Dank voor de late-minute lijstjes! Het valt op dat we van 2x 10 lijstjes naar 9 lijstjes en deze week 7 lijstjes gaan. De eerste 2 weken wou ik er nog wel wat energie insteken met pbtjes, maar dat ga ik natuurlijk nooit volhouden. Hopelijk volgende week weer meer lijstjes, want het is niet alleen leuk om hier een wekelijkse "hit"lijst te hebben, maar ook om een goede spotifyplaylist te hebben als fanatieke festileakers! Dan nu naar de lijst, want we willen wel iets positiefs na gisteren.
Mooi verdeeld deze week. 3 stijgers, 3 dalers en wederom 4 nieuwkomers. Na een week hield het alweer op voor Pip Blom en Damon Albarn, terwijl die laatste vorige week nog hoog binnen was gekomen. In alle edities hadden tot nu toe Japanese Breakfast en Angel Olsen ft. Sharon van Etten gestaan, maar ook daar nemen we afscheid van.
10. Sault - Bitter Streets (week 1)(Nieuw)
De vraag is natuurlijk wat eerder gaat gebeuren. Valt deze nieuweling uit de lijst of wordt de muziek van alle platformen gehaald.
9. Tyler, the Creator - Sweet/I Thought You Wanted To Dance (week 2)(-3 plekken)
In de tweede week een kleine terugval, maar wel kunnen handhaven. Helaas wel de diepste daler deze week.
8. John Mayer - Last Train Home (week 1)(Nieuw)
Na meerdere keren op plek 11 te zijn geeindigt, komt deze plaat nu terecht in de lijst. Jaren 80 geluid is wat John Mayer wou laten horen en ook de invloed van de bandleden van Toto die op dit nummer meespelen is duidelijk te horen.
7. Mdou Moctar - Chismiten (week 1)(Nieuw)
De nieuwe nummers volgen elkaar nu snel op. Als ik het goed heb, is dit de eerste uit Afrika die de lijst heeft gehaald!
6. Amenra - Voor Immer (week1)(Nieuw)
De hoogste nieuwe binnenkomer zijn de Belgen van Amenra. Meteen weer op de vertrouwde 6de plek waarmee ze met De Evenmens zolang hebben gestaan. Hiermee ook de eerste artiest met 2 verschillende noteringen in de Festileaks Ten!
youtube.com/watch?v=U-5pOBUmNbg