Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Iemand zei het hierboven al netjes. Vroeg in het seizoen teveel op heel veel paarden gewed, omdat die zogezegd allemaal beschikbaar waren, uiteindelijk toch niet. En dat is vaak omdat bepaalde artiesten logistiek het niet in orde kregen, en het materiaal dat moest gehuurd worden al bezet was...
Dit lijkt inderdaad een geval van te gretig/verblind enkele maanden. Heeft niemand eraan gedacht om met die cancels rekening te houden? Juist in het eerste jaar na Corona? Wat er nu gebeurt was namelijk niet heel lastig te voorspellen als je enigszins in het wereldje zit. Tekort aan materiaal en vooral mensen was al duidelijk. VReemd voor zo'n professionele organisatie.

Maar dit is natuurlijk echt een debacle deze line-up. Echt heel treurig. Als ik het zonnig inzie 15k mensen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Juist, vergeten. Nu vind ik die wel in een andere grootorde zitten dan PJ en Metallica que vaste fanbase.
En The Killers deden het omgekeerde.
Mja laat Gorillaz nu de enige headliner zijn waar ik naar uitkeek in 2021... :-(
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Dit lijkt inderdaad een geval van te gretig/verblind enkele maanden. Heeft niemand eraan gedacht om met die cancels rekening te houden? Juist in het eerste jaar na Corona? Wat er nu gebeurt was namelijk niet heel lastig te voorspellen als je enigszins in het wereldje zit. Tekort aan materiaal en vooral mensen was al duidelijk. VReemd voor zo'n professionele organisatie.

Maar dit is natuurlijk echt een debacle deze line-up. Echt heel treurig. Als ik het zonnig inzie 15k mensen.
We raken wel aan 30000 vermoed ik. Alle partners zullen gretig worden ingezet.

En verder is het toch vooral zo dat die oorlog in Oekraïne veel in de war heeft gestuurd. Niet per se van niet meer naar hier te willen komen. Eerder bepaalde materialen die gehuurd werden en dergelijke. Waardoor de materialen veel duurder zijn geworden en een paar enkele shows niet meer de moeite zijn.
Is omgekeerd ook de reden om per se een Encore te willen doen of Hear Hear. Die materialen moeten door de organisatie toch gehuurd worden, staan er toch al, kosten pakken geld, want 30 tot 60% meer dan voor de oorlog. Dan wil je nog meer inkomsten genereren.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
310
243
Ze hadden vind ik toch beter dat idee van alleen maar vrouwen vastgehouden, in plaats van te beginnen panikeren en er zo'n rommeltje van te maken. Dat had perfect gekund. Minder grote namen, minder internationaal misschien, maar dat had met Florence, Mitski en Sky Ferreira nog best een mooi evenement kunnen zijn. Maar dan ontstaat er die rare logica van 'we moeten ook Zwangere Guy en The Specials en Foals daar zetten, anders gaat het niet verkopen', en dan krijg je dus een lelijk festival. Andere organisaties kunnen dat, zo'n lijn trekken en die vasthouden, die van Werchter duidelijk niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Ze hadden vind ik toch beter dat idee van alleen maar vrouwen vastgehouden, in plaats van te beginnen panikeren en er zo'n rommeltje van te maken. Dat had perfect gekund. Minder grote namen, minder internationaal misschien, maar dat had met Florence, Mitski en Sky Ferreira nog best een mooi evenement kunnen zijn. Maar dan ontstaat er die rare logica van 'we moeten ook Zwangere Guy en The Specials en Foals daar zetten, anders gaat het niet verkopen', en dan krijg je dus een lelijk festival.
Er gewoon de stekker uittrekken op het moment dat je nummer 2 en 3 er de brui aan geven. Je zit al maar met 10 namen.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
310
243
Er gewoon de stekker uittrekken op het moment dat je nummer 2 en 3 er de brui aan geven. Je zit al maar met 10 namen.
Gewoon Florence / Sky Ferreira / Mitski op de main en nog twee of drie minder bekende vrouwen erbij. Belgische vrouwen in de tent. 75 euro. Had volgens mij perfect gekund.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
168
88
Belachelijk! Ze hadden de beste line-up van europa samen kunnen stellen voor hun main-event. Maar....doe er nóg maar een event bij met een gare line-up. Zonder schaamte bijna €100,- durven te vragen en ook nog eens €3,50 voor plastic bekertje pils.
Ik hoop dat de bubbel daar snel uit elkaar zal barsten!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Gewoon Florence / Sky Ferreira / Mitski op de main en nog twee of drie minder bekende vrouwen erbij. Belgische vrouwen in de tent. 75 euro. Had volgens mij perfect gekund.
Maar zo draait het dan toch niet uit. Ik vind het op deze manier gewoon een soort gezichtsverlies. En een heel onwerchterse affiche. En manier van werken.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Werchter moet ook wel de enige organisatie ter wereld zijn die geen 10 vrouwen op een affiche kan plaatsen ook al willen ze écht ?. Maar ja, dit straalt ook wel af op hun hoofdfestival.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ik denk alleen dat er op dit forum iets teveel van gemaakt wordt. Het hoofdfestival komt momenteel makkelijk 20000 kaarten per dag tekort. Ik word overstelpt door aanvragen van mensen die willen komen helpen/werken op het hoofdfestival, of om nog aan tickets te raken. Dat is echt in jaren ongezien.
En dat voor een festival waarvan de meerderheid op dit forum niet tevreden is. Er gaat toch een deel van die mensen tickets kopen voor Encore vermoed ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Ik denk alleen dat er op dit forum iets teveel van gemaakt wordt. Het hoofdfestival komt momenteel makkelijk 20000 kaarten per dag tekort. Ik word overstelpt door aanvragen van mensen die willen komen helpen/werken op het hoofdfestival, of om nog aan tickets te raken. Dat is echt in jaren ongezien.
En dat voor een festival waarvan de meerderheid op dit forum niet tevreden is. Er gaat toch een deel van die mensen tickets kopen voor Encore vermoed ik.
Ik blijf toch benieuwd wat jouw functie nou exact is daar bij RW/LN!?!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Chiefs

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
Ik denk alleen dat er op dit forum iets teveel van gemaakt wordt. Het hoofdfestival komt momenteel makkelijk 20000 kaarten per dag tekort. Ik word overstelpt door aanvragen van mensen die willen komen helpen/werken op het hoofdfestival, of om nog aan tickets te raken. Dat is echt in jaren ongezien.
En dat voor een festival waarvan de meerderheid op dit forum niet tevreden is. Er gaat toch een deel van die mensen tickets kopen voor Encore vermoed ik.
Ja tuurlijk, ben ik ook rotsvast van overtuigd.

Maar 30.000/40.000? Pukkelpop heeft Hear! Hear! ook al zo’n 10k kaarten overschat.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ja tuurlijk, ben ik ook rotsvast van overtuigd.

Maar 30.000/40.000? Pukkelpop heeft Hear! Hear! ook al zo’n 10k kaarten overschat.
30k lukt wel denk ik, zoals eerder gezegd, je gaat inderdaad nog heel de KBC en Proximus beweging in gang zien komen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.176
2.425
Voor 70 euro had ik toch een zaal ticket gekocht voor FLORENCE and the Machine.

Nu krijg ik er Foals en Kid Laroi bij. Tja… dan is die 94 euro toch te overzien?

Rammstein was ook 80 euro en dan zie je verder niemand. Golden circle zelfs rond de 120…
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
30k lukt wel denk ik, zoals eerder gezegd, je gaat inderdaad nog heel de KBC en Proximus beweging in gang zien komen.
bij alex agnew had je ook gezegd dat 20k moest lukken ;p maar misschien heb jij wel iets meer zicht op de kaartenverkoop
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
bij alex agnew had je ook gezegd dat 20k moest lukken ;p maar misschien heb jij wel iets meer zicht op de kaartenverkoop
Nee had toen gezegd dat ze mochten blij zijn met 20k. Heb toen zelf meermaals aangehaald dat ik dat niet zag lukken, zeker niet voor dat geld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken