Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Ze hebben dat niet officieel verantwoord, maar volgens mij is dat gewoon omdat alles duurder is geworden de laatste paar jaar. En niet alleen artiesten vragen veel meer, ook alle materialen kosten meer geld. Ik klaag in ieder geval niet, de laatste twee jaren zijn de lineups wel echt het sterkst vind ik .
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Verder zou ik Danny Brown ook graag zien. Komt dit jaar weer met een nieuw album, en zou wel perfect passen in het rijtje Vince Staples/Tyler The Creator.

Damn, waar heb je dit gelezen? Danny Brown wist in 2016 het beste album af te leveren achter klassiekers van Nick Cave en David Bowie. Dat zou eventjes geweldig nieuws zijn.
Danny past hands down beter op BKS dan Woo-Hah. Ook valt hij onder Friendly Fire dacht ik.

Foals mag van mij ook zeker een avondje afbreken. Man man wat weten die een veldje op z'n kop te zetten. Trekken ook mooi een pot Britten open.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
En natuurlijk My Bloody Valentine. Ik denk dat die kans ook best groot is met een nieuw album onderweg.
En om nog maar een klassieker te noemen: Spiritualized. Komen ook met een nieuw album en hebben al wat zaalshows voor het einde van het jaar. Wellicht dat ze nog een festival tour erachteraan doen. Interpol zie ik ook wel als grote kanshebber om op herhaling te komen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
het is nog echt te vroeg voor deze voorpret, maar ik denk ik check even wat online rumors....
aphex twin
nils frahm
tame impala
florence and the machine
disclosure
Ik noem maar wat he ? Misschien is dit meer iets voor de 50e pinkpop.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.334
1.778
aphex twin
nils frahm
tame impala
florence and the machine
disclosure

Disclosure en FATM zou op Pinkpop kunnen. Die andere drie verwacht ik op de kleinere Nederlandse festivals (LL, BKS of DTRH). Al zal Nils Frahm volgend jaar niet weer op LL of DTRH staan.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Is het ook mogelijk om een Early Bird Ticket te krijgen maar hem met de post te krijgen en niet als e-ticket? Vind het altijd zo leuk om een fysiek kaartje te hebben.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Moet zeggen dat ik dit jaar graag al had willen gaan, maar dat het last-minute niet meer ging(ticketswap was namelijk prima te doen) ivm werk, maar als er acts als Tool, Bjork of Sigur Ros bijvoorbeeld zouden kunnen komen dan ga ik alvast klaarliggen.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ik ga op de BKS enquete gewoon 5 x Bon Iver als gedroomde headliner invullen. ?

Florence en Frank Ocean zijn idd mooie opties, de Cure ...geweldig. Uit voorgaande edities zie ik graag Catfish dan the Bottlemen, The 1975, Sohn, Diiv, James Blake, Royal Blood (maar die touren volgend jaar niet meer?) Christine and the Queens wellicht?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik ga op de BKS enquete gewoon 5 x Bon Iver als gedroomde headliner invullen.
1f609.svg


Florence en Frank Ocean zijn idd mooie opties, de Cure …geweldig. Uit voorgaande edities zie ik graag Catfish dan the Bottlemen, The 1975, Sohn, Diiv, James Blake, Royal Blood (maar die touren volgend jaar niet meer?) Christine and the Queens wellicht?

Waar vind je die enquete? Zou ik ook wel willen invullen
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Disclosure komt echt niet naar BKS. Dat wordt een Lowlands of DTRH naam... helaas. Ik vind ze zelf een beetje overrated en snap niet dat ze nog zo populair zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
gokje:
Pinkpop: The Cure - Tool - Justin Timberlake - Muse - Vampire Weekend - The 1975 - Hozier
DTRH: Florence + The Machine - Mumford & Sons - Tame Impala - Ben Howard
BKS: The Strokes - Interpol - The Black Keys - Beach House - Death Cab for a Cutie - Kamasi Washington - Earl Sweatshirt
Woo Hah: Chance The Rapper
zalen: Kanye West, Tool, Frank Ocean, Smashing Pumpkins, Metallica
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
gokje:
Pinkpop: The Cure – Tool – Justin Timberlake – Muse – Vampire Weekend – The 1975 – Hozier
DTRH: Florence + The Machine – Mumford & Sons – Tame Impala – Ben Howard
BKS: The Strokes – Interpol – The Black Keys – Beach House – Death Cab for a Cutie – Kamasi Washington – Earl Sweatshirt
Woo Hah: Chance The Rapper
zalen: Kanye West, Tool, Frank Ocean, Smashing Pumpkins, Metallica

The Strokes - Interpol - The Black Keys lijkt me voor BKS volgend jaar iets te homogeen. Gegarandeerd dat ze gaan proberen een vrouwelijke headliner te boeken. Ik zou Florence + The Machine zelf een beetje meh vinden voor BKS, en ik hoop dat ze voor Björk gaan. Ik verwacht ook dat Kali Uchis wel een leuk plekje gaat krijgen in de TWO.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
The National, AM en LCD zijn dat dan niet? :p Maar begrijp je wel. Kan ook zijn dat ze Tame Impala willen te pakken krijgen (ik zie PS ze nog tot headliner promoveren volgend jaar) en boeken ze ze gewoon tesamen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Hmm, ja oké. Maar Interpol, The Strokes en The Black Keys zijn drie bands die al redelijk "past their prime" zijn, en toch al redelijk wat middelmatige albums hebben gemaakt. Dus het zou wel heel erg op de nostalgie leunen. Ik vind dat The National, AM en LCD SS alledrie nog steeds goede en relevante muziek maken. Het zijn wel allemaal vooral mannelijke bands, dus wat dat betreft was het dit jaar ook best homogeen.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Een volgende stap lijkt een female-fronted headliner, maar ik heb toch moeite ze te bedenken voor BKS. Verder dan de eerder genoemde Björk en Florence + The Machine kom ik nog niet. Grote vrouwen in de muziek zijn ofwel pensioengerechtigd of passen niet zo bij BKS (te pop, ander publiek). Nu zijn dit wel twee goede kandidaten voor volgend jaar, maar de kans op een vrouwelijke headliner dan toch niet rreuzegroot? The xx misschien nog?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken