer midden in Rock am Ring / Rock im Park. Zal dan wel een headliner van Rar/Rip in zitten??
Ik heb wel eens zitten denken over de mogelijke namen voor FortaRock.
Wat vinden jullie van deze opsomming, ziet er iets bij?

Iron Maiden, nieuw album en tour komt in Europa eind mei tot begin augustus, FortaRock, losse show of Pinkpop past allemaal in die tourtijd. Ik geef o.a. Rock im Revier/Rockavaria en Download een grote kans. Eerste waar je aan zou denken is FortaRock, 2014 waren ze er ook bij vorige tour waardoor o.a. daarom verwacht ik persoonlijk ze niet nu al terug.
Van Halen, zouden wel eens Sonisphere of Download kunnen gaan doen, geruchten gaan. De VS-tour is al reeds van start gegaan, volgt Europa?
Black Sabbath, zit men bij FortaRock wel nog te wachten op “Granddaddy of Metal” of is Ozzy inmiddels niet die goeie ouwe Prince of Darkness meer...
Bullet For My Valentine zijn aangekondigd op Soundwave Australië, ik denk dat ze met het nieuw album richting Europa komen.
Ghost, Slayer en Trivium, volgend jaar festivals met het nieuw album? Maar stonden wel 2014 al op FortaRock met Maiden, moeilijk om te zeggen of ze 2016 terug komen.
Disturbed, nieuw album en touren tot en met half april in VS. Lijkt me wel een grote kanshebber.
Bring me the Horrizon, Soulfly of Volbeat, met nieuw album en met promotietour langs festivals is dat een optie of juist niet voor FortaRock?
Volgend mij touren Lindemann (solo) en Rammstein niet volgend jaar, dus laat ik dat even als een no go zien voorlopig.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Allemaal zeer plausibel, vooral Distrubed. Wat een strak album is dat weer.
Verder zie ik Bring me the Horizon eerder op Pinkpop staan. Die gasten worden met hun nieuwe EP wel redelijk gedraaid op 3fm.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
btw, is al bekend gemaakt dat het wel 4 juni 2016 gehouden zal worden? Dan zitten ze weer midden in Rock am Ring / Rock im Park. Zal dan wel een headliner van Rar/Rip in zitten??

De grote concurrent van FortaRock is niet RaR/RiP maar Sweden Rock; een groot festival met grote namen in het genre. Men kreeg veel bands niet die daar stonden (waaronder Judas Priest en 5FDP). Dat festival vindt in 2016 plaats van 8 tot en met 11 juni dus daar heeft men volgend jaar geen last van.

Wat betreft namen denk ik inderdaad dat een headliner van RaR ook op FortaRock zal staan. Iron Maiden is voor de hand liggend maar ook Metallica houd ik voor mogelijk.
System Of A Down misschien? Verkocht de Ziggo vrij eenvoudig uit. Black Sabbath deed dat volgens mij niet of net op het nippertje.
Van Halen is ook een grote maar lijkt Europa een beetje te mijden, of zijn er ontwikkelingen? De toppers in metal land die zorgen voor zo'n 30.000 plus toeschouwers zijn dun bezaaid.

De bands die je noemt zijn zeker een optie. Disturbed gaat op tour en lijkt voor de hand liggend. Komt ook genoeg volk op af. Ook Bullet For My Valentine zie ik als optie.
Ghost denk ik niet. Hebben er reeds twee maal gestaan de afgelopen jaren. Hetzelfde geldt voor Trivium en Slayer en ook Anthrax. Al doet Slayer het altijd goed bij het publiek. Gojira (waar de Forta baas zo'n beetje fan van is) had ik wel verwacht.
Nu er een clubshow in Doornroosje is aangekondigd vind ik de kans weer kleiner. Geldt ook voor Black Label Society die er ook binnenkort staan.

FortaRock mag vol aan de bak na de 'stress' van dit jaar. Ik verwacht een jaar met (wederom) de verschillende metal stijlen die aan bod komen waarbij men van de 18 bands kan rekenen op een hoofdpodium
van 6 (toegankelijke) mainstream bands zoals inderdaad Disturbed, Volbeat, Bullet For My Valentine, Megadeth. Bring Me The Horizon lijkt me meer iets voor een festival als Jera On Air.
De overige twee podia kunnen alle kanten uit. Er staat altijd een mix van thrash, black, death, groove, metal core etc.

Ik verwacht zeker namen uit het rijtje met bands met recent nieuwe albums zoals als Children of Bodom, Amorphis, Nile, Cradle Of Filth, Powerwolf, Symphony X, Soilwork, Kadavar, Black Trip.
Ook bands die gaan releasen in 2016 maken een goeie kans: Bv Meshuggah, Morbid Angel, Killswitch Engage oa.

Na een periode SlipKnot verwacht ik ook dat Taylor weer aan de slag gaat met Stone Sour.

Rammstein on tour zie ik voorlopig inderdaad niet gebeuren. Over enkele dagen wordt een 'zoethoudertje' uitgebracht waarna met misschien volgend jaar eens aan de slag gaat met nadenken over nieuw materiaal.





 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Oei SOAD, ik durfde ze eigenlijk niet te noemen... Ik zag ze ook al als gerucht langskomen voor RaR/RiP en voor Download. Hmmm, even vergeten...
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
[video]https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=FYCvRV5ME3w[/video]

Black Sabbath vandaag bekend gemaakt dat ze een afscheids tour gaan doen, ik denk dat ze festivals gaan doen in Europa.

Want in april staan ze in new zeeland en Australië.
En dan verwacht ik niet dat ze een maand voor de festivals op poppodiums gaan optreden.

Festivals verdienen meer en bereiken mee mensen.

En vandaag een jaar geleden maakte Fortarock zijn datum bekend.

Dus dat kan niet lang meer duren denk ik zo.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Een band verdient juist meer met een eigen show, zo heb ik altijd begrepen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=FYCvRV5ME3w

Black Sabbath vandaag bekend gemaakt dat ze een afscheids tour gaan doen, ik denk dat ze festivals gaan doen in Europa.

Want in april staan ze in new zeeland en Australië.
En dan verwacht ik niet dat ze een maand voor de festivals op poppodiums gaan optreden.

Festivals verdienen meer en bereiken mee mensen.

En vandaag een jaar geleden maakte Fortarock zijn datum bekend.

Dus dat kan niet lang meer duren denk ik zo.

Met als support niemand minder dan Rival Sons :D :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken