Verzameltopic kleinere Nederlandse festivals 2021

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nee, niets specifiek. Was vooral benieuwd hoe groot dit festival ongeveer is en wat ik me er bij moest voorstellen. Had er tot voor het weekend nog nooit van gehoord en vond het grappig te zien dat ze best fijne namen hadden geprogrammeerd. Vind dit soort initiatieven altijd te prijzen.

Het is kleinschaliger dan je denkt zou ik zeggen. Al weet ik niet wat de groei is geweest sinds 2 jaar geleden. Binnen 5 minuten kun je het terrein gezien hebben als ik me niet vergis.
Ik vind dat persoonlijk wel lekker voor zulk soort festival. Aankleding en eetkraampjes waren ook leuk. Zeker geen kale bedoeling.
Op culinair gebied is er voor 3 dagen niet een heel uitgebreide keuze dus dat moet je op deze schaal voor lief nemen.
Afgelopen jaar kon ik helaas niet meer nu met veel plezier een heel weekend ipv een dagje!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ga zondag ook nog eventjes naar Zomerparkfeesten in Venlo verwacht ik.
Normaal valt dat altijd samen met Lowlands dacht ik.

Big Thief clasht helaas met Joost maar verder voor de eerste keer Tusky en Kraftklub (grote naam in Duitsland) checken. Is het tochtje van 40min wel waard.
Verder nog wat leuke acts verdeeld over donderdag-zondag. Leuk voor de oost-Brabanders en Limburgers onder ons.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik ga aankomend weekend naar Paradigm festival in Groningen, altijd gezellig en echt een uitstekende locatie. Vooral wanneer de poorten van de oude fabriek open gaan. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik ga zondag ook nog eventjes naar Zomerparkfeesten in Venlo verwacht ik.
Normaal valt dat altijd samen met Lowlands dacht ik.

Big Thief clasht helaas met Joost maar verder voor de eerste keer Tusky en Kraftklub (grote naam in Duitsland) checken. Is het tochtje van 40min wel waard.
Verder nog wat leuke acts verdeeld over donderdag-zondag. Leuk voor de oost-Brabanders en Limburgers onder ons.
Kraftklub is erg tof, ik had er soms een Duitse Beastie Boys gevoel bij. Maar op Rock Am Ring ging toen iedereen los, dat zal in NL wel minder zijn vrees ik. Maar ze hebben wat leuke platen (Eure Mädchen, Songs Für Liam, Ich will nicht nar Berlin, Unsere Fans). Ik ben ieder geval wel blij ze in volle glorie gezien te hebben toen op Rock Am Ring.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kraftklub is erg tof, ik had er soms een Duitse Beastie Boys gevoel bij. Maar op Rock Am Ring ging toen iedereen los, dat zal in NL wel minder zijn vrees ik. Maar ze hebben wat leuke platen (Eure Mädchen, Songs Für Liam, Ich will nicht nar Berlin, Unsere Fans). Ik ben ieder geval wel blij ze in volle glorie gezien te hebben toen op Rock Am Ring.

Aye, ik kende de naam en heb het gisteren even opgezocht. Toch vet dat zo'n grote act gratis te zien is. De livesets zien er vermakelijk uit!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
Kraftklub is erg tof, ik had er soms een Duitse Beastie Boys gevoel bij. Maar op Rock Am Ring ging toen iedereen los, dat zal in NL wel minder zijn vrees ik. Maar ze hebben wat leuke platen (Eure Mädchen, Songs Für Liam, Ich will nicht nar Berlin, Unsere Fans). Ik ben ieder geval wel blij ze in volle glorie gezien te hebben toen op Rock Am Ring.

Aye, ik kende de naam en heb het gisteren even opgezocht. Toch vet dat zo’n grote act gratis te zien is. De livesets zien er vermakelijk uit!
Zeker, het is voor mij net te ver weg. Maar waren op RAR gewoon sub, dus knap dat ze dan toch te zien op gratis festival.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Het Zomerparkfeest heeft eigenlijk elk jaar wel leuke namen ertussen staan en een erg gevarieerde line-up. Helaas valt het altijd samen met Nirwana Tuinfeest (het laatste weekend van de bouwvak regio Zuid), valt dus soms ook samen met LL. Het is jammer dat ik me niet in 2-en kan splitsen ?.
Door de boeking van Kraftklub willen ze meer Duitsers naar het festival trekken... vind ik persoonlijk niet nodig want in Venlo wordt je overal (tot mijn grote ergernis) al in het Duits aangesproken ?
Maar iedereen: veel plezier!!! Ben benieuwd hoe het was!

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het Zomerparkfeest heeft eigenlijk elk jaar wel leuke namen ertussen staan en een erg gevarieerde line-up. Helaas valt het altijd samen met Nirwana Tuinfeest (het laatste weekend van de bouwvak regio Zuid), valt dus soms ook samen met LL. Het is jammer dat ik me niet in 2-en kan splitsen .

Ook jaarlijks overgeslagen door het clashen met Lowlands. Dit jaar dus maar eens een kijkje nemen. Misschien volgend jaar ook maar eens Nirwana maar die focussen helaas iets teveel op Nederlandse acts naar mijn mening.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Misschien volgend jaar ook maar eens Nirwana maar die focussen helaas iets teveel op Nederlandse acts naar mijn mening.

Heb je helemaal gelijk in! Dit jaar zelfs extreem weinig acts buiten Nederland en België. Daarbij is het dit jaar ook minder stevig. Ik denk dat het vnl met het budget te maken heeft.
Het is eigenlijk een groot, gezellig dorpsfeest. De gratis familie-tribute-zondag is ook erg leuk, zéker om kinderen van festivals te laten proeven ?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wessel wrote:

Indiaantje89 wrote:
Kraftklub is erg tof, ik had er soms een Duitse Beastie Boys gevoel bij. Maar op Rock Am Ring ging toen iedereen los, dat zal in NL wel minder zijn vrees ik. Maar ze hebben wat leuke platen (Eure Mädchen, Songs Für Liam, Ich will nicht nar Berlin, Unsere Fans). Ik ben ieder geval wel blij ze in volle glorie gezien te hebben toen op Rock Am Ring.


Aye, ik kende de naam en heb het gisteren even opgezocht. Toch vet dat zo’n grote act gratis te zien is. De livesets zien er vermakelijk uit!

Zeker, het is voor mij net te ver weg. Maar waren op RAR gewoon sub, dus knap dat ze dan toch te zien op gratis festival.

Leuk om dit te lezen, ben zelf fan en heb ze ook in Duitsland gezien en zijn daar inderdaad écht heel groot, spelen door heel het land grote zalen plat & doen nog uitverkochte open-air shows ook, ik ga zeker ook naar Venlo, als ik mijn Duitse contacten moet geloven wordt er een heel blik Duitsers open getrokken die dag trouwens, dat wordt echt heel druk, zeker omdat Venlo aan de grens ligt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heb je helemaal gelijk in! Dit jaar zelfs extreem weinig acts buiten Nederland en België. Daarbij is het dit jaar ook minder stevig. Ik denk dat het vnl met het budget te maken heeft.
Het is eigenlijk een groot, gezellig dorpsfeest. De gratis familie-tribute-zondag is ook erg leuk, zéker om kinderen van festivals te laten proeven

Ja, die posters hangen overal en het valt me erg op dat dit zeker niet mijn jaar is. Al die Nederlandse acts die ik wil zien pak ik toch wel ergens anders mee. Het affiche van vorig jaar trok me meer. Jij gaat dus wel begrijp ik? Veel plezier!

Leuk om dit te lezen, ben zelf fan en heb ze ook in Duitsland gezien en zijn daar inderdaad écht heel groot, spelen door heel het land grote zalen plat & doen nog uitverkochte open-air shows ook, ik ga zeker ook naar Venlo, als ik mijn Duitse contacten moet geloven wordt er een heel blik Duitsers open getrokken die dag trouwens, dat wordt echt heel druk, zeker omdat Venlo aan de grens ligt.

Geinig! Wij zijn op tijd voor Anbu Gang. Mooi een dagje dit festival eens proeven. Ben nu wel extra benieuwd. Hopelijk vind ik nog wat tijd om nog even wat te luisteren.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Lekker festival is die Misty Fields seg!
Heel kleinschalig en gezellig ingekleed.

Ook wel goed boekingen gedaan, niet echt iets dat niet goed was, alles was wel van een degelijk niveau vond ik.
- Moaning viel wel wat tegen, vooral de stem dan. Was beter op Best Kept.
- Metz vond ik ook wat te luid, te chaotisch, te veel van alles. het overzicht bewaren was me wat moeilijk, al kan je dat wel verwachten bij een band als deze.
- Equal Idiots, Lysistrata en Tijuana Panthers waren het beste vond ik
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Stel je wordt gevraagd om te spelen op Coachella of op een klein Nederlands festival. Waar kies je dan voor?

Juist
http://www.metalsucks.net/2018/09/19/sleep-turned-down-coachella-to-play-roadburn-festival/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Stel je wordt gevraagd om te spelen op Coachella of op een klein Nederlands festival. Waar kies je dan voor?

Juist

Sleep Turned Down Coachella to Play Roadburn Festival

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="http://www.metalsucks.net/2018/09/19/sleep-turned-down-coachella-to-play-roadburn-festival/embed/#?secret=JdwScBNs1m" data-secret="JdwScBNs1m" width="600" height="406" title="“Sleep Turned Down Coachella to Play Roadburn Festival” — MetalSucks" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Als je Roadburn ook maar een beetje kent is dit niet heel vreemd. In de moeilijkere zware muziekscene is dit moniaal misschien wel het meest gerenommeerde festival met hele unieke sets. Heb er tot nu toe een keer zelf bij mogen zijn. Sleep staat daar volledig op zijn plek.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Parkpop Saturday Night, in het Haagse Zuiderpark op zaterdag 29 juni 2019 (d.w.z. het niet gratis toegankelijke festival aan de vooravond van het echte Parkpop) bevestigt vandaag Skunk Anansie, Tears For Fears en Nile Rodgers & Chic. Drie leuke namen, die wellicht dat weekeinde dan ook naar Rock Werchter komen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken