Verzameltopic kleinere Nederlandse festivals 2021

Join us on a trip… Een nieuw meerdaags festival in het Noorden van Nederland is geboren. Ontdek een wereld waar complete chaos (Hullabaloo) overgaat in de liefde voor muziek. Waar al je zintuigen geprikkeld worden en een muzikale reis je in vervoering brengt. Met meer dan 50 nationale én internationale artiesten wordt het Stadspark Groningen op 30 & 31 augustus 2019 omgetoverd tot een muziekparadijs met 4 stages waar jij je kunt verliezen in het avontuur en eventjes kunt ontsnappen aan de realiteit.

Wat opvalt: Hun site is niet veilig en dit

De camping is voor alle leeftijden, maar vinden we niet geschikt voor bezoekers onder de 16 jaar.

Wat opvalt: Hun site is niet veilig en dit

De camping is voor alle leeftijden, maar vinden we niet geschikt voor bezoekers onder de 16 jaar.

Valt wel mee dit heeft ongeveer elk festival ergens staan. Zie hier Lowlands bijvoorbeeld: Wij adviseren een minimumadviesleeftijd van 16 jaar, maar ook bezoekers jonger dan 16 zijn welkom.

Metropolis Festival Rotterdam - 30 juni 2019, eerste namen:

All Them Witches, Griz, Mt. Joy, Tabitha, The Murder Capital, The Slow Readers Club, Underground System

Metropolis Festival Rotterdam – 30 juni 2019, eerste namen:

All Them Witches, Griz, Mt. Joy, Tabitha, The Murder Capital, The Slow Readers Club, Underground System

Mooie eerste lichting, met name blij met All Them Witchtes. The Murder Capital en Slow Readers Club wil ik graag ontdekken.

Last minute een dagkaartje gekocht voor MoMo morgen. Staan stiekem opvallend veel leuke en relevante dingen, ik noem Fontaines D.C., black midi, Helando Negro. Mooie tip toch wel voor 30 piek.

Last minute een dagkaartje gekocht voor MoMo morgen. Staan stiekem opvallend veel leuke en relevante dingen, ik noem Fontaines D.C., black midi, Helando Negro. Mooie tip toch wel voor 30 piek.

Fantastische lineup inderdaad. Ik heb ook een kaartje voor de zaterdag gereserveerd via WeArePublic (11,50 daar). De zaterdag is echt packed met goede dingen. In de vroege middag al onder andere Lubomyr Melnyk. Later nog vervelende clashes als The Homesick vs. Swine Tax; Prairie WWWW vs. Bendik Giske; Black Midi vs. Yak; Panda Bear vs. Say Sue Me. Heel veel zin om Fontaines D.C. eindelijk te zien en Black Midi voor de tweede keer te mogen aanschouwen. Alleen jammer dat Amyl & The Sniffers pas na de laatste trein staat. Die had ik ook graag voor een derde keer gezien.

Zit nog steeds te twijfelen of ik vandaag ook ga. Met oa Drahla, Apparat, Pom Poko, Jungle by Night en Outlet Drift staat er vandaag ook genoeg leuks.

North Sea Jazz heeft zojuist de laatste namen en het blokkenschema bekend gemaakt: https://www.northseajazz.com/nl/programma/2019/vrijdag-12-juli/

Ik blijf het debiel vinden dat je bij North Sea Jazz je ticket koopt, maar dat je dan voor de grote namen nog een extra ticket moet kopen.
Even gekeken: dagticket 95 euro en een driedagenticket 230 euro.
Wil je Diana Krall zien, dan moet je 30 euro extra betalen, alleen voor dat concert.
Voor Burt Bacharach is het 20 euro en voor Bobby McFerrin ook 20 euro.
Heb je geen ticket, dan kom je de zaal nog niets een binnen.

Dancefestival Neverland gaat dit jaar niet door. In 2018 beleefde het muziekevenement de eerste editie op het Megalandterrein in Landgraaf. De organisatie pakte meteen groots uit. De kaartverkoop viel echter tegen, waardoor financieel fors verlies werd geleden. Nauwelijks een jaar later trekken de organisatoren de stekker voortijdig uit het festival.

het festival laat op haar site weten:

We have some unfortunate news…

Dearest adventurer,

In 2018 we have set a high standard for Neverland with a magical and beautiful first edition. Sadly we don’t feel that we will be able to bring the same experience for our second event. It’s with a heavy heart that we have to bring the news that we have to cancel Neverland Festival 2019. We wished to start a new adventure this year. However, the circumstances won’t allow us to move forward with the upcoming edition on the 13th & 14th of July 2019.

Please pay attention: All tickets, including their service fee, will be refunded automatically within the next two weeks through Eventix.

We would love to thank everyone that supported us in the past year, it has been an amazing ride so far and we’ll continue to work to bring Neverland back in the future. Cancelling an edition might sound grim, however we, as Team Neverland, don’t feel that the dream is over.

The Tree of Neverland will invite you back to dance under it’s branches in the future.

Thanks – Team Neverland

Muziekfestival Hrieps overvallen, opbrengst gestolen

RIJPSKERKE - De organisatie van het muziekfestival Hrieps is afgelopen nacht overvallen. De gehele dagopbrengst is gestolen.

De overval werd rond 03.15 uur gepleegd door drie daders op een woning aan de De Keijzerstraat in Grijpskerke. Met een steen is de ruit van de voordeur ingegooid waarna de daders de woning zijn binnengedrongen. In de woning troffen zij de bewoonster aan en eisten geld. De overvallers waren donker gekleed en gemaskerd. Volgens de politie verlieten zij de woning met een groot geldbedrag.

Volgens een buurtbewoner ging de overval razendsnel. De vluchtauto reed met piepende banden de straat uit. Het gaat vermoedelijk om een grijze auto. Volgens Hugo Kramer, organisator van het festival, is de gehele dagopbrengst van het festival is meegenomen. Het gaat om honderdduizenden euro’s.

De politie rukte groots uit en zocht de omgeving af. De technische recherche heeft vanmorgen onderzoek gedaan bij de woning. Er zijn voor zover bekend nog geen aanhoudingen verricht. Het festival werd zaterdag voor de 25ste keer georganiseerd. Er kwamen 7500 mensen bijeen. Het evenement zelf is volgens Kramer zonder grote problemen verlopen.

Festivalorganisator kapot van overval; 'Ik hoop dat dit niet het einde is van Hrieps'
Festivalorganisator Hugo Kramer is er kapot van, de diefstal van de opbrengst van Hrieps van dit jaar van afgelopen nacht. Voor een festival dat al jarenlang wordt georganiseerd door vrijwilligers is het een harde klap. "Dit was misschien wel de laatste editie van het festival", aldus Kramer.

Drie gemaskerde mannen drongen zijn ouderlijk huis binnen aan de De Keizerstraat en eisten het geld. Voor Kramer is er één ding duidelijk: "Ze moeten het geweten hebben, het is heel professioneel aangepakt. Dit was een gerichte actie."

Het festival werkt nog veel met contant geld. Daarom werd vannacht na afloop van de 25e editie van het festival al het briefgeld uit de kas gehaald en veilig opgeborgen. Maar het geld was nog geen kwartier in de woning toen er drie gemaskerde mannen het glas van de voordeur insloegen en de bewoonster opdroegen om over de brug te komen met het geld.

'Zeer professioneel aangepakt'
Zelf is de organisator van het festival vooral blij dat er niemand bij de overval gewond is geraakt. Hij hoopt dat de daders nog gepakt worden. "Ik heb alle vertrouwen in de politie die dit heel grondig aanpakt, maar aan de andere kant was de overval ook zeer professioneel aangepakt, dus we moeten het maar afwachten."

Het gaat volgens hem om een fors geldbedrag, van enkele honderdduizenden euro's. "Je kan er een flink huis van kopen", aldus Kramer. Hij is er zeker van dat de daders informatie vanuit de organisatie moeten hebben ingewonnen. "Ze wisten blijkbaar precies waar het geld hoe laat zou zijn", aldus Kramer.
'De raderen blijven maar draaien'

Hij heeft op dat moment al meer dan anderhalve dag geen oog dichtgedaan. "Sinds gisterochtend zes uur ben ik al bezig ja." En aan slapen moet hij ook nog niet denken, want rust heeft hij niet. "De raderen blijven maar draaien...", zegt Kramer.

Hrieps-organisator Hugo Kramer is aangeslagen
De organisatie van Hrieps plaatste vanmorgen het bericht over de overval op Facebook. De woedende reacties stroomden vervolgens binnen. Mensen vinden het verschrikkelijk dat een festival wat al jaren lang volledig wordt georganiseerd door vrijwilligers op zo 'n manier gedupeerd wordt, een festival waar 7500 mensen gisteren een topdag hebben gehad.

Precies op het goede moment toegeslagen
Tegelijk is er ook kritiek: hoe kan het dat al dat geld in die woning lag? Volgens Kramer hebben de dieven precies op het goede moment toegeslagen. "Dat deden ze precies op het moment dat wij met zijn allen nog aan het opruimen waren op het terrein. Dus daar hebben ze goed over nagedacht."

En dat er zoveel briefgeld in de woning lag, kwam doordat er vrijwel uitsluitend met cash geld gewerkt wordt. "Andere jaren hadden we weleens mobiele pinapparaten, met een aggregaat, maar die zijn door de banken afgestoten, omdat ze veel binnensteden niet meer inmogen. Dit jaar hadden we voor het eerst een mobiele zendmast en één pinautomaat, maar alle andere loketten werkten met cash geld."
Doodsteek

Fans van het festival zijn bang dat deze diefstal de doodsteek zal betekenen voor Hrieps. Ze vrezen dat de 25e ook de laatste editie zal zijn. Dat is een realistisch scenario, toch houdt Kramer nog een slag om de arm. "We moeten nu gaan kijken wat dit voor onze toekomst zal betekenen. Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, maar het moge duidelijk zijn dat dit een enorme domper is voor ons."

Ondertussen hebben enkele festivalgangers al een inzamelingsactie opgezet om Kramer en de andere vrijwilligers een hart onder de riem te steken, en om het voortbestaan van het festival veilig te stellen.

Overschaduwd door de overval
Of deze 25e editie van Hrieps nu wel of niet de laatste editie zal zijn, één ding is zeker: voor Kramer zal deze editie altijd overschaduwd worden door de overval op zijn ouderlijk huis.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/112862/Festivalorganisator-kapot-van-overval-Ik-hoop-dat-dit-niet-het-einde-is-van-Hrieps

Er zit ook een filmpje bij in het linkje.. Zeer vervelend dit een organisatie die hard zijn best doet om lokaal iets te organiseren.

Take Root 2019 - 2 november - Groningen

Weer enkele nieuwe namen. Affiche tot nu toe:
Brandi Carlile, Robert Ellis, Nikki Lane, Lera Lynn, Cedric Burnside, The Delines, The Long Ryders, Senora May, Quaker City Night Hawks, Erin Rae, Tyler Ramsey, Caroline Spence en Willie Watson.

The new normal lijkt hier ook van toepassing. Moet zeggen dat ik de vrouwelijke artiesten uit deze lijst ook beter vind dat de mannelijke inbreng. Sowieso een top lijst wat mij betreft.

Zomerparkfeest in Venlo (8 tm 11 augustus) heeft vandaag ook de eerste 60 namen naar buiten gebracht. Verre van slecht voor een gratis festival.

Ronnie Flex & Deuxperience - Vintage Trouble - Lex Uiting - The Slow Show - Famke Louise - GORE- Josylvio- Kenny B - Laurence Jones - Les Amazones d’Afrique - SALLY - Dansgezelschap Maastricht - The Mauskovic Dance Band - Theon Cross - Whispering Sons - 155 & Anne-Fay - A Mili - Ares- Boost: Pie in the sky - Borokov Borokov - Conjunto Papa Upa - Coolboxer- Crêpes de la bête - Cüneyt Sepetçi - Derya Yildirim & Grup Şimşek - Dvtch Norris - Dylan LeBlanc - Electropoëzie- Feng Suave - Floating Leaf - Georgina Peach & The Savoys - Glass Museum - Gotu Jim - Hailu Mergia - James Leg - Joshua J. - Judy Blank -Kasper van der Laan - Kikker zingt en leest voor - Kumbia Boruka - Mark van Vliet - Mounir Samuel - NAFT! - Rizan Said - Rutkay Özpinar - Saman Amini - Slack Attack - Snelle- Temple Fang - Ten Times a Million - The Boy Next Door - The Firm - The Space Age Travellers - Thijs Boontjes Dans- & Showorkest - This is my letter to the world - Tiny Legs Tim - Une Misère - Valvetronic Brassband - Wortelrestaurant - YĪN YĪN

Ga zelf zeker langs bij Vintage Trouble, The Slow Show, Laurence Jones en Dylan LeBlanc

Ja ZPF! Met The Slow Show, Dylan LeBlanc, Whispering Sons, Feng Suave, Rizan Said en inderdaad ook Vintage Trouble weer wat fijne naampjes ertussen! Waarschijnlijk ga ik alleen de zondag en kijk nu al uit naar The Slow Show. Nog nooit live gezien. Fijn dat dat dan zo dichtbij huis kan :)

Users who are viewing this thread