Rock Werchter 2025

Oef toch nuchtere Nederlanders ze bestaan. Dan probeer ik hier al maanden uit te leggen. Andere muziekcultuur jullie veel meer naar Nederlandstalig, pop en rootsmuziek( blues, americana, country). Wij meer rock, punk en alternatief met een pint of duvel erbij. Klinkt Boomer? Maar ik ben daar fier op. En ja ik kom ook graag naar Gebouw T, 013, de spot. Laat ons samen genieten in 2025.
Appels met peren vergelijken. De Top 2000 wordt voornamelijk gemaakt door luisteraars van Radio 2, wat een popzender is en veel Nederlandstalige muziek draait.
Kink FM is ook een Nederlandse zender die geweldige muziek draait en sterk groeiende is. De Kink 1500 is een geweldige lijst en staat vol met rock, punk en alternatief.
En als je naar de programmering van de Nederlandse concertzalen kijkt, is daar juist veel rock, punk en alternatief.
De verschillen zijn niet zo groot (gelukkig).

Laatst bewerkt:
Is Neil tegenwoordig geen dagafsluiter meer dan? Zou hij als sub of Barnhead geboekt kunnen worden, volgens jullie? Dat laatste wordt dus moeilijk, want hij wil in open lucht spelen 😂 Anders wel goede sub voor Sam Fender, maar denk niet dat het (ooit) een optie was/is

Is Neil tegenwoordig geen dagafsluiter meer dan? Zou hij als sub of Barnhead geboekt kunnen worden, volgens jullie? Dat laatste wordt dus moeilijk, want hij wil in open lucht spelen 😂 Anders wel goede sub voor Sam Fender, maar denk niet dat het (ooit) een optie was/is
Stond er vele jaren geleden, was toen qua opkomst vrij karig.

2008 geloof ik. Ijzersterk optreden. Ik kende hem nog niet goed. Tot dat moment. Meteen grote fan geworden en elke keer hij sindsdien nog in België stond gaan kijken.
Ik struikel wel over de minutenlange uitgesponnen outro's van NY. Je hunkert naar het volgende nummer, maar dat duurt minuten lang... Met Booker T & The MG's was hij wél top, weet niet meer welk jaar dat was.

Appels met peren vergelijken. De Top 2000 wordt voornamelijk gemaakt door luisteraars van Radio 2, wat een popzender is en veel Nederlandstalige muziek draait.
Kink FM is ook een Nederlandse zender die geweldige muziek draait en sterk groeiende is. De Kink 1500 is een geweldige lijst en staat vol met rock, punk en alternatief.
En als je naar de programmering van de Nederlandse concertzalen kijkt, is daar juist veel rock, punk en alternatief.
De verschillen zijn niet zo groot (gelukkig).
Ik denk dat het wel meevalt dat de top2000 door Radio 2 luisteraars gemaakt wordt. Het is inderdaad op Radio 2, maar als je ziet hoeveel mensen daar wel niet op stemmen.. dat is traditie en gaat zo veel verder dan Radio 2 luisteraars

2008 geloof ik. Ijzersterk optreden. Ik kende hem nog niet goed. Tot dat moment. Meteen grote fan geworden en elke keer hij sindsdien nog in België stond gaan kijken.
Idem hier. Fan geworden sinds die editie. Sowieso was die editie voor mij een openbaring, want ook Radiohead kende ik toen amper.

Stond er vele jaren geleden, was toen qua opkomst vrij karig.
Ik vond dat goed meevallen. Vergelijkbaar met opkomst als Radiohead speelt. Zeker geen ramvolle weide, eerste vakken wel vol diehard fans. Verder pak rustiger.
Was volgens mij in de pers ook toen dat het eerste act was dat 1 miljoen euro kostte. Zelf had hij er ook veel zin in. Deed het logo na van Jay-Z onder andere.

Oef toch nuchtere Nederlanders ze bestaan. Dan probeer ik hier al maanden uit te leggen. Andere muziekcultuur jullie veel meer naar Nederlandstalig, pop en rootsmuziek( blues, americana, country). Wij meer rock, punk en alternatief met een pint of duvel erbij. Klinkt Boomer? Maar ik ben daar fier op. En ja ik kom ook graag naar Gebouw T, 013, de spot. Laat ons samen genieten in 2025.
Ik heb er altijd wel moeite mee als iemand in wij/zij praten over muziek smaak. Smaak en favorieten komt meer uit generaties en ‘opvoeding’.
Sowieso iets Nederlandstalige muziek noemen heb ik nooit begrepen. Amsterdams NL-talig is heel anders (oorsprong uit de Belcanto, Italiaanse opera/ballads) in vergelijking met de artiesten die uit het oosten van Nederland komen die meer Duitse invloeden hebben.
En Pommelien Thijs kan je waarschijnlijk in 1 adem met Merol, Froukje en Meau benoemen.
Dus voorkeur als Boomer ca va, maar verschil NL/BE zie ik niet zo

ben benieuwd hoe ver die zaterdag achterop hinkt. ik kan me niet inbeelden dat die gaat uitverkopen zonder wat extra hulp op die dag

Users who are viewing this thread