Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.263
6.755
Lorde wordt genoemd voor de zondag op Glasto.als dat doorgaat kan je ze ook afschrijven.
Wel sterk dat je als organisatie alleen vrouwen wil programmeren en niet aan genoeg acts komt. Vind t ook een raar verschijnsel om een dagevent te zetten met 1 gender op de affiche. Boek gewoon de sterkste acts die beschikbaar zijn en maak er een mooie dag van
Lorde ging sowieso niet door dacht ik, al maanden geleden bekend dat ze rond/na Glasto niets anders zou doen.

Zou dan liever zien dat ze vrouwelijke acts wat harder pushen, of gewoon méér boeken (zie opnieuw het percentage) wat niet zo'n gigantische opgave moet zijn dan dít tbh. Voelt heel erg geforceerd.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
Ik ben zelf een echte Florence fan dus mij kan het misschien wel overtuigen. Maar goed zoveel mensen zullen dat niet zijn.

Ik twijfel zelfs omdat ik in die periode al veel andere evenementen heb en deze komt er nu even nog bij (op het laatste moment).

Zet Lorde er nog even bij en ik koop sowieso een ticket!
Ze zullen er inderdaad wel nog een aantal grote publiekstrekkers moeten bijzetten.
Misschien dat ze 10K tickets zullen verkopen aan de FATM fans, maar de rest van het publiek zullen ze nog moeten overtuigen
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ze zullen er inderdaad wel nog een aantal grote publiekstrekkers moeten bijzetten.
Misschien dat ze 10K tickets zullen verkopen aan de FATM fans, maar de rest van het publiek zullen ze nog moeten overtuigen
10k lijkt me wel te weinig hoor. Akkoord dat FATM zeker niet de sterkste headliner is voor zo'n dagevent. Maar anderzijds, heb je dat veld gezien tijdens haar show in 2019? Muse, Mumford, P!nk en andere populaire acts kwamen nog niet in de buurt van het volk dat zij aantrok. Enige wat tegen haar spreekt is dat ze gewoon al veel te veel op Werchter gestaan, misschien net daarom kan ze zo'n dagevent dan net weer heel goed verkopen.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
10k lijkt me wel te weinig hoor. Akkoord dat FATM zeker niet de sterkste headliner is voor zo'n dagevent. Maar anderzijds, heb je dat veld gezien tijdens haar show in 2019? Muse, Mumford, P!nk en andere populaire acts kwamen nog niet in de buurt van het volk dat zij aantrok. Enige wat tegen haar spreekt is dat ze gewoon al veel te veel op Werchter gestaan, misschien net daarom kan ze zo'n dagevent dan net weer heel goed verkopen.
Als je 30/40k man wil bereiken ga je niet moet afkomen met enkel Belgische acts en wat dagvulling. Florence gaat geen 40k van een eendagsfestival kunnen dragen.

Vreemd dat ze dit event nog per se willen doen. Het is niet dat de co-headliners voor het grijpen liggen die dag. Wat artiesten die er mooi kunnen bijhoren zijn MIA en The Strokes. Maar wetende dat Selah Sue, Macklemore en Calvin Harris in de buurt zijn, en kijkende naar de line-up die het hoofdfestival bij elkaar boekte, hoef je je toch echt geen illusies te maken dat dit iets wordt.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
Misschien dat ze ons nog wel omver blazen met een aantal acts die we niet verwachten?
Als je in de Barn ook nog een headliner kan plaatsen met een grote fanbase, dan heb je misschien daar ook 10k die zonder nadenken een ticket koopt voor die ene act…
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.263
6.755
Ze zullen er inderdaad wel nog een aantal grote publiekstrekkers moeten bijzetten.
Misschien dat ze 10K tickets zullen verkopen aan de FATM fans, maar de rest van het publiek zullen ze nog moeten overtuigen
Florence vult met gemak een Sportpaleis en was idd op Werchter een groot succes in 2019.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
Florence vult met gemak een Sportpaleis en was idd op Werchter een groot succes in 2019.
2019 was het jaar waarover iedereen het eens was dat het was tegengevallen…
Wat vooral te maken had doordat de magie van 2016 totaal weg was…
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069


Maar 2016 was wel wow, desondanks dat er in 2019 een heel goede live band op het podium stond …
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.517
4.849
In 2016 was er extreem weinig publiek bij FATM. Alleen het eerste deel was gevuld. In 2019 stond ze als coheadliner voor Mumford een stuk beter op haar plek.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.138
5.527
In 2016 was er extreem weinig publiek bij FATM. Alleen het eerste deel was gevuld. In 2019 stond ze als coheadliner voor Mumford een stuk beter op haar plek.
Ik keek toen (2019) nog best uit naar dat concert, maar vond het niet goed. Weet niet waar dat aan lag, want op zich wel goed gezongen en goed gespeeld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.263
6.755
2019 was het jaar waarover iedereen het eens was dat het was tegengevallen…
Wat vooral te maken had doordat de magie van 2016 totaal weg was…
Wrong year. Dat was 2016.

edit: hoewel ik 't in 2016 best prima vond, maar dat komt denk ik eerder omdat ik de show van 2015 niet heb gezien en velen wél.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.263
6.755
Dat is nog iets anders dan 40.000 man op de been brengen voor een dagfestival van 90 flappen op een zondag in een overvolle kalender dat zo’n 2,5 maanden op voorhand gecommuniceerd wordt.
Cool, maar ze gaat 't ook niet alleen doen. Bovendien was het punt 10k bezoekers en jij hebt 't plots over 40k terwijl Jimmy zegt dat de target maar 30k ligt. Dat komt dus normaal wel in orde.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
Cool, maar ze gaat 't ook niet alleen doen. Bovendien was het punt 10k bezoekers en jij hebt 't plots over 40k terwijl Jimmy zegt dat de target maar 30k ligt. Dat komt dus normaal wel in orde.
Jimmy zegt 30-40k. Er wordt altijd naar het hoogst haalbare getarget in de concertsector. 30k is misschien ok, 40k is uitstekend. 30k is dus helemaal niet het einddoel, het mag/moet wel meer zijn.

Hoe goed ik Florence als artiest ook vind, 10k tot 30k is dan nog eens een anderhalf sportpaleis erbij. Dan ga je toch nog met wat goeds mogen afkomen. En dat was mijn oorspronkelijk punt… Wat is er nog werkelijk op baan én beschikbaar dat die 30-40k naar Werchter kan brengen een week voor het hoofdfestival, in een al volle festivalkalender en mét een toch wel heel dure ticketprijs? En dat zo’n 2,5 maand voor het festival zelf? Een wereldartiest zoals Cave doet met een puike TW Classic affiche er ook al een klein jaar over om een goeie 50k tickets te verkopen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat een dagevenement met Florence, aangekondigd afgelopen oktober als pakweg een Boutique met een Stromae ofzo niet zou aanslaan. Integendeel, ook dat zie ik uitverkopen. Het is eerder de samenloop van omstandigheden die ik hierboven aanhaal.

Als het voor geen meter verkoopt, kunnen ze opnieuw tickets uitdelen aan de KBC, dan is hun target ook gehaald natuurlijk. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.263
6.755
Jimmy zegt 30-40k. Er wordt altijd naar het hoogst haalbare getarget in de concertsector. 30k is misschien ok, 40k is uitstekend. 30k is dus helemaal niet het einddoel, het mag/moet wel meer zijn.

Hoe goed ik Florence als artiest ook vind, 10k tot 30k is dan nog eens een anderhalf sportpaleis erbij. Dan ga je toch nog met wat goeds mogen afkomen. En dat was mijn oorspronkelijk punt… Wat is er nog werkelijk op baan én beschikbaar dat die 30-40k naar Werchter kan brengen een week voor het hoofdfestival, in een al volle festivalkalender en mét een toch wel heel dure ticketprijs? En dat zo’n 2,5 maand voor het festival zelf? Een wereldartiest zoals Cave doet met een puike TW Classic affiche er ook al een klein jaar over om een goeie 50k tickets te verkopen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat een dagevenement met Florence, aangekondigd afgelopen oktober als pakweg een Boutique met een Stromae ofzo niet zou aanslaan. Integendeel, ook dat zie ik uitverkopen. Het is eerder de samenloop van omstandigheden die ik hierboven aanhaal.

Als het voor geen meter verkoopt, kunnen ze opnieuw tickets uitdelen aan de KBC, dan is hun target ook gehaald natuurlijk. :)
Like I said, pure verschraling. Die Hear Hear gaat ook voor geen meter verkopen, @jimmywe mag altijd het tegendeel bewijzen natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: TheGloaming

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dat is toch ook weer fel overdreven. De aankondiging van Gorillaz heeft daar echt voor een stevige boost in ticketsales gezorgd.
Ik denk niet dat je moet verschieten als 1/5 of 1/4 van die tickets ginder door KBC zijn aangekocht. Maar goed, ik klaag niet, het is hoe ik er zelf ook binnengeraak ?. En ben blij, want zou mij nogal in het zak gezet voelen moest ik 95 euro betaald hebben voor Stromae in het daglicht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken