Rock Werchter 2025

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.172
13.352
Zag deze voorbijkomen en vond 'm hier wel passend, aangezien die discussie ieder jaar weer komt (en zelfs op Disney slaat...). Krijg het bijna m'n strot niet uit, maar DB heeft hier wel een punt, hoe klote ik het ook vind.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
149
140
Zag deze voorbijkomen en vond 'm hier wel passend, aangezien die discussie ieder jaar weer komt (en zelfs op Disney slaat...). Krijg het bijna m'n strot niet uit, maar DB heeft hier wel een punt, hoe klote ik het ook vind.
Ze hebben ook gewoon gelijk, voor die laatste zin is iets waar ik me op forums aan kan ergeren "waarom kan Sabrina Carpenter geen co-headliner zijn bij Metallica". Voor dit soort unieke combinaties zijn festivals toch. Heb je ook geen volle golden circles meer om half 5. Gooi lekker alles door elkaar als dat zorgt voor het beste affiche voor iedereen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Zag deze voorbijkomen en vond 'm hier wel passend, aangezien die discussie ieder jaar weer komt (en zelfs op Disney slaat...). Krijg het bijna m'n strot niet uit, maar DB heeft hier wel een punt, hoe klote ik het ook vind.
Het is gemakkelijk te zeggen dat iedere vorm van vernieuwing gerechtvaardigd is. Tijdens een hoogtepunt van het festival.

Of sommige vernieuwingen/nieuwe generatie artiesten te verantwoorden zijn. Gaan we maar pas over een jaar of 10 weten.

Denk dat er mensen zien die al 20-30 jaar naar het festival gaan. Maar gaan pas over 10 jaar weten of de jongere garde het ziet zitten om voor de 6e keer fred again/eilisch/stormzy te zien optreden.

Had in het artikel gelezen dat pukkelpop minder rock boekt en in record tempo was uitverkocht behalve de dag met offspring-qotsa... misschien ook interessant er bij te vermelden dat graspop nog sneller was uitverkocht dan pukkelpop. Met nog oudere bands...

Benieuwd waar ze ons dit jaar mee gaan verrassen. Zowel qua vernieuwende bands als qua vaste waarden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joe

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Zag deze voorbijkomen en vond 'm hier wel passend, aangezien die discussie ieder jaar weer komt (en zelfs op Disney slaat...). Krijg het bijna m'n strot niet uit, maar DB heeft hier wel een punt, hoe klote ik het ook vind.
Allemaal goed en wel maar ik zou nooit voor het Pukkelpop 2024 een combi kopen door die eerste twee dagen.
Dus die weg hoeven ze van mij absoluut niet te bewandelen in Werchter. Ze verkopen daar tenslotte ook nog gewoon steeds hun tickets uit natuurlijk.

Als het er ooit van komt omdat het niet anders kan zou dat toch bijzonder jammer zijn..
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
762
misschien ook interessant er bij te vermelden dat graspop nog sneller was uitverkocht dan pukkelpop. Met nog oudere bands...

Pukkelpop had hun combis op 2 dagen uitverkocht en zowel vrijdag als zaterdag volgden er kort achter. Graspop had toch heel wat langer nodig om vol te zitten. 🤷

En ik ben het verder ook eens met DB. Festivals moeten zeker vernieuwen en meegaan met hun tijd. Dat er een klein groepje blijft wenen dat ze toch voor de honderdste keer weer dezelfde drie headliners willen, tja je kunt het niet iedereen naar hun zin maken natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.365
3.390
Sowieso is het beoordelen van een act op basis van een Disney-verleden ook gewoon de grootste onzin die je kan bedenken. Alle namen die hier de voorbije uren passeerden hebben dat label al jaren geleden van zich afgeworpen. Dat naar boven blijven halen is leven in het verleden. Hetzelfde zie je hier lokaal met alle artiesten die ooit zijn begonnen bij Studio 100, Ketnet, whatever... Popartiesten die worden gelanceerd vanuit entertainmentbedrijven, de filmwereld enzoverder, het is een concept zo oud als de straatstenen.

Er schuilt ook gewoon veel hypocrisie in want als een of andere random acteur een band start, gaat iedereen uit z'n dak. Keanu Reeves, Jack Black en Johnny Depp die rock spelen? Supervet! Maya Hawke die indie liedjes gaat schrijven? Heel leuk! Maar vanaf een getalenteerde jongedame ooit iets te maken heeft gehad met een film/serie die gericht werd op kinderen of jongeren, blijft dat imago jarenlang aan hun plakken en worden ze veel te snel weggezet als talentloos of een 'industry plant'. Britney Spears en Kylie Minogue zijn ook ooit zo gestart en jarenlang verguisd, pas na een lange carrière werden zij geaccepteerd als de iconen die ze zijn.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.850
4.808
dua lipa was dat ook en dat werkte
Was eigenlijk als grapje bedoeld, omdat Timberlake en Rodrigo natuurlijk een Disney verleden hebben. Die hebben zich uiteraard als muziekartiesten lang en breed bewezen. Dua Lipa vind ik zelfs nog een categorie hoger.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
762
Een documentaire over een artiest op een streaming service is wel echt anders dan een acteerrol in een kinderserie

Iedereen moest ooit ergens beginnen en alle voormalige Disneyartiesten hebben zich intussen volledig van hun verleden ontdaan. Het enige wat telt is of de muziek en de show goed zijn, waar die ooit begonnen zijn maakt toch geen hol uit uiteindelijk? Pommelien Thijs is intussen toch ook gewoon een volwaardige artieste die haar eigen nummers (mee) schrijft en niet gewoon een commerciele spin-off van LikeMe?
 
  • Winning
Waarderingen: iPopz_Butaye en Timmetje

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
149
140
Sowieso is het beoordelen van een act op basis van een Disney-verleden ook gewoon de grootste onzin die je kan bedenken. Alle namen die hier de voorbije uren passeerden hebben dat label al jaren geleden van zich afgeworpen. Dat naar boven blijven halen is leven in het verleden. Hetzelfde zie je hier lokaal met alle artiesten die ooit zijn begonnen bij Studio 100, Ketnet, whatever... Popartiesten die worden gelanceerd vanuit entertainmentbedrijven, de filmwereld enzoverder, het is een concept zo oud als de straatstenen.

Er schuilt ook gewoon veel hypocrisie in want als een of andere random acteur een band start, gaat iedereen uit z'n dak. Keanu Reeves, Jack Black en Johnny Depp die rock spelen? Supervet! Maya Hawke die indie liedjes gaat schrijven? Heel leuk! Maar vanaf een getalenteerde jongedame ooit iets te maken heeft gehad met een film/serie die gericht werd op kinderen of jongeren, blijft dat imago jarenlang aan hun plakken en worden ze veel te snel weggezet als talentloos of een 'industry plant'. Britney Spears en Kylie Minogue zijn ook ooit zo gestart en jarenlang verguisd, pas na een lange carrière werden zij geaccepteerd als de iconen die ze zijn
Het verguizen is natuurlijk niet goed te praten maar een icoon van je jeugd blijven koppelen aan die jeugd is natuurlijk niet gek. Ik wordt stiekem ook een beetje ongemakkelijk van de sexuele ondertoon van heel veel liedjes van Olivia en Sabrina. Niet omdat het gek is dat ze het doen maar omdat ik ze alleen ken als 13-jarige meisjes op Disney waar mijn zusje naar keek.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.850
4.808
Zag deze voorbijkomen en vond 'm hier wel passend, aangezien die discussie ieder jaar weer komt (en zelfs op Disney slaat...). Krijg het bijna m'n strot niet uit, maar DB heeft hier wel een punt, hoe klote ik het ook vind.
Ook gelezen en ik vind dit eigenlijk best een sterk stuk van DB. De laatste zin in het artikel kan ik ook best op mezelf betrekken. Misschien passen de grote mainstream festivals gewoon niet meer bij me. Dat is ook helemaal prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.767
9.714
Was eigenlijk als grapje bedoeld, omdat Timberlake en Rodrigo natuurlijk een Disney verleden hebben. Die hebben zich uiteraard als muziekartiesten lang en breed bewezen. Dua Lipa vind ik zelfs nog een categorie hoger.
Precies. Timberlake is al langer bezig dan pakweg Muse.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
184
136
De enige vereiste die er moet zijn is dat het een goede live act moet zijn. Met Live zang en Live muziek. Maakt mij niet uit in welk genre.
Optredens die voor 80% op tape staan, sla ik wel over, dan leg ik wel een plaat op. Vuurwerk en lasers zijn een leuke bijkomstigheid maar daarvoor ga ik niet naar optredens.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
354
353
"Kijk zo bijvoorbeeld maar naar het feit dat, om hem er nog maar eens bij te halen, Fred again.. in 2022 niet eens voor een gevulde Dance Hall het beste van zichzelf stond te geven, terwijl hij nu een festivaldag in een vingerknip uitverkoopt, of een Sam Fender die een aantal jaar geleden voor pakweg vijfhonderd man op The Slope stond, terwijl hij nu met gemak een Sportpaleis zou kunnen vullen."

Heerlijk relativerend stukje. Kortom mensen, gewoon lekker nieuwe acts blijven ontdekken en genieten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken