Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

Live is live is al van 3 naar 2 dagen gegaan.
Al die extra dagen voor Werchter.
Het Hear Hear festival.
Als ik zie hoeveel dagen de Lokerse Feesten nog moet vullen.

Iedereen ging uit van knaldrang, maar dan moeten er wel genoeg artiesten touren om alles mooi te vullen.
En druppelsgewijs hoor je weer afmeldingen, vooral bij Graspop maar nu ook the Pretty Reckless op Pinkpop.
We gaan het zien, maar ik denk dat ze op teveel paarden hebben gewed met zijn allen.

Vooral gek dat

En wat gebeurt er als dit heel dramatisch verkoopt (wat ik ergens wel verwacht)? 15K man op zo'n terrein gaan ze nooit laten plaatsvinden toch?

In 2016 sloot Florence al eens af voor een halflege weide, maar toen had je met Macklemore, Last Shadow Puppets, Beck, Iggy Pop, Jamie XX, Skunk Anansie, Lianne La Havas en Foals nog een sterke, brede dagprogrammering.
Maar.. Was dat niet eerder omdat ze op herhaling kwam dat de weide niet zo vol was? Mensen die liever Jamie xx gingen zien of.. Ja, weet niet wat er toen in de Klub C speelde maar die toen dat zijn gaan kijken? Idk.

Maar.. Was dat niet eerder omdat ze op herhaling kwam dat de weide niet zo vol was? Mensen die liever Jamie xx gingen zien of.. Ja, weet niet wat er toen in de Klub C speelde maar die toen dat zijn gaan kijken? Idk.
Jamie xx speelde voor Florence, Skunk Anansie stond gelijk geprogrammeerd met Florence. Wij stonden alleszins bij Skunk Anansie dan.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Live is live is al van 3 naar 2 dagen gegaan.
Al die extra dagen voor Werchter.
Het Hear Hear festival.
Als ik zie hoeveel dagen de Lokerse Feesten nog moet vullen.

Iedereen ging uit van knaldrang, maar dan moeten er wel genoeg artiesten touren om alles mooi te vullen.
En druppelsgewijs hoor je weer afmeldingen, vooral bij Graspop maar nu ook the Pretty Reckless op Pinkpop.
We gaan het zien, maar ik denk dat ze op teveel paarden hebben gewed met zijn allen.
Live is Live is uiteindelijk niet naar twee dagen overgeschakeld hoor. Maar ik begrijp je punt zeker wel.

Op het moment dat London Grammar en Lorde niet meer mogelijk bleken, hadden ze de boel moeten annuleren. Maar nee, laat ons maar een maand of twee wachten en met deze schrale line-up afkomen. Het enige dat het oplevert is dat mensen nu nog meer pissed gaan zijn over de beschamend zwakke zaterdag en het feit dat er na de annulatie van Queens geen greintje moeite gedaan is voor een deftige vervanging. Foals op vrijdag en Florence op zaterdag had het festival al een hele kwaliteitsinfusie gegeven...maar Werchter wou acht festivaldagen vissen uit een onzekere vijver qua aanbod en dan krijg je dus dit. Met minder dan drie maand te gaan zou het me verbazen als dit meer dan 20 000 betalende bezoekers gaat trekken, dus wie wint er? In elk geval niet de trouwe Werchter-bezoeker die ziet dat er duidelijk beknibbeld is op de affiche van het hoofd event voor dingen als dit monster van Frankenstein.

• Leuk
Waarderingen: Lion en jonasvh
Waarom kon Florence niet QOTSA vervangen, als die dan toch zo graag in België wilde staan..

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Waarom kon Florence niet QOTSA vervangen, als die dan toch zo graag in België wilde staan..
Omdat niet iedereen er staat voor te springen om voor Metallica op te treden.

En dan weten dat op de Encore ook nog KluB C voorzien was, maar die is afgeblazen omdat teveel maar niet rond raakte.

Iemand zei het hierboven al netjes. Vroeg in het seizoen teveel op heel veel paarden gewed, omdat die zogezegd allemaal beschikbaar waren, uiteindelijk toch niet. En dat is vaak omdat bepaalde artiesten logistiek het niet in orde kregen, en het materiaal dat moest gehuurd worden al bezet was...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
En ik snap dat je als organisatie niet zomaar alles kan verplaatsen.
Maar was een losse dag met Pearl Jam of Metallica als hoofdact niet lucratiever geweest?
Dan Florence en the Killers op de zaterdag en Royal Blood met RHCP op de zondag.
Nog steeds een mooi affiche dan voor Rock Werchter.

En ik snap dat je als organisatie niet zomaar alles kan verplaatsen.
Maar was een losse dag met Pearl Jam of Metallica als hoofdact niet lucratiever geweest?
Dan Florence en the Killers op de zaterdag en Royal Blood met RHCP op de zondag.
Nog steeds een mooi affiche dan voor Rock Werchter.
Maar die 2 hebben in 2020 en 21 natuurlijk wel hun plaats gehad op het reguliere RW. Dan is het moeilijker om te schuiven met die tickets en de andere gekende farce met dat tegoed.
Naar de toekomst zou het wel moeten kunnen.

Ik bedoelde bij voorbaat al kijken of ze een aparte dag zouden willen.
En geboekte artiesten voor 20 en 21 waren natuurlijk geen zekerheid voor 2022.
Maar goed, met artiesten schuiven is natuurlijk niet makkelijk door afspraken vanuit de organisatie en door andere optredens elders.

Ik ben een keer bij Roger Waters geweest in het Gelredome waar er ongeveer 12.000 bezoekers waren.
Normaal kunnen er 30.000 in. Dat geeft je toch een raar gevoel, ook naar de artiest toe.
Hoop toch dat Florence dat bespaard blijft.

Florence op zaterdag had het festival al een hele kwaliteitsinfusie gegeven...
Waar dan? Je zit daar al met 2 grote co-heads eh. Ik begrijp dat veel mensen niks hebben met de zaterdag als je wel veel hebt met de overige dagen, maar qua grootte van namen is die gewoon niet zwakker dan de rest.

Maar die 2 hebben in 2020 en 21 natuurlijk wel hun plaats gehad op het reguliere RW. Dan is het moeilijker om te schuiven met die tickets en de andere gekende farce met dat tegoed.
Naar de toekomst zou het wel moeten kunnen.
Dit is toch exact wat ze met Gorillaz hebben gedaan?

Waar dan? Je zit daar al met 2 grote co-heads eh. Ik begrijp dat veel mensen niks hebben met de zaterdag als je wel veel hebt met de overige dagen, maar qua grootte van namen is die gewoon niet zwakker dan de rest.
Klopt en dan zie ik ID en TOP liever eens de kans krijgen, dan wéér Florence. Los van persoonlijke smaak.

Okay..klopt. maar dan draai ik het even om. Foals op de plaats van Faith no More, Florence als vervanger van Queens of the stone age. Had veel mooier geweest gewoon.

Users who are viewing this thread