Taylor Swift

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.803
Amsterdam, Parijs en dan de UK data zullen inderdaad wel absoluut het meest gegeerd zijn, denk ik. Idk of dat bij andere data wel hetzelfde zal zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Het gaat op elke locatie qua kaartverkoop niets minder dan een totale shitshow worden. En Ticketmaster weet dit, dus ik hou mijn hart vast voor de prijzen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Tja….Weet nog dat het even duurde toen haar Werchter Boutique in de verkoop ging. Was niet meteen uitverkocht.

En toen kwam Corona.

Dit voelt oneerlijk.

Vanwaar de hype opeens? Was folklore en midnights zo’n goed album?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Het voelt bizar genoeg ook wel een beetje als kantelpunt merk ik bij mezelf. Ik vind het qua kosten en gekloot met Ticketmaster steeds ergerlijker worden. Ik ben groot fan, wil haar al jaren zien, maar op deze manier hoeft het voor mij niet meer. Niet zo.

Die hele preregistratie is gewoon 1 grote farce. Gaat scalpers ook echt niet buitenhouden.

Dan steek ik mijn geld liever in 4 of 5 (of meer) concerten van artiesten in kleinere zalen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Het voelt bizar genoeg ook wel een beetje als kantelpunt merk ik bij mezelf. Ik vind het qua kosten en gekloot met Ticketmaster steeds ergerlijker worden. Ik ben groot fan, wil haar al jaren zien, maar op deze manier hoeft het voor mij niet meer. Niet zo.

Die hele preregistratie is gewoon 1 grote farce. Gaat scalpers ook echt niet buitenhouden.

Dan steek ik mijn geld liever in 4 of 5 (of meer) concerten van artiesten in kleinere zalen.
Ik voel een lichte frustratie bij je? Luister je Taylor Swift ook al langer voordat de hype begonnen is? Dat is mijn grootste frustratie namelijk.

Iedereen mag van mij naar een concert gaan fan of geen fan. Maar het stoort mij dat veel mensen nu maar naar Taylor willen gaan om erbij te zijn geweest. Dat gevoel had ik ook bij Bruce als ik naar het publiek keek op Megaland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Ik voel een lichte frustratie bij je? Luister je Taylor Swift ook al langer voordat de hype begonnen is? Dat is mijn grootste frustratie namelijk.

Iedereen mag van mij naar een concert gaan fan of geen fan. Maar het stoort mij dat veel mensen nu maar naar Taylor willen gaan om erbij te zijn geweest. Dat gevoel had ik ook bij Bruce als ik naar het publiek keek op Megaland.
Nee, van mij mag ieder die wil naar het concert. Of ze nu al jaren fan zijn of nog maar twee dagen. Iemand die langer fan is heeft niet meer recht op de ervaring dan iemand die haar muziek pas bij Midnights leerde kennen of die het gewoon een keer wil meemaken imo.

De frustratie ligt hier echt bij Ticketmaster. Al jaren eigenlijk.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Nee, van mij mag ieder die wil naar het concert. Of ze nu al jaren fan zijn of nog maar twee dagen. Iemand die langer fan is heeft niet meer recht op de ervaring dan iemand die haar muziek pas bij Midnights leerde kennen of die het gewoon een keer wil meemaken imo.

De frustratie ligt hier echt bij Ticketmaster. Al jaren eigenlijk.
Hoezo? Ik denk dat Ticketmaster ook grenzen heeft aan de vraag naar tickets. Zoveel mensen willen tickets daar kunnen zij verder niks tegen doen toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Hoezo? Ik denk dat Ticketmaster ook grenzen heeft aan de vraag naar tickets. Zoveel mensen willen tickets daar kunnen zij verder niks tegen doen toch?
Ja, demand is hoog en daar kunnen zij an sich weinig aan doen.

Maar als je straks, als je uiteindelijk in deze totaal zinloze preregistratie op de 1 of andere manier toch bent uitgeloot, de prijzen (die ze nu vakkundig voor zich houden) ziet weet je wat ik bedoel haha. En hoe die blijven stijgen. En hoe de mooie plekjes wel Platinum seats zullen zijn.

En hoeveel tickets er uiteindelijk voor een mooie meerprijs in TM resale belanden, waar TM ook weer geld op kan pakken.

Sorry, ik sta er wat cynisch in.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Joslittel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Ja, demand is hoog en daar kunnen zij an sich weinig aan doen.

Maar als je straks, als je uiteindelijk in deze totaal zinloze preregistratie op de 1 of andere manier toch bent uitgeloot, de prijzen (die ze nu vakkundig voor zich houden) ziet weet je wat ik bedoel haha. En hoe die blijven stijgen. En hoe de mooie plekjes wel Platinum seats zullen zijn.

En hoeveel tickets er uiteindelijk voor een mooie meerprijs in TM resale belanden, waar TM ook weer geld op kan pakken.

Sorry, ik sta er wat cynisch in.
Nee snap wat je bedoelt. Dit gebeurde bij Beyoncé ook. Het is gewoon corrupt meer niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.743
9.119
Oej oej oej. Gaat het nu dus ook beginnen in Europa. Heb zo schijthekel aan dat systeem. Bij Bruce in VS kwam dit tot prijzen ver boven de 5000 euro. Als ik de stress op dit forum nu al zie, zal de vraag niet minder zijn dan voor Bruce. Dus begin maar alvast afscheid te nemen van je spaarvarken of sluit een tweede hypotheek af ofzo.

Dat gaat toch uiteindelijk gewoon averechts werken, waar veel mensen grote artiesten (gedwongen) links gaan laten liggen
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Dat gaat toch uiteindelijk gewoon averechts werken, waar veel mensen grote artiesten (gedwongen) links gaan laten liggen
Dat zou mooi zijn. Ik vrees dat mensen gewoon blijven betalen. En dat het bezoeken van dit soort artiesten straks echt alleen voor mensen met een grote portemonnee gaat zijn (voor zover dat nu al niet zo is) omdat zelfs de allerhoogste stoel een absurd prijskaartje meekrijgt.

Maar wellicht is dit beter iets voor een ander topic.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.591
Dat gaat toch uiteindelijk gewoon averechts werken, waar veel mensen grote artiesten (gedwongen) links gaan laten liggen
Helemaal eens. Schaar me ook volledig achter wat Tim zegt. Het uitmelken door de organisatoren is nu echt begonnen waardoor het steeds onbereikbaarder wordt voor een groot deel van de mensen. Ergens zal die trend gaan keren maar hoe en waar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.149
512
Hoezo? Ik denk dat Ticketmaster ook grenzen heeft aan de vraag naar tickets. Zoveel mensen willen tickets daar kunnen zij verder niks tegen doen toch?
Zeker,maar het spel van vraag en aanbod wordt nu wel enorm uit zijn voegen gehaald.Live Nation / Ticketmaster / Mojo
Dicteren / bepalen de markt en halen hierbij het uiterste uit onze beurzen.Ik denk toch dat ieder van ons toch bepaalde grenzen heeft van hier  en niet verder.Maar we gaan het zien komende weken als de verkoop los barst....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken