Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Wel blijkbaar al 55K van de wat is het, 60K tickets verkocht? Lijken me niet veel combi’s meer uit te halen. Wel heel benieuwd naar het aantal verkochte Encore kaarten
Kan ook in omgekeerde richting natuurlijk: "Reeds in bezit van een ticket voor TW Classic? Voor 35 euro doe je er Encore bovenop!"
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.996
Bijzonder tragisch nieuws...

Maar dat dit ging gebeuren, konden Ken en de organisatie gisteren natuurlijk nog niet weten. Het lijkt me alleszins logisch dat dat nieuws nu even uitgesteld zal worden.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.615
862
Triest nieuws zeg.

Maar ik hoop dat ze dat niet gaan doen want op die Encore staat maar weinig interessants voor mij.
Los van het tragisch nieuws… stel u voor dat ze de 2 dagen samen moeten smijten wegens tegenvallende verkoop… ?
Na Agnew alweer een serieus gezichtsverlies…
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik heb me laten wijsmaken dat de voorverkoop momenteel tegenvalt. Alle concert organisaties klagen trouwens momenteel over de povere opkomst van Jan publiek. Ook de artiesten klagen, want de merchandising loopt voor geen meter. En als ik eens rond me luister, zijn er veel mensen die de geldbeugel dezer dagen heel nauwkeurig in de gaten houden. Hoe je nu draait of keert, alle prijzen zijn fors de hoogte in gegaan, en je kan een euro maar één keer uitgeven. Als je dan moet kiezen tussen eten en brandstof of een optreden/festival, is de keuze voor velen snel gemaakt. Niet iedereen is ook bereid om zijn reis op te geven. Dan maar een festival minder. Bovendien krijg je de laatste jaren heel veel dezelfde namen die terugkeren. Ook dat is niet bevorderlijk voor de voorverkoop.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.162
2.403
Ik heb me laten wijsmaken dat de voorverkoop momenteel tegenvalt. Alle concert organisaties klagen trouwens momenteel over de povere opkomst van Jan publiek. Ook de artiesten klagen, want de merchandising loopt voor geen meter. En als ik eens rond me luister, zijn er veel mensen die de geldbeugel dezer dagen heel nauwkeurig in de gaten houden. Hoe je nu draait of keert, alle prijzen zijn fors de hoogte in gegaan, en je kan een euro maar één keer uitgeven. Als je dan moet kiezen tussen eten en brandstof of een optreden/festival, is de keuze voor velen snel gemaakt. Niet iedereen is ook bereid om zijn reis op te geven. Dan maar een festival minder. Bovendien krijg je de laatste jaren heel veel dezelfde namen die terugkeren. Ook dat is niet bevorderlijk voor de voorverkoop.
Ik snap je punt maar er zijn momenteel ook genoeg concerten die in een mum van tijd uitverkopen.

Kijk naar een Coldplay die weet ik hoe vaak het Koning Boudewijn Stadion uitverkoopt , een Rage Against The Machine die met vrij hoge prijzen zo in een keertje het Sportpaleis uitverkoopt. Maar ook Lowlands, Pinkpop, Rock Werchter heeft alle weekendkaarten verkocht.

Ik denk dat de line up van Werchter Encore gewoon veel te mager is. En dan heb jk het vooral over het randprogramma.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.401
1.910
Ik snap je punt maar er zijn momenteel ook genoeg concerten die in een mum van tijd uitverkopen.

Kijk naar een Coldplay die weet ik hoe vaak het Koning Boudewijn Stadion uitverkoopt , een Rage Against The Machine die met vrij hoge prijzen zo in een keertje het Sportpaleis uitverkoopt. Maar ook Lowlands, Pinkpop, Rock Werchter heeft alle weekendkaarten verkocht.

Ik denk dat de line up van Werchter Encore gewoon veel te mager is. En dan heb jk het vooral over het randprogramma.
Coldplay was nog voor het leven gigantisch duur werd. RATM doet een passage na zo veel jaren niets en dan doen ze nog weinig venues. Festivals verkopen ondertussen hun tickets al van in 2019-2020. Valt allemaal niet te rijmen met wat er speelt de dag van vandaag.

Dit + de povere line up and yet again Florence, neen het helpt niet.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.162
2.403
Coldplay was nog voor het leven gigantisch duur werd. RATM doet een passage na zo veel jaren niets en dan doen ze nog weinig venues. Festivals verkopen ondertussen hun tickets al van in 2019-2020. Valt allemaal niet te rijmen met wat er speelt de dag van vandaag.

Dit + de povere line up and yet again Florence, neen het helpt niet.
Waarom verkopen mensen dan meteen de tickets voor veel uitverkochte evenementen via TicketSwap bijvoorbeeld de vrijdagkaarten of weekendkaarten ? Die kaarten zijn zo weg… Ik snap je punt wel. Denk dat er wel nu nog teveel knaldrang is bij mensen.

Als de prijzen zo hoog zijn ga je dit volgend jaar zeker merken met ticketverkoop.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.615
862
Ik ben een die hard concert/festivalganger, dus voor mij blijft dit sowieso een topprioriteit in mijn leven.
Maar als ik collega’s en sommige vrienden bezig hoor, dan komt vooral het gedrag van bepaalde ticketverkopers naar boven tijdens de voorbije coronaperiode.
Geen refunds als je bijvoorbeeld positief test of wanneer een nieuwe datum niet past… dat is blijkbaar blijven hangen bij de niet reguliere concertbezoekers en nu hebben ze zoiets van « we lopen geen tweede keer in die val ».
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.401
1.910
Waarom verkopen mensen dan meteen de tickets voor veel uitverkochte evenementen via TicketSwap bijvoorbeeld de vrijdagkaarten of weekendkaarten ? Die kaarten zijn zo weg… Ik snap je punt wel. Denk dat er wel nu nog teveel knaldrang is bij mensen.

Als de prijzen zo hoog zijn ga je dit volgend jaar zeker merken met ticketverkoop.
Ticketswap krioelt van de bots voor populaire events. Dat is niet meer normaal daar.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
697
634
Het blijft toch een vreemde timetable voor een zondag, in de namiddag pas de deuren open en F+TM die om 23u30 begint.
Als het niet zo laat zou zijn, dan had ik hier met men vriendin een festivaldate van gemaakt met onze vouchers.
Denk dat wel meer mensen hierdoor een dagje Werchter Encore laten liggen.
Het lijkt erop dat ze bij Live Nation zijn vergeten wat hun doelpubliek is, Agnew programmeren tijdens Graspop was ook al een fikse misser.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.401
1.910
Het blijft toch een vreemde timetable voor een zondag, in de namiddag pas de deuren open en F+TM die om 23u30 begint.
Als het niet zo laat zou zijn, dan had ik hier met men vriendin een festivaldate van gemaakt met onze vouchers.
Denk dat wel meer mensen hierdoor een dagje Werchter Encore laten liggen.
Het lijkt erop dat ze bij Live Nation zijn vergeten wat hun doelpubliek is, Agnew programmeren tijdens Graspop was ook al een fikse misser.
Iets met een jaarmarkt (of iets dergelijks) in een naburige gemeente dacht ik. En om die tevreden te stellen begint het pas in de namiddag.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
Iets met een jaarmarkt (of iets dergelijks) in een naburige gemeente dacht ik. En om die tevreden te stellen begint het pas in de namiddag.
Klopt, is dan Jaarmarkt in Haacht maar of dat de reden is????
Het is tijdens Rock Werchter ook altijd Jaarmarkt in een andere buurtgemeente (Tremelo). Hebben ze nog nooit rekening mee gehouden :ROFLMAO:
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Snap niet dat ze geen tweede headliner erbij smijten. Florence + the strokes had zeker meer mensen over de streep getrokken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken