Verzameltopic kleinere Belgische festivals 2021

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.680
2.331
Tot nu toe op het programma van OLT Rivierenhof:

Low (4 juli)
Gilberto Gil (24 juli)
Los Lobos (4 augustus)
Ziggy Marley (6 augustus)
Hooverphonic (10 augustus)
Alpha Blondy and the Solar System (24 augustus)

Je vergeet nog John Prine, ergens eind Augustus dacht ik
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Dinsdag 6 augustus 2019 / Lokerse Feesten België / Punkdag
- The Offspring
- The Damned
- NOfX
- De Heideroosjes
- ...
1.2.3.4 acts zijn bevestigd voor dinsdag 6 augustus! The Offspring keert graag terug na hun triomftocht van enkele jaren geleden, die andere US punkhelden NOFX komen voor het eerst de Grote Kaai in lichterlaaie zetten, Heideroosjes verkochten hun AB reunieconcert uit op enkele minuten, en The Damned is nog steeds één van de coolste bands van de 1977-generatie. Meer namen voor deze dag (ook voor de Red Bull Music zaal) worden later toegevoegd.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
dennisf wrote:
Vestiville komt nu ook met o.a. Lil Pump en A$AP Rocky. Die laatste op dezelfde dag als cardi B, stevig voor een nieuwkomer… A$AP lijkt me nu trouwens ook uitgesloten voor PkP met reeds 4 aangekondigde festivaloptredens in België (Dour, TML, Vestiville)

Ik zie dit eigenlijk niet goed aflopen voor vestiville, heel weinig over gepraat, een genre waar heel veel fans gewoonweg geen festivals doen, en het is dan nog eens extreem duur.
IDEM
- al tickets verkopen maar nog GEEN vergunning.
- Social Media en andere reclame slaan helemaal niet aan.
- Blijkbaar willen ze 120 000 bezoekers (over de 3 dagen)

Klein gokje: Binnekort annulatie van dit festival :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
xydroh wrote:

dennisf wrote:
Vestiville komt nu ook met o.a. Lil Pump en A$AP Rocky. Die laatste op dezelfde dag als cardi B, stevig voor een nieuwkomer… A$AP lijkt me nu trouwens ook uitgesloten voor PkP met reeds 4 aangekondigde festivaloptredens in België (Dour, TML, Vestiville)


Ik zie dit eigenlijk niet goed aflopen voor vestiville, heel weinig over gepraat, een genre waar heel veel fans gewoonweg geen festivals doen, en het is dan nog eens extreem duur.

IDEM
– al tickets verkopen maar nog GEEN vergunning.
– Social Media en andere reclame slaan helemaal niet aan.
– Blijkbaar willen ze 120 000 bezoekers (over de 3 dagen)

Klein gokje: Binnekort annulatie van dit festival
1f642.svg

de facebookpagina van vestiville heeft een magere 5000 volgers, hoe denken ze om maar een beetje volk te trekken als ze studio brussel niet mee hebben op de kar?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
IDEM
– al tickets verkopen maar nog GEEN vergunning.
– Social Media en andere reclame slaan helemaal niet aan.
– Blijkbaar willen ze 120 000 bezoekers (over de 3 dagen)

Klein gokje: Binnekort annulatie van dit festival

Zou Les Ardentes dan echt een gat laten vallen en de USA scene laten liggen waardoor dit festival kon ontstaan? Sta echt te kijken dat ze blijkbaar met die franse rappers rond kunnen komen in hun ticketverkoop.

Hoop dat Vestiville gewoon doorgaat. Ben wel in voor wat drama. Nu al cancelen is zo saai.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Giorgio Moroder, Manic Street Preachers, Hooverphonic en Blanche eerste namen voor Brussels Summer Festival (14-18 augustus) . Ook Caballero et JeanJass, Booba en Mustii staan er.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
laundry day verdwijnt en verandert in nog maar eens een nieuw hip hop festival genaamd fire is gold.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
laundry day verdwijnt en verandert in nog maar eens een nieuw hip hop festival genaamd fire is gold.

Fire is Gold bestond al langer, het is van de dezelfde organisatoren van Laundry. https://focus.knack.be/entertainment/muziek/antwerps-festival-laundry-day-gaat-op-in-fire-is-gold/article-normal-1429311.html
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Iemand trouwens de line-up van Extrema gezien?
Ik vind het een onderschatte parel in Limburg.

https://extrema.be/artists/
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Alcatraz Hard Rock & Metal Festival (Kortrijk) pakt uit met een derde podium, waarop verschillende underground bands komen spelen, zonder specifieke headliners.
Vind het wel een zeer mooi initiatief. Tof idee! Was ook verrast om mijn stagementor van vorig jaar op de affiche te spotten :)

https://www.alcatraz.be/nl/la-morgue
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Alcatraz Hard Rock & Metal Festival (Kortrijk) pakt uit met een derde podium, waarop verschillende underground bands komen spelen, zonder specifieke headliners.
Vind het wel een zeer mooi initiatief. Tof idee! Was ook verrast om mijn stagementor van vorig jaar op de affiche te spotten
1f642.svg


https://www.alcatraz.be/nl/la-morgue

Zeer blij dat er voornamelijk belgische bands op dit podium zullen staan. En ook zeer blij met de terugkeer van miava
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Scorpions en Europe op de metaldag van de Lokerse.

Jammer.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Joslittel wrote:

Joe wrote:
Scorpions en Europe op de metaldag van de Lokerse.

Jammer.


Das geen beste dit keer. Kan je ook moeilijk een metaldag noemen.

Ik denk wel dat die dag goed gaat verkopen
Denk ik ook, ik overweeg ook te gaan vanuit NL. "Scorpions kan je moeilijk een metaldag noemen" waarschijnlijk heb je ze dan al te vaak gezien of vind je alleen metal leuk waarbij de teksten zo worden geschreeuwd dat je ze eigenlijk niet verstaat (Parkway Drive). Vind de combi Scorpions Europe best vet gevonden.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
xydroh wrote:

Joslittel wrote:

Joe wrote:
Scorpions en Europe op de metaldag van de Lokerse.

Jammer.


Das geen beste dit keer. Kan je ook moeilijk een metaldag noemen.


Ik denk wel dat die dag goed gaat verkopen

Denk ik ook, ik overweeg ook te gaan vanuit NL. “Scorpions kan je moeilijk een metaldag noemen” waarschijnlijk heb je ze dan al te vaak gezien of vind je alleen metal leuk waarbij de teksten zo worden geschreeuwd dat je ze eigenlijk niet verstaat (Parkway Drive). Vind de combi Scorpions Europe best vet gevonden.

Goh, dat strookt nu ook niet bepaald met mijn mening.
1) De teksten van Parkway Drive zijn zeker nog wel verstaanbaar :wink:
2) Metal is sowieso een redelijk breed genre. Desalniettemin vind ik Scorpions en Europe beiden rock/hardrock, een beetje hetzelfde genre als Kiss oid; maar zeker niet hetzelfde genre als een Iron Maiden, Rob Zombie of een Black Sabbath; wat nog altijd compleet verstaanbare muziek is hoor!
De link met de metal is er duidelijk wel. Beide groepen hebben zelfs Graspop al geheadlined, maar om dit nu het toppunt van de metaldag te noemen? Liever niet. Boek dan Lynyrd Skynyrd en Deep Purple erbij en hou een gezellig Rockdagje, is niets mis mee, maar laat de metaldag dan ook over aan de zeer stevige muziek zoals o.a. Slayer, Parkway Drive (ik had ze écht op LF verwacht ipv RW), Rob Zombie, In Flames, Korn, Five Finger Death Punch en weet ik veel wie nog allemaal.

Kortom; ik respecteer je mening wel, het zijn beide wel toffe namen, maar om nu werkelijk te zeggen dat dit twee geweldige headliners zijn voor de enige dag dat er eens luide muziek gespeeld kan/mag worden op de Lokerse Feesten... Dan had ik toch andere verwachtingen :)
Desalniettemin zijn het wel twee mooie namen, gewoon niet bepaald iets voor mij!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
RubenFrusciante wrote:

xydroh wrote:

Joslittel wrote:

Joe wrote:
Scorpions en Europe op de metaldag van de Lokerse.

Jammer.


Das geen beste dit keer. Kan je ook moeilijk een metaldag noemen.


Ik denk wel dat die dag goed gaat verkopen


Denk ik ook, ik overweeg ook te gaan vanuit NL. “Scorpions kan je moeilijk een metaldag noemen” waarschijnlijk heb je ze dan al te vaak gezien of vind je alleen metal leuk waarbij de teksten zo worden geschreeuwd dat je ze eigenlijk niet verstaat (Parkway Drive). Vind de combi Scorpions Europe best vet gevonden.

Goh, dat strookt nu ook niet bepaald met mijn mening.
1) De teksten van Parkway Drive zijn zeker nog wel verstaanbaar
1f609.svg

2) Metal is sowieso een redelijk breed genre. Desalniettemin vind ik Scorpions en Europe beiden rock/hardrock, een beetje hetzelfde genre als Kiss oid; maar zeker niet hetzelfde genre als een Iron Maiden, Rob Zombie of een Black Sabbath; wat nog altijd compleet verstaanbare muziek is hoor!
De link met de metal is er duidelijk wel. Beide groepen hebben zelfs Graspop al geheadlined, maar om dit nu het toppunt van de metaldag te noemen? Liever niet. Boek dan Lynyrd Skynyrd en Deep Purple erbij en hou een gezellig Rockdagje, is niets mis mee, maar laat de metaldag dan ook over aan de zeer stevige muziek zoals o.a. Slayer, Parkway Drive (ik had ze écht op LF verwacht ipv RW), Rob Zombie, In Flames, Korn, Five Finger Death Punch en weet ik veel wie nog allemaal.

Kortom; ik respecteer je mening wel, het zijn beide wel toffe namen, maar om nu werkelijk te zeggen dat dit twee geweldige headliners zijn voor de enige dag dat er eens luide muziek gespeeld kan/mag worden op de Lokerse Feesten… Dan had ik toch andere verwachtingen
1f642.svg

Desalniettemin zijn het wel twee mooie namen, gewoon niet bepaald iets voor mij!
Natuurlijk overdrijf ik ook wat t.o.v. Parkway Drive (al vind ik het vaak wel onverstaanbaar mat doet er verder niet toe). Ik snap wat je zegt, ben zelf ook groot fan van Iron Maiden en zeker Black Sabbath, en dat Scorpions meer hardrock is zit wel wat in. Maar het is toch zeker stevige muziek, je kan niet elk jaar Gojira of Rob Zombie boeken. Daarom, wat ik al eerder zei, vind ik de combi Scorpions + Europe perfect voor zo'n dag in een meerdaags algemener festival. Laat Gojira en dergelijke op Graspop spelen en bands en Scorpions op Lokerse feesten. En ja, volgend jaar zal er natuurlijk weer iets anders staan wat waarschijnlijk meer de "echte" metal-fans aanspreekt, wat ik die groep natuurlijk van harte gun. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.518
Dank voor beide reacties! Mijn muzieksmaak is erg breed en mijn definitie van metal ook. Reactie komt ook meer voort uit yet feit dat beide acts me live niet kunnen overtuigen. Europe op Graspop was even vermakelijk en Scorpions vond ik eigenlijk simpelweg tegenvallen. Had zelf op een steviger pakketje gehoopt maar denk inderdaad ook dat dit wel volk gaat trekken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken