Verzameltopic kleinere Belgische festivals 2021

Jinjer staat op die zondag bij mij om de hoek hier in Rotterdam in Baroeg. Ga daar denk ik wel heen, moet knallen in zo klein zaaltje. Zou graag de zaterdag naar Alcatraz dan, jammer dat Avantasia dan gemist wordt.

Jinjer staat op die zondag bij mij om de hoek hier in Rotterdam in Baroeg. Ga daar denk ik wel heen, moet knallen in zo klein zaaltje. Zou graag de zaterdag naar Alcatraz dan, jammer dat Avantasia dan gemist wordt.

Jinjer heeft een tour aangekondigd waardoor zowel graspop als alctraz totaal onwaarschijnlijk lijken. Tijdens lokerse feesten hebben ze wel nog plaats vrij. Misschien headliner van de redbull indoor stage?

Joslittel wrote:

Jinjer heeft een tour aangekondigd waardoor zowel graspop als alctraz totaal onwaarschijnlijk lijken. Tijdens lokerse feesten hebben ze wel nog plaats vrij. Misschien headliner van de redbull indoor stage?
Die moet je even uitleggen..
Ze staan in juli en augustus al op meerdere festivals, in ieder geval:
5-7 jul. Plane 'R Fest Colombier-Saugnieu, Frankrijk
27 jul. Rock And Bol Metal Fest Bolotana, Italië
3 aug. RheinRiot Keulen, Duitsland
7-10 aug. Brutal Assault Jaroměř, Tsjechië
8-11 aug. Vagos Metal Fest Vagos, Portugal
10 aug. Into The Grave Leeuwarden, Nederland

Zouden dus best nog op 9 augustus op Alcatraz kunnen staan?
7 aug. Brutal Assault Jaroměř, Tsjechië
8 aug. Vagos Metal Fest Vagos, Portugal
9 aug. Alcatraz Kortrijk, België
10 aug. Into The Grave Leeuwarden, Nederland
11 aug. Baroeg Rotterdam, Nederland

Thin Lizzy op alcatraz, toch ook weer een heel mooie en exclusieve naam
Plus dagindeling nu bekend op website:
https://www.alcatraz.be/nl/line-up/

VRIJDAG 9 AUGUSTUS

Saxon
Opeth
Uriah Heep
Queensrÿche
Vio-lence
Sodom
Myrkur
Napalm Death
Thy Art Is Murder
Firewind
Demolition Hammer
Crobot
Crystal Lake
Nervosa
Helstar
Wayward Sons
Alkerdeel
An Evening with Knives
Cowboys and Aliens
Maudlin
Wolvennest

ZATERDAG 10 AUGUSTUS

Thin Lizzy
Amenra
Crossfaith
Mayhem
Hypocrisy
Prong
Of Mice & Men
Soilwork
Flotsam And Jetsam
Bury Tomorrow
Carnation
Black Mirrors
Deserted Fear
Psychonaut
Speedözer
The Spirit

ZONDAG 11 AUGUSTUS

Avantasia
Powerwolf
Meshuggah
Soulfly
Rose Tattoo
Metal Church
Rotting Christ
Sacred Reich
Deicide
Decapitated
Tesseract
Anvil
Voivod
Unleashed
Alien Weaponry
Fire Down Below
Glowsun
Hemelbestormer
Miava
Tangled Horns

Zitten wel aardig wat leuke namen tussen, met name op zondag (Avantasia, Powerwolf).
Eens goed over nadenken of ik ga voor een dag- of weekendticket, of misschien toch maar oversla..

jammer dat crossfaith en crystal lake niet op dezelfde dag staan :( als er nu eens 2 bands waren die ik echt wou zien was het wel die 2

Plus dagindeling nu bekend op website

Wat valt er nog te verwachten voor Alcatraz?
Nog een 3-tal namen bij op zaterdag en dan is de affiche wel compleet lijkt me?

Voor mij staat er vooral vrijdag en zondag heel wat moois, zaterdag is wat magerder tov de andere 2 dagen.

Wat valt er nog te verwachten voor Alcatraz?
Nog een 3-tal namen bij op zaterdag en dan is de affiche wel compleet lijkt me?

Voor mij staat er vooral vrijdag en zondag heel wat moois, zaterdag is wat magerder tov de andere 2 dagen.
Bands op festivals in het zelfde weekend, die niet vorig jaar op Alcatraz stonden, en die niet dit jaar al op een ander Belgisch festival staan (voor zover ik weet):
3 Headed Snake
Airbourne
Apocalyptica
Batushka
Boss Keloid
Cancer Bats
Code Orange
Crisix
Dust Bolt
Ensiferum
Evil Scarecrow
Generation Kill
Heilung
Hypocrisy
Incite
Jinjer
Lacuna Coil
Pestilence
Raging Speedhorn
Rata Blanca
Red Method
Resin
Shapes
Skeletal Remains
Swallow The Sun
Taake
Therion
The Lazys
VUUR
WarCry

Zouden dus best wel een paar van dit lijstje nog bij kunnen komen (sommige waarschijnlijker dan andere).

Ben eigenlijk wel teleurgesteld door de dagindeling van Alcatraz. Ik ben/was voornemens om de zaterdag te gaan aangezien Jinjer op zondag om de hoek speelt thuis. Maar de zaterdag is tevens de minste dag met alleen Avatar en Amenra die ik graag wil zien. En Avatar een maand geleden in de Melkweg nog meegepakt. Tevens weet ik niet echt wat ik van de headliner moet maken, dit is toch een Thin Lizzy coverband met enkele oud leden? Goed voor in de late middag maar het overtuigd mij niet als headliner. Waarschijnlijk geen Alcatraz voor mij dit jaar.

Zouden dus best wel een paar van dit lijstje nog bij kunnen komen (sommige waarschijnlijker dan andere).
Zo'n lijst met een aantal prachtnamen die er gerust zouden bij mogen!
Komen ze toch nog met 2 andere namen, beiden voor zaterdag, Fifth Angel en Sanctuary.
Inclusief melding dat er nog bands (meervoud ja) volgen.

heb van horen zeggen dat alcatraz aan het onderhandelen is om mastodon als laatste headliner te hebben

Ik heb eens een poging gedaan om een timetable voor Alcatraz te maken, gebaseerd op voorgaande edities, plek op poster, subgenres, etc.:
https://clashfinder.com/s/alcatraz19

Wat denken jullie? Klopt dit aardig qua volgorde/podia/speeltijd?
Nieuwe, 3e podium La Morgue is natuurlijk moeilijk te voorspellen (heb de volgorde maar alfabetisch aangehouden, tijden willekeurig).

Ik heb eens een poging gedaan om een timetable voor Alcatraz te maken, gebaseerd op voorgaande edities, plek op poster, subgenres, etc.:

Nieuwe, 3e podium La Morgue is natuurlijk moeilijk te voorspellen (heb de volgorde maar alfabetisch aangehouden, tijden willekeurig).

Ik heb alvast een eerste aanpassing. Opeth stond deze week 'in the picture' op hun Facebook pagina als headliner op de swamp. "yes, we heard your calls, Opeth will perform in the dark".

Set Abominae wrote:

Ik heb alvast een eerste aanpassing. Opeth stond deze week ‘in the picture’ op hun Facebook pagina als headliner op de swamp. “yes, we heard your calls, Opeth will perform in the dark”.
Ah, bedankt!
Ben ik wel heel blij mee overigens. :)

Heb het aangepast, ik neem aan dat ze dan voor Saxon spelen.
Afsluiter in de Swamp is meestal een kleinere band.
Ik gok op Myrkur, dat zou ook heel mooi zijn!

Ik denk dat amenra headliner van de swamp word, de band is van kortrijk zelf, maar ik zie ze niet als mainstage band. Ik zie crossfaith dan wel op hun plaats spelen die ze nu hebben. Al zou een extra lange crossfaith aftershow wel geniaal zijn

Set Abominae wrote:

Ik denk dat amenra headliner van de swamp word, de band is van kortrijk zelf, maar ik zie ze niet als mainstage band. Ik zie crossfaith dan wel op hun plaats spelen die ze nu hebben. Al zou een extra lange crossfaith aftershow wel geniaal zijn
Aangepast.
Denk wel dat Mayhem de 'headliner' is van de Swamp stage, Amenra zou dan inderdaad de afsluiter kunnen zijn (na de waarschijnlijk nog ontbrekende headliner van de Prison stage).
Crossfaith verwacht ik dan wel voor Avatar op de Prison stage, afgaande op plek op de poster.

xydroh wrote:

Set Abominae wrote:

Aangepast.
Denk wel dat Mayhem de ‘headliner’ is van de Swamp stage, Amenra zou dan inderdaad de afsluiter kunnen zijn (na de waarschijnlijk nog ontbrekende headliner van de Prison stage).
Crossfaith verwacht ik dan wel voor Avatar op de Prison stage, afgaande op plek op de poster.

Amenra staat veel hoger dan mayhem op de poster, en ze spelen een thuismatch, de band en het festival zijn beide uit kortrijk. Amenra speelt hoe dan ook een lange set, hier bestaat geen twijfel over.

Users who are viewing this thread