Rock Werchter 2025

Kan je altijd uit en in het 2de vak? Die is toch ook met poortjes?
Ja met voorvak bedoel ik alles binnen de poortjes.

Hello Tempest Road blijkbaar een goed optreden op Pinkpop. Zou hij op Werchter ook verrassingen uit zijn hoed toveren?

Tiny Dancer lijkt toch iets eenmaligs te zijn geweest als ik de andere setlists bekijk, dus daar hoeven we het ook niet voor te doen.

Net weer Warhaus gezien van Pinkpop. Dat kan niet anders dan mooi worden in de Barn.
Was de vorige keer ook erg mooi. Magisch, zelfs. Dus wel een aanrader op zich!

Maar denk dat het wel een beetje een herhaling van zetten wordt, nu ik die show al gezien heb (en die band sowieso al vaak). Dus Girl In Red maar eens proberen gok ik.

Overgenomen van het DTRH forum, maar leuke vraag: wat zijn de drie acts per dag waar je het meest naar uitkijkt en is er een vervelende clash voor je die dag?

Donderdag:
- Fontaines DC
- De La Soul
- English Teacher
Oftewel, dat wordt heen en weer rennen begin van de avond
Lastigste clash: niet heel lastig, want allebei geen must sees, maar het zal van mijn mood afhangen of het Amyl of Sigrid wordt

Vrijdag:
- Simple Minds
- Wet Leg
- Warhaus
Lastigste clash: Weezer vs. Celeste, hoewel ik denk dat ik vanwege de nostalgie (en nog nooit gezien) toch voor Weezer ga

Zaterdag
- RAYE
- Elbow
- Beth Gibbons
Lastigste clash: Zie hierboven. Dé clash van het weekend... RAYE of Elbow. Ik ben er voorlopig nog niet uit...

Zondag
- Olivia Rodrigo
- Goose
- Rüfus Du Sol
Lastigste clash: Gracie Abrams vs. Soulwax. Maar Soulwax net nog op BKS gezien, dus ik denk dat ik bij Gracie blijf.

Donderdag:
- Deftones
- Fontaines DC
- Linkin Park
Lastigste clash: Grade 2 vs. While She Sleeps

Vrijdag:
- Green Day
- Boston Manor
- Weezer/Joey Valance & Brae
Lastigste clash: einde Weezer vs. begin Boston Manor

Zaterdag
- Elbow
- Gurriers
- Sam Fender
Lastigste clash: niks schokkends

Zondag
- Wunderhorse
- Foster The People
- 50 years Show
Lastigste clash: ook niks schokkends, maar dan ga ik voor Used: Live vs. Olivia Rodrigo. Wel enigszins benieuwd naar OR, maar nog even beukend het weekend uit is ook wel lekker.

Laatst bewerkt:
Donderdag:
- Fontaines DC
- Iggy Pop
- Linkin park
Lastigste clash: London Grammar vs. Joyhauser

Vrijdag:
- Simple Minds
- Underworld
- Green Day
Lastigste clash: Warhaus vs. Girl in Red

Zaterdag
- RAYE
- Sam Fender
- Tom Odell / Yungblud
Lastigste clash: Matt Hansen vs. almost monday

Zondag
- Goose
- Soulwax
- Olivia Rodrigo
Lastigste clash: Noah Kahan vs. Rüfus Du Sol

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Donderdag:
- Fontaines DC
- Iggy Pop
- De La Soul
Lastigste clash: Iggy Pop en Deftones

Vrijdag:
- Simple Minds
- Celeste
- Green Day
Lastigste clash: Sylvie Kreusch en Thee Sacred Souls

Zaterdag
- RAYE
- Elbow
- Cymande
Lastigste clash: gok eens

Zondag
- Olivia Rodrigo
- Gracie Abrams
- Durand Jones & the Indications
Lastigste clash: Bolis Pupul en Gracie Abrams

Donderdag:
- Amyl and the Sniffers
- Fontaines DC
- Linkin Park
Lastigste clash: Ezra Collective/Fontaines D.C.

Vrijdag:
- Green Day
- Weezer
- Arsenal
Lastigste clash: Arsenal/JV&B

Zaterdag
- Sam Fender
- Gurriers
- Amenra
Lastigste clash: /

Zondag
- Somebody's Child
- Foster The People
- Soulwax
Lastigste clash: Finneas/Pommelien Thijs

Merk ook wel dat Foster The People (van die zoete indiepop die ik echt niet hoef te zien) en Bolis Pupul (die ik wéér ga moeten missen) switchen veel had opgelost in mijn schema... Tijdens Foster nu ook Dean Lewis en Goose, alle drie kunnen me een beetje gestolen worden.

Donderdag:
- Linkin Park
- Amyl and the Sniffers
- Lambrini Girls
Lastigste clash: Deftones versus Heilung en het missen van Sigrid door Amyl en Lambrini Girls

Vrijdag:
- Simple Minds
- Green Day
- Weezer
Lastigste clash: Backseat Lovers versus Wet Leg

Zaterdag
- Gurriers
- Sam Fender
- Amenra
Lastigste clash: Beth Gibbons versus Gurriers (maar keuze toch makkelijk gemaakt)

Zondag
- Wunderhorse
- Sawyer Hill
- Olivia
Lastigste clash: Goose versus Somebody's Child

• Leuk
Waarderingen: DirkG en visdave34
Donderdag:
- Linkin park
- Fontaines DC
- De la soul
Lastigste clash:.......

Vrijdag:
- Purple disco machine
- GreenDay
- Wet leg
Lastigste clash: Purple disco machine en greenday

Zaterdag
- Elbow
- Sam Fender
- Damiano David
Lastigste clash: RAYE en Elbow

Zondag
Dan ben ik naar huis toe

• Leuk
Tis mijn eerste keer Werchter en kom op donderdag voor Linkin Park. Uiteraard zoals zoveel anderen wil ik goei plaatsen. Maar ik vermoed dat de eerste 2 vakken al snel vol gaan zijn wanneer de dag begint. Hoe zijn jullie er ervaringen hiermee? Iemand tips?

Ik vraag me ook af hoe ze dit doen voor te eten en te drinken als je eenmaal vooraan staat of zijn er sommige die dit opofferen? 🤭
Zolang het niet om de PowerPop Girls gaat moet je met aanschuiven bij de act ervoor een heel eind komen. Dat is bij mij bij alle Werchters tot nu toe goed gegaan als ik headliner in het voorvak wilde zien. En zo is bij de acts ervoor ook nog ruimte voor die fans. Echt killing voor de sfeer op een festival als mensen de hele dag ongeïnteresseerd in het voorvak plakken. En dan bij het eerste nummer van de headliner tegen de vlakte gaan door hitte/gebrek aan eten en drinken. Nu kun je de hele dag ook nog andere acts checken, gewoon goed eten en drinken, geen wc stress. Sta je een stuk relaxter bij Linkin Park.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Neeltje
Donderdag:
- Linkin Park
- Corella
- London Grammar
Lastigste clash: Sigrid vs Amyl. Wordt Sigrid.

Vrijdag:
- Arsenal
- Fatdog
- Backseat lovers
Lastigste clash: Backseat Lovers vs Wet Leg en Greenday vs PDM

Zaterdag
- Almost Monday
- Sam Fender
- Elbow
Lastigste clash: Raye vs Elbow maar Raye de afgelopen 2 jaar al 2 keer gezien. En ik denk niet dat het mooier gaat worden dat twee jaar geleden op Lowlands.

Zondag
- Finneas
- Rufus du Sol
- Olivia
Lastigste clash: Noah Kahan vs Rufus du Sol. Hoe druk zal het zijn in de Barn. Kan je daar nog laat aansluiten?

• Leuk
Donderdag:
- Linkin Park
- Deftones / Iggy Pop
- Lambrini Girls
Lastigste clash: Deftones vs Iggy Pop , wrs wordt het Deftones om dan LP op mooie plek mee te pikken

Vrijdag:
- Green Day
- Simple Minds
- Weezer
Lastigste clash: Warhaus - Girl in Red of toch nog een keer feesten op Arsenal

Zaterdag
- Sam fender
- Elbow
- Amenra
Lastigste clash: Raye - Elbow

Zondag
- Soulwax
- Rufus
- Foster the People
Lastigste clash: geen

Mooi om te zien dat Elbow toch nog zo populair is. Had ik niet verwacht eigenlijk. Weet nog dat ze een tijd geleden veel moeite hadden om Vorst te vullen, was best leeg toen.

Bij twijvel Main en Barn is het toch altijd wel Barn voor mij, iets intiemer en vaak garantie op goede sfeer. Main kan soms toch wegwaaien en niet elke artiest kan deze mega stage aan.

• Leuk
Waarderingen: DirkG

Users who are viewing this thread