Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Erg klein % tickets via kbc ongeveer, verwaarloosbaar. Is vroeger al anders geweest. Maar als ik het goed begrepen heb is het toch vooral door mensen die tickets hebben overgezet dat ze met een serieuze boost hebben kunnen beginnen verkopen, de enorme Stromae hype , toevoegen gorillaz en uiteindelijk volledige programma deden de rest. Ook de datum valt eigenlijk goed, zit nog 2 weken tussen dit en het hoofdfestival. Data wijst uit dat er veel accounts tickets hebben voor rw en Boutique.
Stromae ging oorspronkelijk afsluiten, waarom dat gewisseld is, waarschijnlijk op vraag gorillaz, en Stromae is geen al te groot ego. Combinatie factoren gok ik.

Opzet Encore was een extra festivaldag, met een vrouwelijke programmatie. Dat was het ideaal. Maar er is wel wat gesukkel gepasseerd om het volledig op punt te krijgen, aankondiging vaak uitgesteld. Zoals jullie weten ook eerst gepland op 18 juni. Dan vielen een paar voorname bands weg en zijn ze opnieuw beginnen puzzelen. Niet teveel aandacht besteden aan feit dat het zogezegd 5de dag moest zijn. Het is maar om een concept te hebben met een mooie uitleg. Zonde dat al die vrouwen niet gelukt is, zag er op een bepaald moment wel erg netjes uit. Maar goed, zelfde met RW ergens in november. En toen vielen ze precies als vliegen.
Die data kan ik bevestigen, ahah.

En tuurlijk zou ik ook liever stromae in het donker zien, maar ik zie liever Gorillaz en Stromae, hahah.

Werchter boutique is naar mijn mening één van de weinige werchter evenementen waar weinig discussie over bestaat of het een goede line-up is dit jaar: grote namen, frisse namen. Prima waar voor je geld.

Ik vind zelf de meeste werchter namen ook top, maar Gorillaz en Stromae vind ook ik minder discutabel dan al weer RHCP, Pearl Jam en Metallica (ondanks dat ik er blij van wordt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.539
Die data kan ik bevestigen, ahah.

En tuurlijk zou ik ook liever stromae in het donker zien, maar ik zie liever Gorillaz en Stromae, hahah.

Werchter boutique is naar mijn mening één van de weinige werchter evenementen waar weinig discussie over bestaat of het een goede line-up is dit jaar: grote namen, frisse namen. Prima waar voor je geld.

Ik vind zelf de meeste werchter namen ook top, maar Gorillaz en Stromae vind ook ik minder discutabel dan al weer RHCP, Pearl Jam en Metallica (ondanks dat ik er blij van wordt)
Gorillaz: 2018
Red Hot Chili Peppers: 2016
Metallica en Stromae: 2014

Gorillaz + Stromae is een recenter duo dan Metallica + RHCP.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en RubenFrusciante

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
714
Gorillaz: 2018
Red Hot Chili Peppers: 2016
Metallica en Stromae: 2014

Gorillaz + Stromae is een recenter duo dan Metallica + RHCP.
Voor Gorillaz en Stromae is het nog maar de tweede keer op de Werchterweide. Als je RHCP en Metallica optelt kom je met twee handen niet toe. Dus "weer" is in dat opzicht een gepast woord ?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Yannick

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Gaat idd niet om het meest recente bezoek, maar meer de herhaling door de jaren heen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.138
5.527
Werchter boutique is naar mijn mening één van de weinige werchter evenementen waar weinig discussie over bestaat of het een goede line-up is dit jaar: grote namen, frisse namen. Prima waar voor je geld.
Die Werchter Classic vergeet je dan toch denk ik. Al vind ik de gwne RW ook nog best te pruimen (ondanks die jawel zwakke zaterdag en de luiheid om een degelijke vervanging voor Qotsa te zoeken)
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Timmetje

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Die Werchter Classic vergeet je dan toch denk ik. Al vind ik de gwne RW ook nog best te pruimen (ondanks die jawel zwakke zaterdag en de luiheid om een degelijke vervanging voor Qotsa te zoeken)
Klopt! Met Gorillaz en Stromae trek je wel echt nog even een breder publiek dan Nick Cave en Placebo. Ik denk dat daar ook wel een groot verschil zit in de de bubbel hier op het forum en het grote publiek.

TW classic is ook nog niet helemaal uitverkocht toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.436
6.206
Klopt! Met Gorillaz en Stromae trek je wel echt nog even een breder publiek dan Nick Cave en Placebo. Ik denk dat daar ook wel een groot verschil zit in de de bubbel hier op het forum en het grote publiek.

TW classic is ook nog niet helemaal uitverkocht toch?
Maar zit wel al ruim over de 50000 en dat is echt wel prima
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie en mattman

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Ja een extra dag op maandag 4 juli had voor mij uitstekend geweest.

Erg klein % tickets via kbc ongeveer, verwaarloosbaar. Is vroeger al anders geweest. Maar als ik het goed begrepen heb is het toch vooral door mensen die tickets hebben overgezet dat ze met een serieuze boost hebben kunnen beginnen verkopen, de enorme Stromae hype , toevoegen gorillaz en uiteindelijk volledige programma deden de rest. Ook de datum valt eigenlijk goed, zit nog 2 weken tussen dit en het hoofdfestival. Data wijst uit dat er veel accounts tickets hebben voor rw en Boutique.
Stromae ging oorspronkelijk afsluiten, waarom dat gewisseld is, waarschijnlijk op vraag gorillaz, en Stromae is geen al te groot ego. Combinatie factoren gok ik.

Opzet Encore was een extra festivaldag, met een vrouwelijke programmatie. Dat was het ideaal. Maar er is wel wat gesukkel gepasseerd om het volledig op punt te krijgen, aankondiging vaak uitgesteld. Zoals jullie weten ook eerst gepland op 18 juni. Dan vielen een paar voorname bands weg en zijn ze opnieuw beginnen puzzelen. Niet teveel aandacht besteden aan feit dat het zogezegd 5de dag moest zijn. Het is maar om een concept te hebben met een mooie uitleg. Zonde dat al die vrouwen niet gelukt is, zag er op een bepaald moment wel erg netjes uit. Maar goed, zelfde met RW ergens in november. En toen vielen ze precies als vliegen.
Klopt wel , die kbc tickets dat is altijd al zo geweest. Er is ook gewoon genoeg belangstelling voor boutique, hoor nu nog mensen die kaarten willen kopen ondanks het uitverkocht is.

Vandaag namen voor encore?
Zijn er waardige vervangers gevonden voor de afzeggingen of is het opvullen met Belgische acts?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.539
Voor Gorillaz en Stromae is het nog maar de tweede keer op de Werchterweide. Als je RHCP en Metallica optelt kom je met twee handen niet toe. Dus "weer" is in dat opzicht een gepast woord ?
Mwoah, ik zou bij Gorillaz juist vooral het 'weer' gehalte ervaren. Metallica en RHCP voelt echt als een eeuwigheid geleden. Pearl Jam staat natuurlijk wel elk jaar dat ze touren op de weide, en dat doen ze best vaak. Ben overigens blij dat Florence + The Machine een los event krijgt. Heb het gevoel dat zij ook elk jaar wel op de weide te vinden is.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Mwoah, ik zou bij Gorillaz juist vooral het 'weer' gehalte ervaren. Metallica en RHCP voelt echt als een eeuwigheid geleden. Pearl Jam staat natuurlijk wel elk jaar dat ze touren op de weide, en dat doen ze best vaak. Ben overigens blij dat Florence + The Machine een los event krijgt. Heb het gevoel dat zij ook elk jaar wel op de weide te vinden is.
Heb ook meer dat gevoel bij gorillaz dan bij de peppers en Metallica en zelfs pj . Maar ik denk dat ook de persoonlijke smaak daarin meespeelt.
Als een band als pj, Metallica, gorillaz, peppers,.. tourt dan wilt werchter ze wel binnenhalen. Vind k helemaal niet erg dat ze dan nog s komen. Blijven gewoon steengoede headliners.

Dat boutique 2 headline-waardige acts heeft is super. Vraag me af of dat bij encore ook gaat lukken. Heel benieuwd wat ze als sub gaan brengen
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
Iets van deze affiche misschien naar Encore?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Iets van deze affiche misschien naar Encore?
Supergrass of Franz ferdinand aangezien t toch niet women only is.

Christina Aguilera? Een mooie om naar te kijken bedoel je? ?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
714
Ze marketen Encore duidelijk als een vijfde dagje RW, dus qua boekingen mag je ook de stijl van het hoofdfestival verwachten. Met andere woorden: wildcards als Diana Ross of Christina Aguilera kan je vergeten.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Ik weet ook wel dat Christina Aguilera niet zal komen, maar in het kader van buiten de lijntjes denken bij Werchter zou dat toch een leuke artiest zijn om te zien. Ben altijd wel onder de indruk van haar zangkwaliteiten en ze heeft een hoop leuke nummers.
Maar goed, Encore wordt het toch niet voor mij.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik zie Christina Aguilera nog wel komen. Waarom niet als Kylie Minogue kan, moet dit toch ook kunnen?

Franz Ferdinand en Supergrass staan beide al op Cacutusfestival, dus zie ik dan weer niet gebeuren.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
Ze marketen Encore duidelijk als een vijfde dagje RW, dus qua boekingen mag je ook de stijl van het hoofdfestival verwachten. Met andere woorden: wildcards als Diana Ross of Christina Aguilera kan je vergeten.
Namen als Aguilera of Ross: daarvoor zou ik nooit een ticket kopen voor een gewoon concert. Maar op een festival lijken me dat wel leuke namen…
Is het niet goed, dan heb je nog steeds de rest van de affiche…

Jammer van Franz Ferdinand en Supergrass: even vergeten dat die op Cactus staan… ??
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
Vandaag de grote dag dan, nadat vrijdag een beetje een valse start was. Heel benieuwd naar de lineup.

Morgen begint de verkoop om 10u, dus vandaag dan maar de lineup om 10u?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
nieuwe namen Encore: Kid Laroi, Zwangere Guy, The Specials, Foals, Sky Ferreira, Mitski, Intergalactic Lovers, Sylvie Kreutsch
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken