Verzameltopic kleinere Belgische festivals 2021

Beide namen zullen zeker ook volk trekken, ja. Ik vraag me gewoon af hoe de andere namen eruit gaan zien. Je kan moeilijk even wat black of death metal gaan spelen om daarna de avond te eindigen met Scorpions en Europe; en zelfs als ze dat willen doen, vraag ik me af hoeveel mensen geld geven voor mogelijk "slechts" 1 groep die hun aanspreekt, terwijl liefhebbers van hardrock nu ook niet staan te popelen op Cannibal Corpse (om zelf even te overdrijven) :lol:

Het zijn ook geen slechte namen, dat bedoel ik nu ook helemaal niet :) Ik vind ze gewoon iets minder passen voor een metaldag. Zoiets ligt ook gewoon aan mijn smaak (en aan het feit dat ik het nog altijd enorm jammer vind dat Rock Werchter Parkway Drive heeft gekaapt!) hoor!
Al bij al blijven er nu ook niet al té veel namen over om als headliner te plaatsen, waarbij ik enkel kan denken aan Papa Roach, Alice Cooper, Korn en FFDP met eventueel een Amorphis of Dimmu Borgir erbij, maar dat is het dan ook, aangezien oa Graspop, Alcatraz en jawel; Werchter (Tool, Parkway Drive) toch de mooiste headliners hebben kunnen boeken. Compleet logische keuze dus dat Lokerse Feesten op deze manier uithaalt met aantrekkelijke namen die (bijna?) iedereen wel kent :)

Helemaal mee eens, is voor ieder persoonlijk, top matuurlijk dat dit ook kan op dit forum. Geldt voor mij ook, omdat een concert van Scorpions voor mij het meest bezielde concert was wat ik live heb meegemaakt.

The Prodigy en Goose (non stop) naar Suikerrock. Nochtans had ik andere dingen verwacht na de hints van afgelopen dagen.

NIEUWE NAMEN!
Tears For Fears, Flogging Molly, Interpol en Walk Off The Earth op Rock Zottegem.

Flogging en Limp Bizkit op dezelfde dag, dat gaat een groot feest worden.

enig idee hoe duur tickets voor rock zottegem zijn?

Rond de 80 euro voor 2 dagen en circa 45 euro voor 1 dag. Heb net ook even gekeken want ze zetten daar toch een erg fraaie line-up neer!

Eerste namen Rock Herk gelekt op HBvL (sneu voor het festival, wel...), heel mooie eerste worp vind ik persoonlijk!

dEUS plays Ideal Crash, Band of Skulls, Sleaford Mods, Whispering Sons, Dead Man Ray en Amenra.

Benieuwd of daar morgen nog wat bij komt.

Vandaag nieuwe namen Brussels Summer Festival, dit is het programma tot nu toe, vooral 16 augustus is erg verleidelijk voor 35 euro:

14/08 : CHRISTINE AND THE QUEENS, EIFFEL, SEIN, COLLECTIF 13...
15/08 : BOOBA, COLUMBINE, CABALLERO & JEANJASS, GRAND BLANC, NANA ADJOA...
16/08 : GIORGIO MORODER, HOOVERPHONIC, MANIC STREET PREACHERS, WHISPERING SONS...
17/08 : THE AVENER (dj set), VLADIMIR CAUCHEMAR, SUAREZ, CLOU...
18.08 : RUDIMENTAL, MUSTII, BLANCHE, ALICE ET MOI...

Net email gekregen van Suikerrock, naast de nieuwe namen staat er lijst met bevestigde artiesten zonder Prodigy.

De burgemeester van de Belgische plaats Bree raadt het af kaartjes te kopen voor het zogenoemde GOAT Festival dat op 8 en 9 juni moet plaatsvinden in haar stad.

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2274729-belgische-burgemeester-waarschuwt-voor-mogelijk-nepfestival.html

Vestiville, GOAT Festival, het spookmetalfestival Brutal Fest enkele jaren geleden,... Er zit iets frauduleus in het kraantjeswater van Limburg.

Voor Lokerse Feesten:

10 nieuwe namen! Met Tourist LeMC, Roméo Elvis (enige Vlaamse festivalshow) en Zwangere Guy worden de 3 populairste rappers van Vlaanderen, Wallonië en Brussel verenigd op donderdag 8 augustus. Trixie Whitley en SX vervoegen de eerder aangekondigde Christine And The Queens en Róisín Murphy voor een all-female line-up op woensdag 7 augustus. En de mainstage line-ups van de hardrock- en punkrockdag zijn compleet met de toevoeging van live-sensatie Alestorm, Monster Magnet, Life Of Agony, Brutus en Marky Ramone’s Blitzkrieg.

Die 7 augustus ga ik overwegen. Christine, Roisin Murphy, Trixie Whitley en SX allemaal nog nooit gezien en dat voor 42 euro, mooi!

metaldag van lokerse feesten begint er ook wel goed op te lijken. scorpions, europe, ALESTORM!!!! , met brutus een sterke belgische band. monster magnet en life of agony zijn niet helemaal mijn ding maar snap wel dat ze breed in het metalgenre willen programmeren.

metaldag van lokerse feesten begint er ook wel goed op te lijken. scorpions, europe, ALESTORM!!!! , met brutus een sterke belgische band. monster magnet en life of agony zijn niet helemaal mijn ding maar snap wel dat ze breed in het metalgenre willen programmeren.

Met name de undercard van die dag vind ik sterk. Scorpions en Europe nu beide een keer live gezien en dat was genoeg. Met andere headliners had ik het zeker overwogen.

+ Trixie Whitley en Cat Power voor Cactus Festival.

Die zondag wordt verleidelijk voor mij om een dagticket aan te schaffen:
Aldous Harding - Parquet Courts - Neneh Cherry - Band of Horses - Trixie Whitley - dEUS

Het blijft lang wachten op de dagindeling van Alcatraz (vorig jaar al bekend op 14 feb.).
Daarom zelf maar eens op onderzoek uitgegaan (bandsites, Facebook, vergelijken met andere festivals in zelfde weekend, etc.).

Vrijdag 9 aug.:
Crystal Lake
Firewind
Napalm Death
Queensrÿche
Saxon

Zaterdag 10 aug.:
Amenra
Carnation
Of Mice & Men
Prong
Soilwork