Jullie hebben van mij nog de filmpjes tegoed. Deze week hebben we 3 nieuwe binnenkomers, 1 zittenblijver, 2 zakkers en 4 stijgers. Het zit er op voor Soccer Mommy na 1 week (vorige week zelfs zonder shortlist erin gekomen, wel opvallend dit kortstondig verblijf!) en Rammstein ook na 1 week, na 2 weken voor Aldous Harding.
10. Stromae - Fils de Joie (-5 plekken)(Week 3)
Bijna traditiegetrouw beginnen we met de diepste daler, deze week in de vorm van een van onze favoriete Belgen. Net genoeg stemmen weten te vergaren om in de lijst te mogen blijven.
9. Wet Leg - Angelica (+1 plek)(Week 4)
Zo ben je de diepste daler, zo stijg je weer een plekje. De indieband van het moment weet het momentum vast te houden en dat de week voor hun debuutalbum release.
8. Weezer - A Little Bit of Love (Nieuw)(Week 1)
Onze eerste nieuwe binnenkomer is een debutant in deze lijst maar zeker niet in de muziek. Weezer blijft echter experimenteren en zo staat dit jaar het SZNZ project op de planning. Met natuurlijk nu eerst de lente EP waarvan dit wel het vrolijkste liedje is,
7. Froukje ft. S10 - Zonder Gezicht (+2 plekken)(Week 2)
Ze worden de 2 nieuwe koninginnen van de Nederlandstalige muziek genoemd en wie ben ik om dat tegen te spreken? De samenwerking stijgt in de tweede week in ieder geval een klein stukje,
6. The Black Keys - Wild Child (-4 plekken)(Week 4)
Met 4 weken samen met Wet Leg de langst genoteerde plaat. Deze moet echter wel wat plekjes inleveren. Niet de diepste daler, maar wel gevaarlijk dichtbij.
(Toen ik het laatste met mijn collega's over de nieuwe Black Keys wou hebben zeiden ze serieus: "Die ken ik niet. Wel Black Eyed Peas of Alicia Keys." Zucht....)