Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Ik vrees dat Encore met Classic zal worden samengebracht.

Stel dat er een 55K tickets voor Classic verkocht zijn en een 20K voor Encore.
Voor Encore baseer ik mij op de fanbase van Florence die waarschijnlijk een Sportpaleis doet vollopen, dus we spreken dan over 15 a 20 K.
De undercard van Encore is te verwaarlozen.

Als je die zondag van Encore op Classic zet, dan kan je Florence laten headlinen in The Barn (heeft de nodige capaciteit) en dan trek je de capaciteit van de weide naar 80K, zoals op een dagje Rock Werchter.
Resultaat is een mooi gevulde weide.

En als in extremis Nick Cave zou moeten annuleren, dan kan je Florence op Classic laten headlinen.
Alleen… ik hoop echt dat ze dit tragische nieuws niet gaan gebruiken als voorwendsel om dit samengevoegd scenario uit te voeren,
Dat ze maar gewoon eerlijk zijn dat Encore eigenlijk een misstap was…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.867
8.481
Ik vrees dat Encore met Classic zal worden samengebracht.

Stel dat er een 55K tickets voor Classic verkocht zijn en een 20K voor Encore.
Voor Encore baseer ik mij op de fanbase van Florence die waarschijnlijk een Sportpaleis doet vollopen, dus we spreken dan over 15 a 20 K.
De undercard van Encore is te verwaarlozen.

Als je die zondag van Encore op Classic zet, dan kan je Florence laten headlinen in The Barn (heeft de nodige capaciteit) en dan trek je de capaciteit van de weide naar 80K, zoals op een dagje Rock Werchter.
Resultaat is een mooi gevulde weide.

En als in extremis Nick Cave zou moeten annuleren, dan kan je Florence op Classic laten headlinen.
Alleen… ik hoop echt dat ze dit tragische nieuws niet gaan gebruiken als voorwendsel om dit samengevoegd scenario uit te voeren,
Dat ze maar gewoon eerlijk zijn dat Encore eigenlijk een misstap was…

Maar TWC is volgens mij nagenoeg uitverkocht, dus dat samenvoegen lijkt me niet haalbaar.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Maar TWC is volgens mij nagenoeg uitverkocht, dus dat samenvoegen lijkt me niet haalbaar.
Een dagcapaciteit voor een event met enkel Main ligt op 60K, dacht ik.
Als je de verkochte encore tickets overhevelt, wat ik niet meer inschat dan 15K, is dit perfect.
Maar… waarschijnlijk zullen ze nu wachten tot er duidelijkheid komt over het al dan niet verderzetten van de tour van NC.
En zoals ik schreef, dan is het wel triest dat dit dan het excuus zou zijn om samen te voegen …
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
.
Stel dat er een 55K tickets voor Classic verkocht zijn en een 20K voor Encore.
Voor Encore baseer ik mij op de fanbase van Florence die waarschijnlijk een Sportpaleis doet vollopen, dus we spreken dan over 15 a 20 K.
De undercard van Encore is te verwaarlozen.

Als je die zondag van Encore op Classic zet, dan kan je Florence laten headlinen in The Barn (heeft de nodige capaciteit) en dan trek je de capaciteit van de weide naar 80K, zoals op een dagje Rock Werchter.
Resultaat is een mooi gevulde weide.

En als in extremis Nick Cave zou moeten annuleren, dan kan je Florence op Classic laten headlinen.
Alleen… ik hoop echt dat ze dit tragische nieuws niet gaan gebruiken als voorwendsel om dit samengevoegd scenario uit te voeren,
Dat ze maar gewoon eerlijk zijn dat Encore eigenlijk een misstap was…
Florence headlinen in de Barn? Zou toch los voor of na Nick Cave kunnen?
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Toyah Hendrickx

Playlistbediener
16 feb 2022
45
9
Ik begrijp toch niet waarom The Strokes zo in ongenade zijn gevallen bij LN. RW Encore heeft ook dramatische verkoopcijfers, maar zegt dat dan iets over de kwaliteit van bv Florence? Neen toch!? LN heeft de knaldrang van hun publiek gewoon zwaar overschat. En is een contract tss LN en The Strokes niet persé bindend. Dus in 2023 staan die toch gewoon ergens in België en lIefst op RW naast Arcade Fire, AM en SOAM, bands die al een tijdje een contract hebben maar toch moeten wachten tot '23.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.861
6.012
Ik vrees dat Encore met Classic zal worden samengebracht.

Stel dat er een 55K tickets voor Classic verkocht zijn en een 20K voor Encore.
Voor Encore baseer ik mij op de fanbase van Florence die waarschijnlijk een Sportpaleis doet vollopen, dus we spreken dan over 15 a 20 K.
De undercard van Encore is te verwaarlozen.

Als je die zondag van Encore op Classic zet, dan kan je Florence laten headlinen in The Barn (heeft de nodige capaciteit) en dan trek je de capaciteit van de weide naar 80K, zoals op een dagje Rock Werchter.
Resultaat is een mooi gevulde weide.

En als in extremis Nick Cave zou moeten annuleren, dan kan je Florence op Classic laten headlinen.
Alleen… ik hoop echt dat ze dit tragische nieuws niet gaan gebruiken als voorwendsel om dit samengevoegd scenario uit te voeren,
Dat ze maar gewoon eerlijk zijn dat Encore eigenlijk een misstap was…
Jezus wat is dit. Cave gaat gewoon optreden en Encore gaat gewoon door, op wat is dit gebaseerd zelfs. Gebakken lucht.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Jezus wat is dit. Cave gaat gewoon optreden en Encore gaat gewoon door, op wat is dit gebaseerd zelfs. Gebakken lucht.
Op een andere planeet geleefd de voorbije dagen?
Niemand zal Nick Cave een annulatie kwalijk nemen na het tragisch nieuws en Ken heeft al geopperd dat Classic één en ander zal oplossen voor Encore.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.436
2.897
Ik begrijp toch niet waarom The Strokes zo in ongenade zijn gevallen bij LN. RW Encore heeft ook dramatische verkoopcijfers, maar zegt dat dan iets over de kwaliteit van bv Florence? Neen toch!? LN heeft de knaldrang van hun publiek gewoon zwaar overschat. En is een contract tss LN en The Strokes niet persé bindend. Dus in 2023 staan die toch gewoon ergens in België en lIefst op RW naast Arcade Fire, AM en SOAM, bands die al een tijdje een contract hebben maar toch moeten wachten tot '23.
System Of A Mown?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.861
6.012
Op een andere planeet geleefd de voorbije dagen?
Niemand zal Nick Cave een annulatie kwalijk nemen na het tragisch nieuws en Ken heeft al geopperd dat Classic één en ander zal oplossen voor Encore.
Neuh, ik kan me gewoon niet vinden in de hersenspinsels die je poneert.

Niet om de dood van z'n zoon te minimaliseren, maar Cave had wel een pak mindere band met z'n oudste dan met Arthur.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Neuh, ik kan me gewoon niet vinden in de hersenspinsels die je poneert.

Niet om de dood van z'n zoon te minimaliseren, maar Cave had wel een pak mindere band met z'n oudste dan met Arthur.
Het is vooral gebaseerd op wat hier eerder al stond dat « Classic één en ander moet oplossen voor Encore ». Samenvoegen lijkt me dan de meest realistische oplossing. Onmogelijk dat ze nog nog een publiekstrekker zoals The Strokes zullen bijvoegen.

Nogmaals, in extremis, mocht Cave annuleren , dan ben ik er echt wel zeker van dat iedereen het zal begrijpen, ook al is het voor de fans misschien een harde dobber.

(dat nieuws over noodmaatregelen voor Encore kwam trouwens al vóór het nieuws van Cave)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.147
5.446
Een dagcapaciteit voor een event met enkel Main ligt op 60K, dacht ik.
Als je de verkochte encore tickets overhevelt, wat ik niet meer inschat dan 15K, is dit perfect.
Maar… waarschijnlijk zullen ze nu wachten tot er duidelijkheid komt over het al dan niet verderzetten van de tour van NC.
En zoals ik schreef, dan is het wel triest dat dit dan het excuus zou zijn om samen te voegen …
Meer
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.132
Is dat zo? Het enige wat ik weet is dat hun dag niet zo goed verkocht.


Hangt er ook van af wat er in het contract staat.
The Strokes zijn ook gewoon een dure act. En omdat BKS dit jaar, ondanks de mindere verkoop, the Strokes wel hebben ingepland is er al lang een alternatief voor bezoekers die the Strokes willen zien. Het is dus de vraag of dat nog een echte boost oplevert. Met de hoge kosten van het nu alsnog boeken van the Strokes (ongetwijfeld tegen de hoofdprijs) zal dit waarschijnlijk financieel ook niet gaan uitkomen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Het is vooral gebaseerd op wat hier eerder al stond dat « Classic één en ander moet oplossen voor Encore ». Samenvoegen lijkt me dan de meest realistische oplossing. Onmogelijk dat ze nog nog een publiekstrekker zoals The Strokes zullen bijvoegen.

Nogmaals, in extremis, mocht Cave annuleren , dan ben ik er echt wel zeker van dat iedereen het zal begrijpen, ook al is het voor de fans misschien een harde dobber.

(dat nieuws over noodmaatregelen voor Encore kwam trouwens al vóór het nieuws van Cave)
Samenvoegen is toch ver van de meest realistische optie? Je moet rekenen op de tourschema's van de artiesten, plaatsjes op de poster/timetable gaan heronderhandelen, en een oplossing voorzien voor de mensen die op zaterdag niet beschikbaar zijn. En dat alles op anderhalve maand voor het festival.

Nee, zoals eerder gezegd: die oplossing gaat gewoon een soort package deal zijn om Classic + Encore tegen gunstige prijs te bezoeken. Al dan niet met camping.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken