Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
Vraag me af of dat aantal lukt met een matige line up en veel festivals in die periode. Een echte sub is er niet die mee de dag kan trekken.
Had bij Florence op zijn minst een co-headliner verwacht, met Florence als kleinste van die 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.438
6.206
Ja wie dan? Ik denk dat het wel al even duidelijk was dat zij de top zou zijn in een all women line up?
En ook zo geboekt was, doet ook niet al teveel shows deze zomer. Speelt allemaal mee en zal Wrs ook in het contract staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
Ja wie dan? Ik denk dat het wel al even duidelijk was dat zij de top zou zijn in een all women line up?
Laat ons zo zeggen: als je al die moeite doet (volgens Jimmy) om een extra dag uit te trekken, dan zou je denken dat daar een hele goede reden voor is. Als je dat doet een dikke 2 maanden voor het festival begint, dan verwacht je al helemaal dat ze met iets strafs gaan komen.

Komen ze met Florence, een headliner die al in 2019 een treetje lager stond omdat ze veel van haar pluimen verloren heeft.

Scraping the barrel heet dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Heel dubbel nu. Enerzijds hoop ik dat de verkoop tegenvalt, zodat ze voelen dat dit ondermaats is. Anderzijds mogen ze veel centen verdienen met al die extra dagen om volgend jaar mijn droom line-up te kunnen presenteren.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Laat ons zo zeggen: als je al die moeite doet (volgens Jimmy) om een extra dag uit te trekken, dan zou je denken dat daar een hele goede reden voor is. Als je dat doet een dikke 2 maanden voor het festival begint, dan verwacht je al helemaal dat ze met iets strafs gaan komen.

Komen ze met Florence, een headliner die al in 2019 een treetje lager stond omdat ze veel van haar pluimen verloren heeft.

Scraping the barrel heet dit.
Oorspronkelijk idee van de events
TW1: Cave
TW2: Bruce
Boutique: Stromae/Gorillaz
Boutique= encore: Vrouwendag.
Core
RW

In hoeverre, los van de invulling eigenlijk, is dit niet sowieso scraping the barrel? Overkill in al zijn facetten. En dan heb je nog die andere festivals, Les Ardentes, Dour, PKP, Hear Hear, Live is Live, Cactus, Lokerse, Graspop, Suikerrock, Rock Zottegem en ga zo maar verder.
Encore is gewoon het 'slachtoffer' van TO MUCH.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Jullie zeggen weinig moeite, dat zou ik beter inslikken. Want als er nu 1 ding is dat voor Core en Encore zeker gedaan wordt/werd is veel moeite.
Maar er is heel wat mislopen. En daardoor krijg je dus het terechte gevoel van verzadiging en weinig unieke acts.

Betreffende Lorde, kregen ze ook niet weg uit Glastonbury. Achteraf gezien had RW waarschijnlijk wel gelukt, maar op dat moment was ze niet beschikbaar. Later bleek van wel, voor genoeg centjes.
Maar dat zijn toch dingen die je weet dat Lorde op glastonbury staat.
Je ziet LG als sub afhaken , dan weet je toch dat het duo florence en kid laroi geen dag gaan trekken? Foals prima band maar die had je perfect op werchter kunnen zetten. Zelfs al zet je ze als vervanger van queens of the stone age zouden mensen het nog begrijpen.

Zet je deze dag de maandag na werchter zou je het nog kunnen beschouwen als een dagje extra festival met een iets minder programma. Maar deze affiche als een dagevent is gewoon te zwak. Lijkt er bijna op dat ze denken we organiseren wat, de mensen komen toch wel.
Hopelijk wordt dit geen Agnew bis.
Dan ligt t niet aan de inflatie maar aan de booking
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.264
6.757
Dit verkoopt nooit uit. Ik begrijp totaal het nut niet van dit event, behalve dat het mgmt van Florence + The Machine die koste wat het koste in België deze zomer wilden staan. Artiesten als The Specials, Foals, Mitski, Sky Ferreira zouden gewoon prima op de line-up hebben móeten staan maar alas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Everyknight

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Iets meer inhoudelijke reactie: wat een teleurstelling. Ik snap de redenering gewoon niet echt. Als je start met een vrouwenconcept met meerdere podia en er valt steeds meer weg tot er iets over blijft met nul visie, is er dan geen enkel moment de gedachte gepasseerd om deze dag te begraven? Uiteindelijk hou je een event over waar de vrouwen onderaan de poster staan en je een Barnhead moet laten subben, zonde.

Het pijnlijke is dan ook nog dat die Barnacts best een fris rijtje namen zijn dat perfect in de tenten op RW kon. Moesten ze dit gewoon aangekondigd hebben als 'los Florence concert op de wei met XL voorprogramma' waren de verwachtingen ook niet zo hoog dan nu met die 'RW Encore'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Yannick

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
88
52
Ik was echt wel van plan om te gaan als er wat leuke namen (zoals een London Grammar) bijkwamen, maar nu hoeft het voor mij ook niet meer.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.438
6.206
Iets meer inhoudelijke reactie: wat een teleurstelling. Ik snap de redenering gewoon niet echt. Als je start met een vrouwenconcept met meerdere podia en er valt steeds meer weg tot er iets over blijft met nul visie, is er dan geen enkel moment de gedachte gepasseerd om deze dag te begraven? Uiteindelijk hou je een event over waar de vrouwen onderaan de poster staan en je een Barnhead moet laten subben, zonde.

Het pijnlijke is dan ook nog dat die Barnacts best een fris rijtje namen zijn dat perfect in de tenten op RW kon. Moesten ze dit gewoon aangekondigd hebben als 'los Florence concert op de wei met XL voorprogramma' waren de verwachtingen ook niet zo hoog dan nu met die 'RW Encore'.
Denk dat ze het niet konden maken dit te lossen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.874
9.828
Vooral gek dat
Denk dat ze het niet konden maken dit te lossen.
En wat gebeurt er als dit heel dramatisch verkoopt (wat ik ergens wel verwacht)? 15K man op zo'n terrein gaan ze nooit laten plaatsvinden toch?

In 2016 sloot Florence al eens af voor een halflege weide, maar toen had je met Macklemore, Last Shadow Puppets, Beck, Iggy Pop, Jamie XX, Skunk Anansie, Lianne La Havas en Foals nog een sterke, brede dagprogrammering.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.539
Dit gaat toch never nooit niet meer dan 10 duizend mensen over de streep trekken die 94 (of 84) euro moeten aftikken.
line-up.jpeg
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
20.000 zal wel hoor. Je hebt altijd een breed publiek voor dit.
Maar dat is echt absurd weinig op de wei van Werchter. 40.000 lijkt me quasi onmogelijk voor dit gedrocht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken