Rock Werchter 2026

Sam komt echt niet meer als sub hoor. Dit weekend nog maar hit van het jaar gewonnen op BRIT Awards. Als hij tourt zal het met een nieuw album zijn, en overal voor de hoogste spot. Ik gok in 2027, te beginnen met Glastonbury-headliner.

Sam komt echt niet meer als sub hoor. Dit weekend nog maar hit van het jaar gewonnen op BRIT Awards. Als hij tourt zal het met een nieuw album zijn, en overal voor de hoogste spot. Ik gok in 2027, te beginnen met Glastonbury-headliner.
Zijn populariteit in de UK is wel enorm veel groter dan in de rest van de wereld, daar mogen we ons niet op blindstaren. Ik denk dat Live Nation eerst zijn populariteit zal willen meten door hem in het Sportpaleis/op Pukkelpop te zetten, te kijken hoe die verkoop vlot en hem dan pas nog eens een kans zal willen geven als headliner op Werchter. Herman was ook not amused na zijn cancel vorig jaar (de tweede keer op 5 jaar tijd), dat zal ook meespelen. Of hij zou, zoals ik al zei, een dijk van een nieuw album uitgebracht moeten hebben waar ze niet rond kunnen.

Pukkelpop en Sportpaleis zijn zeker ook opties. Die laatste verkoopt hij ook op 5 minuten uit volgens mij.
Maar als hij geboekt wordt voor Werchter, dan is het als headliner denk ik. Paar maand geleden ook nog binnengekomen in De Tijdloze 100 met Seventeen Going Under.

In tegenstelling tot Costello speelt Moby wel de hits. Verwacht je dus sowieso aan Porcelain, Go, Bodyrock, Extreme ways....

Elvis Costello speelt in het algemeen toch ook gewoon z'n hits? Oliver's Army wil hij niet meer spelen owv de commotie errond en She speelt hij inderdaad ook niet vaak, maar dat vind ik nog wel te verantwoorden aangezien het een cover is. Maar om nu op basis van 2 nummers te zeggen dat hij z'n hits niet speelt, voelt voor mij een tikkeltje overdreven, zeker gezien Oliver's Army niet helemaal z'n eigen keuze is.

Voor mij heeft hij trouwens zoveel goede nummers, dat het nauwelijks uitmaakt welke hij speelt, maar dat is een andere discussie ;)

• Leuk
Waarderingen: festirock
Elvis Costello speelt in het algemeen toch ook gewoon z'n hits? Oliver's Army wil hij niet meer spelen owv de commotie errond en She speelt hij inderdaad ook niet vaak, maar dat vind ik nog wel te verantwoorden aangezien het een cover is. Maar om nu op basis van 2 nummers te zeggen dat hij z'n hits niet speelt, voelt voor mij een tikkeltje overdreven, zeker gezien Oliver's Army niet helemaal z'n eigen keuze is.

Voor mij heeft hij trouwens zoveel goede nummers, dat het nauwelijks uitmaakt welke hij speelt, maar dat is een andere discussie ;)
Oliver’s army laatst nog gespeeld.

Juist. Hij speelt zelfs Alison naast andere hits. Hier héél blij met z’n komst naar RW26!

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en Joslittel
Jullie begrip van de term 'hit' is wel erg ruim. Extreme Ways van Moby, A Forest van The Cure, Little Lion Man van Mumford, Wetsuit van The Vaccines, zelfs Clubfoot van Kassabian en Ride van 21 Pilots...dat zijn hits die meteen voor een golf van herkenning zorgen bij het publiek op die weide.

Gaat Allison van Costello dat effect genereren? Ik denk dat Elvis twee nummers in zijn portfolio heeft die dat effect genereren op een massa, en hij speelt ze zelden tot nooit. Dat is geen ramp voor de devotees, de man heeft kwaliteit genoeg, maar denk dat het voor het leeuwendeel van de weide zonder die grote herkenbare ankerpunten wel een kabbelend uurtje gaat worden.

• Leuk
Waarderingen: Breinaard en Joslittel
en vooral
Ook de bio's op de website zijn aangevuld.
al de eerste fout gevonden in een bio
De groep maakt drie albums in drie verschillende bezettingen waarin toppers figureren als David Poltrock, Bruno Fevery, David Poltrock en Luc Weytjens

Jullie begrip van de term 'hit' is wel erg ruim. Extreme Ways van Moby, A Forest van The Cure, Little Lion Man van Mumford, Wetsuit van The Vaccines, zelfs Clubfoot van Kassabian en Ride van 21 Pilots...dat zijn hits die meteen voor een golf van herkenning zorgen bij het publiek op die weide.

Gaat Allison van Costello dat effect genereren? Ik denk dat Elvis twee nummers in zijn portfolio heeft die dat effect genereren op een massa, en hij speelt ze zelden tot nooit. Dat is geen ramp voor de devotees, de man heeft kwaliteit genoeg, maar denk dat het voor het leeuwendeel van de weide zonder die grote herkenbare ankerpunten wel een kabbelend uurtje gaat worden.

Verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat Elvis Costello een hoop hits links laat liggen in z'n setlists.

Dat hij weinig tot geen grote hits heeft die de massa zal kennen, daar kan ik je wel in volgen.

Simz in september de support van Gorillaz. Iets in mij hoopt toch tegen beter weten in nog op die laatste Klub spot voor haar…

Users who are viewing this thread