WK 2022 Qatar

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Het is bijna zover, het WK gaat beginnen! Klik hier voor de enige echte Festileaks Scorito: https://www.scorito.com/subleague/5...e=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Selectie NL:

Justin Bijlowdoelman
Remko Pasveerdoelman
Andries Noppertdoelman
Virgil van Dijkverdediger
Nathan Akéverdediger
Daley Blindverdediger
Jurriën Timberverdediger
Denzel Dumfriesverdediger
Stefan de Vrijverdediger
Mathijs de Ligtverdediger
Tyrell Malaciaverdediger
Jeremie Frimpongverdediger
Frenkie de Jongmiddenvelder
Steven Berghuismiddenvelder
Davy Klaassenmiddenvelder
Teun Koopmeinersmiddenvelder
Cody Gakpomiddenvelder
Marten de Roonmiddenvelder
Kenneth Taylormiddenvelder
Xavi Simonsmiddenvelder
Memphis Depayaanvaller
Steven Bergwijnaanvaller
Vincent Janssenaanvaller
Luuk de Jongaanvaller
Noa Langaanvaller
Wout Weghorstaanvaller

Selectie België:

Thibaut Courtoisdoelman
Simon Mignoletdoelman
Koen Casteelsdoelman
Toby Alderweireldverdediger
Wout Faesverdediger
Zeno Debastverdediger
Jan Vertonghenverdediger
Arthur Théateverdediger
Leander Dendonckerverdediger
Timothy Castagneverdediger
Thomas Meunierverdediger
Thorgan Hazardmiddenvelder
Yannick Carrascomiddenvelder
Kevin De Bruynemiddenvelder
Amadou Onanamiddenvelder
Axel Witselmiddenvelder
Youri Tielemansmiddenvelder
Hans Vanakenmiddenvelder
Eden Hazardaanvaller
Charles De Ketelaereaanvaller
Jeremy Dokuaanvaller
Michy Batshuayiaanvaller
Dries Mertensaanvaller
Romelu Lukakuaanvaller
Leandro Trossardaanvaller
Lois Opendaaanvaller




1668160759747.png
 
Laatst bewerkt:

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
Het voelt voor mij een beetje dubbel.
Eerste keer sinds jaren dat ik weer beetje vertrouwen heb in een goed eindtoernooi en betrekkende met voetbal er zin in heb.
Jammer dat het in Qatar is waardoor het vermoedelijk veelvuldig over politieke situaties zal gaan i.p.v. voetbal.
In principe is iedereen nu te laat met 'zeuren' want dat had gelijk moeten gebeuren toen het aangekondigd werd door middel van bv een open boek onderzoek bij zowel de FIFA als Qatar (wk-bid). Erg jammer dat geld nog belangrijker wordt bij de FIFA en daardoor de mensenrechten etc niet meer boeien.

Wat betreft de voorlopige selectie zijn er voor mij geen echte grote verrassingen bij.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Het voelt voor mij een beetje dubbel.
Eerste keer sinds jaren dat ik weer beetje vertrouwen heb in een goed eindtoernooi en betrekkende met voetbal er zin in heb.
Jammer dat het in Qatar is waardoor het vermoedelijk veelvuldig over politieke situaties zal gaan i.p.v. voetbal.
In principe is iedereen nu te laat met 'zeuren' want dat had gelijk moeten gebeuren toen het aangekondigd werd door middel van bv een open boek onderzoek bij zowel de FIFA als Qatar (wk-bid). Erg jammer dat geld nog belangrijker wordt bij de FIFA en daardoor de mensenrechten etc niet meer boeien.

Wat betreft de voorlopige selectie zijn er voor mij geen echte grote verrassingen bij.
Ja eens. En het is al langer zo dat Qatar of andere olielanden de macht hebben binnen voetbal. En Fifa en alle voetballanden doen er niet zoveel aan en laten het gebeuren. Ik heb het het liefst alleen over voetbal, maar helaas kan dit inderdaad niet los worden gezien van...
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik ga ook kijken. Natuurlijk ben ik het niet eens met de gang van zaken en vind ik dat het nooit in Qatar gehouden moet worden. Money rules...
En qua boycot. Ik heb daar best lang over getwijfeld. Uiteindelijk vind ik het spelletje gewoon te leuk om niet te kijken. Maar ik vind het wel lastig en daardoor leeft het bij mij ook minder. Wel geef ik NL eindelijk weer eens een kans. Topfavoriet voor mij is Brazilië dit jaar, maar Nederland is wel een outsider.

Ik heb met het EK een poultje gedaan hier. Als er mensen interesse hebben, wil ik hem wel weer aanmaken. (low-key hoor, ik ga er niet heel veel moeite in stoppen ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Royke

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Het leeft heel weinig bij mij persoonlijk.
Ten eerste omdat het in Qatar is, zo'n land waar voetbal 0,0 leeft en uiteraard ook omwille van het onmenselijke regime daar.

Ten tweede, welke gek haalt het in zijn hoofd om dit in de winter te doen? Alsof we straks allemaal tijdens de kerstmarkt naar zo'n scherm zullen kijken.
Er zijn ook geen initiatieven om voor een groter publiek wedstrijden uit te zenden (of ja, ik kreeg een uitnodiging van een zaal in Vilvoorde die 10 euro vroeg per wedstrijd en je kan er een uur voor de wedstrijd terecht, gaan we niet doen dus.)

Ik kijk er (nog) helemaal niet naar uit en ga ook geen verlof nemen wanneer onze Duivels spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Het leeft heel weinig bij mij persoonlijk.
Ten eerste omdat het in Qatar is, zo'n land waar voetbal 0,0 leeft en uiteraard ook omwille van het onmenselijke regime daar.

Ten tweede, welke gek haalt het in zijn hoofd om dit in de winter te doen? Alsof we straks allemaal tijdens de kerstmarkt naar zo'n scherm zullen kijken.
Er zijn ook geen initiatieven om voor een groter publiek wedstrijden uit te zenden (of ja, ik kreeg een uitnodiging van een zaal in Vilvoorde die 10 euro vroeg per wedstrijd en je kan er een uur voor de wedstrijd terecht, gaan we niet doen dus.)

Ik kijk er (nog) helemaal niet naar uit en ga ook geen verlof nemen wanneer onze Duivels spelen.
Klopt helemaal. Verlof is ook helemaal opgebruikt in de goeie maanden. Meestal probeer ik in de zomer nog wel wat mee te pikken in men groot verlof.
Maar nu...
Ik ga weliswaar wel proberen zoveel mogelijk te kijken, het blijft een eindronde van de wereldbeker. Ik zou me, als voetballiefhebber, verloochenen als ik niet zou kijken. Al is het als mens een regelrechte schande in zo een soort land.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik wil gewoon;
A) In een normaal voetballand!
B) In de zomer, met veel te veel bier en bbq etc.

Groot voetballiefhebber dus ga zeker kijken, maar is wel het eindtoernooi waar ik sinds bewustzijn het minste naar uitkijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik ga alle wedstrijden gewoon kijken. En Nederlands elftal in de kroeg. Qatar is ook niet mijn keuze, maar goed dat zijn krachten in deze wereld waar ik weinig aam ga veranderen.

Voetballend gezien niet echt vertrouwen in Oranje. Wel in van Gaal maar op teveel posities zijn spelers niet in vorm. Wel kunnen we van iedereen winnen dit toernooi. Maar omdat alle wedstrijden vol te houden geloof ik niet.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Ik wil gewoon;
A) In een normaal voetballand!
B) In de zomer, met veel te veel bier en bbq etc.

Groot voetballiefhebber dus ga zeker kijken, maar is wel het eindtoernooi waar ik sinds bewustzijn het minste naar uitkijk
Idem.

Persoonlijke favoriet is Argentinië trouwens. The last dance van Leo!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ach ja, hoe verder we komen, hoe meer mensen gaan kijken en hoe meer oranje we gaan zien in NL
Cash = King
Ik ga wel kijken, maar het leeft nog 0,0
Door niet te kijken, gaan wij hier op het forum geen verschil maken. Ik zou het stoerder vinden als oranje niet gaat en daar totaal vrede mee hebben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Tuurlijk kijken. De hele discussie met zomer, winter snap ik niet eerlijk gezegd. Alsof met 30 graden in een volle kroeg alles is. Of tijdens een festival moeten kiezen tussen die leuke band of oranje. Of als de rode duvels verder dan oranje komen tijdens Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Heb niks nada nul met voetbal. Zelfs vorige grote toernooien amper gevolgd. Krab me helemaal achter de oren over waarom dit in een regime als Quatar moet en kan plaatsvinden, en dus in de winter. Heb eigenlijk weinig vertrouwen in de "en nu is het aan ons" leuze van de Rode Duivels.

Maar heb voor de eerste keer wel zin in dit toernooi. Kijk er zelfs een beetje naar uit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Stiekem hoop ik ook op een gigantische toeschouwersflop.
Dit vooral.

Na Brazilië en Rusland nu pas plots mensen zien nadenken of ze een WK in een bepaald land zouden moeten boycotten of niet, is wel interessant.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Tuurlijk kijken. De hele discussie met zomer, winter snap ik niet eerlijk gezegd. Alsof met 30 graden in een volle kroeg alles is. Of tijdens een festival moeten kiezen tussen die leuke band of oranje. Of als de rode duvels verder dan oranje komen tijdens Werchter.
België-Brazilië blijft wel een van de hoogtepunten ooit op Rock Werchter. Die samenhorigheid, die spanning en een geweldig feest zowel tijdens als na de wedstrijd. Ik zoek nog steeds soms beelden op van die wedstrijd in Werchter.
Zoiets ga je in de winter niet meemaken.
Al had Werchter er toen precies wel rekening mee gehouden qua programmatie want een leuke band stond er niet tegenover als ik me dat nog goed herinner. Er is toen wel een legendarisch lege mainstage foto gemaakt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Dit vooral.

Na Brazilië en Rusland nu pas plots mensen zien nadenken of ze een WK in een bepaald land zouden moeten boycotten of niet, is wel interessant.
Nja. Qatar is natuurlijk wel next level als het gaat over mensenrechten. Allez ja, natuurlijk doet Putin er momenteel alles aan om van Rusland het meest gehate land te maken.
Brazilië, daar stond echt niemand stil of stom van dat daar ooit nog eens een WK moest georganiseerd worden, al zorgden de Duitsers daar wel voor kater van jewelste voor de Brazilianen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Nederland land van koopman en dominee.LNG Is toch belangrijker dan het lot van al die arbeidskrachten?Praten doen we volop hierover maar handelen?Dit kabinet heeft geen "ballen" zie ook al de andere actuele crisissen. De Fifa had nooit Qatar de WK moeten toekennen, maar ja dat station is helaas al lang gepasseerd.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Ik vind de winter periode wel eens een leuke verandering tbh. En nu krijgen de spelers naar mijn idee ook relatief meer rust, want in de zomerstop geen wedstrijden.

En 2 wedstrijden in een week zoals het nu is, kan makkelijk. Het wordt alleen als excuus gebruikt als het slecht gaat.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Persoonlijk ga ik niet kijken. Gedeeltelijk vanwege het enorme overaanbod (wanneer is er eens geen voetbal). Anderzijds wegens de situatie.

Verder vind ik de mensenrechten situatie niet te vergelijken met Brazilië, Rusland en Zuid Afrika. Qatar had de infrastructuur niet om een WK te hosten. Door het WK toe te kennen zijn de faciliteiten aangelegd waardoor zo veel leed is veroorzaakt. Bij de andere drie landen is er imo een minder causaal verband tussen de situatie en het toekennen van het WK.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken