Verzameltopic overige internationale festivals 2023

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dit festival is het goede voorbeeld van wat kan gebeuren als je de ticketprijs relatief gelijk houdt. Er staan totaal geen grote namen, waar hier een paar jaar geleden namen als F&TM etc hebben gestaan.
Deze line-up is tien keer beter dan wat ze jaren geleden presenteerden. Ze hebben zoals Dour hun eigen niche uitgekerfd en zijn voor vele liefhebbers van alternatieve elektronica hét festival bij uitstek in Duitsland. Heel slim gezien in plaats van je blauw betalen aan megalomane headliners.

maar daarnaast zijn die grote namen wel nodig hoor.
Het verkoopt quasi ieder jaar uit?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Deze line-up is tien keer beter dan wat ze jaren geleden presenteerden. Ze hebben zoals Dour hun eigen niche uitgekerfd en zijn voor vele liefhebbers van alternatieve elektronica hét festival bij uitstek in Duitsland. Heel slim gezien in plaats van je blauw betalen aan megalomane headliners.


Het verkoopt quasi ieder jaar uit?
Ben je er eens geweest?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ben je er eens geweest?
Maakt.. dat veel uit om een line-up te judgen? Als je namen als Bonobo, Florence + The Machine, Disclosure, Two Door Cinema Club spannender vindt dan wat er tegenwoordig staat, dan kan ik je denk ik niet overtuigen.

de-0715-784234-763098-front.jpg


2016 is dit. Erg speciaal kun je dit toch niet noemen, ofwel?

edit: of is je punt eerder dat het festival (toen jij er was?) niet zo goed verkocht / niet zo druk was?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Maakt.. dat veel uit om een line-up te judgen? Als je namen als Bonobo, Florence + The Machine, Disclosure, Two Door Cinema Club spannender vindt dan wat er tegenwoordig staat, dan kan ik je denk ik niet overtuigen.

de-0715-784234-763098-front.jpg


2016 is dit. Erg speciaal kun je dit toch niet noemen, ofwel?

edit: of is je punt eerder dat het festival (toen jij er was?) niet zo goed verkocht / niet zo druk was?
Haha ja dan noem je ook wel de rotte appels ja, die zijn inderdaad ver van bijzonder. Daarnaast staan er natuurlijk wel veel interessante namen op deze poster, net als die van 2017 waar ik beide ben geweest.

In 2023 staat er niks in dit formaat omdat ze de prijs laat willen houden. Ook de sleeplessfloor verdwijnt en wat er dan over blijft is een festival waar je er honderden van hebt in Duitsland. Het was ooit een major, dat is het nu allang niet meer. Ook mijn Duitse vrienden balen van het feit dat er geen keuze meer is in bandjes/elektronische muziek.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
In 2023 staat er niks in dit formaat omdat ze de prijs laat willen houden. Ook de sleeplessfloor verdwijnt en wat er dan over blijft is een festival waar je er honderden van hebt in Duitsland. Het was ooit een major, dat is het nu allang niet meer. Ook mijn Duitse vrienden balen van het feit dat er geen keuze meer is in bandjes/elektronische muziek.
Maar ze programmeren toch al enige jaren niet meer volgens het klassieke headliner-bovenaan-type-festival? 2019 was het laatste jaar dat ze dat deden. Bij de gecancelde 2020 line-up kreeg je zoiets. Op zich kon je wel nog ergens gokken 'wie' headlinede, maar van visie zijn ze duidelijk verandert. Ik geloof, kijkende naar de programma's van 2020-22, dat er weinig Duitse festivals zijn die zo'n diepe elektronica line-up bij elkaar weten te zetten als zij doen.

Over dat laatste, volgens mij moeten je vrienden dan wat dieper in de line-up duiken. Ik denk overigens dat ze 'bandjes' al van voor 2019 over boord hebben gegooid hoor. Hiphop en elektronica zijn toch eerder de dingen die er de plak zwaaien. Vergelijkbaar met Dour, hoewel die bands daar nu worden weggezet in kleinere tentjes.

Melt!Festival2020Lineup.jpg
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Maakt.. dat veel uit om een line-up te judgen? Als je namen als Bonobo, Florence + The Machine, Disclosure, Two Door Cinema Club spannender vindt dan wat er tegenwoordig staat, dan kan ik je denk ik niet overtuigen.

de-0715-784234-763098-front.jpg


2016 is dit. Erg speciaal kun je dit toch niet noemen, ofwel?

edit: of is je punt eerder dat het festival (toen jij er was?) niet zo goed verkocht / niet zo druk was?
Hoe vet is het dat die toen Jean Michel Jarre hadden. Legendje hoor, vraag me af waarom die niet op meer festivals staat/stond. Lekkere cultboeking.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hoe vet is het dat die toen Jean Michel Jarre hadden. Legendje hoor, vraag me af waarom die niet op meer festivals staat/stond. Lekkere cultboeking.
Omdat alleen oude mensen die leuk vinden? Die was enkele jaren geleden ook geboekt op de Outdoor stage op Coachella. Leeg veld. Pijnlijk.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Omdat alleen oude mensen die leuk vinden? Die was enkele jaren geleden ook geboekt op de Outdoor stage op Coachella. Leeg veld. Pijnlijk.
Bwa. Ik was daar (2016 en 2018 kunnen doen als gelukzak), en de outdoor stage was toch halfvol. Veel is dat niet, maar dat jaar waren er andere publieksopkomsten pijnlijker vond ik (St Vincent, A Perfect Circle en David Byrne, alle drie briljante sets).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Wacken heeft zojuist Anthrax, Killswitch Engage, Employed to Serve, Be'lakor, Kärbholz, Schandmaul, Skálmöld, The Real McKenzies, Heriot en Warkings aangekondigd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Bloodstock heeft weer wat namen vrijgegeven. https://www.bloodstock.uk.com/news/...ne-up-plus-10-more-bands-for-the-sophie-stage.
🔥
Headlining Thursday night on the Sophie Lancaster big top stage are hotly tipped, industrial goth duo, SKYND
Bringing the noise once you’ve set up your tent and cracked your first beer are:
🔥
Power metal outfit Warkings
🔥
Texan death metal squad Frozen Soul
🔥
Post-nu-core parody five piece, The Violent Inzident
🔥
Opening the afternoon’s proceedings are Brighton M2TM alumni, Tribe Of Ghosts
On Friday, expect to see the likes of:
🔥
Avant garde goth duo Zetra
🔥
Birmingham prog metal squad Dakesis
🔥
The Enigma Division (feat. former Xerath guitarist, Conor McGouran).
Landing a slot on Saturday are:
🔥
Thrashcore 4-pce Tortured Demon
🔥
Cambridge post-rock trio The Grey
🔥
Danish heavyists EYES
🔥
Death metal/hardcore fusionists Casket Feeder
Rounding out the bill on Sunday will be:
🔥
Psych/doom outfit Tuskar
🔥
French riffmonsters Stengah
🔥
Brum metalcore gang Overthrone
317761077_689764859178095_7613552850125507777_n.jpg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
ArcTanGent heeft de afgelopen week iedere dag een naam van de line-up gelost. Zo zijn '68, Heilung (headliner), Pupil Slicer, Tokky Horror, Birds in Row, The World Is a Beautiful Place & I'm No Longer Afraid To Die en Converge (headliner) erbij gekomen.

Dat betekent, als het goed is, dat we nog één headliner missen en dat is als het goed is de favoriete band van de oprichter (of daar hintte hij na de editie van dit jaar althans aan). Da's The Mars Volta, maar geen idee of dat het daadwerkelijk gaat worden.

God, die line-up wordt echt steeds beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
site Firenze Rocks is loading...
( ik zie de kans voor GnR best aannemelijk)

Screenshot_20221208-063002.png
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken