Rock Werchter 2025

Mag ik toch nog hopen op Alanis Morissette? Als de Simple Minds en Elbow midden in een UK tour voor een dagje heen en weer gaan voor Rock Werchter, dan zou Alanis de dag na afsluiting van haar UK tour ook best kunnen overkomen. De zondag heeft nog een legacy act nodig, het zou prima werken voor Olivia Rodrigo.
Zal dan voor Noah Kahan moeten, want zie die wel echt als sub op de Main. Of Kahan moet Barnhead zijn, maar dan valt mijn plan met Rufus en Olivia zien in duigen. Anyway, zou haar komst zeker waarderen!

Maar Simple Minds en Elbow zijn natuurlijk dikke maatjes met de organisatie. Alanis heeft er 1 keer gestaan als ik het goed heb. En lijkt me geen must voor RW.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Maar Simple Minds en Elbow zijn natuurlijk dikke maatjes met de organisatie. Alanis heeft er 1 keer gestaan als ik het goed heb. En lijkt me geen must voor RW.
Goede kans dat je gelijk hebt (en Alanis heeft inderdaad alleen in 1996 op Werchter gestaan). Hoe dan ook verwacht ik op de zondag ook nog wel wat uit de categorie legacy.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en musicislife
Ja hallo, dat het een singer songwriter is die bekend is geworden via TikTok kan ik inderdaad ook lezen en zijn muziek beluister ik wel zodra hij announced zou worden. Ik stel de vraag alleen maar omdat het leek alsof het een teleurstellende boeking zou zijn voor RW en het me makkelijker lijkt om rechtstreeks te vragen wat er mis mee is, dan het internet hiervoor te moeten afschuimen. Maar bedankt voor de inbreng,..
Ok, had dat dan gevraagd 😑

Mag ik toch nog hopen op Alanis Morissette? Als de Simple Minds en Elbow midden in een UK tour voor een dagje heen en weer gaan voor Rock Werchter, dan zou Alanis de dag na afsluiting van haar UK tour ook best kunnen overkomen. De zondag heeft nog een legacy act nodig, het zou prima werken voor Olivia Rodrigo.
Ik hoop het ook heel erg.
De 'noodzaak' is er niet om alle moeite te doen voor een vlotte oversteek vanuit the UK
Zal dan voor Noah Kahan moeten, want zie die wel echt als sub op de Main. Of Kahan moet Barnhead zijn, maar dan valt mijn plan met Rufus en Olivia zien in duigen. Anyway, zou haar komst zeker waarderen!
Ik denk dat Alanis een Barn-head zou kunnen zijn. Maar ook dat Noah/Alanis om het even is. Alanis is ook gewoon een Ziggo-dome act.
Noah heeft uiteraard meer momentum, maar Werchter kent natuurlijk ook prima de status van Alanis, al heeft ze er zowat nooit gestaan.

Ik schat de kans wel klein in. Live is Live zou ook nog kunnen. Daar is ze ongetwijfeld een headliner

• Leuk
Waarderingen: Joss
Noah Kahan gaat echt niet in The Barn staan. Die jongeman heeft BST in Londen praktisch uitverkocht, net als Olivia.
Tja dat weet ik niet. Wellicht al vroeg vastgelegd voor de grote hoop eraan gaat trekken. Plus als je als artiest/agent enigszins de Barn een beetje kent is dat geen plan C-D of E. Dat is gewoon ook een mega-show in een hele bijzondere setting.

Sam Fender is op RW ook Headliner, in NL staat hij op het stukken kleinere Down The Rabbit Hole met +/- 45.000 man op een uitverkochte dag. Verschillen in plaatsing tussen festivals blijf je toch altijd houden.

Punt wat ik wil maken; ik zie het Werchter allebei wel doen , Barn of Main. ze verrassen wel vaker. Tame Impale zouden ze volgens mij ook gwoon in de Barn steken als ze die boeken. om nog maar een voorbeeld aan te halen.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Kahan speelde dit jaar al wereldwijd in arenas en was ook festivalheadliner in Noord Amerika. Zijn management gaat dan logisch voor een main stage plek op Werchter.
Heb daar eens een paar keer de playlist van laten lopen op Spotify. Niet slecht maar ook voor mij niet echt vernieuwend.
Main stage zou mogelijk zijn maar ik zie dat daar eerder een plek voor zoals Lewis Capaldi enkele jaren terug. Zeker geen sub. Maar ja... Werchter kan af en toe verrassen (positief en negatief) op dat vlak :D

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Vroeger fan van The Kills, maar afgelopen zomer was het een aanfluiting. Alles, behalve zang en gitaar, staat op tape.
Is dat ooit anders geweest dan ?

Tijdens hun tournee in 2011 hadden ze eens vier gemaskerde drummers mee, die dan een handvol nummers meespeelden, maar verder heb ik nooit anders geweten bij deze band.
Het is en blijft toch gewoon een tweekoppige garage band, zonder drummer, die graag tape loops gebruikt. Niks verkeerd met de laatste live show die ik van hen zag, hoor.

Is dat ooit anders geweest dan ?

Tijdens hun tournee in 2011 hadden ze eens vier gemaskerde drummers mee, die dan een handvol nummers meespeelden, maar verder heb ik nooit anders geweten bij deze band.
Het is en blijft toch gewoon een tweekoppige garage band, zonder drummer, die graag tape loops gebruikt. Niks verkeerd met de laatste live show die ik van hen zag, hoor.
CORRECTIE !

Net foto's terug gezien van Best Kept Secret 2018 en daar hadden ze wel degelijk een band mee. Excuus.

Bon. In de AB eerder dit jaar stonden ze met z'n tweeën op het podium en ik vond het nog steeds geweldig.

CORRECTIE !

Net foto's terug gezien van Best Kept Secret 2018 en daar hadden ze wel degelijk een band mee. Excuus.

Bon. In de AB eerder dit jaar stonden ze met z'n tweeën op het podium en ik vond het nog steeds geweldig.
Ik heb ze al een aantal keer gezien, altijd met band. Als ik die optredens vergelijk met hetgeen ik dit jaar heb gezien, blijf ik het een aanfluiting vinden. Nochtans geen slecht laatste album, maar met die drumtape voelt het voor mij veel meer een gimmick, dan een optreden.

Users who are viewing this thread