Die data kan ik bevestigen, ahah.Erg klein % tickets via kbc ongeveer, verwaarloosbaar. Is vroeger al anders geweest. Maar als ik het goed begrepen heb is het toch vooral door mensen die tickets hebben overgezet dat ze met een serieuze boost hebben kunnen beginnen verkopen, de enorme Stromae hype , toevoegen gorillaz en uiteindelijk volledige programma deden de rest. Ook de datum valt eigenlijk goed, zit nog 2 weken tussen dit en het hoofdfestival. Data wijst uit dat er veel accounts tickets hebben voor rw en Boutique.
Stromae ging oorspronkelijk afsluiten, waarom dat gewisseld is, waarschijnlijk op vraag gorillaz, en Stromae is geen al te groot ego. Combinatie factoren gok ik.
Opzet Encore was een extra festivaldag, met een vrouwelijke programmatie. Dat was het ideaal. Maar er is wel wat gesukkel gepasseerd om het volledig op punt te krijgen, aankondiging vaak uitgesteld. Zoals jullie weten ook eerst gepland op 18 juni. Dan vielen een paar voorname bands weg en zijn ze opnieuw beginnen puzzelen. Niet teveel aandacht besteden aan feit dat het zogezegd 5de dag moest zijn. Het is maar om een concept te hebben met een mooie uitleg. Zonde dat al die vrouwen niet gelukt is, zag er op een bepaald moment wel erg netjes uit. Maar goed, zelfde met RW ergens in november. En toen vielen ze precies als vliegen.
En tuurlijk zou ik ook liever stromae in het donker zien, maar ik zie liever Gorillaz en Stromae, hahah.
Werchter boutique is naar mijn mening één van de weinige werchter evenementen waar weinig discussie over bestaat of het een goede line-up is dit jaar: grote namen, frisse namen. Prima waar voor je geld.
Ik vind zelf de meeste werchter namen ook top, maar Gorillaz en Stromae vind ook ik minder discutabel dan al weer RHCP, Pearl Jam en Metallica (ondanks dat ik er blij van wordt)