Rock Werchter 2025

Sinds vorig jaar is de prijs echt omhoog geschoten. Het was echt opvallend hoe weinig mensen er aan de kraampjes stonden aan te schuiven. Nergens wachtrijen. En dat van die sausjes is inderdaad de grootste afzetterij.

Haha hoe dan (ja je geeft zelf het antwoord al).

Maar ik ben oprecht net zo veel aan uitgaven kwijt op het festival zelf als voor de kaart, als het niet meer is.

Aan de ene kant wel een beetje jaloers op mensen die het met een paar euro redden, aan de andere kant is bier veel te lekker.
Know the feeling. Uitgave aan bier op 4 dagen is groter dan het ticket

• Winning
  • Haha
Waarderingen: rw253, Joe en PK82
Sinds vorig jaar is de prijs echt omhoog geschoten. Het was echt opvallend hoe weinig mensen er aan de kraampjes stonden aan te schuiven. Nergens wachtrijen. En dat van die sausjes is inderdaad de grootste afzetterij.
Dat met die wachtrijen is al jaren zo. Logistiek op Werchter is altijd heel fijn geregeld. Prijs is voor een heel karige bovenkant alleen wel echt asociaal hoog geworden.

Dat met die wachtrijen is al jaren zo. Logistiek op Werchter is altijd heel fijn geregeld. Prijs is voor een heel karige bovenkant alleen wel echt asociaal hoog geworden.
Karige bovenkant? Voor een los ticket voor Linkin Park, Green Day en Olivia Rodrigo samen betaal je samen al evenveel of meer als de 312 euro die de combi kost. Al de rest krijg je dus gratis en voor niets erbij.
Grote acts zijn gewoon ongelofelijk duur geworden, dat is helaas de realiteit.

Karige bovenkant? Voor een los ticket voor Linkin Park, Green Day en Olivia Rodrigo samen betaal je samen al evenveel of meer als de 312 euro die de combi kost. Al de rest krijg je dus gratis en voor niets erbij.
Grote acts zijn gewoon ongelofelijk duur geworden, dat is helaas de realiteit.
Vergelijk maar met de bovenkant van 2022 en de prijzen toen. Het is in een paar jaar tijd gewoon (en overal) echt asociaal duur geworden.

• Leuk
Waarderingen: phil en musicislife
Denk ook dat je met het doelpubliek van zondag een jonger publiek trekt dat minder consumeert. In combinatie met een prijsverhoging zullen ze dat wel voelen

Ik weet niet hoe het in België zit. Maar hier is alles echt verschrikkelijk duur geworden. En de festivals en concerten dus ook.
Gelukkig heb ik er de afgelopen jaren ook flink wat salaris erbij gekregen.

Maar vroeger keek ik nog wel eens voor een tweede festival weekend. Dat vind ik het nu niet meer waard.

En concerten kijk ik ook naar wat ik echt graag wil zien en nog niet eerder heb gezien. 90 euro voor een staanplaats is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld.

Ik weet niet hoe het in België zit. Maar hier is alles echt verschrikkelijk duur geworden. En de festivals en concerten dus ook.
Gelukkig heb ik er de afgelopen jaren ook flink wat salaris erbij gekregen.

Maar vroeger keek ik nog wel eens voor een tweede festival weekend. Dat vind ik het nu niet meer waard.

En concerten kijk ik ook naar wat ik echt graag wil zien en nog niet eerder heb gezien. 90 euro voor een staanplaats is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld.
minder dan 40 Euro voor OATW nu op ticketswap

Maar je mag dus schijnbaar eten van buiten meenemen het festival terrein op. In theorie hoef je dus geen euro aan eten uit te geven op het terrein, als het daarbuiten een stukje goedkoper blijkt te zijn. En dan kun je het ook nog eens op het terrein wegkanen...
Technisch gezien kun je zelfs niks uit geven als je bereid bent water te drinken i.p.v. iets anders. Maar da's echt een andere tak van sport. Na een dag alleen maar water drinken op kantoor snak ik s'avonds toch echt wel naar een frisje of een sapje...

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Haha hoe dan (ja je geeft zelf het antwoord al).

Maar ik ben oprecht net zo veel aan uitgaven kwijt op het festival zelf als voor de kaart, als het niet meer is.

Aan de ene kant wel een beetje jaloers op mensen die het met een paar euro redden, aan de andere kant is bier veel te lekker.
Wij ook hoor, ik drink alleen water om mijn paracetamol weg te werken😂..
Wij zijn in totaal met 2 personen tegen de 2000 euro kwijt voor 4 dagen werchter…alles mee gerekend. (Boodschappen camping, benzine, etc…maar wij kijken dan ook nergens naar eerlijk gezegd)

• Leuk
Waarderingen: festirock
ik ben 2024 doorgekomen tussen de 15 en 20 bonnen op 4 dagen
en voor deze editie richt ik me op 10 a 15 bonnen
ALS je daar gelukkig mee bent, waarom niet.. Zelf zit ik per dag toch al snel aan 20 bonnen. Voor mij is een festival naast genieten van de muziek en nieuwe bands ontdekken ook drinken, plezier maken met vrienden en eten. Beetje dezelfde insteek als op vakantie gaan. Als ik elke euro zou moeten omdraaien dan blijf ik liever thuis :).

• Leuk
Waarderingen: phil, roluf en Islaaa
ALS je daar gelukkig mee bent, waarom niet.. Zelf zit ik per dag toch al snel aan 20 bonnen. Voor mij is een festival naast genieten van de muziek en nieuwe bands ontdekken ook drinken, plezier maken met vrienden en eten. Beetje dezelfde insteek als op vakantie gaan. Als ik elke euro zou moeten omdraaien dan blijf ik liever thuis :).
het ding is, ik draai die niet om.
ik heb een vw bus, en sta belachelijk dicht bij de weide.
waarom zou ik 3,80 betalen als de pint in mijn bus ijskoud staat
ik heb ook jaren gehad dat ik 750+ euro uitgaf voor de inflatie zelfs
maar je wordt wat ouder, de focus ligt meer op muziek dan wat lallen met de vrienden bv tegenover in 2009

ps ik weiger ook gewoon mee te gaan in de we rekken de prijzen op tot het knapt
voetbal idem.
ik heb wel wat limits voor mezelf gezet, cultuur en & sport moet betaalbaar blijven voor alle sociale klassen en ik heb dat gevoel steeds minder en minder.

Users who are viewing this thread