Ja, je weet hoe graag ik indie zie op RW. Van mijn part vullen ze heel de lineup met dEUSsen en David Byrnes. Maar de namen die je noemt zijn ook niet echt de jonkies.Met name de opmerking over evenwicht onderschrijf ik volledig. RW zorgde er altijd goed voor dat elke muziekliefhebber elke dag een vol programma kan krijgen. De popliefhebbers hebben op donderdag een zware dag en de rockliefhebbers op de zaterdag en zondag. Maar het gaat me niet alleen op pop versus rock maar ik mis ook de 'alternatieve pop/indie acts'. Boekingen zoals Archive, Steven Wilson, David Byrne of Deus. Het hoeft niet allemaal rock zijn maar het mag me wel meer uitdagen dan de meeste bands die er nu staat.
En ik ben bang dat je gelijk hebt dat dit de nieuwe koers van festivals wordt. En ergens ook begrijpelijk omdat de populaire muziek die kant op gaat en festivals publiek moeten blijven trekken.
We lachen soms weleens met de koers van een Coachella of de Lollapalooza's, of dichterbij Pukkelpop, maar eigenlijk is dat ook gewoon een spiegel van wat festivals anno nu programmeren als het op nieuwe muziek aangaat. Nog eens, RW is eigenlijk nog best traditioneel (die blijven 'gelukkig' ook wel gewoon nog met Simple Minds, Elbow en Weezer komen), maar ook dat verschuift. Het gaat niet lang duren vooraleer we 2 popheadliners hebben, om maar iets te zeggen.