Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.436
6.206
je ziet inderdaad nog de overblijfselen van het women only plan. Maar je ziet ook de reden waarom het zo lang heeft moeten duren om te kunnen aankondigen…
Er wordt ook maar gemikt op 30/40000 man, lukt wel vermoed ik.

Heb nog niks gehoord van Kid Laroi annulatie, maar denk dat die gewoon nog maar is een gat mag opvullen eigenlijk.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Raar, los van de line-up die wat zwakjes is Kid Laroi 2 keer. Enige reden die ik kan bedenken is dat hij per se MainStage wou doen en ze het zo hebben opgelost. Moet voor hem ook raar zijn om erna in The Barn hetzelfde concert te geven. Hopelijk heeft het geen impact op zijn RW show waar heel veel mensen naar uitkijken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
Nee, is gewoon een goedkope, eenvoudige oplossing
Maakt mij nog pissiger dat The Smile niet op het gewone RW staat en er nog een Thom Yorke te vervangen was.

Aanvankelijk leek het dat die niet rond RW tourden, tot Roskilde met ze kwam...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Heel matige line up! Had foals gewoon op het hoofd festival gezet of bij Nick cave en placebo.
hopelijk verkoopt het heel matig en boeken ze toch nog wat namen voor 16uur zoals ze op de pink dag deden enkele jaren terug.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Dit is niet om aan te zien. Wie gaat daar nu zijn geld aan geven? Ik heb jaren de mond vol gehad over de fantastische organisatie van RW, maar de laatste tijd hebben ze mij toch al enkele keren teleurgesteld (Pink dag in 2019, Agnew fiasco, Niet vervangen van FNM en QOTSA,...). Dit is echt helemaal niets. Zoals hierboven al aangegeven moesten enkele namen van deze lijst gewoon op RW zelf staan om die affiche wat body te geven. Zo'n Zwangere Guy gaat daar ook lekker een halflege wei met enkele Florence fans staan opzwepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
vreemd...

ik had toch het idee dat een lineup met oa Florence, The Specials, Foals en Sylvie Kreutsch toch goed ontvangen zou worden voor zo'n dagje hier op het forum?
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
je ziet inderdaad nog de overblijfselen van het women only plan. Maar je ziet ook de reden waarom het zo lang heeft moeten duren om te kunnen aankondigen…
Er wordt ook maar gemikt op 30/40000 man, lukt wel vermoed ik.

Heb nog niks gehoord van Kid Laroi annulatie, maar denk dat die gewoon nog maar is een gat mag opvullen eigenlijk.
40.000 man lijkt mij echt wel een utopie.

Misschien als het aangekondigd werd rond december. Maar in 2,5 maand voor dit 40.000 tickets verkopen? Lijkt me sterk. Tenzij de partners veel tickets krijgen om te verdelen natuurlijk.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Wat een festival had je kunnen bouwen als ze alles in RW hadden kunnen gieten. Eventueel met een effectieve 5de dag.
Maar dit in 4 events gieten is gewoon overkill.
It's all about the money.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
Behoud de vrouwen. En de mannen acts vervangen door dingen als London Grammar, Lorde… wat voorzien was.
Benieuwd of Lorde nu ook Lollapalooza Stockholm afzegt.

Maar dit gaat geen 30.000 tickets verkopen op een goede 2 maanden nee. Stel je voor.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.138
5.527
Het zou echt verboden moeten zijn om een act op meerdere Werchter edities in hetzelfde jaar te plaatsen...

Er zijn minstens 3 miljoen bands, die graag zouden willen spelen.
Kijk eens naar Core, oké in mei, maar de helft van de grote acts daar staat ook op RW. Nu weer met die Kid Laroi, maar dan gwn de week ervoor. Toch gek hoe weinig moeite er wordt gedaan
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.436
6.206
Kijk eens naar Core, oké in mei, maar de helft van de grote acts daar staat ook op RW. Nu weer met die Kid Laroi, maar dan gwn de week ervoor. Toch gek hoe weinig moeite er wordt gedaan
Jullie zeggen weinig moeite, dat zou ik beter inslikken. Want als er nu 1 ding is dat voor Core en Encore zeker gedaan wordt/werd is veel moeite.
Maar er is heel wat mislopen. En daardoor krijg je dus het terechte gevoel van verzadiging en weinig unieke acts.

Betreffende Lorde, kregen ze ook niet weg uit Glastonbury. Achteraf gezien had RW waarschijnlijk wel gelukt, maar op dat moment was ze niet beschikbaar. Later bleek van wel, voor genoeg centjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Lion

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.481
7.472
Hadden ze dit niet beter gewoon kunnen afblazen en Florence and the Machine in een zaal kunnen boeken?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
je ziet inderdaad nog de overblijfselen van het women only plan. Maar je ziet ook de reden waarom het zo lang heeft moeten duren om te kunnen aankondigen…
Er wordt ook maar gemikt op 30/40000 man, lukt wel vermoed ik.

Heb nog niks gehoord van Kid Laroi annulatie, maar denk dat die gewoon nog maar is een gat mag opvullen eigenlijk.
Vraag me af of dat aantal lukt met een matige line up en veel festivals in die periode. Een echte sub is er niet die mee de dag kan trekken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken