Verzameltopic kleinere Nederlandse festivals 2021

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
In een reactie op een vraag naar de capaciteit op fb gaf de organisatie 2000 als antwoord, vandaar, vind het ook wel veel maar ik denk dat er op het gehele terrein wel 2000 mensen passen, maar in de tent alleen zeer zeker niet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Nog mensen die naar Breda Barst gaan dit weekend? Leuk om Goose even te zien.
Ik ga niet, maar ik wilde zeggen dat je echt naar For I Am King moet. Echter overlappen ze precies weer met Goose, dus denk niet dat je dat gaat doen. Voor ieder ander, vooral doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Indiaantje89 wrote:
Nog mensen die naar Breda Barst gaan dit weekend? Leuk om Goose even te zien.

Ik ga niet, maar ik wilde zeggen dat je echt naar For I Am King moet. Echter overlappen ze precies weer met Goose, dus denk niet dat je dat gaat doen. Voor ieder ander, vooral doen.
Ja ik had idd Goose op de planning (ook "de reden" dat ik kom naar dit festival). Ook wel benieuwd naar Tape Toy en Blackwave.

Misschine heel even snel spieken dan bij For I Am King, wat kan ik verwachten?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Nog mensen die naar Breda Barst gaan dit weekend? Leuk om Goose even te zien.


Ik ga niet, maar ik wilde zeggen dat je echt naar For I Am King moet. Echter overlappen ze precies weer met Goose, dus denk niet dat je dat gaat doen. Voor ieder ander, vooral doen.

Ja ik had idd Goose op de planning (ook “de reden” dat ik kom naar dit festival). Ook wel benieuwd naar Tape Toy en Blackwave.

Misschine heel even snel spieken dan bij For I Am King, wat kan ik verwachten?

Ben bizar slecht in het uitleggen van muziek. Melodische death-metalband met een vrouwelijke zangeres. Denk vooral een band als Arch Enemy, maar dan in een kleinere variant.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ah klinkt tof, misschien heel even snel spieken dan. De zondag is weinig boeiend, maar misschien dat ik voor de 3 slot dj's ga.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ook aan te raden op Breda Barst:

Slow Crush (voor fans van Slowdive, Beach House,...)
dirk (voor fans van Pavement, Pixies, Cloud Nothings,...)
Peuk (voor fans van Sonic Youth, The Breeders,...)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ook aan te raden op Breda Barst:

Slow Crush (voor fans van Slowdive, Beach House,…)
dirk (voor fans van Pavement, Pixies, Cloud Nothings,…)
Peuk (voor fans van Sonic Youth, The Breeders,…)
Ja Slow Crush was een erg aangename verrassing. Erg mooie sound.

Verder was Goose wel tof, alleen jammer dat het geluid erg braafjes was. Mocht wat mij betreft een stuk harder. Indian Askin was ook wel chill, Tape Toy viel mij een beetje tegen. En Fata Boom is een Die Antwoord ripoff, maar ook wel geinig.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
167
227
Op het Paard van Stal Festival was Indian Askin vorige week ronduit slecht. Zakelijk afwerken van een set met de tenenkrommende praatjes van de zanger tussendoor en een slechte geluidstechnicus (veel te hard!).
Dan kunnen ze nog wat leren van de geluidstechnicus bij Yin Yin, perfect afgesteld geluid in een goeie ambiance!

Uberhaupt een aanrader voor de opener van het culturele seizoen; een mooi gevarieerd gratis programma: Baloji, Yin Yin, Indian Askin, Egyptian Blue (die gaan volgend jaar overal en nergens spelen!) en het Canadese Tallies binnen een paar uur. Zeer aan te raden!
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Drive-By Truckers heeft hun Europese tour aangekondigd en staat op Ribs & Blues in Raalte.

Iemand ooit al op dat festivalletje geweest? De moeite?

https://www.drivebytruckers.com/shows.html
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Drive-By Truckers heeft hun Europese tour aangekondigd en staat op Ribs & Blues in Raalte.

Iemand ooit al op dat festivalletje geweest? De moeite?

https://www.drivebytruckers.com/shows.html
Ik wilde vorig jaar gaan, want ja, het is toch gratis. Ben alleen niet gegaan wegens tijdgebrek. Geloof dat het wel een gemoedelijk festival is, maar ook retedruk, aangezien het dus gratis is.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Volgens mij aantal jaren op rij verkozen tot beste blues festival van Europa.
Inderdaad zoals hierboven genoemd gratis toegang waardoor vreselijk druk.

Itt Moulin Blues, heeft Ribs toch altijd de net iets meer gevestigde namen, alleen niet de hele grote uit de blueswereld, maar meer die er net tegenaan zitten.
Persoonlijk vind ik het altijd jammer dat het rond de pinksteren zit, er zijn al zo veel festivals in dat weekend
Overigens, zijn er 2 podia, met later op de dag enige overlap
Als je voor een act op hoofdpodium gaat, waar DBT wel zal staan, verdient het aanbeveling om redelijk vooraan proberen te komen, omdat daar meer de muziekliefhebbers zich bevinden.
Zoals je al zult begrijpen, is het een abosulute aanrader, zelfs vanuit het midden van het land
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Oei, ik had niet gezien dat het gratis was. Dan heb ik er toch al nét iets minder zin in... :)

Weinig goede ervaringen met het publiek op gratis festivals, om eerlijk te zijn.

Voor mij is het (vanuit het Noorden van België) ook sowieso 2,5u rijden. Misschien toch maar DBT in een zaal gaan zien...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Oei, ik had niet gezien dat het gratis was. Dan heb ik er toch al nét iets minder zin in…
1f642.svg


Weinig goede ervaringen met het publiek op gratis festivals, om eerlijk te zijn.

Voor mij is het (vanuit het Noorden van België) ook sowieso 2,5u rijden. Misschien toch maar DBT in een zaal gaan zien…
Zeven juni in Amsterdam in Paradiso, acht juni in Antwerpen, de Roma. Ik zou dat lekker doen, joh.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Weet iemand hier of er nog een nieuwe editie van Loose Ends komt volgend jaar? Er is nog niet over bekend. Was voor mij een top festival, al betwijfel ik of de kaartverkoop echt storm liep
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Zijn er hier eigenlijk mensen die eens naar Welcome to the Village zijn geweest? Ik ga dit jaar eens wat kleinere festivals bezoeken en had kaarten gekocht voor deze. Ben erg benieuwd of er iemand ervaringen heeft met WttV
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
223
316
Weten mensen wat er aan de hand is met We Are Electric 2020? Organizatie is stil en geen updates, al hun socials zijn inactief, er is wisselende informatie te vinden online (de een beweert dat het tussen 3 en 5 Juli plaats zal vinden), terwijl her en der mensen zeggen dat de organizator failliet is. Beetje raar voor een festival dat 5 successvolle edities op z'n naam heeft staan.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
@Dennis1808

Zijn er hier eigenlijk mensen die eens naar Welcome to the Village zijn geweest? Ik ga dit jaar eens wat kleinere festivals bezoeken en had kaarten gekocht voor deze. Ben erg benieuwd of er iemand ervaringen heeft met WttV

Ik woon zelf in Leeuwarden en ben op elke editie geweest. Het festival is echt top, zeer gemoedelijke sfeer en je ziet veel gezinnen rondlopen die met kinderen een dagje weg zijn, zeker met mooi weer. Het is een ruim opgezet festivalterrein voor het aantal bezoekers die er komen. De hoofdboeker zit bij mij in het voetbalteam en hij heeft aangegeven dat het artiestenbudget enorm is gedaald tot een paar ton. Waar internationale namen als Django Django, Franz Ferdinand, The Boxer Rebillion etc op het podium hebben gestaan, zal niet meer gebeuren, maar toch programmeert het altijd wel een aantal spannende namen. Dat is helaas ook de valkuil. In de omgeving Leeuwarden wonen gewoon niet zoveel muziekliefhebbers zoals elders in het land. Niet dat het festival alleen maar daarvan moet hebben, maar toch zeker de helft van alle mensen komen uit de provincie.

Daarnaast lopen ze heel erg te kloten met eindtijden van het festival. Er zijn een aantal zeikerds die in de buurt wonen, die zich inzetten dat er geen muziekfestivals meer mogen worden georganiseerd in de prachtige omgeving. Met als resultaat dat vorig jaar de muziek om 00:00 uur uit moest. Het mooie van het festival is dan weer dat de organisatie tot 03:00 uur allerlei andere dingen heeft bedacht om de bezoeker toch te vermaken zonder versterkte muziek. Een klein festival waar in het begin grootste plannen mee waren, maar uiteindelijk haalt het zijn kracht uit de intimiteit. Misschien een wat negatieve ondertoon in deze lap tekst maar je gaat je echt vermaken. De camping heb ik geen ervaring mee, dus dat weet ik verder niet. Wel gehoord dat het echt een dorps-gevoel kent. Eén familie.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik woon zelf in Leeuwarden en ben op elke editie geweest. Het festival is echt top, zeer gemoedelijke sfeer en je ziet veel gezinnen rondlopen die met kinderen een dagje weg zijn, zeker met mooi weer. Het is een ruim opgezet festivalterrein voor het aantal bezoekers die er komen. De hoofdboeker zit bij mij in het voetbalteam en hij heeft aangegeven dat het artiestenbudget enorm is gedaald tot een paar ton. Waar internationale namen als Django Django, Franz Ferdinand, The Boxer Rebillion etc op het podium hebben gestaan, zal niet meer gebeuren, maar toch programmeert het altijd wel een aantal spannende namen. Dat is helaas ook de valkuil. In de omgeving Leeuwarden wonen gewoon niet zoveel muziekliefhebbers zoals elders in het land. Niet dat het festival alleen maar daarvan moet hebben, maar toch zeker de helft van alle mensen komen uit de provincie.

Daarnaast lopen ze heel erg te kloten met eindtijden van het festival. Er zijn een aantal zeikerds die in de buurt wonen, die zich inzetten dat er geen muziekfestivals meer mogen worden georganiseerd in de prachtige omgeving. Met als resultaat dat vorig jaar de muziek om 00:00 uur uit moest. Het mooie van het festival is dan weer dat de organisatie tot 03:00 uur allerlei andere dingen heeft bedacht om de bezoeker toch te vermaken zonder versterkte muziek. Een klein festival waar in het begin grootste plannen mee waren, maar uiteindelijk haalt het zijn kracht uit de intimiteit. Misschien een wat negatieve ondertoon in deze lap tekst maar je gaat je echt vermaken. De camping heb ik geen ervaring mee, dus dat weet ik verder niet. Wel gehoord dat het echt een dorps-gevoel kent. Eén familie.

Goed om te horen! Mijn doel is dan ook niet om grote namen te checken en dat soort dingen, ik houd juist van festivals die het kleinschalig houden. Ik ben erg benieuwd!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken