De Beste optredens van 2017

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Gezien december, en dus ook het einde van het jaar, weer nadert, dacht ik dat het maar weer eens tijd was voor een aantal lijstjes. Dus bij deze. Kan met een anekdote over het concert of over hoe je een bepaald optreden hebt ervaren. Ik heb er in ieder geval nog 2 staan voor dit jaar, dus die van mij krijg je nog maar ik ben benieuwd naar jullie! Top 5/10 of ongenummerd .. maakt niet uit!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Leuk idee! Bij deze zal ik de spits dan maar afbijten,
2017 stond bol van de geweldige line-ups en zaalshows, en waarvan een heel aantal mij altijd zal bij blijven. De absolute hoogpunten in willekeurige volgorde:

alt-J in de Jupiler Zaal van 013 (12 Juni). Zelf groot fan van deze band, en waar ze op de festivals (Werchter & Lowlands) niet in hun beste doen waren, waren ze in de kleine zaal in Tilburg ontzettend goed. Een ingetogen set-up, prachtige setlist en een publiek wat ze volledig mee wisten te krijgen. Dit was voor mij één van de beste optredens die ik ooit gezien heb, en deze zaal was voor de muziek van de Britten in mijn optiek perfect. Op deze show was gewoon heel weinig aan te merken, zelfs toen het 1x misging met Gus zijn keyboard, zette Joe een stukje Garden Of England op, ze waren gewoon perfect op elkaar ingespeeld en hadden duidelijk plezier in deze show.

Arcade Fire, Best Kept Secret (18 Juni).
Volgens mij hoef ik aan deze show niet al teveel woorden vuil te maken aangezien er al behoorlijk veel over gezegd en geschreven is. Een memorabel concert, een uitzinnig publiek en misschien wel de meest enthousiaste band tijdens een optreden die ik ooit heb gezien. 10/10.

Radiohead, Best Kept Secret (19 Juni).
Ook deze show werd alom geroemd, en terecht. Ondanks een super ingetogen set zetten de mannen een fantastische show neer, die naar mijn mening beter was dan de set op Werchter, die toch al iets uitbundiger was. De muziek van Radiohead leent zich als geen ander voor een setting als BKS, en dan deze setlist, die ik perfect vond.. Het was een plaatje!

Foster The People, Paradiso (12 Juli).
Een band die iedereen wel kent van 'Pumped Up Kicks'. Na het debuutalbum in 2011 door veel mensen enigszins vergeten, het vervolg op het debuut in 2014 bleef een beetje onder de radar, maar met album 3 op komst kwamen ze naar Paradiso, de show was ontzettend snel uitverkocht, en de sfeer in de zaal was top, iedereen had er merkbaar zin in. Een avond vol hoogtepuntjes volgden. Ik vond de show goed opgebouwd met een setlist die goed varieerde tussen de drie albums. De visuals waren minimaal maar gewoon goed, en zo werden we anderhalf uur vermaakt door een band die weer helemaal klaar is om Europa te veroveren op de festivals in 2018 (hopelijk).

The xx, Lowlands (18 Augustus).
Zelf behoorlijk fan van deze band, en had een perfect plekje vooraan weten te scoren. Vond dat ze een ontzettend mooi opgebouwde show neerzette, met alles erop en eraan. Visuals waren niet overdreven maar precies goed, setlist was zeer mooi en het solo-momentje van Jamie vond ik erg goed uitkomen. Kortom een zeer mooi optreden.

Sigur Rós, Oosterpoort (3 Oktober).
Een fantastische band, dat staat buiten kijf, en ik verwachtte er dan ook veel van, wat altijd een risico is. Hier werd echter aan iedere verwachting voldaan en het werd dan ook één van de beste concerten waar ik ooit bij geweest ben, iedereen die ze gezien heeft (Afas of Oosterpoort) zal met mij eens zijn dat de visuals buitengewoon mooi waren, en Jonsi en co. meer dan uitstekend presteerden, gewoon een fantastisch optreden met nieuwer en ouder werk.

The War On Drugs, AFAS Live (1 November).
Een band waarvan ik op voorhand een setlistje gehoopt had, en die hoop kwam dan ook uit, het regende nummers van de laatste en één-na-laatste plaat. 'Under The Pressure'
zoals uitgevoerd in de bomvolle AFAS van die avond zal mij altijd bijblijven, want man dat was mooi! Gewoon een supergoede band die met een vrij ingetogen stage setup een show volledig naar hun hand zetten en de zaal meenemen.

Kasabian, AFAS Live (9 November).
Misschien muzikaal gezien niet de beste band van dit lijstje, maar qua optreden en energie die zowel bij de band als in het publiek vrijkwam wel een waanzinnig goed en leuk optreden. Van begin tot eind werd er uitzinning gereageerd door het publiek, met crowdsurfers, moshpits & bierdouches tot gevolg. Een ouderwets goed volksfeest in de AFAS waar iedereen verbroederde, en waar iedereen gezamelijk helemaal tot het uiterste ging om er een topavond van te maken, en Kasabian slaagde er uitstekend in om dit mede mogelijk te maken.

Fleet Foxes, TIVOLI (15 November).
Misschien wel het tegenovergestelde van Kasabian, maar op een compleet andere manier wel een fantastisch optreden, juist hoe ingetogener de muziek, hoe beter Fleet Foxes tot zijn recht komt. Zo waren de solo momenten van zanger Robin Pecknold voor mij de hoogtepunten. Deze show was super opgebouwd en werd naar mijn mening ook met ieder nummer beter, deze band weet keer op keer het publiek in een soort trance te brengen waarbij je gewoon volledig 'in' de muziek lijkt te zitten. Een supergoede band die een supergoed optreden afleveren.

Gorillaz, Ziggo Dome (21 November).
Qua visuals de beste show van dit rijtje (samen met Sigur Rós), qua muzikaliteit was dit top, qua enthousiasme was dit top en qua energie was dit ook geweldig. Een band die terug is van weggeweest en dan dit neerzet in een bomvolle Ziggo Dome, daar kan je alleen maar blij van worden. Iedereen die ik na deze show sprak was ook lyrisch. Deze band is gewoon ontzettend goed. De setlist, die van oud naar nieuw en weer terug ging vond ik dan ook heel goed en leuk. Hopelijk wordt het op Werchter dit jaar ook weer een feestje!

 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Grappig, ik heb gisteren een heel verhaal geschreven, maar blijkbaar is deze verwijderd na dat ik een paar woorden heb bewerkt, heel even snel dan maar:

- Bon Iver, TivoliVredenburg: Beste concert ooit. Magisch en alles viel op z'n plek. Wordt nog steeds emotioneel als ik the Wolves hoor. 3mans bezetting deed het ook zeer goed
- Nicolas Jaar, Lowlands
- The National, AFAS
- The xx, Lowlands
- Moderat, Mad Cool
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.584
585
Top 5 zaalconcerten in willekeurige volgorde
- Drive-By Truckers - Paradiso
- Ryan Adams - Tivoli, Grote Zaal
- Eddie Vedder - AFAS
- QOTSA - Ziggo Dome
- War On Drugs - AFAS
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Grappig, ik heb gisteren een heel verhaal geschreven, maar blijkbaar is deze verwijderd na dat ik een paar woorden heb bewerkt, heel even snel dan maar:
Misschien werd als spam gezien ofso? @dennisvdbr kun je daarvoor 's kijken?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Leuk draadje, @Yannick!

- Ik reken ook festival concerten mee (want waarom niet).
- 2017 was een topjaar. Misschien wel het beste concertjaar dat ik bewust meemaakte als concertganger. Nog nooit zoveel shows gezien.
- Eigenlijk waren alle shows die ik opnoem goed. De meesten zijn dus onderling inwisselbaar.
- Grootste tegenvaller: Pixies. Jammer, want dat zijn echte helden voor mij.
- eervolle mentions: Foo Fighters, Royal Blood, Interpol, Warhaus, Mark Lanegan

PJ Harvey - Pukkelpop
Father John Misty - Ancienne Belgique
Depeche Mode - Sportpaleis
Arcade Fire - Rock Werchter
Solange - Pukkelpop
The National - Vorst Nationaal
Run The Jewels - Ancienne Belgique
System Of A Down - Rock Werchter

3 - Sigur Ros - Vorst Nationaal
2 - Radiohead - Rock Werchter
1 - Nick Cave & The Bad Seeds / Sportpaleis
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
1. Mount Eerie (Kerk Sint-Denijs)

2. Jenny Hval (Le Guess Who & Best Kept Secret)
3. Arcade Fire (Best Kept Secret)
4. Kraftwerk (Koningin Elisabethzaal)
5. Sigur Rós (Afas)
6. Ben Frost (Le Guess Who)
7. James Holden (Le Guess Who)
8. Preoccupations (Zomerparkfeest)
9. Föllakzoid (Eindhoven Psych Lab)
10. GAS (Le Guess Who)

Eervolle vermeldingen: The Hotelier, Temples, Ryley Walker, Portugal. The Man, American Football, Radiohead, Kevin Morby, Parquet Courts, Shabazz Palaces en Kikagaku Moyo.

Niet zo veel gezien dit jaar als voorgaande jaren, maar wel veel goede dingen!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
2017 was een absoluut topjaar. Met afstand het beste concertjaar dat ik bewust meemaakte als concertganger. Nog nooit zoveel goeie shows gezien.
Enige tegenvaller (klein beetje maar): Arcade Fire op Rock Werchter. Ze hadden er gewoon niet zoveel zin in, leek het wel. Nog steeds goed, maar heb ze simpelweg al vele en vele malen beter gezien.
Eervolle mentions: Bonobo, Interpol, Warhaus, Lorde, Sampha, Thurston Moore, The National, Temples, Band of Horses, Vince Staples

10. Car Seat Headrest - Paradiso
9. Wolf Alice - Melkweg
8. The Shins – Lowlands (en Paradiso)
7. Bon Iver - TivoliVredenburg
6. Fleet Foxes – TivoliVredenburg
5. Gorillaz – Ziggodome
4. Spoon - Paradiso
3. Sigur Ros - AFAS
2. LCD Soundsystem - Paradiso
1. Radiohead – Best Kept Secret (en RW)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
1. Arcade Fire (BKS)
2. Radiohead (BKS)
3. Sigur Ros (AFAS)
4. The National (tweede avond, AFAS)
5. Fleet Foxes (TivoliVredenburg)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Mooi jaaar gehad. Zowel goede zaaloptredens als festival optredens gezien.

Eervolle vermeldingen: Thurston Moore Group, Walter Trout, Fleddy Melculy, Arcade Fire, Doe Maar, Triggerfinger & Imagine Dragons

10. Father John Misty (Tivoli)
9. Dropkick Murphy's (Bospop)
8. Cage the Elephant (Rock Werchter)
7. Foo Fighters (Rock Werchter)
6. Green Day (Ziggo Dome)
5. Weezer (013)
4. Roger Hodgson (Bospop)
3. Radiohead (Rock Werchter)
2. Gorillaz (Ziggo Dome)
1. System of a Down (Rock Werchter)
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Why not... :)

10. Soulwax, DTRH
9. Alt-J, Mad Cool
8. U2, Amsterdam ArenA
7. LCD Soundsystem, Paradiso
6. The xx, Lowlands
5. Belle And Sebastian, Tivoli
4. Moderat, Mad Cool
3. Gorillaz, Ziggo Dome
2. Father John Misty, DTRH
1. Arcade Fire, BKS

Eervolle vermeldingen voor Kasabian (FIB Benicassim), HONNE (FIB Benicassim), Royskopp (Mad Cool), Deadmau5 (FIB Benicassim), Editors (Lowlands), The National (AFAS), Warhaus (DTRH), Radiohead (BKS), Oscar and the Wolf (DTRH), Green Day (Ziggo Dome & Mad Cool).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
2017: Het jaar van het grote gemis. Door na Lowlands gelijk te verhuizen naar Finland heb ik helaas dit najaar een grote lijst met favorieten zoals Lorde, Nick Cave The National, LCD Soundystem, Gorillaz moeten overslaan. Dit jaar heb ik dit vooral gigs zien van bandjes die ik al eerder heb gezien. Al zitten er natuurlijk weer enkele mooie verassingen tussen. Hopelijk kan ik volgend op zn minst Lorde, Cave en The National meepakken!!

– Grootste tegenvaller: Kings of Leon die er te snel uit naaide op de laatste avond van Pinkpop. Wel een prima gig.
– eervolle mentions: Run The Jewels, Arcade Fire, Radiohead, Biffy Clyro, Frank Carter, Robert Hood, Migos, Elbow

10 - Richard Ashcroft - Pinkpop (Deze man bracht eventjes de passie die vele acts op Pinkpop missen. Dat einde met Bittersweet Symphony... die momentjes blijven je wel bij)
9 - Eddie Vedder - Ziggo Dome (Eindelijk mijn jeugdheld meemaken. Het kon hier en daar wat beter maar wat is het toch een gouden kerel!)
8 - Sampha - Lowlands (Live erg overtuigend en gewoon een een toffe aardige mens!)
7 - Travis Scott - Woo-Hah (Zoiets ga je niet meer meepakken. Wat een gekte en wat een energie! Mooi dat ik Woo-Hah op deze locatie nog heb mogen meemaken)
6 - London Grammar - Lowlands (Prachtig rustpuntje midden op de dag. Dat deze band nog zoveel mooie liedjes mag gaan schrijven. Hun setlist staat als een huis met deze 2 albums)
5 - Future Islands - Lowlands (De heupjes gingen tot het uiterst van hun kunnen op de laatste avond van Lowlands)
4 - Rae Sremmurd - Woo-Hah (Dit is toch gewoon de leukste act van het moment? Tuurlijk draait er een plaatje mee maar ze bewijzen gewoon dat ze mensen moet vermaken en gewoon niet te serieus moet zijn!)
3 - The XX - AFAS Live (Wat kun je toch heerlijk op deze band dansen. Die nieuwe plaat is het puzzelstukje die ze nog misten voor hun optredens)
2 - System of A Down - Pinkpop (Van afstand op de schermen kijken en over het hele veld pitjes zien ontstaan. Dit soort beelden keek ik jaren gelden voordat ik naar mijn eerste festivals zou gaan. Ongelofelijk vet om mee te maken waar je vroeger al zo'n zin in kriebels kreeg door alleen youtube filmpjes te bekijken)
1 - Prophets of Rage - Pinkpop (Springen op hip-hop en gitaren is echt heerlijk. Wat een geweldige timing voor dat optreden op die veels te mooie dag)

Niet zo hoogstaand als mijn vorige jaren maar ik vermaak me elk jaar alleen maar meer!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Aangezien ik met Gorillaz @Ziggo Dome laatst m'n laatste concert van het jaar heb bezocht ook een top 10 van mij.

Honorable Mentions: Linkin Park(RW), Arcade Fire(RW), Royal Blood(AFAS), Bush(013), Alter Bridge(013), Dropkick Murphys(AFAS), Prophets of Rage(RW)

10. The National - AFAS(2e Avond): Een concert dat niet eens op de planning stond sluipt zo maar de top 10 in. Bedankt ticketswap hiervoor ook, want anders was ik waarschijnlijk nooit gegaan. Geweldige avond.
9. Gojira - Tivoli: Gojira is na Metallica(en Rammstein denk ik) wel mijn favoriete metal band ondertussen nu. De energie, sublimiteit en lef die er vanaf spatte die avond was fenomenaal. Heb ze in 2015 in Belfast gezien(was op vakantie naar Dublin en vrienden wilde er per se heen) en dit overtrof het echt 10keer. Toen was het erg vet, nu geweldig. Je krijg achteraf, toen ze de crowd ook bedankte(langer dan normaal gebeurd) ook echt het idee dat ze het zelf ook een heerlijke show vonden.
8. System of a Down - Rock Werchter: 1 van de acts op Werchter dit jaar die, al wil ik dat niet te gemakkelijk zeggen, volgens mij boven zichzelf uitsteeg. Toen ik ze op pinkpop via m'n laptop hoorde vond ik het goed, maar dit was echt geweldig. Stond ook midden in de pit in het rechtervoorvak en ben continu heen en weer geslingerd. Ook hier, net als bij Gojira, was het de energie die het zo geweldig maakte. Geweldige set van een awesome band.
7. Metallica - Ziggo Dome: Ondanks hun laatste album(wat ik goed vind maar niet geweldig zoals de eerst 4/5) en het feit dat ze een dagje ouder worden, was dit een heerlijk concert. Iets meer ouder werk was fijner geweest, maar wat speelde ze weer als vanouds. Niet rommelig zoals op Werchter 2014, maar goed en geoefend waardoor het klopte. Hoogtepunt was natuurlijk dat James door de stage viel en als een pro doorging.
6. Sigur Rós - AFAS: Magie was dit. Alsof je in een sprookje zat. By far het meest stille concert dat ik ooit heb meegemaakt en dat was heel erg fijn. Subliem.
5. Biffy Clyro - Vestrock: Toch gek dat Biffy op zo'n festival komt en je dan vooraan zo gemakkelijk kan komen. Biffy was zoals ik Biffy ondertussen gewend was: strak, goed en keihard. Top headline set van ze.
4. Gorillaz - Ziggo Dome: Zat te twijfelen of het op 3 kon komen, maar net niet. Zo de knetter, wat een heerlijk concert dit. Heerlijke sfeer, Albarn in vorm, leuke guest artiesten en geweldige animaties. Het leek zo voorbij.
3. Queens of the Stone Age - Ziggo Dome: Krijgt dus net de voorkeur voor Gorillaz en dat komt misschien ook wel door het feit dat het niet alleen net wat beter was, maar ook door het feit dat Qotsa gewoon een half uur langer speelde dan gepland. Het publiek had er zin in, Qotsa had er zin in, ze hadden er nog meer zin in door het publiek en het resultaat was dat het dak eraf gerockt werd.
2. Radiohead - Rock Werchter: 'Yes, I was at Glastonbury, but when someone asks when Radiohead were at their best I shall say ‘Rock Werchter 2017 – I was there’ Dit gewoon. Geweldige set, magnifieke beleving en een Radiohead dat op 200% leek te spelen. Dit concert zal ik echt nooit vergeten.
1. Foo Fighters - Rock Werchter: Ondanks dat Radiohead objectief gezien beter was misschien, kan ik niet anders dan de Foo's op #1 te zetten. Ik heb het zo geweldig gevonden, de volle 2,5 uur lang. Van begin tot eind m'n longen eruit geschreeuwd en zou het zo weer doen. Concert van het jaar voor mij.

In totaal(heb het gedurend het jaar bijgehouden) maarliefst 67 acts/artiesten/bands gezien en kan wel concluderen dat dit m'n favoriete concertjaar ooit was. Radiohead en Foo Fighters van m'n favo bands ondertussen kunnen afstrepen en nu is er eigenlijk nog maar 1 band die ik echt per se nog moet zien en dat is Muse. Dus kom maar door in 2018 graag.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
2017: Het jaar van het grote gemis. Door na Lowlands gelijk te verhuizen naar Finland heb ik helaas dit najaar een grote lijst met favorieten zoals Lorde, Nick Cave The National, LCD Soundystem, Gorillaz moeten overslaan. Dit jaar heb ik dit vooral gigs zien van bandjes die ik al eerder heb gezien. Al zitten er natuurlijk weer enkele mooie verassingen tussen. Hopelijk kan ik volgend op zn minst Lorde, Cave en The National meepakken!!

– Grootste tegenvaller: Kings of Leon die er te snel uit naaide op de laatste avond van Pinkpop. Wel een prima gig.
– eervolle mentions: Run The Jewels, Arcade Fire, Radiohead, Biffy Clyro, Frank Carter, Robert Hood, Migos, Elbow

10 – Richard Ashcroft – Pinkpop (Deze man bracht eventjes de passie die vele acts op Pinkpop missen. Dat einde met Bittersweet Symphony… die momentjes blijven je wel bij)
9 – Eddie Vedder – Ziggo Dome (Eindelijk mijn jeugdheld meemaken. Het kon hier en daar wat beter maar wat is het toch een gouden kerel!)
8 – Sampha – Lowlands (Live erg overtuigend en gewoon een een toffe aardige mens!)
7 – Travis Scott – Woo-Hah (Zoiets ga je niet meer meepakken. Wat een gekte en wat een energie! Mooi dat ik Woo-Hah op deze locatie nog heb mogen meemaken)
6 – London Grammar – Lowlands (Prachtig rustpuntje midden op de dag. Dat deze band nog zoveel mooie liedjes mag gaan schrijven. Hun setlist staat als een huis met deze 2 albums)
5 – Future Islands – Lowlands (De heupjes gingen tot het uiterst van hun kunnen op de laatste avond van Lowlands)
4 – Rae Sremmurd – Woo-Hah (Dit is toch gewoon de leukste act van het moment? Tuurlijk draait er een plaatje mee maar ze bewijzen gewoon dat ze mensen moet vermaken en gewoon niet te serieus moet zijn!)
3 – The XX – AFAS Live (Wat kun je toch heerlijk op deze band dansen. Die nieuwe plaat is het puzzelstukje die ze nog misten voor hun optredens)
2 – System of A Down – Pinkpop (Van afstand op de schermen kijken en over het hele veld pitjes zien ontstaan. Dit soort beelden keek ik jaren gelden voordat ik naar mijn eerste festivals zou gaan. Ongelofelijk vet om mee te maken waar je vroeger al zo’n zin in kriebels kreeg door alleen youtube filmpjes te bekijken)
1 – Prophets of Rage – Pinkpop (Springen op hip-hop en gitaren is echt heerlijk. Wat een geweldige timing voor dat optreden op die veels te mooie dag)

Niet zo hoogstaand als mijn vorige jaren maar ik vermaak me elk jaar alleen maar meer!
Van dit lijstje krijg ik er spijt van dat ik geen kaartje voor de Pinkpop maandag heb gekocht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
2017: Het jaar van het grote gemis.
Stakker :( Toch een zeer fijn lijstje hoor, nog steeds spijt dat ik SOAD niet ben gaan kijken toen.. Volgend jaar beter ;)

Fijne verhaaltjes man, leuk om te lezen!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Stakker Toch een zeer fijn lijstje hoor, nog steeds spijt dat ik SOAD niet ben gaan kijken toen.. Volgend jaar beter

Hahaha, muzikaal betere jaren gehad maar zeker niks te klagen!

SOAD kan ooit tegenvallen maar wat waren ze dit jaar goed!
Pinkpop heeft elk jaar wel een dagje met topnamen. Dit jaar Kings of Leon, SOAD, Prophets of Rage en Biffy Clyro op één dag is toch echt heeel sterk!!
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
2017 was voor mij echt een top concert jaar, erg veel mogen zien. Waar de meeste albums van mijn favoriete artiesten wat tegenvielen, waren hun optredens bijna allemaal uitstekend.

1 Arcade Fire (BKS)
2 Spoon (CB)
3 LCD Soundsystem (Paradiso)
4 Mount Eerie (LGW?)
5 Gorillaz (Ziggo)
6 Ryan Adams (PKP)
7 Car Seat Headrest (Paradiso)
8 Soulwax (BKS)
9 The National (AFAS)
10 Moderat (PKP)
11 Radiohead (BKS)
12 Kevin Morby (LGW?)
13 PJ Harvey (PKP)
14 The XX (PKP)
15 Slowdive (Paradiso)
16 The New Pornographers (Paradiso Noord)
17 Run The Juwels (BKS)
18 Julien Baker (CB)
19 Thurston Moore & Han Bennink (LGW?)
20 The Avalanches (Paradiso)
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
1. Arcade Fire (Best Kept Secret)
2. Radiohead (Best Kept Secret)
3. Moderat (Pukkelpop)
4. Jon Hopkins (Melt! Festival)
5. PJ Harvey (Pukkelpop)
6. Solange (Pukkelpop)
7. Phoenix (Melt! Festival)
8. Modeselektor (Melt! Festival)
9. King Gizzard & The Lizard Wizard (Best Kept Secret)
10. Elbow (Pukkelpop)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
2017 was voor mij echt een top concert jaar, erg veel mogen zien. Waar de meeste albums van mijn favoriete artiesten wat tegenvielen, waren hun optredens bijna allemaal uitstekend.

1 Arcade Fire (BKS)
2 Spoon (CB)
3 LCD Soundsystem (Paradiso)
4 Mount Eerie (LGW?)
5 Gorillaz (Ziggo)
6 Ryan Adams (PKP)
7 Car Seat Headrest (Paradiso)
8 Soulwax (BKS)
9 The National (AFAS)
10 Moderat (PKP)
11 Radiohead (BKS)
12 Kevin Morby (LGW?)
13 PJ Harvey (PKP)
14 The XX (PKP)
15 Slowdive (Paradiso)
16 The New Pornographers (Paradiso Noord)
17 Run The Juwels (BKS)
18 Julien Baker (CB)
19 Thurston Moore & Han Bennink (LGW?)
20 The Avalanches (Paradiso)

Mooie lijst! Zie dat we ook best wat overlappingen hebben. Maar Radiohead op BKS pas op 11? Dat vond ik misschien wel het meest magische concert dat ik ooit gezien heb...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Heb veel gezien dit jaar. De uitschieters waren:

* Bon Iver (Vredenburg)
* S U R V I V E (Bitterzoet)
* Nicolas Jaar (DTRH)
* Vince Staples (Lowlands)
* Clark (Lowlands)
* Denzel Curry (Lowlands)
* Max Cooper (Doornroosje)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken