Rock Werchter 2025

Als je Elbow in je lijst hebt staan en Yungblud niet lijkt me de keuze snel gemaakt. Daarnaast is het missen van My Sad Captains en One Day Like This ook een vanzelfsprekendheid. Ik denk dat je ook nog best makkelijk een goede plek bij Yungblud kan krijgen als je niet te ver vooraan staat bij Elow.
Dus ik zou voor Elbow gaan ;)
Precies dit, dat einde van Elbow gaat magisch worden. Yungblud kun je nog wel 100 keer zien de komende jaren en dat veld zal ook niet overstromen lijkt me.

Daarbij wel gezegd hebbende dat de nieuwe singles van Yungblud wel sterk zijn, dus ik ga na Elbow ook zeker even kijken.

Donderdag:
- Fontaines DC
- While She Sleeps
- Linkin Park
Lastigste clash: Plaats behouden voor Linkin Park & Iggy Pop

Vrijdag:
- Boston Manor
- Simple Minds
- Arsenal
Lastigste clash: Arsenal & JV&B

Zaterdag
- Elbow
- Amenra
- Sam Fender
Lastigste clash: Raye & Elbow

Zondag
- Goose
- Wunderhorse
- Rüfüs du sol
Lastigste clash: Wunderhorse & Cliffords

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Zou ik na afloop van Yungblud nog vlot in het voorvak geraken voor Sam Fender denken jullie? Is 7 jaar geleden dat ik in het voorvak gestaan heb, dus ik kan niet meer goed inschatten hoe moeilijk/makkelijk dat tegenwoordig is :-)

Ken het niet, wat moet ik mij er bij voorstellen?
Al vele jaren presentator bij Studio Brussel, wat introverte gast die ineengedoken achter micro/draaitafel staat, maar wel feestje kan bouwen. Bekend van zijn botsautomix en daarmee weet je al een beetje welke richting het gaat. Kan evengoed plots 'Let it go' uit Frozen erdoor jagen. Past perfect op openinsavond. Draaide in verleden al meermaals op Cntrl Prk of zelfs aan The Towers.

• Leuk
  • Confetti
Waarderingen: BeWario en Louwers
Ik hou best wel van stevige bands en ook wel punk, maar Amyl and the Sniffers vond ik op Pinkpop toch niet helemaal mijn ding. Ik zie hem hier nog wel veel in de lijstjes komen.

Gewoon smaken verschillen?

Zou ik na afloop van Yungblud nog vlot in het voorvak geraken voor Sam Fender denken jullie? Is 7 jaar geleden dat ik in het voorvak gestaan heb, dus ik kan niet meer goed inschatten hoe moeilijk/makkelijk dat tegenwoordig is :-)
Als je bij het einde van Yungblud gaat klaarstaan aan de poortjes geraak je sowieso nog binnen in het voorvak.
En voor Sam Fender zou het mij niet verbazen dat je tot vlak voor aanvang het voorvak nog in kunt.

• Geweldig
Waarderingen: RutgerGM
Donderdag:
- Bami + Sate
- Beefburger
- Witbier
Lastigste clash: Eerste ronde meteen gitaar mee & Tweede ronde geen vershoudfolie meer

Vrijdag:
- Banaantje
- Smaakfabriek
- Corona biertje
Lastigste clash: Voor daglicht slapen & Feestje

Zaterdag
- Koffie
- Broodje Hamburger
- Duur drankje voor 7 bonnen
Lastigste clash: Tijdens Pommelien Thijs naar de camping maar het dan dus nog steeds horen & Finneas

Zondag
- RW50 Surprise set
- 2ManyDjs Rock Werchter 50 (technisch gezien op maandag)
- laatste 0.2 coin uitgeven aan mayonaise
Lastigste clash: Slippers & Sneakers

Warhaus meerdere keren gezien en elke keer fenomenaal (waaronder al een keer in de Barn). Girl in red 1x gezien op DTRH, maar dat deed me weinig. Ben benieuwd of ze niet gaat verdrinken op dat hoofdpodium. Hoewel ook wel een grote (en jonge) fanschare, dacht ik, dus misschien wordt dat alsnog wel leuk.

Ik ga sowieso voor Warhaus, maar is dus vooral een smaak dingetje.

Denken jullie dat de Barn vol zal staan? Zou graag na Raye nog binnenraken...
Ik ben bang dat dat echt kansloos is... Raye is gevoelsmatig niet groot genoeg als tegenhanger voor een Barn-show van Elbow, dus ik denk dat die al helemaal vol gaat staan. En de rest van het veld zal hetzelfde idee hebben als jij, vrees ik. Vandaar dat het ook mijn grootste clash is. Als ik er vertrouwen in had om na Raye daar nog binnen te komen, zou het een no-brainer zijn om eerst Raye (af) te kijken.

Donderdag:
- Fontaines DC
- London Grammar
- Linkin Park
Lastigste clash: Fontaines DC & London Grammar

Vrijdag:
- Green Day
- Fat Dog
- Wet Leg
Lastigste clash: Lola Young & Joey Valence & Brae

Zaterdag
- Sam Fender
- Amenra
- Raye
Lastigste clash: Raye & Elbow

Zondag
- Wunderhorse (!!!)
- Gracie Abrams
- Olivia Rodrigo
Lastigste clash: Wunderhorse & Cliffords

Raye is gevoelsmatig niet groot genoeg als tegenhanger voor een Barn-show van Elbow, dus ik denk dat die al helemaal vol gaat staan.
Kiezen is verliezen hier. Ga je naar het ene, dan mis je waarschijnlijk een show waarover nog nagepraat zal worden van het andere.

Eerlijk gezegd hoopte ik dat KoL niet (1 op 1) vervangen zou worden, en Raye wat opschoof naar de plek voor Sam. Kon je na Elbow een (langere set van) Raye zien, ook nog eens wanneer de zon zakt (en dus zo'n set nog magischer zou maken).

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Louwers en JP5
Kiezen is verliezen hier. Ga je naar het ene, dan mis je waarschijnlijk een show waarover nog nagepraat zal worden van het andere.
Daar ben ik ook bang voor. Op dit moment neig ik naar Elbow, aangezien dat op de festivals een garantie voor sfeer is én omdat ik Raye misschien wel liever een keer in een zaal ga kijken (en voor Elbow tegenwoordig niet zo snel een ticket meer koop).

Daar ben ik ook bang voor. Op dit moment neig ik naar Elbow, aangezien dat op de festivals een garantie voor sfeer is én omdat ik Raye misschien wel liever een keer in een zaal ga kijken (en voor Elbow tegenwoordig niet zo snel een ticket meer koop).
Ja, Elbow is altijd reuzegezellig natuurlijk. Ben fan, ook van hun later werk. Maar die staan echt vaak in België, dus daarom skip ik ze dan maar, met een beetje pijn in het hart. Volgende zaalshow/festivalshow ben ik er weer bij dan, ongetwijfeld weer een kans ergens in 2026.

• Leuk
Ja, Elbow is altijd reuzegezellig natuurlijk. Ben fan, ook van hun later werk. Maar die staan echt vaak in België, dus daarom skip ik ze dan maar, met een beetje pijn in het hart. Volgende zaalshow/festivalshow ben ik er weer bij dan, ongetwijfeld weer een kans ergens in 2026.
Dat is ons verschil denk ik. Ik heb ze de afgelopen keren al links laten liggen (laatste keer is van Lowlands 2017 geleden), dus ik heb wel weer een keer zin in een dosis Guy Garvey. :cool:

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Pommer en mattman
Warhaus meerdere keren gezien en elke keer fenomenaal (waaronder al een keer in de Barn). Girl in red 1x gezien op DTRH, maar dat deed me weinig. Ben benieuwd of ze niet gaat verdrinken op dat hoofdpodium. Hoewel ook wel een grote (en jonge) fanschare, dacht ik, dus misschien wordt dat alsnog wel leuk.

Ik ga sowieso voor Warhaus, maar is dus vooral een smaak dingetje.
Op Pinkpop alvast super goed, van wat ik gehoord heb

• Leuk
Zolang het niet om de PowerPop Girls gaat moet je met aanschuiven bij de act ervoor een heel eind komen. Dat is bij mij bij alle Werchters tot nu toe goed gegaan als ik headliner in het voorvak wilde zien. En zo is bij de acts ervoor ook nog ruimte voor die fans. Echt killing voor de sfeer op een festival als mensen de hele dag ongeïnteresseerd in het voorvak plakken. En dan bij het eerste nummer van de headliner tegen de vlakte gaan door hitte/gebrek aan eten en drinken. Nu kun je de hele dag ook nog andere acts checken, gewoon goed eten en drinken, geen wc stress. Sta je een stuk relaxter bij Linkin Park.
Bedankt aan iedereen voor de reacties!
Ik ben geen enorme Deftones fan, maar wel fan van het nu metal genre om mij daar ook te amuseren.
Dus ik ga gewoon proberen goei plaatsen te bemachtigen op het einde van Fontaines DC. Ook al is het dan in het voorvak of net achter de hekken.
Zoals je zegt kilt het de sfeer als mensen vanvoor gewoon staan te wachten op de headliner, zo ben ik ook niet.

Ik ga gewoon een paar flesjes in mijn broekzak steken om de avond mee door te komen. Bij Graspop is het gemakkelijker om goei plaatsen te hebben, dan check je gewoon de vorige band vanop de andere kant (north / stouth stage). Gelukkig heb je daar geen hekken en kan je gaan en staan waar je wil. Is ook handiger voor moshpits en ook die kan je gebruiken om stiekem toch wat dichter bij de kunnen komen ;)

• Leuk
Waarderingen: fiesta

Users who are viewing this thread