Rock Werchter 2026

Ja, had het niet echt over smaak hoor, eerder over grote vs kleine acts. Sons staat op gelijke hoogte als een The Last Dinner Party, Elvis Costello of Kneecap de andere dagen. Dan mag Sons wel een goed bandje zijn, het is wel van een andere (groot)orde en budget. Bad Nerves is ook geen band die je op de main stage zou verwachten.
Je moet dat altijd over het weekend heen bekijken. Zoals ik al zo vaak zei. Ene keer staan bands hoger dan je verwacht, andere keer lager. En is de ene dag overpowered tov de andere.

Je moet dat altijd over het weekend heen bekijken. Zoals ik al zo vaak zei. Ene keer staan bands hoger dan je verwacht, andere keer lager. En is de ene dag overpowered tov de andere.
Ja, maar dit ging over dagen onderling vergelijken. En dan vind ik dat de zondag minder sterk begint als de vrijdag of zaterdag (maar dat blokje ‘s avonds wel veel goedmaakt).

Maar dat over het weekend heen bekijken gaat niet perse op voor een weekendfestival dat ook dagtickets verkoopt. Dan moet elke dag in evenwicht zijn imo.

(Is het dit jaar ook)
Die puzzel van tourschema's in evenwicht krijgen is geen evidentie natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
M
But looking at it over the weekend doesn't necessarily apply to a weekend festival that also sells day tickets. In my opinion, every day needs to be balanced.

(Is it this year too)
The thing is they don't need to sell day tickets for Sat and Sunday now so maybe that's why they loaded up the other days more?

(Of course it's probably just tour schedules too)

All About personal preference too. I’m actually looking forward to Thursday > Friday > Saturday > Sunday in that order but know I’ll have great times at all of them. I’ll knackered by Sunday too so it’s no bad thing to have a slower day

Is Moby iemand die veel van z'n nieuwe album speelt tijdens tours? (wordt m'n eerste keer dat ik hem zie) Nieuwe album wel anders dan ik em ken

Maar dat over het weekend heen bekijken gaat niet perse op voor een weekendfestival dat ook dagtickets verkoopt. Dan moet elke dag in evenwicht zijn imo.

(Is het dit jaar ook)
Je hebt zeker een punt hoor. Maar soms draait het onbewust nu eenmaal zo uit. Als iedereen kan op vrijdag maar op zondag een paar acts er de stekker uit trekken. Dan krijg je iets of wat vreemde acts op een te hoge spot.

Zie maar naar line up 2017. Die donderdag was extreem stacked. En andere dagen was het pas tegen de avond ook iets of wat de moeite. Enfin dat was de perceptie toen, als je er nu op terugblikt stonden er wel toekomstige grote namen vroeg geprogrammeerd.

• Leuk
Waarderingen: Mjz, Timmetje en BeWario
Je hebt zeker een punt hoor. Maar soms draait het onbewust nu eenmaal zo uit. Als iedereen kan op vrijdag maar op zondag een paar acts er de stekker uit trekken. Dan krijg je iets of wat vreemde acts op een te hoge spot.

Zie maar naar line up 2017. Die donderdag was extreem stacked. En andere dagen was het pas tegen de avond ook iets of wat de moeite. Enfin dat was de perceptie toen, als je er nu op terugblikt stonden er wel toekomstige grote namen vroeg geprogrammeerd.
Of Sam Fender als headliner vorig jaar en Khruangbin als sub in 2024. Dan liever wat creatief schuiven doorheen de dag dan op het einde ervan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV
Sportpaleis verkoopt hij los uit. En met KOL - het oorspronkelijke plan - was dat toch een co-headlinerconstructie?
Het plan met alleen Sam Fender was nog oorspronkelijker, maar dat bleek te weinig tickets te schuiven... Zijn ze KOL niet halsoverkop gaan afsnoepen van een Grieks of Oost-Europees festival? En dat op de 'makkelijke' zaterdag.

Zet Sam Fender in 2026/2027 bijvoorbeeld naast Raye of Olivia Dean en je hebt wél een puike bovenkant. In 2025 was dat nog te vroeg. Om alleen te kunnen headlinen moet hij nog 1 goeie plaat maken naar mijn mening.

Maar...hij stond gewoon naast RAYE? 😅
Ik weet het, dat is mijn punt net. Als RAYE terugkomt is ze headliner, dat was ze in 2025 nog niet. Intussen heeft ze de main stage en het Sportpaleis platgespeeld, en heeft ze een extra dikke hit te pakken, dus als ze terugkomt zal het wel helemaal bovenaan zijn. Vergeet de co-headlinerconstructie Sam Fender-RAYE, daar zat ik mis. 😅

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie

Users who are viewing this thread