HU Sziget Festival 2023

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Ik vond het eten geen succes. Ze hebben een heel scala aan snacks liggen. Dat is al gefrituurd denk aan patat, nuggets, worst etc. en ze pakken een bakje doen het in de magnetron en warmen het op. Geven het aan je zonder blikken of blozen.... En overal hangen briefjes met: after payment we do not accept complaints...😅
ja vorig jaar was dat hetzelfde met het eten. Daarnaast werden ook nog is de prijzen verhoogd gedurende de week.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Ik heb op Sziget vrijwel alleen maar lángos gegeten in het verleden. Daar kon je makkelijk een dag op teren. Daarnaast om de dag naar For Sale pub voor goulash of naar het zwembad op het andere eiland vlakbij met meer dan genoeg eetmogelijkheden.
 

DefisDre

Playlistbediener
26 dec 2012
8
3
Dit jaar ben ik voor de 2e keer naar Sziget geweest. De eerste keer was in 2012. Van die eerste keer kan ik me niet extreem veel meer herinneren (niet door dat ik veel drink of andere dingen gebruik, maar mijn geheugen is gewoon niet zo goed haha). Als je je afvraagt: ''Waarom zat er zoveel tijd tussen die 2 bezoeken?'' Ik had wel veel vaker willen gaan, maar ik ga eigenlijk altijd standaard naar Lowlands met vrienden en Sziget en Lowlands combineren is natuurlijk niet zo heel makkelijk...ook al heb ik dit jaar wel 'de dubbel' gedaan. Daarover later meer. Eigenlijk zou ik in 2020 gaan voor de 2e keer, maar we weten allemaal wat er toen speelde. In 2021 ging het ook niet door en in 2022 kwamen er helaas andere dingen tussen.

Kort samengevat kan ik zeggen dat het een geweldige ervaring was. Wat heel chill is aan Sziget is dat het festivalterrein en de camping 1 gebied is. Je kan in principe je tent neergooien waar je wil (tenzij anders aangegeven).

Pluspunten:

Ik heb zo goed als bijna nooit in de rij hoeven te staan ergens. Er waren zo extreem veel eet- en drink mogelijkheden. De medewerkers bij de foodtrucks leken zich soms wel dood te vervelen zo rustig was het soms. Ook bij de WC’s en douches heb ik bijna nooit hoeven te wachten.

Al het drinken staat gekoeld. Je kan ook gewoon een half liter bier in blik kopen voor een voor festivalbegrippen fatsoenlijke prijs. Sziget is niet meer zo goedkoop als voorheen, maar nog wel altijd een flink stuk goedkoper dan bijvoorbeeld festivals in Nederland.

Op het terrein staat een ALDI waar je goedkoop eten kan scoren (drinken is even duur als elders op het festival). Wat ook een hele toffe optie is: Je kan vlees kopen in ALDI en je kan het dan gratis laten grillen in een tentje naast de ALDI. Tevens kan je ook heel makkelijk naar de Auchan supermarkt die vlak naast het eiland staat.

Veel schaduwplekken. Omdat het normaal gesproken een park is, zijn er natuurlijk veel bomen en dus ook automatisch veel schaduwplekken. Heel fijn om niet in de ochtend uit je tent gebrand te worden (al was het de laatste 3 dagen zelfs in de schaduw ook erg warm)

Minpunt:

Persoonlijk vond ik de line-up niet heel geweldig. Buiten de headliners om stonden er maar een paar interessante acts. Dit blijft natuurlijk een smaakdingetje.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Joszwa

yvettexx

Nieuw lid
2 sep 2023
2
0
Even een vraag voor mensen die al eens naar Sziget zijn geweest: ik ga volgend jaar voor het eerst. Nu las ik op de site gasflessen verboden. Ik ga altijd naar Down the rabbit hole, en daar mag je ook geen grote gasflessen meenemen, maar wel van die kleine gasbusjes die in mijn koffertje/kookstelletje gaan. Je mag toch wel een eitje bakken of een kop thee maken? Of mag dat ook niet op de camping?? Kan iemand me dat vertellen? 🙏
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Even een vraag voor mensen die al eens naar Sziget zijn geweest: ik ga volgend jaar voor het eerst. Nu las ik op de site gasflessen verboden. Ik ga altijd naar Down the rabbit hole, en daar mag je ook geen grote gasflessen meenemen, maar wel van die kleine gasbusjes die in mijn koffertje/kookstelletje gaan. Je mag toch wel een eitje bakken of een kop thee maken? Of mag dat ook niet op de camping?? Kan iemand me dat vertellen? 🙏

Mijn ervaring is dat er wat minder ruimte voor discussie is met de gemiddelde beveiliger daar. In die zin is het ook trivialer. Je kan het proberen, maar als er een klerenkast van 2 bij 2 hem inneemt, zou ik daar geen al te groot punt van maken.

Verder is het net als op andere festivals zo dat de meeste koffers en backpacks ongeopend naar binnen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: yvettexx

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ze waren afgelopen jaar bij ons wel echt streng met controleren, alle backpacks gingen helemaal binnenstebuiten. Was misschien omdat we er op de Moving In day waren en er dus nog wat meer tijd was. Volgens mij is gas in geen enkele manier toegestaan omdat het er vaak zo droog is, en brandgevaar op de loer ligt. Maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Maar zag je dan niemand op de camping een eitje bakken of een theetje zetten ofzo??
Heb ik niet gezien nee, maar we sliepen op de Sziget Ville dus rondom mensen die überhaupt hun eigen tent al niet hadden meegenomen. Op elke hoek staan wel koffietentjes voor geen geld (eitjes ontbijt was ook ruim beschikbaar zonder rui en heerlijk maar wel duurder).
 
  • Leuk
Waarderingen: yvettexx

Gebruikers die dit onderwerp bekijken