Gek, ik stond een beetje halverwege de geluidstoren (?) en het voorvak. Daar zat de sfeer er de volledige show enorm goed in. En in ieder geval in het deel voor ons zag dat er ook hetzelfde uit. Veel enthousiasme, meezingen en regelmatig gillen of springen.
En tuurlijk, ook hier her en der een verdwaalde cynicus. Genoeg mensen die echt nog nooit een nummer van Olivia Rodrigo gehoord hadden. Tja, dan is het ook lastig je er een beetje in mee te laten slepen. Maar over de gehele linie was de stemming opperbest. Bij Gracie was dat ook het geval (waar wij stonden), bij Noah kakte de boel (terecht) even wat in.
Overigens stoor ik me niet zo snel aan mensen die minder enthousiast lijken te zijn dan ik, of minder liefde hebben voor een act. Tuurlijk, als het echt een grotere groep is en het de sfeer drukt is het doodzonde. Maar bij wat losse individuen is het zonde om daar de pret door te laten drukken. En sommige mensen genieten nou eenmaal wat introverter, of durven niet te bewegen.
Ik heb op de meeste plekken waar ik stond echt een prima sfeer meegepakt en amper een prater gezien. Mazzel dus, al is het natuurlijk ook wel zo dat hoe verder je naar voren staat, hoe meer aandacht er voor een artiest is (ok, bij FDC en Deftones dit jaar misschien niet helemaal het geval). Een beetje tijdig aanwezig zijn bij shows die je graag ziet doet voor mij in ieder geval wonderen…