Rock Werchter 2025

2018 was the most recent fallow year so if you’re curious look at that year for RW too
Dat jaar is achteraf bekeken belachelijk stacked met oa Sam Fender en Idles op The Slope, Post Malone in de vroege namiddag in The Barn, David Byrne, Little Simz, Kali Uchis ... En elke dag een dubbele headliner. Dat belooft voor volgend jaar.

Dat jaar is achteraf bekeken belachelijk stacked met oa Sam Fender en Idles op The Slope, Post Malone in de vroege namiddag in The Barn, David Byrne, Little Simz, Kali Uchis ... En elke dag een dubbele headliner. Dat belooft voor volgend jaar.
You can always look historically and say that though. The likes of Sam Fender and idles were slope acts back then. Gurriers for instance are a band that I’ve no doubt will get much bigger in the coming years but they certainly deserve to be a slope act now.

In terms of acts though I’m sure lots of fests including RW and will see the likes of Lorde, HAIM, The Cure, Wolf Alice etc…. Next year

• Leuk
Waarderingen: pop-lover
Oh and Damiano David has certainly taken the Harry Styles poppy route on his new album

Ik heb het beluisterd. Het is bij vaak te glad geproduceerd, maar ik respecteer wel dat hij er geen Måneskin doorslagje van heeft gemaakt en het bij momenten opvallend klein houd. Het is wel overduidelijk een album dat op weke meisjesknietjes mikt, en voluit voor de pathos en het melodrama gaat met zinnen als 'When i'm sick of myself, you're the medicine.'

Lorde zal wel niet missen volgend jaar. Vorige festivaltour was eerder focus op augustus. Nu al haar zalen vlotjes uitverkocht. Gaat niemand willen missen. Kan ook perfect Primavera, Roskilde headlinen. Glasto zal ze niet willen missen. Komt wel goed dus.
Geen Glastonbury in 2026

Ezra Collective en Nia Archives, wat vond je van beide? De laatste staat er waarschijnlijk met een draaitafel neem ik aan? (Want ik heb ook al gezien dat ze sommige sessies met een liveband deed.)

Zit ook met het Ezra vs Fontaines vraagstuk.
Ezra Collective in de AB was een echt een groot feest, met soms muzikanten in het euforische publiek, als ik iets van kritiek moest geven zou ik zeggen dat het vaak op elkaar leek maar dat hoeft natuurlijk niet per se iets slecht te betekenen. Toch wil ik liever Starburster nog eens over de wei horen klinken, aangezien ik ze op PKP al heel goed vond en enkel maar grotere fan ben geworden ondertussen.

Nia Archives was begin en einde dj set, met daartussen veel van haar nieuwe album waarbij ze live zong. Ook heel leuk, maar ik was iets minder weggeblazen dan ik misschien had verwacht. Ik pik ze wss toch mee op Best Kept Secret dus dat maakt de fomo op RW ook al minder.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik heb het beluisterd. Het is bij vaak te glad geproduceerd, maar ik respecteer wel dat hij er geen Måneskin doorslagje van heeft gemaakt en het bij momenten opvallend klein houd. Het is wel overduidelijk een album dat op weke meisjesknietjes mikt, en voluit voor de pathos en het melodrama gaat met zinnen als 'When i'm sick of myself, you're the medicine.'
Klein dat klinkt mij dan als barn materiaal?

Je gaat enkel je drummer ontslaan omdat je een nieuwe weg wilt inslaan als je een nieuw album wilt opnemen en een wereldtour wilt maken. Beiden in 2026. RW zal ze zeker niet willen missen als headliner gezien ze ervoor zorgden dat de zondagtickets op zes uur tijd waren uitverkocht in 2024.

Dag iedereen, zijn hier mensen die ervaring hebben met de breakfast voucher op The Hive? Kost 105 euro en daar heb je dan 4 ochtenden (donderdag tot zondag) ontbijt mee in Café De Welkom in Central Park. Dit zou volgens de website een super uitgebreid ontbijt zijn - de healthy corner met diverse fruitsappen, de green corner met yoghurtvariaties, ontbijtgranen en vers fruit, Bread & More met broodjes, brood, ontbijtkoeken, boter, confituur, smeerkaas, kaas en charcuterie, en Hot Food met roerei, spiegelei, spek, worstjes en American pancakes met toppings. Daarnaast kun je elke dag kiezen tussen een warme drank of een fruitsap. Dit klinkt natuurlijk fantastisch maar ik vraag me af of het ook echt zo goed is? Is dit in buffetvorm en all you can eat of kan je gewoon 1x aanschuiven en is het kwestie van bordje vullen? Ik weet uit ervaring dat de ontbijten die festivals aanbieden niet altijd heeeeel goed zijn. En ik ben ondertussen wel uitgekeken op droge cornflakes en sandwiches met zwanworsten.

Hopelijk kan iemand hier raad in geven?!

Dankjewel!!

Dag iedereen, zijn hier mensen die ervaring hebben met de breakfast voucher op The Hive? Kost 105 euro en daar heb je dan 4 ochtenden (donderdag tot zondag) ontbijt mee in Café De Welkom in Central Park. Dit zou volgens de website een super uitgebreid ontbijt zijn - de healthy corner met diverse fruitsappen, de green corner met yoghurtvariaties, ontbijtgranen en vers fruit, Bread & More met broodjes, brood, ontbijtkoeken, boter, confituur, smeerkaas, kaas en charcuterie, en Hot Food met roerei, spiegelei, spek, worstjes en American pancakes met toppings. Daarnaast kun je elke dag kiezen tussen een warme drank of een fruitsap. Dit klinkt natuurlijk fantastisch maar ik vraag me af of het ook echt zo goed is? Is dit in buffetvorm en all you can eat of kan je gewoon 1x aanschuiven en is het kwestie van bordje vullen? Ik weet uit ervaring dat de ontbijten die festivals aanbieden niet altijd heeeeel goed zijn. En ik ben ondertussen wel uitgekeken op droge cornflakes en sandwiches met zwanworsten.

Hopelijk kan iemand hier raad in geven?!

Dankjewel!!
Veel keuze. Je mag een keer aanschuiven, maar wel zoveel nemen als je wil. Koffie mag je blijven bijhalen. Pas op: zo was het vorig jaar. Ik heb ook voucher, kan er dan meestal tegen tot rond 16 uur.

• Leuk
Waarderingen: daandc1998

Je gaat enkel je drummer ontslaan omdat je een nieuwe weg wilt inslaan als je een nieuw album wilt opnemen en een wereldtour wilt maken. Beiden in 2026. RW zal ze zeker niet willen missen als headliner gezien ze ervoor zorgden dat de zondagtickets op zes uur tijd waren uitverkocht in 2024.
Veel bad press rond deze band tegenwoordig. Hoezo zet je je drummer op zo’n manier aan de kant. 😓

• Leuk
Waarderingen: Chiel en Timmetje
Veel bad press rond deze band tegenwoordig. Hoezo zet je je drummer op zo’n manier aan de kant. 😓
Op zo een manier? Hebben we het raden naar.
Alleen al zeggen dat hij er niet kwaad om is en enkel geschokt om dan te eindigen met de '10 possible reasons why...' lijkt me net wel redelijk verzuurd.

En indien Shane, die nu 18 is, de stoel wilt, dan moet je dat gewoon laten gebeuren (dit puur hypothetisch voorlopig).

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico en festirock
Iemand is niet shocked en disappointed als ze in goede harmonie uit elkaar zijn gegaan.

Benieuwd of ze nu inderdaad Shane aannemen. Wel wat te jong imo.

Users who are viewing this thread