Verzameltopic kleinere Belgische festivals 2021

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.084
Set Abominae wrote:

xydroh wrote:

Set Abominae wrote:
Ik heb eens een poging gedaan om een timetable voor Alcatraz te maken, gebaseerd op voorgaande edities, plek op poster, subgenres, etc.:
https://clashfinder.com/s/alcatraz19

Wat denken jullie? Klopt dit aardig qua volgorde/podia/speeltijd?
Nieuwe, 3e podium La Morgue is natuurlijk moeilijk te voorspellen (heb de volgorde maar alfabetisch aangehouden, tijden willekeurig).


Ik denk dat amenra headliner van de swamp word, de band is van kortrijk zelf, maar ik zie ze niet als mainstage band. Ik zie crossfaith dan wel op hun plaats spelen die ze nu hebben. Al zou een extra lange crossfaith aftershow wel geniaal zijn


Aangepast.
Denk wel dat Mayhem de ‘headliner’ is van de Swamp stage, Amenra zou dan inderdaad de afsluiter kunnen zijn (na de waarschijnlijk nog ontbrekende headliner van de Prison stage).
Crossfaith verwacht ik dan wel voor Avatar op de Prison stage, afgaande op plek op de poster.

Amenra staat veel hoger dan mayhem op de poster, en ze spelen een thuismatch, de band en het festival zijn beide uit kortrijk. Amenra speelt hoe dan ook een lange set, hier bestaat geen twijfel over.
Thanks, dat zal ik dan maar van je aannemen. :wink:
Aangepast!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.638
3.271
Nog een aanvulling voor je Alcatraz clashfinder:
Soulfly is bevestigd als headliner van de swamp op zondag.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
het is toch al weer lang geleden dat we nog iets gehoord hebben van de lokerse feesten, zou er vanalles achter de schermen niet lopen zoals geplanned?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
het is toch al weer lang geleden dat we nog iets gehoord hebben van de lokerse feesten, zou er vanalles achter de schermen niet lopen zoals geplanned?

Morgen aankondiging van 35 nieuwe namen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
"De Lokerse Feesten vult de affiche vandaag stevig aan met vijfendertig nieuwe namen. Patti Smith, Charlotte Gainsbourg, Father John Misty en Whispering Sons spelen samen op maandag 5 augustus. Twee dagen eerder is het aan Keane, Novastar, Goose en Dr. Lektroluv. Op 11 augustus spelen Kodaline, Jess Glynne en Bizzy voor Oscar And The Wolf. Voor het hardere werk zorgen STAKE, Evil Invaders, Sons, Wiegedood en Cocaine Piss op de metal- en punkdagen 4 en 6 augustus. Compact Disk Dummies, Charlotte Adigéry, Iceage, Famke Louise, MEROL, Jacin Trill en de Cherry Moon night staan verspreid in de Red Bull Music room."

Ook voor Lokerse Feesten is 2019 dus een minder jaar... Al is 5 augustus met Patti Smith, Charlotte Gainsbourg, Father John Misty en Whispering Sons wel een mooie dag en hebben ze The Chemical Brothers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.999
8.650
Die dag met Patti Smith, Charlotte Gainsbourg, Father John Misty en Whispering Sons is wel interessant zeg.

De dag met Christine ATQ, Roisin Murphy, Trixie Whitley is ook eek mooie vind ik.

Romeo Elvis wil ik op zich ook wel eens een keertje zien. Kwam met een goede plaat.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Laatste toevoegingen voor Brussels Summer Festival (14 t.e.m. 18 augustus), met o.a. Tove Lo, MØ en Son Lux.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Ik denk dat we Mastodon al in dikke stift kunnen opschrijven alals headliner voor Alcatraz, bassist is er al om bij thin Lizzy te spelen
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.180
3.000
The Vaccines eerste naam voor Crammerock. Volgende week nog een nieuwe naam.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
vanmiddag en morgenmiddag nog 2 bands voor alcatraz, er komt geen headliner meer bij , thin lizzy is headliner. van de 2 bands die nog moeten komen is er 1 verrassing
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
avatar headliner voor zaterdag is dus de verrassing …

Dit is een verrassing inderdaad. Ben zelf een fan van Avatar en gun ze die plek wel, snap ook goed dat dit voor veel bezoekers een teleurstellende headliner is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
xydroh wrote:
avatar headliner voor zaterdag is dus de verrassing …

Dit is een verrassing inderdaad. Ben zelf een fan van Avatar en gun ze die plek wel, snap ook goed dat dit voor veel bezoekers een teleurstellende headliner is.

Live is dit een geniale band, maar heel het tekstje waar ze zeggen dat avatar shortlist is voor headliner op veel festivals is toch gewoon dikke onzin? Avatar is nergens headliner.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Joslittel wrote:

xydroh wrote:
avatar headliner voor zaterdag is dus de verrassing …


Dit is een verrassing inderdaad. Ben zelf een fan van Avatar en gun ze die plek wel, snap ook goed dat dit voor veel bezoekers een teleurstellende headliner is.

Live is dit een geniale band, maar heel het tekstje waar ze zeggen dat avatar shortlist is voor headliner op veel festivals is toch gewoon dikke onzin? Avatar is nergens headliner.

Wat houdt een 'shortlist' voor jou in dan? Dat betekent alleen dat ze genomineerd zijn om ooit eens headliner op veel festivals te worden, niet dat ze dat al zijn.
Kan overigens niet wachten om ze te gaan zien (maar niet op Alcatraz).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
xydroh wrote:

Joslittel wrote:

xydroh wrote:
avatar headliner voor zaterdag is dus de verrassing …


Dit is een verrassing inderdaad. Ben zelf een fan van Avatar en gun ze die plek wel, snap ook goed dat dit voor veel bezoekers een teleurstellende headliner is.


Live is dit een geniale band, maar heel het tekstje waar ze zeggen dat avatar shortlist is voor headliner op veel festivals is toch gewoon dikke onzin? Avatar is nergens headliner.

Wat houdt een ‘shortlist’ voor jou in dan? Dat betekent alleen dat ze genomineerd zijn om ooit eens headliner op veel festivals te worden, niet dat ze dat al zijn.
Kan overigens niet wachten om ze te gaan zien (maar niet op Alcatraz).

Bij veel organisatoren is een shortlist een lijst van bands die de organisatie kent en snel een vervanging kan uitvoeren indien nodig. Om maar een voorbeeld te geven, bij Ieperfest staat knuckledust op de shortlist, in geval van cancel of financieële problemen is er grote kans dat je die band op het festival zal zien, dit wil niet zeggen dat die band headliner zal zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.084
xydroh wrote:
avatar headliner voor zaterdag is dus de verrassing …

Dit is een verrassing inderdaad. Ben zelf een fan van Avatar en gun ze die plek wel, snap ook goed dat dit voor veel bezoekers een teleurstellende headliner is.
Idem, ik juich het ook toe (groot fan), maar het komt toch wel een beetje uit de lucht vallen.
Het lijkt me i.i.g. een noodgreep. Denk dat ze in onderhandeling waren met een (of meerdere) grote, gevestigde band(s), maar dat dat op niets is uitgelopen.
Benieuwd wie er dan wel nog toegevoegd gaat worden, hoop toch nog op een mooie naam, zij het niet zo'n grote.

Zou het ook betekenen dat Avatar dan meer speeltijd krijgen (ik neem aan van wel)?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken