Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1953 reacties, heeft 99 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bornlivedie 23 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1701 tot 1725 (van in totaal 1954)
  • Auteur

Sjoerd

Priests op BKS op 30 mei.

Snel nieuws dan maar?

Al is 30 mei wel de donderdag… Zal een typfout zijn en moet 31 mei zijn veronderstel ik… Aangezien ze anders ook 2 shows doen op de 30.

Misschien hebben ze in het geheim wel een vergunning aangevraagd voor een extra dag….. 😉

En misschien komt Despacito wel…

Despacito..?
    😉

Auw… Dat was pijnlijk, wat een fout.

Kan een letter toch veel verschil maken he. Haal de ‘l’ weg uit pils en het is gelijk niet meer te zuipen!

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

noid

Priests op BKS op 30 mei.

Snel nieuws dan maar?

Al is 30 mei wel de donderdag… Zal een typfout zijn en moet 31 mei zijn veronderstel ik… Aangezien ze anders ook 2 shows doen op de 30.

Misschien hebben ze in het geheim wel een vergunning aangevraagd voor een extra dag….. 😉

En misschien komt Despacito wel…

Despacito..?
    😉

Auw… Dat was pijnlijk, wat een fout.

Onbewust heb jij toch een andere muzieksmaak en verkies je dit blijkbaar boven garagerock. Je houdt het blijkbaar tegen maar het is er wel. Probeer gewoon jezelf te zijn onafhankelijk wat anderen daar mogelijk van denken. Dat werkt bevrijdend.

Dirk

Zoooooo….weer even terug van een halve week business doen in Londen.
    En dus -en dat is veel belangrijker- helemaal de Priests leak gemist. Ik zeg 1 ding: Leuk ! Eindelijk wat meer gitaarmuziek.
    En ik ga me ook niet meer druk maken over het randgebeuren, behalve dat The Casbah te druk was vorig jaar en dus groter moet als dit concept blijft bestaan.

Het begint er trouwens wel langzaam op te lijken dat Best Kept Secret festival beter “Pitchfork Hilvarenbeek” genoemd kan worden met de namen die er nu staan en geleakt zijn. Door het leaken van Priests ben ik trouwens inmiddels wel overtuigd dat BKS heel makkelijk een onderscheidend festival kan zijn in vergelijking met al die Mojo/LiveNation gesupporteerde festivals in Nederland (beter: Benelux) die beginnen langzaam een soort Bedrijdingsfestival-achtig verwachtingspatroon te krijgen, waar je wel ongeveer weet WAT er komt, alleen de verdeling over de 4-5 festivals is vaak onduidelijk.

Dan is de BKS-voorpret des te leuker ! En het recalcitrante karakter van het festival is wat heel erg nij mij aansluit.
    Dat gezegd hebbende, ben ik dus nu al helemaal benieuwd wat de derde headliner wordt. -Wat ik denk- die naam komt gewoon nog niet voor in het nieuws of is slechts 1 of 2 keer genoemd :
    Chemical bros.
    Bjork
    Massive Attack
    of wat gaat APE nog gaat aankondigen….

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 4 uur geleden door  Dirk.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 4 uur geleden door  Dirk.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

MixTape

Ik wil jouw werk wel. 😉 Mogelijkheid Blörk is al onderuitgehaald hierboven.
    Tame Impala dus helemaal uit beeld? Jammer.

Mis Shame en Feng Suave nog in lijstjes hierboven. Men I Trust ook goede kanshebber.

James Blake komt ook met nieuw album!

Er moet nog wel wat dance komen hoor. Chem Bros lijkt ok

Dirk

Pitchfork 2019 headline rumors:
    Paramore
    Janelle Monae

Undercard:
    Kacey Musgraves
    Kali Uchis
    Snail Mail
    Vic Mensa
    Petal
    Soccer Mommy
    Charli XCX
    Pusha T (of toch headline ?)
    Hot Chip (of headline ?)
    Against Me!
    Half Waif
    Bleachers
    Mitski
    Poppy
    Roky Erickson
    Shamir
    Let’s eat grandma

hm een helemaal nieuwe deur die open gaat. Ik ken nog niet eens de helft van die namen….

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 3 uur geleden door  Dirk.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

daanvandingenen

Poppy?! Toch niet het youtube fenomeen Poppy? Ik zou me er echt geen beeld bij kunnen vormen wat dat op een festival geeft.

Rock Werchter 14, 16, 17, 18 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

EddieVerder

Paramore toch wel een vreemde eend in de bijt. Toch niet echt een pitchfork naam of wel? Meer een Pinkpop naam.

Wessel

Poppy?! Toch niet het youtube fenomeen Poppy? Ik zou me er echt geen beeld bij kunnen vormen wat dat op een festival geeft.

Doet het best goed onder Pitchfork publiek. Toch een beetje apart maar ook erg catchy. Heeft ook werk met Grimes (al hebben die nu ruzie).

Paramore toch wel een vreemde eend in de bijt. Toch niet echt een pitchfork naam of wel? Meer een Pinkpop naam.

Zelfde verhaal. Kwaliteitspopmuziek heeft zeker een plek op Pitchfork Music Fest. Dat vorige album was best aardig. Een prominente spot voor hun als headliner weet ik nog niet zo.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

neracroft

Mis Shame en Feng Suave nog in lijstjes hierboven. Men I Trust ook goede kanshebber.

Shame zou volgens iemand hier op het forum zelf gezegd hebben dat ze op BKS zouden staan. Word hier dus als “bevestigd” beschouwd daarom dat niemand ze meer bij de geruchten zet.
    Tame Impala zou op Lowlands staan. Maar dat gerucht is een pak vager dacht ik. Kan dus nog (en ik hoop er ontzettend op) maar dat kan je best niet te veel meer doen 🙂

Men I Trust zie ik ook komen en is hier ook al eens genoemd. James Blake zou ik voor zo’n hoge spot te krijgen wel al te snel vinden op herhaling na amper 2 jaar.

neracroft

Die zijn een hele andere weg ingeslagen dacht ik? Spelen hun Misery Business e.d. nummers ook niet meer/amper live dacht ik gehoord te hebben.

Dillinger

Er staat met Kraftwerk al een ‘dance’ headliner dus CB lijkt me onwaarschijnlijk. Voor de balans zou een rockband meer voor de hand liggen al zou ik, bij god, niet weten welke.

noid

Tame Impala kun je vergeten. Die staan op Lowlands. Die bron is tot nu toe zeer betrouwbaar.

Wessel

Men I Trust zie ik ook komen en is hier ook al eens genoemd.

leuke band dit!

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

MixTape

Voor de balans zou een rockband meer voor de hand liggen al zou ik, bij god, niet weten welke.

Ik ook niet. Ik zal mijn zoon van 16 eens aansporen zijn gitaar wat meer op te pakken. 😉 Om maar met een bekende recensent te spreken over ESNS: Veel Scandinavische Synth-meisjes…wat de klok slaat. Zucht….

Kooijtje

Placebo of Kasabian nog een optie?

Pinkpop 98-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14
    Lowlands 12-13-14-15
    Best kept secret 14-15-16-17-18-19
    Zwarte Cross 09-10-12-13
    Dour 12
    Rock Werchter 18
    Fields of Rock 03-05
    Rock in Park 10-12

bornlivedie

Kom ik met de volgende Amerikaanse line-up, volgens mij laatste grote festival in het voorjaar dat nog over was. Boston Calling:

Wederom niet zeer schokkend. Maar Hozier nu zowel op Boston Calling en Bonnaroo, zie hem dan toch tussendoor niet naar Europa komen (weekendje BKS en APE?). King Princess ook op beide. (Odesza en Brandi Carlile hoefden we toch al niet te verwachten, RBCF ook niet meer.)

edit: Vergis me wel een weekje, Hozier zou twee weekenden Europa kunnen doen… Northside erbij ofzo. Maar hij komt eind juni sowieso al terug naar Europa.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 1 uur geleden door  bornlivedie.

Indiaantje89

Touren voorlopig niet?.. Placebo zou ik geweldig vinden voor BKS.

Hoop toch dat BKS Big Red Machine misschien kan strikken? Hier staan ze ook niet echt hoog op het affiche.

bornlivedie

Hoop toch dat BKS Big Red Machine misschien kan strikken? Hier staan ze ook niet echt hoog op het affiche.

Ervan uitgaande dat Justin Vernon niet twee keer op één dag gaat doen, zou het dan op zaterdag 1 juni moeten gaan gebeuren? Aangezien hij zondag in Londen bij APE moet zijn. Aaron Dessner is kennelijk toch even in Europa voor Primavera… Acht het niet heel waarschijnlijk, maar het onderscheidt wel. Zal niet echt tot meer verkochte kaarten leiden denk ik. Ergens op de TWO dan?

Indiaantje89

Ervan uitgaande dat Justin Vernon niet twee keer op één dag gaat doen, zou het dan op zaterdag 1 juni moeten gaan gebeuren? Aangezien hij zondag in Londen bij APE moet zijn. Aaron Dessner is kennelijk toch even in Europa voor Primavera… Acht het niet heel waarschijnlijk, maar het onderscheidt wel. Zal niet echt tot meer verkochte kaarten leiden denk ik. Ergens op de TWO dan?

Doet me klein beetje denken aan Minor Victories een paar jaar terug.

Edit: als was dat niet de vocalist natuurlijk….

noid

En Jonny Greenwood met Junun en Radiohead op 1dag.

Dillinger

En ook deze week niks…Zouden ze nou echt gaan wachten tot ook Lowlands het gras voor de voeten weg maait?

mattman
    Moderator

En ook deze week niks…Zouden ze nou echt gaan wachten tot ook Lowlands het gras voor de voeten weg maait?

Lijkt me inderdaad geen slimme zet om te wachten tot na de eerste Lowlands aankondiging.

Of ze moeten erna met een gruwelijke, dikke, vette, sappige tank met namen komen waar je niet kan naast kijken.

Volgende week is het Eurosonic. Ik denk dat veel festivals het nog stil gaan houden (boekers die in Groningen zitten). Maar misschien is het handig om net dan met namen te komen. Ze hebben het veld voor hen alleen dan…

Raskolnikov

Nou ja Lowlands kan zomaar nog twee weken duren.

Als ze volgende week met namen komen is er weinig aan de hand toch?

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Processierups

In ieder geval is op de BKS-site net de line up-pagina aangepast; biedt nu meer ruimte om een flinke sloot namen op te plaatsen.

Indiaantje89

In ieder geval is op de BKS-site net de line up-pagina aangepast; biedt nu meer ruimte om een flinke sloot namen op te plaatsen.

Nice, het is bijna altijd in de ochtend toch dat ze iets bekend maken? Een middag lichting zou ook eens leuk zijn.

25 berichten aan het bekijken - 1701 tot 1725 (van in totaal 1954)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.