Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Damn Angel & Sharon en JBrekkie staan zelfs niet meer in de shortlist tf.
Yes. Als je uit de lijst kukkelt, val je ook automatisch uit de shortlist. Ik baal bijvoorbeeld van Damon albarn. Ik weet zeker als er meer gestemd was hij er nog in zat ( ik kijk @Timmetje en @mattman aan met een schuin oog ;))
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik zou zo zeggen, zorg dat die posten op de shortlist komen en stem erop. Dat geldt natuurlijk ook voor de rest. Waarschijnlijk heb je deze week zelfs langer in te stemmen, want ik sta op de camping. Dus het wordt zaterdag avond, of zelfs pas ergens zondag dat de lijst komt.

Maar stem mensen, stem!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Ik zou zo zeggen, zorg dat die posten op de shortlist komen en stem erop. Dat geldt natuurlijk ook voor de rest. Waarschijnlijk heb je deze week zelfs langer in te stemmen, want ik sta op de camping. Dus het wordt zaterdag avond, of zelfs pas ergens zondag dat de lijst komt.

Maar stem mensen, stem!
Gedaan. Verder nog gestemd voor badflower - family, Tom Morello & the bloody beetroots - Mary Celeste en trivium - in the court of the dragon.



 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Los van JBrekkie en Angel & Sharon er terug in te knallen deze week..

Nieuwe Courtney Nieuwe Courtney Nieuwe Courtney!!!

 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Eentje van het nieuwe album van de Argentijn Sebastian Plano. Wat een schitterend nummer!

Verder ook eentje van Bishop Gunn, een jonge band die hun laatste album hebben uitgebracht wegens problemen in de band. Enorm zonde.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
In het zonnetje op de camping met radio Tour de France aan en een boekje lezen. Ik ga morgen de festileaks ten wel doen ipv vandaag ;)

Wel een topje van mijn kant
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
De stemmen zijn geteld. Helaas is het internet hier te slecht in alles met YouTube filmpjes up te loaden, de lijst volgt dus vandaag als ik thuis kom.

Wel alvast een tipje van de sluier. 1 fikse daler, 3 zittenblijvers, 2 stijgers en hoe kan het ook anders werderom 4 nieuwe intreders. 2 zelfs vanuit de vrije keuzes. Eentje is te raden, die andere vond ik verassender.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
4 nieuwe intreders betekenen ook 4 afvallers. Uit de lijst zijn Tyler, the Creator (2 weken), John Mayer (1 week), Amenra (1 week) en het doek is ook gevallen voor Greta van Fleet na maar liefst 5 weken! Dat betekent ook dat er nog maar 1 van de eerste week in staat, namelijk Lorde. Maar waar? Tijd voor de lijst eindelijk deze week!

10. Tirzah - Tectonic (Week 1)(Nieuw)
Een weekje als tip is genoeg om te overtuigen en om met een miniem verschil Greta van Fleet naar de uitgang te wijzen. Is dit echter een blijvertje na binnenkomst op 10?


9. Holly Humberstone - The Walls are Way to Thin (Week 4)(-4 plekken)
De jojo-plaat van de festilekas ten. In de eerste week op nummer 4, om terug te vallen naar 9, te stijgen naar 5 en nu alweer terug te vallen naar 9.


8. Crown Lands - The Oracle (Week 1)(Nieuw)
Het gemis van een gitaarplaat met lange solo's wordt gelukkig direct opgevuld met dit machtige nummer van Crown Lands.


7. Mdou Moctar - Chismiten (week 2)(=)
Precies uitgekomen op het plakje van vorige week. Aangezien de plaat erboven en eronder van vorige week beide uit de lijst zijn gevallen, is het al een prestatie opzich om te handhaven in de tweede week.


6. Courtney Barnett - Rae Street (Week 1)(Nieuw)
Driemaal in de vrije keuze en driemaal niet als eerste keuze. Toch genoeg om rechtsreeks in de Festileaks Ten te komen en de shortlist over te slaan.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
5. Iron Maiden - The Writing on the Wall (Week 1)(Nieuw)
De hoogste nieuwe binnenkomer mag geen verassing heten. De nieuwe Iron Maiden was ook populair genoeg om zonder shortlist nominatie in de lijst te komen.


4. Sault - Bitter Street (Week 2)(+6 plekken)
Een zeer sterke stijging van mystrieuze band Sault. Niet alleen de sterkste stijger deze week, ook de sterkste stijger die we tot nu toe hebben gehad!


3. Yves Tumor - Jackie (Week 4)(+1 plek)
Vorige week voor het eerst uit de top 3 gevallen, deze week er weer voorzichtig in. Zo ontstaat er een al bijna klassieke top.2.


2. Lorde - Solar Power (Week 5)(=)
De enige die de hele Festileaks Ten heeft meegemaakt (qua platen dan ;) ). Voorlopig zit het er nog goed uit, want ze blijft knap op de 2de plek staan. Laten we eens de versie bij Late Night doen voor de afwisseling.


1. The Big Red Machine ft. Taylor Swift - Renegade (week 3)(=)
Voor de tweede week op rij op de eerste stek. Wel met de hete adem van de nieuwe binnenkomers en hoge stijgers in de nek.

 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Tijd voor de nieuwe tips. Dat zijn er 6, mede door wat overlappende stemmen.

Tom Morello ft. The Bloody Beetroots - Mary Celeste (aangedragen door @Paddy )

Caroline Polachek - Bunny is a Rider (door zowel @Yannick & @ThijsDB )

Bishop Gunn - What it Do (aangedragen door @wenteldave )

HONNE ft. Sofia Valdes - Now I'm Alone (aangedragen door @werchter12 )

Kevin Abstract ft. $not & Slowthai - Slugger (aangedragen coor zowel @ThijsDB als @werchter12 )

Sam Fender - Seventeen Going Under (aangedragen door @Brian )
https://www.youtube.com/watch?v=WAifgn2Cvo8
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Dat maakt de shortlist weer op een mooie overzichtelijke 25 nummers:

Big Red Machine ft. Taylor SwiftRenegade
LordeSolar Power
Yves TymorJackie
SaultBitter Streets
Iron MaidenThe Writing on the Wall
Courtney BarnettRae Street
Mdou MoctarChismiten
Crown LandsThe Oracle
Holly HumberstoneThe Walls Are Way To Thin
TirzahTectonic
Caroline PolachekBunny is a Rider
Bishop GunnWhat it Do
HONNE ft. Sofia ValdesNow I'm Alone
Kevin Abstract ft. $not & SlowthaiSlugger
Sam FenderSeventeen Going Under
Tom Morello ft. The Bloody BeetrootsMary Celeste
StakeThe Weight of our Age
Tyler, the CreatorWilshire
Peggy Pou ft. OHHYUKNabi
SquidNarrator
Sufjan Steven ft. Angelo de AugustineOlympus
AuroraCure for Me
Damon AlbarnPolaris
Big Red MachineThe Ghost of Cincnnati
Vince StaplesLaw of Averages

En om af te toppen voor deze week, de heerlijke Festileaks Ten playlist. De hele shortlist en daarom ook de Ten staan hier keurig op een rijtje. Dus slinger hem aan.


Iedereen weer bedankt voor het stemmen! Komende zaterdag heb ik meer tijd, dus dan zal die er op tijd zijn vermoed ik. Daarna moeten we even kijken ivm de vakantie periode, maar voor deze week zie ik de stemmen maar al te graag tegemoet!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Net boven de 3 maanden grens, maar wel 1 van mijn absolute favorieten momenteel. Denk niet dat hij hier al gepasseerd is? Heerlijk gitaarwerk van KING HANNAH.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ik doe weer mee deze week!

Dit wordt mijn aanrader. Geen idee of die al langs is gekomen. Hoorde hem afgelopen zondagavond op de radio in de show van Leo Blokhuis

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Tijd dat Nico Jaar en Dave erin komen. Morgen die langverwachte tweede plaat.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Net boven de 3 maanden grens, maar wel 1 van mijn absolute favorieten momenteel. Denk niet dat hij hier al gepasseerd is? Heerlijk gitaarwerk van KING HANNAH.
Als dit betekent dat je voor de eerste keer gaat stemmen, mag het qua mij betreft ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken