Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Uiteindelijk gaan we ook maar 8-10 namen krijgen, gezien de info van Jimmy dat Encore later op de dag start dan alle andere events. Dan kan het niet zo moeilijk zijn om een sterke female-focused lineup samen te krijgen. Al zijn er intussen een pak kandidaten bezet op de 26e of reeds opgeslokt door andere Belgische festivals.

Ik noteer in ieder geval Selah Sue. Vooralsnog afwezig op de Werchterweide ondanks haar (kritisch) enthousiast onthaalde terugkeer.
Ik zou zeggen, schrijf Mitski ook maar op maar volgens Pitchfork zou ze op 25 juni op Glastonbury staan?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.210
3.032
Uiteindelijk gaan we ook maar 8-10 namen krijgen, gezien de info van Jimmy dat Encore later op de dag start dan alle andere events.
Op het Facebook event staat er een aanvangsuur van 15u30 dus dat zal inderdaad waarschijnlijk een tiental acts worden dan.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Uiteindelijk gaan we ook maar 8-10 namen krijgen, gezien de info van Jimmy dat Encore later op de dag start dan alle andere events. Dan kan het niet zo moeilijk zijn om een sterke female-focused lineup samen te krijgen. Al zijn er intussen een pak kandidaten bezet op de 26e of reeds opgeslokt door andere Belgische festivals.

Ik noteer in ieder geval Selah Sue. Vooralsnog afwezig op de Werchterweide ondanks haar (kritisch) enthousiast onthaalde terugkeer.
Eén van de artikels in de pers vandaag sprak over start om 16u
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
16u start, einde 1u a 1u15.
Daarnet op concert Fontaines nog 1 en ander opgevangen. Uiteindelijk niet allemaal vrouwen, door annulaties. Gemikt op 30/40000 man.
Begrijp dan niet waarom je dan überhaupt die megalomane Barn opengooit als je er nog niet de helft in kan krijgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
16u start, einde 1u a 1u15.
Daarnet op concert Fontaines nog 1 en ander opgevangen. Uiteindelijk niet allemaal vrouwen, door annulaties. Gemikt op 30/40000 man.

Dus 20K in de Barn en 10K voor de main. ?

Nee ben wel benieuwd wat ze allemaal in petto hebben. Florence overtuigt me nog niet.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Ik ben zelf een echte Florence fan dus mij kan het misschien wel overtuigen. Maar goed zoveel mensen zullen dat niet zijn.

Ik twijfel zelfs omdat ik in die periode al veel andere evenementen heb en deze komt er nu even nog bij (op het laatste moment).

Zet Lorde er nog even bij en ik koop sowieso een ticket!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.153
1.186
Uiteindelijk gaan we ook maar 8-10 namen krijgen, gezien de info van Jimmy dat Encore later op de dag start dan alle andere events. Dan kan het niet zo moeilijk zijn om een sterke female-focused lineup samen te krijgen. Al zijn er intussen een pak kandidaten bezet op de 26e of reeds opgeslokt door andere Belgische festivals.

Ik noteer in ieder geval Selah Sue. Vooralsnog afwezig op de Werchterweide ondanks haar (kritisch) enthousiast onthaalde terugkeer.
Selah Sue inderdaad. En dan hier ook - eindelijk - Intergalactic Lovers?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Daarom dat veel festivals Glastonbury weekend willen vermijden. Heb dat ook al weten gebeuren met Foals, Tame Impala, Coldplay in 2002 (Herman heeft ze toen kunnen overtuigen om ze over en weer te laten komen met een helikopter)…

Maar het RW weekend ligt toch niet gelijk met Glasto, en toch staat ze er niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Maar het RW weekend ligt toch niet gelijk met Glasto, en toch staat ze er niet.
Cadeautje voor Pukkelpop, zeker?

On topic: Heb 't een beetje gehad met die eendagevents. Leidt niet alleen tot een verschraling van de reguliere majors in ons land, maar evenwel de belangrijke (of blijft er nog van over) middenmoot van ons festivalcircuit. Het gegeven dat een female-centered een "concept" is en meer gendergelijk programmeren niet gewoon.. de norm is, irriteert me bovendien wat. Zeker omdat het verschil (29% dit jaar) met Werchter zo groot kan/zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp en Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.153
1.186
Tove Lo ook niet (in Oslo dan), St. Vincent niet (in Dublin dan).

Zara Larsson, Sigrid, Erykah Badu en MØ zouden wel kunnen. Maar dit zijn ook niet de grote ticketverkopers (denk ik).

Voor Amyl and the Sniffers wordt het nipt (net terug uit de VS). Los Bitchos staan dan zeker in de VS (en ook al op Dour), dus uitgesloten.

Benieuwd wat er nog - buiten de vrouwelijke bands - zal staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
St. V cancelde bovendien die show in De Roma om onverklaarbare redenen. Sigrid staat op PKP evenals Los Bitchos als ik me niet vergis. Warpaint zou wel kunnen, al staan die al in de AB.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Stel je voor Pinkpop presenteert Florence and the Machine voor de Pinkpop zondag. Een dag voordat RW Encore in de verkoop gaat ?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
577
Daarom dat veel festivals Glastonbury weekend willen vermijden. Heb dat ook al weten gebeuren met Foals, Tame Impala, Coldplay in 2002 (Herman heeft ze toen kunnen overtuigen om ze over en weer te laten komen met een helikopter)…
Lorde wordt genoemd voor de zondag op Glasto.als dat doorgaat kan je ze ook afschrijven.
Wel sterk dat je als organisatie alleen vrouwen wil programmeren en niet aan genoeg acts komt. Vind t ook een raar verschijnsel om een dagevent te zetten met 1 gender op de affiche. Boek gewoon de sterkste acts die beschikbaar zijn en maak er een mooie dag van
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje, PJ en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken