Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
Wrong year. Dat was 2016.

edit: hoewel ik 't in 2016 best prima vond, maar dat komt denk ik eerder omdat ik de show van 2015 niet heb gezien en velen wél.

Oh ja, het fantastisch concert rond 19u zal dan 2015 geweest zijn…
Ik heb ze in elk geval alle drie gezien en ben het eens met de recensies die toen verschenen in de pers.
Het ging zowat in dalende lijn en dat heeft vooral te maken doordat de magie weg was en vooral het gevoel “dit concert was er nu eentje te veel geweest”.

Als je 2015 of 2016 niet gezien hebt, dan kan ik mij wel inbeelden dat je het nog altijd schitterend vond…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
Jimmy zegt 30-40k. Er wordt altijd naar het hoogst haalbare getarget in de concertsector. 30k is misschien ok, 40k is uitstekend. 30k is dus helemaal niet het einddoel, het mag/moet wel meer zijn.

Hoe goed ik Florence als artiest ook vind, 10k tot 30k is dan nog eens een anderhalf sportpaleis erbij. Dan ga je toch nog met wat goeds mogen afkomen. En dat was mijn oorspronkelijk punt… Wat is er nog werkelijk op baan én beschikbaar dat die 30-40k naar Werchter kan brengen een week voor het hoofdfestival, in een al volle festivalkalender en mét een toch wel heel dure ticketprijs? En dat zo’n 2,5 maand voor het festival zelf? Een wereldartiest zoals Cave doet met een puike TW Classic affiche er ook al een klein jaar over om een goeie 50k tickets te verkopen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat een dagevenement met Florence, aangekondigd afgelopen oktober als pakweg een Boutique met een Stromae ofzo niet zou aanslaan. Integendeel, ook dat zie ik uitverkopen. Het is eerder de samenloop van omstandigheden die ik hierboven aanhaal.

Als het voor geen meter verkoopt, kunnen ze opnieuw tickets uitdelen aan de KBC, dan is hun target ook gehaald natuurlijk. :)

Dit klopt volledig.
Ik denk dat mijn schattig van 10k (fanbase) dat sowieso een ticket koopt, vrij correct is. Dus de rest zal moeten overtuigd worden…

Zelfde voor mij hier: heel benieuwd wat er bij komt en afhankelijk daarvan koop ik een ticket of niet… maar er moet zeker nog een paar zaken bijkomen die ik echt heel goed vind.

Vergeet niet dat ze voor deze dag geen internationaal publiek hebben muv onze buurlanden.
Het publiek moet dus vooral uit België komen, want pakweg de Italiaanse of Spaanse fan zal niet voor 1 dagje naar hier komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.480
7.472
Mensen die nu uit de UK e.d. komen voor Rock Werchter gaan er waarschijnlijk inderdaad geen drie dagen België aan vastplakken en die kaartverkoop loop je dus mis.

Kon plantechnisch waarschijnlijk niet ofzo maar een Encore op de maandag na RW was imo logischer geweest. Een encore voor het hoofdevent blijft sowieso wat bizar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Everyknight

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
Ik denk niet dat je moet verschieten als 1/5 of 1/4 van die tickets ginder door KBC zijn aangekocht. Maar goed, ik klaag niet, het is hoe ik er zelf ook binnengeraak ?. En ben blij, want zou mij nogal in het zak gezet voelen moest ik 95 euro betaald hebben voor Stromae in het daglicht.
Ik heb daar dat geld voor betaald...

Vind het ook teleurstellend hoor, dat uitgerekend zijn 'thuismatch' er eentje is waarbij zijn enorme productie niet eens een meerwaarde heeft. En dat hij met zijn vorige album nog RW in het donker afsloot...
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: werchter12

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
Blijft imo ook alsnog jammer en apart dat ze Stromae als grote headliner aankondigden en die nu voor Gorillaz laten spelen.
Zal waarschijnlijk veel te maken hebben met Damon die in het donker wil staan. En dat recht heeft hij, zijn band heeft dat ook wel nodig, maar dan weet je als organisatie ook wel dat je die 2 namen niet samen moet zetten.

Dit is wel sneu. Het is aantrekkelijker om Stromae in buurlanden Nederland en Frankrijk festivals te zien afsluiten dan in thuisland België.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
Mensen die nu uit de UK e.d. komen voor Rock Werchter gaan er waarschijnlijk inderdaad geen drie dagen België aan vastplakken en die kaartverkoop loop je dus mis.

Kon plantechnisch waarschijnlijk niet ofzo maar een Encore op de maandag na RW was imo logischer geweest. Een encore voor het hoofdevent blijft sowieso wat bizar.
Dat is een “kritiek“ die je ook vaak leest op Facebook door het internationaal publiek.
Velen dachten dat een “encore” na het hoofdfestival zou plaatsvinden…
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Ik snap niet hoe we hier op dit forum het echt weer kunnen presteren om de combinatie Stromae - Gorillaz in een negatief ..hou je vast..daglicht te zetten.

Had Stromae die positie als afsluiter in het donker verdiend en moeten krijgen? Tuurlijk wel. Maar gaat hij nog steeds een sterke show met goeie choreo neerzetten om 20u15? Uiteraard ook wel.

Gorillaz heeft nu eenmaal die videowall en lichtshow nodig om echt volledig tot zijn recht te komen.

Het had ook gewoon gekund dat ze Anne Marie om 20u gezet hadden ipv op het Werchter main event na Years and Years, dan had Stromae idd in het donker gestaan.

...gingen we daar gelukkiger van worden? ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Bovenstaande klopt voor zowel Rock Werchter als voor Pukkelpop waar ik naartoe ga.
1 dagje niets tussendoor is niet zo'n probleem. Dan kan je Leuven of Hasselt ontdekken.
Maar 3 dagen is gewoon teveel, ook met het oog op vakantiedagen die niet onbeperkt zijn op mijn werk.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Dat geldt in zekere zin voor Stromae toch net zo goed?
Tgoh, Gorillaz heeft wel die gecreëerde personages die eigenlijk de band vormen.
En ik denk dat het effect groter is in het donker bij hun dan bij Stromae.
Maar dit scenario had ik ergens wel gevreesd en daarom ook geen tickets gekocht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.264
6.755
Was me zelfs nog niet opgevallen dat de insteek "Vier dagen Werchter + nog eens een extra dagje" was. Had gewoon idd de maandag moeten zijn geweest, dit slaat nergens op. Ook de naam dan niet. Hear Hear is dan eigenlijk een beetje de Encore van Pukkelpop, da's ook de week ervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Everyknight

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Ik denk niet dat je moet verschieten als 1/5 of 1/4 van die tickets ginder door KBC zijn aangekocht. Maar goed, ik klaag niet, het is hoe ik er zelf ook binnengeraak ?. En ben blij, want zou mij nogal in het zak gezet voelen moest ik 95 euro betaald hebben voor Stromae in het daglicht.
Weet niet of je int zak gezet bent dan hoor. Zeker weten dat je van stromae een prima show krijgt. Tuurlijk had ik hem ook liever laat gezien maar gorillaz in daglicht is ook minder. Keuzes maar je krijgt zoiezo 2 goede shows
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.264
6.755
? vorig jaar klaagden we over Corona en alle festivals die niet door konden gaan. Nu klagen mensen dat er teveel festivals zijn. Zijn we niet een beetje verwend ?
Nee. Iedereen wist dat oversaturatie ging gebeuren in aanbod. Het jammere is dat LN zich quasi alles zo maximaal mogelijk heeft toegeëigend, dit ten koste hoogstwaarschijnlijk zal gaan van de kleinere organisaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Nee. Iedereen wist dat oversaturatie ging gebeuren in aanbod. Het jammere is dat LN zich quasi alles zo maximaal mogelijk heeft toegeëigend, dit ten koste hoogstwaarschijnlijk zal gaan van de kleinere organisaties.
En dat gebeurd zo goed als elke zomer? LN heeft een giga monopolie, maar ondanks een overaanbod aan bands slagen ze er quasi nergens in een coherente/gebalanceerde line up samen te stellen, buiten misschien Les Ardentes?
Kleine organisaties klagen voorlopig trouwens niet al is er vooral de vrees door het duurder wordende leven dat het moeilijk kan worden.
Ik denk net dat het moeilijk zal worden voor dingen als een Encore en Hear Hear om nog deftig voet aan grond te krijgen, door de late aankondigingen/de stijgende prijzen in zowat alles/de zomerplannen die bij velen gemaakt zijn.
En wie er nog invloed van zal ondervinden zijn de losse concerten.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Nee. Iedereen wist dat oversaturatie ging gebeuren in aanbod. Het jammere is dat LN zich quasi alles zo maximaal mogelijk heeft toegeëigend, dit ten koste hoogstwaarschijnlijk zal gaan van de kleinere organisaties.
Ik ben het met je eens hoor…maar ik denk dat we blij mogen zijn met wat er dit jaar allemaal kan en al beschikbaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.848
1.069
En dat gebeurd zo goed als elke zomer? LN heeft een giga monopolie, maar ondanks een overaanbod aan bands slagen ze er quasi nergens in een coherente/gebalanceerde line up samen te stellen, buiten misschien Les Ardentes?
Kleine organisaties klagen voorlopig trouwens niet al is er vooral de vrees door het duurder wordende leven dat het moeilijk kan worden.
Ik denk net dat het moeilijk zal worden voor dingen als een Encore en Hear Hear om nog deftig voet aan grond te krijgen, door de late aankondigingen/de stijgende prijzen in zowat alles/de zomerplannen die bij velen gemaakt zijn.
En wie er nog invloed van zal ondervinden zijn de losse concerten.
Wel benieuwd wat het gaat worden qua verkoop…
De annulering van Agnew hadden we hier met iedereen al goed ingeschat…

Is er al iemand hier op het forum die sowieso naar Encore gaat?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.436
6.206
Erg klein % tickets via kbc ongeveer, verwaarloosbaar. Is vroeger al anders geweest. Maar als ik het goed begrepen heb is het toch vooral door mensen die tickets hebben overgezet dat ze met een serieuze boost hebben kunnen beginnen verkopen, de enorme Stromae hype , toevoegen gorillaz en uiteindelijk volledige programma deden de rest. Ook de datum valt eigenlijk goed, zit nog 2 weken tussen dit en het hoofdfestival. Data wijst uit dat er veel accounts tickets hebben voor rw en Boutique.
Stromae ging oorspronkelijk afsluiten, waarom dat gewisseld is, waarschijnlijk op vraag gorillaz, en Stromae is geen al te groot ego. Combinatie factoren gok ik.

Opzet Encore was een extra festivaldag, met een vrouwelijke programmatie. Dat was het ideaal. Maar er is wel wat gesukkel gepasseerd om het volledig op punt te krijgen, aankondiging vaak uitgesteld. Zoals jullie weten ook eerst gepland op 18 juni. Dan vielen een paar voorname bands weg en zijn ze opnieuw beginnen puzzelen. Niet teveel aandacht besteden aan feit dat het zogezegd 5de dag moest zijn. Het is maar om een concept te hebben met een mooie uitleg. Zonde dat al die vrouwen niet gelukt is, zag er op een bepaald moment wel erg netjes uit. Maar goed, zelfde met RW ergens in november. En toen vielen ze precies als vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Gebruikers die dit onderwerp bekijken