Verzameltopic kleinere Belgische festivals 2021

vanmiddag en morgenmiddag nog 2 bands voor alcatraz, er komt geen headliner meer bij , thin lizzy is headliner. van de 2 bands die nog moeten komen is er 1 verrassing
Waar heb je gehoord dat er nog 2 bands bijkomen, i.p.v. 1 zoals altijd gemeld?
Op de site, Facebook en Twitter zie ik daar niets over, of lees ik niet goed?

Ik ben niet bekend met het festival. Maar ik denk dat Avatar volledige potentie heeft om hoog op een affiche te staan inderdaad. Ik denk zelfs dat ze makkelijk op commercieele festivals ala Werchter/Pinkpop/Pukkelpop/Lowlands hun kunstje zouden kunnen vertonen als ze hun show iets meer uitpakken. Het is denk ik wel een band met enorme potentie.

xydroh wrote:
vanmiddag en morgenmiddag nog 2 bands voor alcatraz, er komt geen headliner meer bij , thin lizzy is headliner. van de 2 bands die nog moeten komen is er 1 verrassing

Verkeerde informatie, had van iemand 2 aankondigingen donderdag en vrijdag gehoord een band en een verassing. Ik dacht dat de verrassing ook een band ging zijn maar dat was dus avatar naar headliner

Set Abominae wrote:

xydroh wrote:

Verkeerde informatie, had van iemand 2 aankondigingen donderdag en vrijdag gehoord een band en een verassing. Ik dacht dat de verrassing ook een band ging zijn maar dat was dus avatar naar headliner
Ah ok.
Morgen de laatste naam dan?
Vorig jaar werd die dus pas tijdens de 1e dag van Graspop bekend.

xydroh wrote:

Set Abominae wrote:

xydroh wrote:

Ah ok.
Mijn gok (en hoop):
Heilung (zou werkelijk fantastisch zijn als afsluiter van die dag in de Swamp :) )

Andere mooie opties (met hoog wensgehalte):
Apocalyptica
Jinjer
Swallow The Sun
Therion

Set Abominae wrote:

xydroh wrote:

Set Abominae wrote:

xydroh wrote:

Ah ok.

Mijn gok (en hoop):
Heilung (zou werkelijk fantastisch zijn als afsluiter van die dag in de Swamp
1f642.svg
)

Apocalyptica
Jinjer
Swallow The Sun
Therion

Ah, ik ben dus niet de enige hier die Heilung wel leuk vind. Zij zouden inderdaad een mooie afsluiter zijn. Hele rare, maar een prachtige voorstelling maken ze ervan.

Set Abominae wrote:

xydroh wrote:

Set Abominae wrote:

xydroh wrote:

Ah ok.

Mijn gok (en hoop):
Heilung (zou werkelijk fantastisch zijn als afsluiter van die dag in de Swamp
1f642.svg
)

Apocalyptica
Jinjer
Swallow The Sun
Therion

Het wordt niet Jinjer, The Vintage Caravan, Uli of Vandenberg

Begin stilletjesaan te vermoeden dat ik jinjer deze zomer niet in België zal te zien krijgen.

Ah, ik ben dus niet de enige hier die Heilung wel leuk vind. Zij zouden inderdaad een mooie afsluiter zijn. Hele rare, maar een prachtige voorstelling maken ze ervan.
Zeer zeker niet, een van mijn hoogtepunten van Graspop vorig jaar! :)
Wardruna zou trouwens ook nog een mooi alternatief zijn, kunnen ook wel in die periode zie ik net.

Mijn gok (en hoop):
Heilung (zou werkelijk fantastisch zijn als afsluiter van die dag in de Swamp )

Heilung zou zeer mooi zijn. Vond het echt zonde dat ik ze vorig jaar op Graspop gemist heb door overlapping met GnR.
Amenra als headliner in de Swamp, dan het vrolijke Avatar en eindigen met Heilung zou die dag wel iets kunnen geven.

Aan de Alcatraz-gangers, werkt dat vlot, die wissels tussen swamp en prison?

Ah, ik zie nu op de site van Into The Grave dat Jinjer op zaterdag speelt, niet op vrijdag wat ik op hun Facebook dacht te zien (daar staat alleen de begindatum van het festival had ik over het hoofd gezien).

ik vraag me toch vragen bij het feit dat jinjer nergens in België staat. bookers moeten toch ergens beseft hebben dat er veel vraag is voor deze band. Was het tourschema dan zo slecht, was er niet veel moeite gedaan om deze band te zetten? andere redenen?

Set Abominae wrote:
Mijn gok (en hoop):
Heilung (zou werkelijk fantastisch zijn als afsluiter van die dag in de Swamp )

Heilung zou zeer mooi zijn. Vond het echt zonde dat ik ze vorig jaar op Graspop gemist heb door overlapping met GnR.
Amenra als headliner in de Swamp, dan het vrolijke Avatar en eindigen met Heilung zou die dag wel iets kunnen geven.

Aan de Alcatraz-gangers, werkt dat vlot, die wissels tussen swamp en prison?

De wissels tussen Swamp en Prison gaan vaak zeer vlot. Is echt goed en strak geregeld. Veel festivalbezoekers kunnen zelfs optimaal gebruik hiervan maken door telkens van prison naar swamp te wisselen, wat dan weer meebrengt dat je zelf amper een kwartiertje op voorhand al naar de Prison kan gaan om een mooie plek vooraan te bewaren. Alcatraz zegt telkens dat er geen overlap is. Theoretisch is dit ook wel, maar in de praktijk mis je vaak wel een klein deel van het openingsnummer. Als dit je niet stoort, kan je makkelijk alle namen op 1 dag zien.

Tot slot ben ik wel teleurgesteld. Ik had echt gehoopt op een Jinjer of zelfs een Sabaton, maar Udo...
Dit wordt jammer genoeg afwachten of ik wel ga dit jaar.

ik vraag me toch vragen bij het feit dat jinjer nergens in België staat. bookers moeten toch ergens beseft hebben dat er veel vraag is voor deze band. Was het tourschema dan zo slecht, was er niet veel moeite gedaan om deze band te zetten? andere redenen?

Ik weet dat Jinjer in het begin van het jaar als support act heeft opgetreden in de Trix (bij de Amorphis + Soilwork tour). Jammer genoeg leek dat inderdaad de enige plaats waar je ze in België kon zien. Vind het ook erg vreemd dat noch Alcatraz, noch Lokerse Feesten, noch Graspop hun geboekt heeft.

xydroh wrote:

Ik weet dat Jinjer in het begin van het jaar als support act heeft opgetreden in de Trix (bij de Amorphis + Soilwork tour). Jammer genoeg leek dat inderdaad de enige plaats waar je ze in België kon zien. Vind het ook erg vreemd dat noch Alcatraz, noch Lokerse Feesten, noch Graspop hun geboekt heeft.

zeker omdat ze voor alle3 de festivals plaats hadden in het tourschema, voor de ene wat meer plausibel dan de andere maar toch, deze band speelt extreem veel shows dus denk niet dat het probleem bij de band ligt.

Voorlopig zet ik mijn laatste hoop op pukkelpop, hopelijk op de zondag. een aparte headlinershow in een zaal zal ik ook wel leuk vinden.

Laatste naam is U.D.O.
Hm, toch wel een tegenvaller.. :-|
Op zich best leuk, maar had toch iets spannenders verwacht/gehoopt.

Maar goed, programma mag er natuurlijk nog steeds wezen. :)
Laat het uurschema maar komen!

Ook benieuwd naar de indeling/volgorde van de bandjes in La Morgue, daar zitten toch ook best een paar aardige tussen.
In ieder geval Hemelbestormer (ook op GMM) en Wolvennest zou ik best willen zien, indien ze niet clashen met iets anders.
Rest nog niet goed genoeg beluisterd, maar ook veelbelovend, en dus een mooi alternatief tijdens de optredens die ik niet hoef te zien.

nikita wrote:
Laatste naam is U.D.O.

Hm, toch wel een tegenvaller..
1f610.svg

Op zich best leuk, maar had toch iets spannenders verwacht/gehoopt.

Maar goed, programma mag er natuurlijk nog steeds wezen.
1f642.svg

Laat het uurschema maar komen!

Ook benieuwd naar de indeling/volgorde van de bandjes in La Morgue, daar zitten toch ook best een paar aardige tussen.
In ieder geval Hemelbestormer (ook op GMM) en Wolvennest zou ik best willen zien, indien ze niet clashen met iets anders.
Rest nog niet goed genoeg beluisterd, maar ook veelbelovend, en dus een mooi alternatief tijdens de optredens die ik niet hoef te zien.
Ben vooral benieuwd naar de terugkeer van miava, wens de nieuwe drummer alle succes toe maar hij heeft toch grote schoenen om te vullen.

Time schedule van Alcatraz online:
https://www.alcatraz.be/img/download/schedule.pdf

De aangekondigde 3 headliners van de Swamp-stage (Opeth, Amenra en Soulfly) spelen dus ook als afsluiter van de stage én dag (na middernacht dus).
Ik had eigenlijk verwacht dat ze voor de headliner van de Prison-stage zouden spelen, en dat de Swamp/dag afgesloten zou worden door een kleinere naam, zoals dat volgens mij ook de afgelopen jaren het geval was.
Gaan lange dagen worden dus.. :wink:

De aangekondigde 3 headliners van de Swamp-stage (Opeth, Amenra en Soulfly) spelen dus ook als afsluiter van de stage én dag (na middernacht dus).
Ik had eigenlijk verwacht dat ze voor de headliner van de Prison-stage zouden spelen, en dat de Swamp/dag afgesloten zou worden door een kleinere naam, zoals dat volgens mij ook de afgelopen jaren het geval was.
Gaan lange dagen worden dus..
1f609.svg

De show van Avatar wordt dus opgenomen, maar waarvoor precies? Is dat voor hun eerste headlinershow?

Set Abominae wrote:

Gaan lange dagen worden dus..
1f609.svg

De show van Avatar wordt dus opgenomen, maar waarvoor precies? Is dat voor hun eerste headlinershow?
Dat begrijp ik ook niet helemaal. Er worden toch wel vaker shows op festivals opgenomen, om later uit te brengen als live-cd/dvd o.i.d., dat wordt toch niet altijd speciaal vermeld op een affiche?

Users who are viewing this thread