mdekens wrote:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat de line-ups van 2021 beter zullen zijn dan die van 2020. De meeste goede namen van 2020 zullen worden overgeheveld + een zak met grote namen die in 2021 al vast stonden om te toeren. Ik verwacht dan ook dat 2022 een stuk minder sterk jaar zal worden voor elk festival.
Maargoed, veel te ver vooruit gekeken natuurlijk.
Tyler, The creator, FKA Twigs, Disclosure, Beck en Charlie XCX zullen hoogstwaarschijnlijk wel spelen, die staan ook op andere festivals. Nieuwe headliners zijn Gorillaz en Tame Impala. Zou toch een stunt zijn, maar het zal wel niet.
Grootste afvaller lijkt mij Wilco te zijn, zoals het nu lijkt.
Ik denk dat die verwachting dat 2021 qua line up veel beter wordt dan 2020 moet temperen. Alle festivals moeten een groot verlies nemen op 2020, vanwege al het voorbereidende werk dat niets heeft opgeleverd. Daarnaast hebben organisatoren als Mojo en Friendly Fire ook het probleem dat veel vaste inkomsten van bijvoorbeeld de grote shows in Ziggo gemist worden. Niet voor niets dat Jan Smeets nu al spreekt over bezuinigingen komend jaar (al klaagt hij ieder jaar over de prijs van zijn headliners….). 2021 is het nieuwe 2020, met wat afvallers en toevoegingen. Dat korte stukje in VPRO’s Machine-podcast geeft inderdaad wel een aardig inzicht.
Het zou kunnen dat als DTRH echt de kans krijgt om Tame Impala als gedroomde headliner te boeken dat ze dat wel gaan doen, maar dan zal Mojo/DTRH op andere kosten gaan interen.