Festileaks Top 17

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Ik stem morgen. Normaliter moeite met het kiezen van tips, nu meer met de 5 uit de shortlist ?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Moet morgenmiddag naar de Orthopedische kliniek in Hengelo, is een kleine 2 uur heen en 2 uur terug. Dus maak er wat moois van om naar te luisteren ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Nieuwe week, nieuwe kansen, meer stemmers! Na 1 week zit het erop voor Haim en Marillion, na 2 weken voor Nilüfer Yanya en Porridge Radio en na 3 weken ook voor Liam Gallagher. Dat betekent ook 5 nieuwe binnenkomers. Verder 1 zittenblijver, 1 stijger en 3 dalers.

10. Beach House - Many Nights (-8 plekken)(Week 4)
We beginnen met de diepste daler. Maar liefst 8 plaatsen na vorige week een revanche in de lijst te hebben gehad. Ook de langst genoteerde deze week.


9. The Smile - Skrting on the Surface (Nieuw)(Week 1)
De eerste nieuwe is er meteen eentje uit de vrije keuzes. Superband met basis Radiohead en Sons of Kemet, die met hun vorige 2 singles ook al goed scoorden in deze lijst. Met deze staan ze er ook weer in.


8. King Hannah - The Moods That I Get In (-3 plekken)(Week 3)
Onze oud nummer 1 zakt telkens ietsje weg. Dit keer weer en kleine stap naar achteren zodat we dit nummer voor het eerst al in de eerste update tegen komen.


7. Sigrid - It Gets Dark (Nieuw)(Week 1)
En we komen aan bij een rijtje nieuwkomers. Ten eerste een van onze favoriete Noren. Dat mag je wel stellen met al zoveel verschillende noteringen in de lijst. En nu er weer eentje bij.


6. Aldous Harding - Fever (Nieuw)(Week 1)
Vorige week als hoogste bij de vrije keuze, dit keer in de lijst gestemd. Waar we eerder konden genieten van Lawn, is het nu Fever wat veel belooft voor het nog te verschijnen album.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
5. Stromae - Fils de joie (Nieuw)(Week 1)
Lang leek de maestro niet uit onze lijst weg te slaan en toen moesten we het ineens een paar weken zonder hem stellen. Nu is hij terug om orde op zaken te stellen.


4. The Black Keys - Wild Child (+3 plekken)(Week 2)
Onze enige en hardste stijger deze week doet echt ook meteen overtuigend. In dit stemgeweld zo'n stap naar voren tekent het goede nummer.


3. Porcupine Tree - Of The New Day (=)(Week 2)
Vorige week hoog binnen op plek 3, deze week daar precies blijven staan.


2. Wet Leg - Angelica (-1 plek)(Week 2)
Eigenlijk was dit de enige plek waar de oud nummer 1 kon staan deze week. Duidelijk weer de beste van de shortlist maar toch bijna de helft minder stemmen dan de nummer 1.


1. Arcade Fire - The Lightning I, II (Nieuw)(Week 1)
Of dit als 1 nummer telt kreeg ik paar keer de vraag. Natuurlijk, want zo is het bedoelt. Het klinkt anders ook niet als je het mij vraagt. Arcade Fire is terug, en namen het forum, en hoe!

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Tips!

Thom Yorke - 5.17 3x genomineerd

Froukje ft. S10 3x genomineerd

Rammstein - Zeit 3x genomineerd

Pluralone - Claw Your Way Out 2x genomineerd

Lucius ft. Brandi Carlile & Sheryl Crow - Dance Around it
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Meer tips!

GGGOLDDD - This Shame Should Not Be Mine

Machine Gun Kelly ft. Bring Me The Horizon - Maybe

Lander & Adriaan - Efke Rennebip Aloofkis

Weezer - A Little Bit of Love
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
De Shortlist:
Arcade FireThe Lightning I, II
Wet LegAngelica
Porcupine TreeOf The New Day
The Black KeysWild Child
StromaeFils de joie
Aldous HardingFever
SigridIt Gets Dark
King HannahThe Moods That I Get In
The SmileSkrting on the Surface
Beach HouseMany Nights
Thom Yorke5.17
Froukje ft. S10Zonder Gezicht
RammsteinZeit
PluraloneClaw Your Way Out
Lucius ft. Brandi Carlile & Sheryl CrowDance Around it
GGGOLDDDThis Shame Should Not Be Mine
Machine un Kelly ft. Bring Me The HorizonMaybe
Lander & AdriaanEfke Rennebip Aloofkis
WeezerA Little Bit Of Love
StromaeLa Solassitude
Floating PointsVocoder
Kevinn MorbyThis is a Photograph
DrongoPadde
Red Hot Chili PeppersPoster Child
StrongboiFool Around
King Gizzard and the Lizard WizardThe Dripping Tap
Simple Plan ft. Deryck WhibleyRuin My Life
Pure Reason RevolutionNew Kind of Evil
Jérémie MakieseMiss You
Jan VerstraetenViolent Disco

De prachtige playlist voor in de lentezon, auto of waar je hem maar wilt luisteren ;)

Stemmers wederom hartstikke bedankt! We waren met ons 13en en dat vinnd ik weer een leuk aantal omvast te houden :)
@Processierups @RubenFrusciante @wenteldave @Martijn @warriorandweirdo @WesleyNoH @werchter12 @Pauwke99 @Loek123 @Yannick @ThijsDB @HollandiaFCB @ikzelf

Tot volgende week!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik sta zondag de hele dag ingeroosterd om te werken. Met andere woorden, de lijst komt hier pas zondagavond. Je hebt dus bijna het hele weekend om te stemmen, maar het mag vandaag natuurlijk ook al ;)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Ik sta zondag de hele dag ingeroosterd om te werken. Met andere woorden, de lijst komt hier pas zondagavond. Je hebt dus bijna het hele weekend om te stemmen, maar het mag vandaag natuurlijk ook al ;)
Ik dacht dat jij (ook) leraar was of had ik dat verkeerd begrepen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
De tips voor deze week, naast Fontaines D.C. die al is aangebracht:

Eefje de Visser - Startschot

Soccer Mommy - Shotgun
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken